تحلیل قیمت بیت کوین در تایم فریم ماهانه؛ آیا نهنگ‌ها در حال دستکاری BTC هستند؟

تحلیلگران باور دارند که نهنگ‌ها قبل از بسته شدن کندل ماهانه بیت کوین قیمت آن را دست کاری کرده‌اند تا این ارز دیجیتال نتواند از مقاومت پیش رویش عبور کند.

خلاصه تحلیل

  • کندل ماهانه بیت کوین با ۱۱ درصد رشد بسته شد که بهترین عملکرد BTC در ماه مه (اردیبهشت) از سال ۲۰۱۹ تاکنون بوده است.
  • شرکت متریال ایندیکیترز دلیل کاهش قیمت‌ بیت کوین را حرکات نهنگ‌ها می‌داند.

به گزارش کوین تلگراف، بیت کوین کندل ماهانه ماه ژوئن (خرداد) خود را با قیمت ۶۷٬۵۰۰ دلار آغاز کرده است. داده‌های تریدینگ ویو نشان می‌دهد که بعد از چندین ریزش مقطعی، قیمت بیت کوین همچنان در حال نوسان در نزدیکی کلوز ماهانه خود قرار دارد.

این رفتار قیمت به دلیل انتشار خبر هک شدن یک صرافی در ژاپن و همچنین حرکات چند تریدر با نزدیک شدن به آخر ماه میلادی صورت گرفته است. حساب کاربری Skew در توییتر نوشت:

برخی از موقعیت‌های مرتبط با کاهش ریسک تریدرها (به خصوص در صرافی بایننس) در این قیمت بسته شده‌اند. برخی از موقعیت‌های لانگ یا خریدِ صرافی بای‌بیت هم با چنین اتفاقی مواجه شدند. انتظار دارم در تایم فریم کوتاه شاهد چند نوسان تهاجمی باشیم.

از طرف دیگر شاخص هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) در ایالات متحده روزهای قبل منتشر شد. این شاخص کم‌تر از پیش‌بینی تحلیلگران بود و نشان داد که روند تورم آرام‌تر شده است. با این حال PCE نتوانست به طور قابل ملاحظه‌ای روحیه بازار را تغییر دهد. Skew در توضیح این مساله نوشت:

بیت کوین به قیمت قبل از اعلام شاخص PCE بازگشته است که عمدتاً به دلیل تغییر موقعیت‌های معاملاتی در آستانه این رویداد بوده است.

Skew ادامه داد:

در حال حاضر افزایش نقدینگی بازار به خصوص نقدینگی بازار اسپات اهمیت زیادی دارد. وجود تقاضا و سفارش‌های خرید قوی برای رسیدن به سطوح بالاتر الزامی است. کاهش قیمت می‌تواند به اقداماتی برای کاهش ریسک تریدرها منجر شود و این موضوع می‌تواند بعدها به یک تله تبدیل شود.

درصد تغییرات ماهانه قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین پس از کاهش به سطح ۶۶٬۶۵۰ دلار به بالا بازگشت و توانست کندل ماه مه را با ۱۱ درصد رشد به پایان برساند. مایکل ون ده پپه (Michaël van de Poppe)، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت معاملاتی MNtrading، در توییتر اظهار داشت:

بازار در تعادل به سر می‌برد و آرام آرام برای یک حرکت صعودی خود را آماده می‌کند. حفظ سطح ۶۶٬۰۰۰ دلار اهمیت زیادی دارد.

نمودار روزانه قیمت بیت کوین

نهنگ‌های قاتل بیت کوین

منبع معاملاتی متریال ایندیکیترز (Material Indicators) با بررسی عمیق‌تر رفتار قیمت بیت کوین معتقد است که نوسان‌های چند وقت اخیر نتیجه رفتار نهنگ‌ها بوده است.

این منبع باور دارد نهنگ‌ها با نزدیک شدن به انتهای ماه مه، نقدینگی موجود در بازار را دستکاری کرده‌اند و این موضوع باعث شد تبدیل مقاومت ۶۹٬۰۰۰ دلار به حمایت بیت کوین با شکست مواجه شود. قبل‌تر از این نیز کیث الن (Keith Alan)، هم‌بنیان‌گذار این شرکت، اعلام کرده بود که این رفتار در پایان ماه مه یک حرکت به یاد ماندنی است. شرکت متریال ایندیکیترز در توییتی توضیح داد:

یک نهنگ سفارشات فروش سنگینی در بازار قرار داد و باعث شد کندل بیت کوین در محدوده ۶۹٬۰۰۰ دلار بسته نشود و دنباله بالایی آن کشیده‌تر شود. اکنون حمایت ۶۷٬۰۰۰ دلار در معرض خطر قرار دارد و ما باید منتظر این باشیم که آیا در بالای سطح ۶۵٬۰۰۰ دلار با جریان جدید نقدینگی روبه‌رو می‌شویم یا خیر. خروج‌های بزرگ از موقعیت‌های معاملاتی ادامه دارد.

نقدینگی بیت کوین در صرافی بایننس

نمودار ارائه‌شده توسط این گروه سطوح نقدینگی بیت کوین در صرافی بایننس به همراه حجم متعلق به دسته‌های مختلف نهنگ‌ها را نشان می‌دهد. کیث الن این حرکات را اینگونه تعریف کرد:

بازی نهنگ‌های قاتل ادامه دارد.

مطالب تحلیلی منتشرشده در نوبیتکس صرفا جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته تحلیل قیمت بیت کوین در تایم فریم ماهانه؛ آیا نهنگ‌ها در حال دستکاری BTC هستند؟ اولین بار در مجله نوبیتکس. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

تحلیل قیمت تون کوین، دوج کوین، کاردانو، آوالانچ و شیبا اینو (۹ تیر ۱۴۰۳)

در چند هفته گذشته همزمان با کاهش قیمت بیت کوین، آلت کوین‌های بزرگ بازار شاهد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *