تحلیل قیمت تون کوین، دوج کوین، کاردانو، شیبا و آوالانچ (۲۶ خرداد ۱۴۰۳)

بسیاری از آلت کوین‌های بزرگ در روزهای گذشته با کاهش قیمت شدیدی روبه‌رو شدند. اکنون سوال این جا است که آیا رمزارزهای مشهور بازار می‌توانند روند صعودی خود را از سر بگیرند؟

خلاصه تحلیل

  • تون کوین علی‌رغم روند نزولی بازار، با ثبت رکورد قیمت جدید به سمت مقاومت ۱۰ دلاری حرکت کرده است.
  • سقوط دوج کوین و شیبا اینو به زیر میانگین‌های متحرک آن‌ها، احتمال نوسان قیمت در زیر این سطوح کلیدی و همچنین قدرت گرفتن فشار فروش را افزایش داده است.

به گزارش کوین تلگراف، تحلیلگران مشهور بازار از جمله پیتر برند (Peter Brandt) نسبت به احتمال کاهش قیمت بیت کوین تا ناحیه ۶۰٬۰۰۰ دلار و حتی پایین‌تر از آن هشدار داده‌اند. از آنجایی که سایر ارزهای دیجیتال هم معمولاً به دنبال بیت کوین حرکت می‌کنند، آلت کوین‌های مشهور بازار نیز در شرایط حساسی قرار گرفته‌اند. در این مطلب به بررسی تحلیل تکنیکال قیمت دوج کوین و تون کوین و ۳ آلت کوین دیگر می‌پردازیم.

تحلیل قیمت دوج کوین

دوج کوین در تلاش است تا حمایت ۰.۱۳ دلاری را حفظ کند اما تاکنون نتوانسته‌ خود را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (موج آبی رنگ، قیمت ۰.۱۵ دلار) برساند.

تحلیل قیمت دوج کوین

اگر قیمت دوج کوین از این سطح کاهش پیدا کند، احتمال سقوط آن به زیر ۰.۱۲ دلار افزایش می‌یابد. این حمایت از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا در صورت از دست رفتن آن، راه سقوط قیمت دوج کوین به سطح ۰.۰۸ دلار باز می‌شود.
از سوی دیگر، بسته شدن کندل DOGE در بالای میانگین‌های متحرک باعث می‌شود این ارز دیجیتال بتواند دوباره تا محدوده ۰.۱۸ دلار رشد کند. با این حال انتظار می‌رود در این سطح فشار فروش دوج کوین افزایش پیدا کند. در صورتی که مقاومت ۰.۱۸ دلاری پابرجا بماند، قیمت دوج کوین برای مدت طولانی‌تری در این محدوده نوسان می‌کند.

تحلیل قیمت تون کوین

با شکسته شدن و بسته شدن کندل تون کوین در بالای مقاومت مهم ۷.۶۷ دلار در ۱۳ ژوئن (۲۴ خرداد)، الگوی مثلث صعودی TON تکمیل شد.

تحلیل قیمت تون کوین

اگر فشار خرید تون کوین به قدری کافی باشد که قیمت آن بالای این سطح باقی بماند، می‌توان به یک روند صعودی جدید امیدوار بود. هدف این ساختار صعودی محدوده ۱۰.۶۲ دلار است؛ اما تون کوین احتمالاً در ناحیه ۱۰ دلار با چالش بزرگی مواجه خواهد شد.

از سوی دیگر اولین سیگنال نزولی TON، اصلاح قیمت و بسته شدن کندل آن در زیر سطح ۷.۶۷ دلار است. علاوه بر این اگر قیمت تون کوین به زیر خط روند صعودی رسم‌شده در نمودار روزانه آن هم برسد، احتمال می‌رود فشار فروش این آلت کوین افزایش یابد.

تحلیل تکنیکال قیمت کاردانو

رشد قیمت کاردانو در ۱۲ ژوئن (۲۳ خرداد) در نزدیکی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (موج آبی رنگ، ۰.۴۴ دلار) متوقف شد و نشان داد کاردانو در هر رالی با فشار فروش قابل‌توجهی مواجه می‌شود.

تحلیل قیمت کاردانو

کاهش شیب میانگین‌های متحرک و منفی بودن RSI برتری فشار فروش را تایید می‌کند. محدوده ۰.۴۰ تا ۰.۴۱ دلار به عنوان یک حمایت قوی عمل کرده است اما اگر قیمت ADA به پایین‌ این محدوده برسد، روند نزولی آن ممکن است تا سطح ۰.۳۵ دلار ادامه داشته باشد.

اگر معامله‌گران بخواهند از ادامه روند نزولی ADA جلوگیری کنند، باید مانع کاهش قیمت آن به زیر میانگین‌های متحرک شوند. در این صورت کاردانو می‌تواند به سمت خط مقاومت خود حرکت کند. این سطح یک مقاومت قوی به نظر می‌رسد اما در صورت شکست آن هدف بعدی ADA در محدوده ۰.۵۷ دلار قرار دارد.

تحلیل قیمت شیبا اینو

قیمت شیبا اینو به آرامی در حال حرکت به سمت حمایت ۰.۰۰۰۰۲ دلاری است. این سطح جایی است که انتظار می‌رود با فشار خرید SHIB افزایش یابد.

تحلیل قیمت شیبا اینو

اگر قیمت شیبا اینو به رشد خود ادامه دهد، نشان می‌دهد که رنج آن دست نخورده باقی مانده است. در این صورت تلاش‌ شیبا اینو برای رسیدن به مقاومت سربار ۰.۰۰۰۰۳۰ دلار از سر گرفته می‌شود.

از سوی دیگر اگر شیبا اینو بعد از رسیدن‌ به میانگین‌های متحرک خود به سمت پایین حرکت کند، نشان می‌دهد که همچنان فشار فروش زیادی دارد. شکسته‌ شدن‌ و بسته شدن کندل SHIB در پایین سطح ۰.۰۰۰۰۲۰ دلار سیگنالی برای کاهش قیمت آن تا محدوده ۰.۰۰۰۰۱۷ دلار (ناحیه ۷۸٪ فیبوناچی اصلاحی) است.

تحلیل قیمت آوالانچ

قیمت آوالانچ در ۱۲ ژوئن (۲۳ خرداد) به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (موج آبی رنگ، ۳۴ دلار) خود رسید و کاهش یافت. این امر نشان داد آوالانچ فشار فروش زیادی در سطوح بالا دارد.

تحلیل قیمت آوالانچ

به احتمال زیاد نبرد سختی بین خریداران و فروشندگان آوالانچ در سطح ۲۹ دلار به وجود می‌آید. اگر AVAX بعد از رسیدن‌ به این حمایت خود با قدرت زیادی رشد کند و از میانگین‌های متحرکش عبور کند، نشان‌ می‌دهد که نوسان قیمت آن در رنج فعلی ممکن است ادامه داشته باشد.

در غیر این صورت، با شکسته‌ شدن و بسته‌ شدن‌ کندل روزانه AVAX در پایین سطح ۲۹ دلار، فشار فروش آن غالب شده‌ و احتمال سقوط AVAX تا محدوده ۲۵ دلار و یا حتی ۲۰ دلار افزایش پیدا می‌کند.

مطالب تحلیلی منتشرشده در نوبیتکس صرفا جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته تحلیل قیمت تون کوین، دوج کوین، کاردانو، شیبا و آوالانچ (۲۶ خرداد ۱۴۰۳) اولین بار در مجله نوبیتکس. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

تحلیل قیمت تون کوین، دوج کوین، کاردانو، آوالانچ و شیبا اینو (۹ تیر ۱۴۰۳)

در چند هفته گذشته همزمان با کاهش قیمت بیت کوین، آلت کوین‌های بزرگ بازار شاهد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *