تحلیل قیمت تون کوین، ریپل، دوج کوین و کاردانو (۵ تیر ۱۴۰۳)

آلت کوین‌ها در تلاش هستند با فشار فروش ناشی از کاهش قیمت بیت کوین مبارزه کنند اما سوال این جا است که آیا آن‌ها موفق خواهند شد؟

خلاصه تحلیل

  • تون کوین از مقاومت سربار ۷.۶۷ دلار در ۲۴ ژوئن (۴ خرداد) رد شد.
  • کاهش شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (موج آبی رنگ، ۰.۴۹ دلار) نشان می‌دهد که فشار فروش ریپل بیشتر از فشار خرید آن است.

به گزارش کوین تلگراف، ضعف بیت کوین ممکن است معامله‌گران کوتاه‌مدت را نگران کند؛ اما سرمایه‌گذاران بلندمدت از این اصلاح به عنوان یک فرصت خرید استفاده می‌کنند. به نظر می‌رسد شرکت‌های مایکرواستراتژی (MicroStrategy) و متاپلنت (Metaplanet) هم به همین خاطر انتشار اوراق قرضه برای خرید بیت کوین را شروع کرده‌اند.

حالا سوال اینجا است که روند بیت کوین چه تاثیری روی آلت کوین‌ها می‌گذارد؟ در مطلب پیش رو با بررسی تحلیل قیمت تون کوین و ۳ آلت کوین دیگر تلاش کرده‌ایم به این سوال جواب دهیم.

تحلیل قیمت تون کوین

تون کوین

TON:


از مقاومت سربار ۷.۶۷ دلار در ۲۴ ژوئن (۴ خرداد) رد شد. این امر نشان داد هولدرهای TON به شدت از سطح مذکور دفاع می‌کنند.

نمودار قیمت تون کوین

حمایت ۶.۶۰ دلار سطح مهمی است که باید در جهت نزولی به آن توجه کنیم؛ زیرا شکستن و بسته شدن کندل روزانه TON در پایین آن الگوی سر و شانه نزولی را تکمیل می‌کند. این امر می‌تواند به کاهش قیمت تون کوین تا سطح ۶ دلار و یا حتی ۵.۵۰ دلار کمک کند. با از دست رفتن‌ این حمایت هم تون کوین به سطح ۴.۹۱ دلار می‌رسد. 

اگر قیمت تون کوین بعد از رسیدن به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (موج قرمز رنگ، ۶.۸ دلار) رشد کند، نشان می‌دهد که فشار خرید آن همچنان ادامه دارد. این امر نشان می‌دهد که TON برای مدت بیشتری بین میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه و ۷.۶۷ دلار می‌ماند. با بسته شدن کندل روزانه TON در بالای ۷.۶۷ دلار، این ارز دیجیتال می‌تواند دوباره سطح ۸.۲۹ دلار را آزمایش کند.

تحلیل قیمت ریپل

ریپل

XRP:


چند روز است که بین حمایت مهم ۰.۴۶ دلار و میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (موج قرمز رنگ، ۰.۵۰ دلار) در نوسان است.

نمودار روزانه قیمت ریپل

کاهش شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (موج آبی رنگ، ۰.۴۹ دلار) نشان می‌دهد که فشار فروش ریپل بیشتر از فشار خرید آن است. اگر حمایت ۰.۴۶ دلار از دست برود، XRP می‌تواند تا حمایت مهم بعدی خود در ۰.۴۱ دلار سقوط کند. به نظر می‌رسد هولدرهای ریپل به شدت از منطقه بین ۰.۴۱ تا ۰.۴۶ دلار دفاع می‌کنند.

با بسته شدن کندل روزانه ریپل بالای میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه اولین سیگنال صعودی ریپل صادر خواهد شد. در این صورت قیمت ریپل ممکن است تا محدوده ۰.۵۷ دلار رشد کند.

تحلیل قیمت دوج کوین

دوج کوین

DOGE:


بعد از رسیدن به حمایت قوی ۰.۱۲ دلار کمی رشد کرده است. با این حال فشار فروش دوج کوین در روز قبل به شدت افزایش یافته‌ بود.

نمودار روزانه قیمت دوج کوین

اگر قیمت دوج دوباره به زیر حمایت ۰.۱۲ دلار برسد، نشان می‌دهد که فشار فروش آن تمام نشده است. این امر احتمال سقوط دوج کوین تا حمایت مهم ۰.۱۰ دلار را افزایش می‌دهد. فشار خرید دوج کوین احتمالاً در این سطح افزایش می‌یابد اما اگر فشار فروش آن بیشتر باشد، هدف بعدی این میم کوین در سطح ۰.۰۸ دلار قرار دارد.

با این حال اگر قیمت DOGE از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (موج آبی رنگ، ۰.۱۳ دلار) عبور کند، این پیش‌بینی نزولی در کوتاه‌مدت باطل خواهد شد. این امر می‌تواند به رشد دوج کوین تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (موج قرمز رنگ، ۰.۱۴ دلار) کمک کند و این ارز دیجیتال را برای مدت بیشتری در رنج ۰.۱۲ تا ۰.۱۸ دلار نگه دارد.

تحلیل قیمت کاردانو

کاردانو

ADA:


در حال نوسان در رنج کوچکی بین ۰.۳۵ تا ۰.۴۰ دلار است. این امر نشان می‌دهد فشار خرید کاردانو در سطوح پایین‌تر و همچنین فشار فروش آن در رالی‌ها افزایش می‌یابد.

نمودار روزانه قیمت کاردانو

کاهش میانگین متحرک نمایی متحرک ۲۰ روزه (موج آبی رنگ، ۰.۴۰ دلار) نشان می‌دهد که فشار فروش ADA کاهش نیافته است. اگر حمایت ۰.۳۵ دلار از دست برود، ADA ممکن است تا سطح ۰.۳۰ دلار سقوط کند.

اگر هولدرهای کادرانو بخواهند از کاهش قیمت آن جلوگیری کنند، باید این ارز دیجیتال را به بالای میانگین‌های متحرک آن برسانند. در این صورت، کاردانو ممکن است تا محدوده ۰.۴۹ دلار رشد کند.

مطالب تحلیلی منتشرشده در نوبیتکس صرفا جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته تحلیل قیمت تون کوین، ریپل، دوج کوین و کاردانو (۵ تیر ۱۴۰۳) اولین بار در مجله نوبیتکس. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

دلیل سقوط ۲۰۰۰ دلاری قیمت بیت کوین چه بود؟

بیت کوین روز گذشته نتوانست سطح ۶۶٬۴۵۵ دلار را حفظ کند و با ۲۰۰۰ دلار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *