تحلیل قیمت بیت کوین، اتریوم، BNB و سولانا (۵ تیر ۱۴۰۳)

بیت کوین در روز قبل به زیر سطح ۶۰٬۰۰۰ دلار رسید و ترس زیادی در بازار ارزهای دیجیتال ایجاد کرد.

خلاصه تحلیل

  • بیت کوین در ۲۳ ژوئن (۳ خرداد) به سطح شکست خود (‌Breakout) در ۶۴٬۶۰۲ دلار رسید و کاهش یافت.
  • رشد BNB بعد از رسیدن به حمایت ۵۶۰ دلار، نشان‌دهنده این است که هولدرهای توکن مذکور به دفاع از این سطح ادامه می‌دهند.

به گزارش کوین تلگراف، بیت کوین در یک رنج معاملاتی بین حمایت و مقاومت خود در نوسان است. این ارز دیجیتال پس از شکست در عبور از مقاومت رنج مذکور به تدریج به سمت حمایت آن حرکت کرده است. این امر نشان می‌دهد که فروشندگان در تلاش هستند تا بیت کوین

BTC:


را به زیر رنج مذکور برسانند و کنترل بازار را در دست بگیرند.

به نظر می رسد که نهنگ‌های بیت کوین پس از سقوط آن به زیر حمایت مهم ۶۴٬۵۰۰ دلار، محتاط شده‌اند. طبق داده‌های وب سایت سنتیمنت (Santiment) نهنگ‌های بیت کوین طی روزهای ۲۲ و ۲۳ ژوئن (۲ و ۳ خرداد) ۹٬۹۲۳ تراکنش (به ارزش حداقل ۱۰۰٬۰۰۰ دلار) انجام داده‌اند. این در حالی است که تعداد تراکنش‌های مذکور ۲ روز قبل به ۱۷٬۰۹۱ مورد تراکنش می‌رسید. در مطلب پیش رو با مروری بر تحلیل قیمت بیت کوین و اتریوم و ۲ آلت کوین دیگر تلاش کرده‌ایم روند آن در کوتاه‌مدت را بررسی کنیم.

تحلیل قیمت بیت کوین

بیت کوین در ۲۳ ژوئن (۳ خرداد) به سطح شکست خود (‌Breakout) در ۶۴٬۶۰۲ دلار رسید و کاهش یافت. این امر نشان می‌دهد فروشندگان آن در تلاش هستند سطح مذکور را به یک مقاومت تبدیل کنند.

نمودار روزانه قیمت بیت کوین

تحلیل قیمت بیت کوین نشان می‌دهد که میانگین‌های متحرک آن یک تقاطع نزولی را تکمیل کرده‌ و نشان داده‌اند که فشار فروش آن هنوز به پایان نرسیده است.

سقوط بیت کوین تا حمایت ثابت ۶۰٬۰۰۰ دلار باعث شد فشار خرید آن افزایش یابد اما به نظر می‌رسد که فشار فروش BTC در هر حرکت صعودی در نزدیکی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (موج آبی رنگ، ۶۵٬۲۰۲ دلار) افزایش می‌یابد. اگر قیمت بیت کوین بعد از رسیدن به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش یابد، احتمال سقوط آن تا سطح ۵۶٬۵۵۲ دلار افزایش خواهد یافت.

اولین سیگنال صعودی بیت کوین شکستن‌ و نزدیک شدن‌ به بالای میانگین‌های متحرک خواهد بود. اگر این اتفاق بیفتد، BTC می تواند تا سطح ۷۰٬۰۰۰ دلار و یا حتی ۷۲٬۰۰۰ دلار رشد کند.

تحلیل قیمت اتریوم

در ۲۳ ژوئن (۳ خرداد) نااطمینانی موجود در بازار اتریوم

ETH:


در نهایت به نفع سمت نزولی از بین رفت و قیمت آن به پایین میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (موج قرمز رنگ، ۳٬۴۸۳ دلار) رسید.

نمودار روزانه قیمت اتریوم

کاهش شیب میانگین متحرک نمایی متحرک ۲۰ روزه (موج آبی رنگ، ۳٬۵۲۰ دلار) نشان می‌دهد که فشار فروش اتریوم ادامه دارد. در نتیجه فروشندگان ETH ممکن است تلاش کنند تا قیمت آن را به حمایت روانی ۳٬۰۰۰ دلار و سپس به ۲٬۸۵۰ دلار کاهش دهند.

با این حال فشار خرید اتریوم به احتمال زیاد در محدوده ۳٬۰۰۰ دلار تا ۲٬۸۵۰ دلار افزایش می‌یابد. ضمن اینکه بسته شدن کندل روزانه اتریوم در بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه نشان می‌دهد فشار فروش و اصلاح آن به پایان رسیده است. سپس ETH می‌تواند حرکت صعودی جدیدی را به سمت محدوده ۳٬۷۳۰ دلار آغاز کند.

تحلیل قیمت BNB

BNB

BNB:


در روز قبل به سمت حمایت مهم ۵۶۰ دلار حرکت کرد و نشان داد فشار فروش آن هنوز تمام نشده است.

نمودار روزانه قیمت BNB

رشد BNB بعد از رسیدن به حمایت ۵۶۰ دلار، نشان‌دهنده این است که هولدرهای توکن مذکور به دفاع از این سطح ادامه می‌دهند. در نتیجه قیمت BNB ممکن است به مقاومت قوی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (موج آبی رنگ، ۶۰۰ دلار) بازگردد. اگر BNB بعد از رسیدن به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش یابد، احتمال اینکه به زیر سطح ۵۶۰ برسد؛ افزایش می یابد. سپس ممکن است BNB تا سطح ۵۳۶ دلار سقوط کند.

به طور کلی BNB باید خود را به بالای میانگین‌های متحرک برسد تا نشان دهد که فشار فروش آن کاهش یافته است. عبور از مقاومت ۶۳۵ دلار و بسته شدن‌ کندل BNB در بالای آن به رشد بیشتر این توکن کمک خواهد کرد.

تحلیل قیمت سولانا

خریداران سولانا

SOL:


در چند روز گذشته تلاش کردند آن را به داخل الگوی کانال نزولی‌اش برگردانند. این امر نشان می‌دهد که فروشندگان SOL تلاش کرده‌اند حمایت کف کانال مذکور را به مقاومت آن تبدیل کنند.

نمودار روزانه قیمت سولانا

فشار فروش سولانا در ۲۳ ژوئن (۳ خرداد) افزایش یافت و این ارز دیجیتال را به نزدیکی حمایت مهم ۱۱۶ دلار رساند. هرچند که فشار خرید سولانا در این محدوده رشد کرد، به نظر می‌رسد هر حرکت صعودی آن در نزدیکی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (موج آبی رنگ، ۱۴۳ دلار) با مقاومت شدیدی روبه‌رو شود.

اگر قیمت سولانا بعد از رسیدن‌ به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش یابد، احتمال سقوط آن به زیر حمایت ۱۱۶ دلار افزایش خواهد یافت. در این صورت، SOL ممکن است به محدوده ۱۰۰ دلار برسد. در سناریوی صعودی، سولانا باید خود را به بالای میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (موج قرمز رنگ، ۱۵۶ دلار) برساند. ‌در این حال، قیمت سولانا ممکن است تا محدوده ۱۸۹ دلار رشد کند.

مطالب تحلیلی منتشرشده در نوبیتکس صرفا جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته تحلیل قیمت بیت کوین، اتریوم، BNB و سولانا (۵ تیر ۱۴۰۳) اولین بار در مجله نوبیتکس. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

دلیل سقوط ۲۰۰۰ دلاری قیمت بیت کوین چه بود؟

بیت کوین روز گذشته نتوانست سطح ۶۶٬۴۵۵ دلار را حفظ کند و با ۲۰۰۰ دلار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *