تحلیل قیمت تون کوین، دوج کوین، کاردانو، شیبا اینو و آوالانچ (2 تیر 1403)

ادامه‌دار شدن ریزش قیمت بیت کوین و آلت کوین‌ها باعث شده است تا معامله‌گران حمایت‌ها و مقاومت‌های اولیه و کلیدی آن‌ها را بررسی کنند.

خلاصه تحلیل

  • اگر قیمت دوج کوین به بالای ۰.۱۴ دلار برسد، احتمال دارد تا مدتی در رنج خود در حال نوسان باقی بماند.
  • شاخص RSI قیمت شیبا در منطقه اشباع فروش قرار دارد و نشان می‌دهد اگر سطح ۰.۰۰۰۰۱۷ دلار از دست برود، احتمال سقوط قیمت آن تا ۰.۰۰۰۰۱۴ دلار وجود دارد.

به گزارش کوین تلگراف، قیمت ارزهای دیجیتال در چند هفته اخیر تحت فشار فروش زیادی قرار داشته‌اند و به آرامی به حیاتی‌ترین حمایت‌های خود نزدیک می‌شوند. آیا با رسیدن به این سطوح با فشار خرید و بازگشت قیمت مواجه می‌شویم؟ در ادامه با بررسی تحلیل قیمت تون کوین و ۴ آلت کوین دیگر تلاش می‌کنیم جواب این سوال را پیدا کنیم.

تحلیل قیمت دوج کوین

قیمت دوج کوین

DOGE:


در ۳ روز گذشته بالای حمایت کلیدی خود در ۰.۱۲ دلار قرار داشت. با این حال فشار خرید دوج کوین برای رشد آن کافی نبود.

شیب نزولی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (موج آبی رنگ، ۰.۱۳ دلار) و قرار داشتن RSI در منطقه اشباع فروش نشان‌دهنده تسلط فشار فروش بر بازار است. اگر حمایت ۰.۱۲ دلار از دست برود، حمایت بعدی دوج کوین در ۰.۱۲ دلار قرار دارد.

اما اگر قیمت DOGE در کوتاه‌مدت به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، این سناریو نزولی بی‌اعتبار می‌شود. در نتیجه قیمت دوج کوین ممکن است روزهای بیشتری در همین محدوده در نوسان داشته باشد.

تحلیل قیمت تون کوین

قیمت تون کوین

TON:


در حال تلاش برای بازیابی از سطح میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (موج قرمز رنگ، ۶.۷ دلار) است. این امر نشان می‌دهد در این ناحیه تقاضا برای TON وجود دارد.

نمودار روزانه قیمت تون کوین

اگر فشار خرید تون کوین افزایش پیدا کرده و قیمت آن به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (موج آبی رنگ، ۷.۲۳ دلار) برسد، می‌توانیم شاهد یک رالی جدید به سمت ۷.۶۷ دلار باشیم. این سطح ممکن است با فشار فروش زیادی مواجه شود اما اگر رالی مذکور ادامه داشته باشد، هدف آن در ۸.۲۹ دلار قرار خواهد داشت.

در مسیر نزولی باید به حمایت حیاتی میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه توجه داشته اسم. بسته شدن کندل TON زیر این سطح می‌تواند آغازگر یک اصلاح عمیق‌تر باشد. در این صورت احتمال سقوط قیمت تون کوین به ۶ دلار و پس از آن به ۵.۵ دلار افزایش پیدا می‌کند.

تحلیل قیمت کاردانو

کاردانو

ADA:


در چند روز اخیر در نزدیکی سطح شکست ۰.۴ دلار و در یک محدوده باریک در نوسان بوده‌ است.

نمودار روزانه قیمت کاردانو

اگر قیمت کاردانو از مقاومت ۰.۴ دلار عبور کند، احتمالاٍ در میانگین‌های متحرک با فشار فروش مواجه می‌شود. با اینحال اگر افزایش قیمت آن ادامه داشته باشد، احتمال رشد آن هم وجود دارد. در این صورت قیمت ADA می‌تواند به سمت مقاومت ۰.۵ دلار حرکت کند. این مقاومت قدرت زیادی دارد و ممکن است رشد ADA را به چالش بکشد.

از طرف دیگر، اگر قیمت کاردانو بعد از رسیدن‌ به سد ۰.۴ دلار یا میانگین‌های متحرک خود کاهش یابد و کندل آن در پایین‌ سطح ۰.۳۵ دلار بسته شود، احتمال کاهش قیمت آن تا محدوده ۰.۲۸ دلار افزایش پیدا می‌کند.

تحلیل قیمت شیبا اینو

تلاش شیبا اینو

SHIB:


برای دفاع از سطح ۰.۰۰۰۰۱۷ دلار همچنان ادامه دارد اما این ارز دیجیتال در آغاز یک رالی جدید ناکام مانده‌ است. این امر نشان می‌دهد که فشار خرید شیبا اینو در این سطوح به اندازه کافی زیاد نیست.

نمودار روزانه قیمت شیبا اینو

شیب نزولی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (موج آبی رنگ، ۰.۰۰۰۰۲۱ دلار) و شاخص RSI نشان می‌دهد مسیر نزولی شیبا اینو مانع زیادی ندارد. در نتیجه اگر حمایت اولیه شیبا اینو از دست برود، هدف بعدی آن در سطح ۰.۰۰۰۰۱۴ دلار قرار خواهد داشت.

اگر معامله‌گران می‌خواهند از کاهش قیمت SHIB جلوگیری کنند، باید قیمت آن را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند. در این صورت احتمال رد شدن شکست نزولی SHIB وجود دارد و هدف بعدی آن در میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (موج قرمز رنگ، ۰.۰۰۰۰۲۳ دلار) قرار خواهد داشت.

تحلیل قیمت آوالانچ

تلاش معامله‌گران برای افزایش قیمت آوالانچ

AVAX:


ادامه دارد اما این ارز دیجیتال با فشار فروش زیادی در سطح ۲۹ دلار مواجه شده است.

نمودار روزانه قیمت آوالانچ

اگر کندل آوالانچ زیر ۲۹ دلار بسته شود، نشان‌دهنده این موضوع خواهد بود که این سطح به یک مقاومت تبدیل شده است. در صورت از دست رفتن این سطح، احتمال کاهش قیمت آوالانچ تا محدوده ۲۵ دلار و یا حتی ۲۰ دلار افزایش پیدا می‌کند.

معامله‌گران برای تضعیف فشار فروش AVAX باید بتوانند قیمت آن را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (موج آبی رنگ، ۳۰.۹۵ دلار) برسانند. در این صورت احتمال رشد قیمت آوالانچ تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (موج قرمز رنگ، ۳۴.۳۹ دلار) وجود دارد. بنابراین این احتمال وجود خواهد داشت که کاهش قیمت AVAX به زیر ۲۹ دلار یک تله خرسی بوده باشد.

مطالب تحلیلی منتشرشده در نوبیتکس صرفا جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته تحلیل قیمت تون کوین، دوج کوین، کاردانو، شیبا اینو و آوالانچ (2 تیر 1403) اولین بار در مجله نوبیتکس. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

دلیل سقوط ۲۰۰۰ دلاری قیمت بیت کوین چه بود؟

بیت کوین روز گذشته نتوانست سطح ۶۶٬۴۵۵ دلار را حفظ کند و با ۲۰۰۰ دلار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *