تحلیل قیمت بیت کوین، اتریوم، BNB، سولانا و ریپل (۳۱ خرداد ۱۴۰۳)

تلاش سخت بیت کوین برای حفظ حمایت ۶۴٬۵۰۰ دلاری باعث شده است تا نگرانی‌ها از بابت اصلاح عمیق‌تر قیمت به سطح ۶۰٬۰۰۰ دلاری افزایش پیدا کند.

خلاصه تحلیل

  • درصورت از دست رفتن حمایت ۴۶٬۶۰۲ دلاری بیت کوین، احتمال سقوط به سطح ۶۰٬۰۰۰ دلار افزایش پیدا می‌کند.
  • قیمت سولانا در یک کانال نزولی قرار دارد و اگر خط حمایت آن از دست برود احتمال اصلاح قیمت تا ۱۱۶ دلار وجود دارد.

به گزارش کوین تلگراف، قیمت بیت کوین برای مدتی طولانیست که در بازه ۵۶٬۵۵۲ دلار تا ۷۳٬۷۷۷ دلار در حال رنج زدن است. از آنجا که قرار گرفتن در یک بازه مشخص می‌تواند بدون قاعده مشخص و با نوسانات زیادی همراه باشد، پیش‌بینی اینکه شکست قیمتی به چه سمتی اتفاق می‌افتد کار سختی خواهد بود.

تریدرها به دلیل عدم قطعیت در بازار در کوتاه مدت محتاطانه رفتار می‌کنند. داده‌های فارساید اینوسترز از خروج مداوم سرمایه در ۴ روز پیاپی از صندوق‌های ETF بیت کوین خبر می‌دهد. علاوه بر آن گزارش هفتگی کوین شرز نشان می‌دهد که ۶۰۰ میلیون دلار سرمایه از محصولات مرتبط با ارزهای دیجیتال خارج شده است.

این درحالیست که داده‌های بازار مشتقه صرافی دربیت (Deribit) نشان می دهد نهنگ‌های بیت کوین و بازارسازها در جریان اصلاح اخیر قیمت، خونسرد عمل کرده‌ و به آینده خوشبین هستند.

تحلیل قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین

BTC:


در تاریخ ۱۸ ژوئن (۲۹ خرداد) به کف محلی خود در ۶۴٬۶۰۲ دلار رسید. ناتوانی تریدرها در بازگرداندن قیمت به سطوح بالاتر نشان می‌دهد که فشار فروش همچنان قدرتمندتر عمل می‌کند.

نمودار روزانه قیمت بیت کوین

شیب رو به پایین میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (موج آبی رنگ) و اندیکاتور RSI زیر عدد ۴۰ نشان می‌دهد که معامله‌گران نزولی فعلا در بازار برتری دارند. اگر سطح ۶۴٬۶۰۲ دلار از دست برود، احتمال سقوط قیمت به ۶۰٬۰۰۰ دلار افزایش می‌یابد.

از سوی دیگر اگر تریدرها با افزایش فشار خرید بتوانند قیمت بیت کوین را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در سطح ۶۷٬۲۴۹ دلار برسانند، سیگنال قیمت برای اصلاح رو به بالا صادر می‌شود. در این صورت احتمال افزایش قیمت به ۷۰٬۰۰۰ دلار وجود دارد.

تحلیل قیمت اتریوم

قیمت اتریوم

ETH:


بین میانگین‌های متحرک خود در نمودار روزانه قرار دارد. این موضوع نشان می‌دهد که حرکت بعدی اتریوم یک حرکت شارپی خواهد بود.

نمودار روزانه قیمت اتریوم

اگر قیمت اتریوم به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (موج آبی رنگ) در سطح ۳٬۵۸۶ دلار برسد، هدف بعدی آن در ۳٬۷۳۰ دلار قرار دارد. این سطح برای معامله‌گران نزولی ازاهمیت بالایی برخوردار است زیرا با شکست آن راه برای حرکت به سمت ۳٬۹۷۷ دلار باز می‌شود.

در سناریو نزولی اگر اتریوم به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (موج قرمز رنگ) در سطح ۳٬۴۳۶ دلار برسد، نشاندهنده آن است که فشار فروش بر بازار حکمفرما است. از آن به بعد احتمال کاهش قیمت به سطح روانی ۳٬۰۰۰ دلار و سپس ۲٬۸۵۰ دلار افزایش می‌یابد.

تحلیل قیمت BNB

قیمت BNB

BNB:


در تاریخ ۱۹ ژوئن (۳۰ خرداد) به زیر حمایت اولیه ۵۹۰ دلاری کاهش یافت، اما به حمایت کلیدی ۵۶۰ دلار نرسید. این نشان می‌دهد کوین بومی زنجیره بایننس در سطوح پایین با فشار فروش کمتری همراه است.

نمودار روزانه قیمت BNB

تریدرها در تلاش هستند تا قیمت BNB را به بالای میانگین‌های متحرک برسانند. در صورت موفقیت آنها قیمت می‌تواند به ۶۱۷ دلار برسد. این سطح از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا بالاتر رفتن قیمت از آن سیگنالی از پایان یافتن اصلاح BNB است. در این صورت هدف بعدی قیمت در سطح ۷۲۲ دلار خواهد بود.

از سوی دیگر اگر BNB در برابر مقاومت سربار خود شکست بخورد، تلاش‌ها برای پایین‌ کشاندن قیمت به زیر ۵۶۰ دلار ادامه پیدا می‌کند و هدف بعدی قیمت در سطح ۵۳۶ دلار خواهد بود.

تحلیل قیمت سولانا

قیمت سولانا

SOL:


در تاریخ ۱۸ ژوئن (۲۹ خرداد) به زیر خط حمایت کانال نزولی رسید. اما بلند بودن دنباله کندل آن روز نشان می‌دهد تریدرها به خرید در کف قیمت مشغول شدند.

نمودار روزانه قیمت سولانا

شیب رو به پایین میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (موج آبی رنگ) در سطح ۱۵۲ دلار و قرار داشتن RSI در محدوده منفی نشان می‌دهد فشار فروش دست بالا را دارد. اگر سولانا از سطح فعلی یا از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه پایین‌تر بیاید تلاش‌ها برای کشاندن قیمت به حمایت کلیدی ۱۱۶ دلار بیشتر می‌شود. با این حال انتظار می‌رود که در این سطح شاهد فشار خرید تریدرهای صعودی باشیم.

اگر قیمت سولانا از خط مقاومت بالای کانال عبور کند سناریو نزولی بی‌اعتبار می‌شود. در این صورت هدف بعدی قیمت در سطح ۱۷۶ دلار خواهد بود.

تحلیل قیمت ریپل

قیمت ریپل

XRP:


در ۱۷ ژوئن (۲۸ خرداد) به پایین‌تر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (موج قرمز رنگ) رسید اما در روز بعد در سطح ۰.۴۶ دلار حمایت شد.

نمودار روزانه قیمت ریپل

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (موج آبی رنگ) در سطح ۰.۵۰ دلار در حال صاف شدن است و اندیکاتور RSI پایین‌تر از خط میانی قرار دارد. این موضوع از برتری فشار فروش خبر می‌دهد. تریدرهای صعودی برای حفظ موقعیت خود باید بتوانند قیمت ریپل را به سمت میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه سوق دهند.

از طرف دیگر، با بسته شدن کندل روزانه ریپل زیر حمایت ۰.۴۶ دلاری، احتمال سقوط قیمت به ۰.۴۱ دلار افزایش پیدا می‌کند. در اینجا انتظار می‌رود تریدرها با قدرت از محدوده ۰.۴۱ تا ۰.۴۶ دلار دفاع کنند.

مطالب تحلیلی منتشرشده در نوبیتکس صرفا جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته تحلیل قیمت بیت کوین، اتریوم، BNB، سولانا و ریپل (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) اولین بار در مجله نوبیتکس. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

تحلیل قیمت تون کوین، دوج کوین، کاردانو، شیبا اینو و آوالانچ (2 تیر 1403)

ادامه‌دار شدن ریزش قیمت بیت کوین و آلت کوین‌ها باعث شده است تا معامله‌گران حمایت‌ها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *