تحلیل قیمت بیت کوین، اتریوم، BNB، سولانا و ریپل (۲ تیر ۱۴۰۳)

با کاهش قیمت بیت کوین به زیر حمایت ۶۴٬۶۰۲ دلار، ریسک سقوط بیشتر آن تا سطح کلیدی ۶۰٬۰۰۰ دلار افزایش پیدا کرده است.

خلاصه تحلیل

  • تحلیل قیمت بیت کوین نشان می‌دهد که اگر کندل آن بالای سطح ۶۴٬۶۰۲ دلار بسته شود، نشان می‌دهد فشار خرید آن در سطوح پایین افزایش پیدا کرده است.
  • قیمت سولانا باید بتواند بالای سطح ۱۲۸ دلار باقی بماند تا از ریسک سقوط به ۱۱۶ دلار جلوگیری شود.

به گزارش کوین تلگراف، قیمت بیت کوین به صورت آهسته و پیوسته در حال حرکت به سمت حمایت‌های خود در رنج قیمتی چند ماهه‌اش در محدوده ۵۶٬۵۵۲ دلار تا ۷۳٬۷۷۷ دلار است. جیمز چک (James Check)، تحلیلگر ارشد گلسنود، به تریدرها هشدار داد که به واسطه بی‌حوصلگی پوزیشن‌های خود را از دست ندهند.

در حالی که رفتار قیمتی BTC در کوتاه‌مدت مشخص نیست، اما تحلیلگران به آینده آن همچنان خوشبین هستند. تحلیلگران شرکت تحقیقاتی برنشتاین (Bernstein) انتظار دارند قیمت بیت کوین تا پایان سال ۲۰۲۵ به ۲۰۰٬۰۰۰ دلار برسد. در مطلب پیش رو با تحلیل قیمت بیت کوین و ۴ آلت کوین دیگر تلاش کرده‌ایم آینده کوتاه‌مدت آن‌ها را بررسی کنیم.

تحلیل قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین

BTC:


در تاریخ ۲۰ ژوئن (۳۱ خرداد) برای از سر گرفتن روند صعودی حرکتی را آغاز کرد اما دنباله بلند کندل آن روز نشان داد فشار فروش زیادی در نزدیکی میانگین‌های متحرک BTC وجود دارد.

نمودار روزانه قیمت بیت کوین

این فشارها باعث شد قیمت بیت کوین در ۲۱ ژوئن (۱ تیر) به زیر حمایت ۶۴٬۶۰۲ دلار کاهش پیدا کند. اگر قیمت زیر این سطح باقی بماند، ممکن است فشار فروش افزایش پیدا کرده و بیت کوین به سمت حمایت کلیدی ۶۰٬۰۰۰ دلار حرکت کند.

از طرف دیگر اگر کندل بیت کوین بالای ۶۴٬۶۰۲ دلار بسته شود، نشان می‌دهد فشار خرید در سطوح پایین افزایش پیدا کرده است. در این صورت ممکن است بیت کوین به سمت میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (موج آبی رنگ) در سطح ۶۶٬۷۳۶ دلار حرکت کند. این سطح احتمالاً به عنوان مقاومت بیت کوین عمل می‌کند و فشار خرید آن باید بتواند بر فشار فروش غلبه کند تا حرکت به سمت ۷۰٬۰۰۰ دلار و پس از آن ۷۲٬۰۰۰ دلار محقق شود.

تحلیل قیمت اتریوم

فشار خرید اتریوم

ETH:


در تاریخ ۲۰ ژوئن (۳۱ خرداد) باعث شد قیمت اتریوم به سمت میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (موج آبی رنگ) در سطح ۳٬۵۷۵ دلار حرکت کند اما این حرکت به موفقیت نرسید. این امر نشان می‌دهد فشار فروش اتریوم در سطوح بالا افزایش پیدا می‌کند.

نمودار روزانه قیمت اتریوم

همچنین تلاش‌ها برای به پایین کشاندن قیمت اتریوم و حفظ آن زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (موج قرمز رنگ) در سطح ۳٬۴۵۸ ادامه دارد. اگر اتریوم به این سطح برسد، احتمال کاهش بیشتر به سمت ۳٬۰۰۰ دلار وجود دارد.

اگر معامله‌گران می‌خواهند که از کاهش قیمت اتریوم جلوگیری کنند، باید بتوانند اتریوم را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند و موقعیت آن را حفظ کنند. در این صورت می‌توان انتظار داشت رالی جدیدی به سمت اهداف ۳٬۷۳۰ دلار و ۳٬۹۷۷ دلار شکل بگیرد.

تحلیل قیمت BNB

باقی ماندن قیمت BNB

BNB:


زیر میانگین‌های متحرک آن نشان می‌دهد که فشار فروش این ارز دیجیتال همچنان زیاد است.

نمودار روزانه قیمت BNB

اولین حمایت BNB در روند نزولی در سطح ۵۶۰ دلار قرار دارد. اگر قیمت BNB بعد از رسیدن به این ناحیه رشد کند، نشان می‌دهد که احتمالاً برای مدت بیشتری در محدوده ۵۶۰ تا ۶۲۵ دلار در نوسان خواهد بود.

از سوی دیگر اگر BNB به زیر ۵۶۰ دلار کاهش یابد، اصلاح قیمت آن ممکن است عمیق‌تر شود و به سطح ۵۳۶ دلار و پس از آن به ۴۹۵ دلار برسد. در این سطح انتظار می‌رود فشار خرید ‌BNB به طرز چشمگیری بالا باشد.

تحلیل قیمت سولانا

تلاش تریدرها در ۲ روز گذشته برای بازگرداندن قیمت سولانا

SOL:


به داخل کانال نزولی آن با شکست مواجه شد.

نمودار روزانه قیمت سولانا

این موضوع نشان می‌دهد که خط حمایت این کانال به مقاومت تبدیل شده‌ است. بسته شدن کندل سولانا زیر ۱۲۸ دلار می‌تواند ریسک سقوط قیمت آن تا محدوده ۱۱۶ دلار را افزایش دهد. در این سطح انتظار می‌رود فشار خرید سولانا به طرز قابل توجهی بالا باشد.

اما اولین سیگنال صعودی سولانا، بسته‌ شدن‌ کندل آن در بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (موج آبی رنگ) در ۱۴۸ دلار است. در این صورت SOL احتمالاً تلاش‌ می‌کند خود را به بالای خط مقاومت کانالش برساند تا راه برای رالی جدید به سمت ۱۷۸ دلار و ۱۸۸ دلار باز کند.

تحلیل قیمت ریپل

قیمت ریپل

XRP:


چند روزی است که در بین میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (موج قرمز رنگ) و حمایت حیاتی ۰.۴۶ دلار قرار دارد.

نمودار روزانه قیمت ریپل

اگر ریپل بتواند خود را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (موج آبی رنگ) در سطح ۰.۵۰ دلار برساند، احتمال شکست میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه هم افزایش پیدا می‌کند. در این صورت ریپل می‌تواند به سمت محدوده ۰.۵۷ دلار حرکت کند.

حمایت حیاتی که باید در نظر داشته باشیم، سطح ۰.۴۶ دلار است که در صورت از دست رفتن آن قیمت ریپل می‌تواند تا محدوده ۰.۴۱ دلار سقوط کند. انتظار می‌رود که فشار خرید ریپل در محدوده ۰.۴۱ تا ۰.۴۶ دلار افزایش پیدا کند.

مطالب تحلیلی منتشرشده در نوبیتکس صرفا جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته تحلیل قیمت بیت کوین، اتریوم، BNB، سولانا و ریپل (۲ تیر ۱۴۰۳) اولین بار در مجله نوبیتکس. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

دلیل سقوط ۲۰۰۰ دلاری قیمت بیت کوین چه بود؟

بیت کوین روز گذشته نتوانست سطح ۶۶٬۴۵۵ دلار را حفظ کند و با ۲۰۰۰ دلار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *