تحلیل تکنیکال قیمت تون کوین، ریپل، دوج کوین و کاردانو (۲۳ خرداد ۱۴۰۳)

بسیاری از آلت کوین‌ها با سقوط بازار ارزهای دیجیتال به حمایت‌های مهم خود رسیده‌اند و اگر با فشار خرید خوبی مواجه نشوند، ممکن است بخش زیادی از رشدشان در هفته‌های قبل را از دست بدهند.

خلاصه تحلیل

  • فشار خرید TON در سطوح پایین افزایش یافته اما تون کوین تاکنون نتوانسته است حرکت صعودی قابل‌توجهی شروع کند.
  • دنباله بلند کندل‌های ریپل نشان می‌دهد که فشار خرید آن ادامه دارد.

به گزارش کوین تلگراف، ETFهای اسپات بیت کوین بین ۳ و ۷ ژوئن (۱۴ و ۱۸ خرداد) حدود ۲۵٬۷۲۹ بیت کوین را خریداری کردند. آن‌ها در ماه مه (اردیبهشت) ۲۹٬۵۹۲ بیت کوین خریداری کرده بودند. BTCهای خریداری‌شده توسط صندوق‌های مذکور در هفته اول ژوئن (خرداد) تقریباً با دو ماه از BTCهای ماین‌شده برابر است. این امر نشان می‌دهد تقاضای این ارز دیجیتال از عرضه آن پیش گرفته است.

حالا سوال این جا است که آیا بیت کوین و آلت کوین‌ها می‌توانند از مقاومت سربار خود عبور کنند؟ در ادامه با بررسی تحلیل تکنیکال قیمت تون کوین و ۳ آلت کوین دیگر تلاش کرده‌ایم مقاومت‌ها و حمایت‌های پیش روی آن‌ها را مشخص کنیم.

تحلیل تکنیکال قیمت تون کوین

قیمت تون کوین

TON:


در ۹ ژوئن (۲۰ خرداد) به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خود (موج آبی رنگ، ۶.۸ دلار) برخورد کرد و افزایش یافت. این امر نشان داد فشار خرید TON در سطوح پایین افزایش یافته اما تون کوین تاکنون نتوانسته است حرکت صعودی قابل‌توجهی شروع کند.

نمودار روزانه قیمت تون کوین

فشار خرید تون کوین ممکن است آن را به مقاومت سربار ۷.۶۷ دلار برساند اما احتمالاً فشار فروش این ارز دیجیتال در نزدیکی محدوده مذکور رشد می‌کند. با این حال قیمت تون کوین با عبور از مقاومت مذکور به ۱۰ دلار خواهد رسید.

برخلاف این فرض اگر قیمت تون کوین کاهش یابد و به زیر خط روند صعودی موجود در نمودار روزانه آن برسد، الگوی مثلث صعودی صعودی آن باطل می‌شود. در این صورت قیمت TON ممکن است تا سطح ۶ و یا حتی ۵.۶۰ دلار سقوط کند.

تحلیل تکنیکال قیمت ریپل

قیمت ریپل

XRP:


بین حمایت خط روند صعودی و حمایت مهم ۰.۴۶ دلار قرار دارد. با این حال دنباله بلند کندل‌های آن نشان می‌دهد که فشار خرید ریپل ادامه دارد.

نمودار روزانه قیمت ریپل

اگر قیمت ریپل به زیر الگوی مثلث صعودی برسد، الگوی مذکور باطل می‌شود. با این حال کاهش شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (موج آبی رنگ، ۰.۵۱ دلار) نشان می‌دهد فشار فروش ریپل همچنان زیاد است. در نتیجه احتمال کاهش قیمت آن تا حمایت مهم ۰.۴۶ دلار وجود دارد.

اگر حمایت ۰.۴۶ دلار یک بار دیگر به رشد ریپل کمک کند، نشان می‌دهد که هولدرهای آن به شدت از این سطح دفاع می‌کنند. شکسته‌ شدن‌ و بسته‌ شدن‌ کندل ریپل در بالای میانگین‌های متحرک آن هم نشان می‌دهد که این ارز دیجیتال ممکن است برای مدت بیشتری در رنج ۰.۴۶ دلار تا ۰.۵۷ دلار باقی بماند.

تحلیل تکنیکال قیمت دوج کوین

دوج کوین

DOGE:


در ۷ ژوئن (۱۸ خرداد) کاهش یافت و به زیر میانگین‌های متحرک خود رسید. این امر نشان داد که قیمت آن احتمالاً برای مدت بیشتری در رنج ۰.۱۲ دلار تا ۰.۱۸ دلار در نوسان می‌ماند.

نمودار روزانه قیمت دوج کوین

کاهش شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (موج آبی رنگ، ۰.۱۵ دلار) نشان می‌دهد فشار فروش دوج کوین هنوز تمام نشده است. در نتیجه دوج کوین ممکن است تا سطح ۰.۱۴ دلار و یا حتی ۰.۱۲ دلار سقوط کند.

با وجود این اگر قیمت دوج کوین بعد از رسیدن به حمایت مهم ۰.۱۲ دلار رشد کند، نشان می‌دهد هچنان فشار خرید خوبی در سطوح پایین‌تر دارد. روند بعدی دوج کوین با عبور آن از مقاومت ۰.۱۸ دلار و یا سقوط آن به زیر حمایت ۰.۱۲ دلار مشخص می‌شود. تا آن زمان این ارز دیجیتال احتمالاً در رنج فعلی‌اش باقی می‌ماند.

تحلیل تکنیکال قیمت کاردانو

کاردانو

ADA:


در ۷ ژوئن (۱۸ خرداد) با نوسانات شدیدی روبه‌رو شد و در ۸ ژوئن (۱۹ خرداد) به زیر الگوی مثلث متقارن خود رسید.

نمودار روزانه قیمت کاردانو

کاردانو در ۹ ژوئن (۲۰ خرداد) تلاش کرد دوباره به داخل الگوی مذکور برگردد اما موفق نشد. به طور کلی اگر قیمت کاردانو به زیر محدوده ۰.۴۲ دلار برسد، نشان می‌دهد که خط حمایت آن به مقاومت تبدیل شده است. در نتیجه احتمال سقوط ADA تا محدوده ۰.۳۵ دلار وجود دارد.

برعکس اگر قیمت کاردانو به بالای میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (موج قرمز رنگ، ۰.۴۵ دلار) برسد، نشان می‌دهد افت آن احتمالاً یک تله خرسی بوده‌ است. در این صورت ADA ممکن است دوباره تا مقاومت مثلث خود رشد کند.

مطالب تحلیلی منتشرشده در نوبیتکس صرفا جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته تحلیل تکنیکال قیمت تون کوین، ریپل، دوج کوین و کاردانو (۲۳ خرداد ۱۴۰۳) اولین بار در مجله نوبیتکس. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

تحلیل قیمت تون کوین، دوج کوین، کاردانو، آوالانچ و شیبا اینو (۹ تیر ۱۴۰۳)

در چند هفته گذشته همزمان با کاهش قیمت بیت کوین، آلت کوین‌های بزرگ بازار شاهد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *