تحلیل گیم پلی FC 25؛ از تحول تاکتیکی تا خطاهای عمدی!

اولین گیم‌پلی FC 25 منتشر شد و بیشتر از هر چیزی، روی سیستم جدید تاکتیک‌های بازی تمرکز دارد؛ سیستمی که اجازه می‌دهد دقیقا به همان شکلی که دوست دارید بازی کنید. در این ویدیو و مقاله به بررسی این اطلاعات می‌پردازیم. 

EA چند سالی است که سعی می‌کند گیم‌پلی بهتر و نزدیک به واقعیتی در شبیه‌ساز فوتبالش ارائه دهد و امسال هم در FC 25، قرعه به اسم سیستم جدیدی به اسم FC IQ افتاده است تا در کنار بهبود‌های هایپرموشن و سیستم پلی‌استایل‌ها، این وظیفه را به سرانجام برساند. پس از انتشار اولین ویدیو گیم‌پلی از بازی، بیش‌تر با این سیستم آشنا شدیم و اگر شما هم می‌خواهید اطلاعات بیش‌تری راجع به آن کسب کنید، لطفا ابتدا ویدیو زیر را تماشا کنید تا بعد بیش‌تر سراغ تحلیل جزییات برویم:

برای حمایت از زومجی لطفا ویدیو را در یوتیوب تماشا کنید

FC IQ قرار است تغییری بنیادی و انقلابی در تعیین تاکتیک‌های بازی باشد که خود به سه بخش تقسیم می‌شود؛ تاکتیک‌های تیمی، نقش بازیکنان و سیستم تغییر تاکتیک‌ها در حین مسابقه.

اولین تغییر حاصل از این سیستم، این است که سیستم قبلی تاکتیک‌ها که شامل پنج حالت از خیلی دفاعی تا خیلی هجومی می‌شد، امسال کاملا حذف شده و می‌توانید ۵ تا تاکتیک مختلف را براساس نیاز خودتان قبل از مسابقه بچینید و حین بازی، خیلی راحت‌تر از قبل بین آن‌ها سوییچ کنید. اینکه تیم شما در دفاع و حمله چه ذهنیتی داشته باشد و با چه ترکیبی بازی کند، با گزینه‌های سرراست‌تری مشخص می‌شود و به‌لطف بهبود هوش مصنوعی، بازیکنان خیلی دقیق‌تر این دستورها را اجرا می‌کنند. حتی می‌توانید با یک کد تاکتیک و ترکیب خودتان را با سایر بازیکنان به اشتراک بگذارید تا آن‌ها هم از آن استفاده کنند. 

علاوه‌بر تاکتیک کلی تیم، تاثیر دوم FC IQ به نقش خود بازیکنان در این تاکتیک کلی مربوط می‌شود که خیلی گزینه‌های بیش‌تری نسبت به سال‌های گذشته دارد. پیش از این هم می‌توانستیم Role یا نقش هر بازیکن را در قسمت ترکیب مشخص کنیم و امسال این نقش‌ها بسیار گسترده‌تر شده‌اند. مثلا می‌توانید تعیین کنید که وینگر شما در موقعیت حمله کاملا تبدیل به یک مهاجم داخل محوطه جریمه شود؛ چیزی شبیه به کاری که وینیسیوس جونیور در رئال مادرید انجام می‌دهد. EA برای پیاده کردن این سیستم، از عملکرد و شکل فوتبال بازی کردن بازیکنان معروف در دنیای واقعی الهام گرفته است و این بازیکنان برای نقش‌های خاص، تخصص ویژه‌ای دارند که اگر به همان شکل از آن‌ها بازی بگیرید، تاثیرگذاری زیادی در بازی خواهند داشت. مثلا جود بیلینگهام بیشتر یک هافبک هجومی با تمایل به گل زنی است و اگر همین نقش را برایش تعیین کنید، به‌مراتب بهتر از زمانی بازی می‌کند که یک نقش دفاعی در خط هافبک تیم داشته باشد. 

آخرین ضلع FC IQ هم به راحت‌تر شدن تعویض تاکتیک‌ها در خود گیم‌پلی مربوط می‌شود؛ جایی که شما می‌توانید با استفاده از D-Pad به شکلی خیلی سریع‌تر و مفید‌تر از قبل، عملکرد تیم رو داخل زمین تغییر بدهید، خیلی ساده‌تر از همیشه بازیکنان را تعویض کنید و دیگر نیازی نباشد برای هر کاری سراغ متوقف کردن بازی و منوها بروید.

علاوه‌بر اضافه شدن FC IQ به بازی، FC 25 قرار است پیشرفت‌های دیگری هم داشته باشد. EA با ضبط انیمیشن بازیکنان و بازی‌های مهم فصل گذشته فوتبال، سیستم هایپرموشن را با انیمیشن‌های جدید زیادی آپدیت کرده تا شاهد تجربه روان‌تری باشیم. پلی استایل‌ها هم امسال کامل‌تر از سال پیش شده‌اند و حتی دروازه‌بان‌ها هم قرار است پلی استایل‌های خاص خود را داشته باشند تا بیشتر شبیه به نسخه واقعی خود بازی کنند. برای آن دسته از افرادی که کاربر سری FC نیستند، توضیح بدهم که پلی استایل‌ها در واقع سبک خاص بازی هر بازیکن هستند و مثلا بازیکنی که پلی‌استایل شوت فینس داشته باشد، این نوع ضربه‌ها را به مراتب دقیق‌تر از بازیکنی می‌زند که چنین پلی استایلی ندارد. 

مکانیک‌های مربوط‌به شوت زدن، پاس دادن و دریبل هم تغییراتی داشته‌اند تا کنترل بهتر و بیش‌تری روی آن‌ها داشته باشیم و حرکات تکنیکی یا اسکیل‌موو‌های جدیدی هم به بازی اضافه شده‌اند. یک ویژگی جالب دیگر، امکان انجام خطاهای عمدی است؛ ویژگی که با آن یک کارت زرد را به جان می‌خرید اما می‌توانید جلوی حمله حریف را بگیرید. 

به هر حال اینطور که از ویدیو گیم‌پلی بازی مشخص است، EA امسال تمرکز زیادی روی سیستم تعیین تاکتیک و سبک بازی تیم‌ها گذاشته است و باید ببینیم نتیجه این کار چقدر تجربه سرگرم‌کننده و لذت‌بخشی خواهد بود. شما هم نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.


منبع: https://www.zoomg.ir/game-articles/370238-fc-25-first-gameplay-analysis/

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

ویدیو| گل باورنکردنی رونالدینیو در دیدار بارسلونا – سویا

۲۱ سال پیش در چنین روزی، رونالدینیو این گل باورنکردنی را برای بارسلونا در دیدار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد