تحلیل قیمت بیت کوین، اتریوم، BNB، سولانا و ریپل (۲۴ خرداد ۱۴۰۳)

قیمت بیت کوین در روز قبل به محدوده ۷۰٬۰۰۰ دلار نزدیک شد اما دوباره به زیر سطح ۶۷٬۰۰۰ دلار رسید. این نوسانات روی آلت کوین‌ها هم تاثیر گذاشت و بسیاری از آن‌ها را در شرایط سختی قرار داد.

خلاصه تحلیل

  • بیت کوین حمایت خوبی در میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (موج قرمز رنگ، ۶۶٬۰۱۷ دلار) دارد.
  • اتریوم هنوز موفق نشده است به بالای محدوده ۳٬۷۳۰ دلار برسد.

به گزارش کوین تلگراف، قیمت بیت کوین پس از انتشار داده‌های CPI آمریکا رشد کرد. با این حال انتشار اخبار مربوط به نرخ بهره باعث شد این ارز دیجیتال دوباره کاهش یابد. حال باید دید که سرنوشت بیت کوین بعد از این نوسانات چه خواهد شد. 

در مطلب پیش رو با تحلیل قیمت بیت کوین، اتریوم و ۳ آلت کوین دیگر تلاش کرده‌ایم روند آن‌ها در کوتاه‌مدت را بررسی کنیم.

تحلیل قیمت بیت کوین

بیت کوین در ۱۱ ژوئن (۲۲ خرداد) به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (موج آبی رنگ، ۶۸٬۴۶۲ دلار) سقوط کرد اما در میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (موج قرمز رنگ، ۶۶٬۰۱۷ دلار) با حمایت خوبی مواجه شد.

تحلیل قیمت بیت کوین

فشار خرید بیت کوین به شدت در میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه افزایش یافت و قیمت آن برای مدت کوتاهی به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه رسید. این امر نشان داد که BTC احتمالاً برای مدت بیشتری در رنج ۶۶٬۵۰۰ دلار تا ۷۲٬۰۰۰ دلار در نوسان خواهد بود.

به طور کلی بیت کوین باید خود را به بالای مقاومت ۷۲٬۰۰۰ دلار تا ۷۳٬۷۷۷ دلار برساند تا روند آن صعودی شود. در این صورت BTC می‌تواند به محدوده ۸۰٬۰۰۰ دلار و یا حتی ۸۸٬۰۰۰ دلار برسد. با این حال سقوط به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه باعث می‌شود قیمت بیت کوین تا محدوده ۶۰٬۰۰۰ دلار کاهش یابد.

تحلیل قیمت اتریوم

اتریوم هنوز موفق نشده است به بالای محدوده ۳٬۷۳۰ دلار برسد. به نظر می‌رسد همین مسئله به افزایش فشار فروش و سقوط آن به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (موج آبی رنگ، ۳٬۶۳۶ دلار) کمک کرده است.

تحلیل قیمت اتریوم

با این حال فشار خرید اتریوم در نزدیکی میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (موج قرمز رنگ، ۳٬۳۹۴ دلار) افزایش یافت و نشان داد ETH فشار خرید زیادی در سطوح پایین‌تر دارد. اتریوم احتمالاً یک بار دیگر تلاش می‌کند از مقاومت ۳٬۷۳۰ دلار عبور کند و اگر موفق شود، در ادامه ممکن است تا سطح ۳٬۸۸۷ دلار و یا حتی ۳٬۹۷۷ دلار رشد کند.

برعکس اگر قیمت اتریوم بعد از رسیدن به سطح ۳٬۷۳۰ دلار کاهش یابد، نشان می‌دهد که فشار فروش آن افزایش یافته و این سطح ممکن است به یک مقاومت تبدیل شود. در این صورت ETH ممکن است دوباره میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه خود را آزمایش کند. سقوط به زیر این حمایت اتریوم را به سطح ۲٬۸۵۰ دلار می‌رساند.

تحلیل قیمت BNB

قیمت BNB در ۱۱ ژوئن (۲۲ خرداد) به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (موج قرمز رنگ، ۶۰۵ دلار) سقوط کرد، اما به زیر خط روند صعودی موجود در نمودار روزانه آن نرسید. این امر نشان می‌دهد فشار خرید BNB همچنان ادامه دارد.

تحلیل قیمت BNB

BNB در تلاش است تا خود را به بالای مقاومت سربار ۶۳۵ دلار برساند. اگر این ارز دیجیتال موفق شود، نشان می‌دهد که ممکن است اصلاح آن به پایان رسیده باشد. در این صورت BNB ممکن است سعی کند تا محدوده ۷۲۲ دلار افزایش یابد.

از طرف دیگر اگر قیمت BNB بعد از رسیدن به مقاومت سربار مذکور کاهش یابد و به زیر محدوده ۵۹۱ دلار برسد، نشان می‌دهد که هولدرهای آن از هر رالی برای برداشت سود خود استفاده می‌کنند. BNB حمایت کوچکی در سطح ۵۶۰ دلار دارد اما اگر نتواند آن را حفظ کند، ممکن است تا محدوده ۵۳۶ دلار کاهش یابد.

تحلیل قیمت سولانا

سولانا در ۱۱ ژوئن (۲۲ خرداد) به زیر میانگین متحرک ۵۰ روزه (موج قرمز رنگ، ۱۵۷ دلار) رسید، اما بعد از رسیدن به کف کانال نزولی خود در ۱۲ ژوئن (۲۳ خرداد) رشد کرد.

تحلیل قیمت سولانا

سولانا احتمالاً تلاش خواهد کرد تا خود را به بالای کانال نزولی‌اش برساند. اگر این ارز دیجیتال موفق شود، نشان می‌دهد که اصلاح آن در کوتاه‌مدت ممکن است به پایان رسیده باشد. در این صورت SOL تلاش خواهد کرد تا خود را به محدوده ۱۷۶ دلار و یا حتی مقاومت سربار ۱۸۹ دلار برساند.

اگر قیمت سولانا بعد از رسیدن به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (موج آبی رنگ، ۱۶۱ دلار) یا سقف کانالی نزولی مذکور به شدت کاهش یابد و به زیر این کانال سقوط کند، دیدگاه صعودی مذکور باطل خواهد شد. در این صورت قیمت سولانا ممکن است تا محدوده ۱۱۶ دلار کاهش یابد.

تحلیل قیمت ریپل

ریپل در روزهای قبل به حمایت مهم ۰.۴۶ دلار برخورد کرد اما نتوانست رالی جدیدی را شروع کند. این امر نشان می‌دهد که تقاضای ریپل به اندازه کافی در سطوح بالا زیاد نبوده است.

نزولی شدن میانگین‌های متحرک نشان می‌دهد فشار فروش ریپل به پایان نرسیده است. اگر قیمت XRP بعد از رسیدن به میانگین‌های متحرک کاهش یابد، احتمالاً دوباره حمایت ۰.۴۶ دلاری را آزمایش می‌کند.

از طرف دیگر شکسته شدن و نزدیک شدن به بالای میانگین‌های متحرک نشان می‌دهد که فشار فروش ریپل کاهش یافته است. در این صورت XRP ممکن است برای مدت بیشتری به نوسانات خود در رنج ۰.۴۶ دلار تا ۰.۵۷ دلار ادامه دهد.

مطالب تحلیلی منتشرشده در نوبیتکس صرفا جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته تحلیل قیمت بیت کوین، اتریوم، BNB، سولانا و ریپل (۲۴ خرداد ۱۴۰۳) اولین بار در مجله نوبیتکس. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

تحلیل قیمت تون کوین، دوج کوین، کاردانو، آوالانچ و شیبا اینو (۹ تیر ۱۴۰۳)

در چند هفته گذشته همزمان با کاهش قیمت بیت کوین، آلت کوین‌های بزرگ بازار شاهد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *