تحلیل قیمت تون کوین، ریپل، دوج کوین و کاردانو (۲۹ خرداد ۱۴۰۳)

همزمان با کاهش قیمت بیت کوین، سایر ارزهای دیجیتال نیز هفته‌ای با کندل‌های قرمز رنگ را تجربه کرده‌اند. آیا کاهش قیمت آلت کوین‌ها ادامه دارد؟

خلاصه تحلیل

  • اگر قیمت دوج کوین از سطح ۰.۱۲ دلار به بالا حرکت کند، احتمالاً برای مدت بیشتری در محدوده ۰.۱۲ تا ۰.۱۸ دلار باقی می‌ماند.
  • در صورتی که کندل تون کوین بالای ۸.۲۹ دلار بسته شود، هدف بعدی آن ۱۰ دلار خواهد بود.

به گزارش کوین تلگراف، نمودار قیمت ارزهای دیجیتال بزرگ به دنبال کاهش قیمت بیت کوین

BTC:


نزولی شده است. تحلیلگران بر این باورند که علی‌رغم کاهش قیمت، بیت کوین فعلاً در رنج خود قرار دارد. به نظر آن‌ها هرچه BTC بیشتر در این رنج قیمت باقی بماند، برای شکست آن به قدرت بیشتری نیاز دارد. 

از آنجایی که رفتار قیمت آلت کوین‌ها معمولا با بیت کوین همبستگی دارد، بررسی سطوح حمایت و مقاومت آنها حائز اهمیت است. به همین خاطر در مطلب پیش رو تحلیل قیمت تون کوین و ۳ آلت کوین دیگر را بررسی کرده‌ایم.

تحلیل قیمت ریپل

قیمت ریپل

XRP:


در ۱۴ ژوئن (۲۵ خرداد) به لطف حمایت ۰.۴۶ دلاری خود رشد کرد که نشانه‌ای از فشار خرید آن در این سطح به شمار می‌آمد. افزایش قیمت ریپل تا جایی ادامه داشت که در تاریخ ۱۷ ژوئن (۲۸ خرداد) توانست از سد میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (موج آبی رنگ، ۰.۵۰ دلار) عبور کند.

نمودار روزانه قیمت ریپل

صاف شدن منحنی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و مثبت بودن RSI سیگنال مثبتی برای قیمت ریپل است. اگر تریدرها بتوانند XRP را بالای میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (موج قرمز رنگ، ۰.۵۱ دلار) نگه دارند، ریپل می‌تواند به سمت هدف ۰.۵۷ دلاری خود حرکت کند.

از طرف دیگر اگر قیمت ریپل بعد از رسیدن میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه به سمت پایین تغییر جهت دهد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کشیده شود، سیگنالی از افزایش فشار فروش آن در رالی‌ها خواهد بود. در این صورت ممکن است ریپل حمایت حیاتی ۰.۴۶ دلار را هم تست کند.

تحلیل قیمت تون کوین

قیمت تون کوین

TON:


در تاریخ ۱۶ ژوئن (۲۷ خرداد) به سطح ۷.۶۷ دلار رسید و رشد کرد. با این حال فشار خرید تون کوین برای رسیدن به هدف ۸.۲۹ دلار کافی نبود.

نمودار روزانه قیمت تون کوین

معامله‌گران با ایجاد فشار فروش قصد دارند قیمت تون کوین را زیر ۷.۶۷ دلار نگه دارند و اگر موفق به انجام این کار شوند احتمال کاهش قیمت TON تا خط روند صعودی آن وجود دارد. این سطح از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا اگر قیمت TON به زیر آن برسد، ساختار الگوی مثلث صعودی این آلت کوین بی‌اعتبار می‌شود. در این صورت احتمال سقوط قیمت تون کوین به محدوده ۶ دلار وجود دارد.

با این حال شیب صعودی میانگین‌های متحرک و مثبت بودن RSI سیگنالی از برتری فشار خرید است. بسته شدن کندل TON در بالای ۸.۲۹ دلار می‌تواند راه را برای یک حرکت صعودی دیگر تا ۱۰ دلار افزایش دهد.

تحلیل تکنیکال قیمت دوج کوین

قیمت دوج کوین

DOGE:


به آرامی در حال حرکت به سمت ۰.۱۲ دلار است.

نمودار روزانه قیمت دوج کوین

اگر قیمت دوج کوین بعد از رسیدن‌ به حمایت ۰.۱۲ دلاری به سمت بالا برگردد، احتمالاً در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (موج آبی رنگ، ۰.۱۴ دلار) با فشار فروش جدیدی روبه‌رو شود. در این صورت، دوج کوین ممکن است مجدداً به سمت ۰.۱۲ دلار حرکت کند و پس از آن نیز می‌تواند تا محدوده ۰.۰۸ دلار کاهش یابد.

از سوی دیگر اگر دوج کوین به سمت بالا حرکت کند و به بالای میانگین‌های متحرک خود برسد، سیگنالی از حمایت قوی آن در سطح ۰.۱۲ دلار صادر می‌شود. در این صورت قیمت دوج کوین برای مدتی در رنج ۰.۱۲ دلار تا ۰.۱۸ دلار باقی خواهد ماند.

تحلیل قیمت کاردانو

قیمت کاردانو

ADA:


در تاریخ ۱۴ ژوئن (۲۵ خرداد) بعد از رسیدن به سطح ۰.۴۰ دلار به سمت بالا حرکت کرد اما در برابر میانگین‌های متحرک ناکام باقی ماند. این امر نشان می‌دهد که تقاضای کاردانو در سطوح قیمتی بالا، کاهش می‌یابد

.

نمودار روزانه قیمت کاردانو

در روز قبل هم تلاش فروشندگان برای پایین کشاندن قیمت کاردانو به زیر ۰.۴۰ دلار ادامه داشت. اکنون حمایت بعدی این ارز دیجیتال در سطح ۰.۳۵ دلار قرار دارد.

با این حال اگر معامله‌گران قصد دارند روند صعودی ADA را حفظ کنند، باید قیمت آن را به بالای محدوده ۰.۴۰ دلار رسانده و سپس از مقاومت میانگین‌های متحرک عبور کنند. در این صورت هدف بعدی ADA در سطح ۰.۴۹ دلار قرار دارد.

مطالب تحلیلی منتشرشده در نوبیتکس صرفا جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته تحلیل قیمت تون کوین، ریپل، دوج کوین و کاردانو (۲۹ خرداد ۱۴۰۳) اولین بار در مجله نوبیتکس. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

آیا زمان رشد آلت کوین‌ها فرا رسیده است؟

روند آلت کوین‌ها در چند هفته گذشته نزولی بوده‌ اما تحلیلگران با توجه به برخی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *