تحلیل قیمت ریپل؛ آیا حرکت صعودی XRP ادامه دارد؟

قیمت ریپل امروز حدود ۱۰ درصد رشد کرد. این ارز دیجیتال در حال حاضر بخشی از رشد مذکور را از دست داده، اما به نظر می‌رسد بعضی از معامله‌گران منتظر رشد ۶۰٬۰۰۰ درصدی آن هستند!

فهرست عناوین

خلاصه تحلیل

  • بعضی از تحلیلگران می‌گویند ریپل ۶۰٬۰۰۰ درصد رشد خواهد کرد.
  • برخی دیگر نیز منتظر رشد ۲٬۲۰۰ درصدی این ارز دیجیتال هستند.

به گزارش کوین تلگراف، در بازار ریپل

XRP:


الگوهایی به وجود آمده که منعکس‌کننده شرایط قبل از رشد ۶۰٬۰۰۰ درصدی آن در سال ۲۰۱۸ است.

نوسانات ماهانه XRP به پایین‌ترین حد خود رسید

پهنای باند بولینگر (BBW) در نمودار ماهانه XRP در ماه جولای (تیر) به پایین‌ترین حد خود رسیده است. این نمودار نشان می‌دهد که قیمت ریپل سال‌ها در یک رنج معاملاتی مشخص در حرکت بوده‌ است.

از نظر تحلیل تکنیکال، این نوع روندها اغلب قبل از رالی‌های قابل‌توجه به وجود می‌آید. به عبارت دیگر زمانی که باندهای مذکور به هم نزدیک می‌شوند، ننشان می‌دهند که یک شکست جدید (صعودی یا نزولی) در انتظار ارزهای دیجیتال است.

نمودار ماهانه ریپل

به عنوان مثال، BBW ریپل در سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ باریک‌تر بود و قیمت این ارز دیجیتال در رنج ۰.۰۰۵۰ تا ۰.۰۰۹۰ دلار قرار داشت. بعد از اینکه ریپل از این رنج خارج شد، ۶۶٬۰۰۰ درصد رشد کرد و نوسانات آن از ۶۶.۵۰ به ۹۸۲.۲۲ رسید.

بعضی از تحلیلگران باور دارند که این اتفاق در حال تکرار شدن‌ است؛ فقط این بار تثبیت ریپل ۲ برابر طول کشیده‌ و نوسانات ماهانه آن کم‌تر بوده است. در نتیجه برخی از تحلیلگران از جمله تونی سورینو (Tony Severino)، باور دارند که یک شکست صعودی در بازار XRP به وجود می‌آید.

آیا XRP می‌تواند رالی ۶۰٬۰۰۰ درصدی خود را تکرار کند؟

در تایم فریم ماهانه، قیمت فعلی XRP در محدوده ۰.۶۲ دلار، آن را به باند بولینگر میانی نزدیک کرده​​است. این موقعیت معمولاً منعکس‌کننده شرایط متعادل بازار است و نشان می‌دهد که ریپل حرکت صعودی یا نزولی قوی ندارد. شاخص قدرت نسبی ماهانه ریپل (RSI) در محدوده ۵۳ نیز نشان‌دهنده همان احساسات خنثی در بازار است.

نمودار قیمت ریپل

اگر دقیق‌تر شویم، مشخص است که XRP کمی بالاتر از باند بولینگر میانی قرار دارد. این امر نشان می‌دهد فشار خرید آن کمی بیشتر از فشار فروش است.

جالب اینجاست که مثلث متقارن غول پیکر XRP ممکن است به همین موضوع اشاره داشته باشد و اگر به طور کامل تایید شود، به تداوم روند صعودی ریپل کمک می‌کند.

نمودار قیمت XRP

هدف این الگو با محاسبه حداکثر فاصله بین خطوط روند بالا و پایین آن و افزودن آن به نقطه شکست به دست می‌آید. اگر این الگو واقعاً روی روند ریپل تاثیر بگذارد، قیمت این ارز دیجیتال باید به محدوده ۱۴.۷۵ دلار برسد. در این صورت ریپل می‌تواند ۲٬۲۰۰ درصد رشد کند. با این حال اگر این الگو به سمت پایین شکسته‌ شود، تمام این پیش‌بینی‌های صعودی از بین می‌رود.

به طور کلی باید گفت که چنین تحلیل‌هایی شدیداً به احساسات و صبر معامله‌گران و شرایط بازار بستگی دارد. در نتیجه معامله‌گران نباید تمام امید و سرمایه خود را به آن‌ها اختصاص دهند. از نظر فاندامنتال هم اخبار مربوط به پرونده ریپل و کمیسیون بورس آمریکا (SEC)، شرایط اقتصادی آمریکا، کاهش نرخ بهره این کشور و نتیجه انتخابات در ماه نوامبر (آبان) آن می‌تواند روی روند XRP تاثیر بگذارد.

SEC در روزهای قبل در پرونده خود با بایننس، از دادگاه خواست تا درخواست آن برای بررسی اوراق بهادار بودنِ ارزهایی مثل سولانا و ریپل را کنار بگذارد. حال معامله‌گران امیدوارند که پرونده ریپل و SEC در روزهای آینده به پایان برسد اما تا وقتی دادگاه این مسئله تایید نکند، نمی‌توان خیلی به چنین اخباری امیدوار بود.




منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

تحلیل دوج کوین امروز ۱۳ شهریور ۱۴۰۳

تحلیل دوج کوین نشان می‌دهد قیمت این ارز دیجیتال برای شروع یک رالی جدید باید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد