تحلیل تکنیکال قیمت تون کوین، دوج کوین، کاردانو، آوالانچ و شیبا اینو (۵ خرداد ۱۴۰۳)

تایید ETFهای اسپات اتریوم نتوانست حرکت صعودی جدیدی را در بازار آلت کوین‌ها ایجاد کند. با این حال به نظر می‌رسد بعضی از آلت کوین‌ها پتانسیل خوبی برای رشد دارند.

خلاصه تحلیل

  • فشار فروش تون کوین همچنان ادامه دارد.
  • مقاومت سربار ۰.۱۷ دلار اهمیت زیادی در بازار دوج کوین دارد.

به گزارش کوین تلگراف، تحلیلگران نسبت به آینده بازار ارزهای دیجیتال همچنان امیدوار هستند. بعضی از آن‌ها هنوز باور دارند که قیمت بیت کوین تا پایان سال ۲۰۲۴ به محدوده ۱۵۰٬۰۰۰ دلار می‌رسد. حال سوال این جا است که آیا آلت کوین‌ها هم می‌توانند به چنین دستاوردی برسند؟ در مطلب پیش رو با بررسی تحلیل تکنیکال قیمت تون کوین و ۴ آلت کوین دیگر تلاش‌ کرده‌ایم روند کوتاه‌مدت آن‌ها را پیش‌بینی کنیم.

تحلیل تکنیکال قیمت تون کوین

تون کوین در تلاش است تا با کمک میانگین‌های متحرک خود رشد کند اما فشار فروش آن همچنان ادامه دارد.

نمودار روزانه قیمت تون کوین

اگر قیمت تون کوین به پایین میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (موج قرمز رنگ، ۶.۱۲ دلار) برسد، روند آن ممکن است نزولی شود. در این صورت تون کوین احتمالاً تا سطح ۵.۵۷ دلار و یا حتی ۴.۷۲ دلار کاهش می‌یابد. اگر TON بتواند از حمایت ۴.۷۲ دلار دفاع کند، احتمالاً برای چند روز دیگر در رنج ۴.۷۲ دلار تا ۷.۶۷ دلار می‌ماند.

در هر صورت حرکت بعدی تون کوین با عبور از مقاومت ۷.۶۷ دلار و یا از دست دادن حمایت ۴.۷۲ دلار مشخص می‌شود. تا آن زمان نوسانات فعلی این ارز دیجیتال در رنج مذکور ادامه خواهد داشت.

تحلیل تکنیکال قیمت دوج کوین

دوج کوین در سه روز گذشته بین میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (موج قرمز رنگ، ۰.۱۶ دلار) و مقاومت سربار ۰.۱۷ دلار در نوسان بوده است.

نمودار روزانه قیمت دوج کوین

فروشندگان در ۲۳ مه (۳ خرداد) سعی کردند قیمت دوج کوین را به زیر میانگین‌های متحرک آن برسانند، اما موفق نشدند. DOGE احتمالاً دوباره تلاش می‌کند تا خود را به بالای مقاومت ۰.۱۷ دلار برساند. اگر این میم کوین موفق شود، در ادامه می‌تواند تا محدوده ۰.۲۱ دلار رشد کند.

در همین حال اگر فشار فروش DOGE ادامه داشته باشد و قیمت آن به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (موج آبی رنگ، ۰.۱۶ دلار) برسد، در ادامه ممکن است تا محدوده ۰.۱۳ دلار کاهش یابد. چنین حرکتی نشان می‌دهد که این ارز دیجیتال برای مدتی بیشتر در محدوده ۰.۱۲ دلار تا ۰.۱۷ دلار در نوسان خواهد بود.

تحلیل تکنیکال قیمت کاردانو

کاردانو در چند روز گذشته یک الگوی مثلث متقارن را تشکیل داده که نشان‌دهنده تردید خریداران و فروشندگان آن است.

نمودار روزانه قیمت کاردانو

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (موج آبی رنگ، ۰.۴۷ دلار) و RSI کاردانو نشان می‌دهد که این ارز دیجیتال ممکن است برای مدتی در داخل مثلث مذکور باقی بماند. اگر قیمت ADA در پایین میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه باقی بماند، ممکن است به زیر الگوی مثلث متقارن خود برسد. در این صورت حمایت بعدی کاردانو در محدوده ۰.۳۵ دلار قرار دارد.

از طرف دیگر اگر قیمت کاردانو با فشار خرید خوبی مواجه شود، ممکن است به بالای مقاومت الگوی مذکور برسد. در این صورت قیمت کاردانو ممکن است تا محدوده ۰.۵۷ دلار و یا حتی ۰.۶۲ دلار رشد کند.

تحلیل تکنیکال قیمت آوالانچ

قیمت آوالانچ دوباره کاهش یافته و به زیر سطح شکست (Breakout) خود در ۴۰ دلار سقوط کرده است.

نمودار روزانه قیمت آوالانچ

یک مزیت جزئی برای آوالانچ این است که قیمت آن به میانگین‌های متحرک نرسیده است. در نتیجه اگر قیمت آوالانچ به لطف حمایت میانگین‌های متحرک خود رشد کند و به بالای ۴۲ دلار برسد، نشان می‌دهد فشار خرید خوبی در سطوح پایین‌تر دارد. در این صورت آوالانچ می‌تواند تا محدوده ۵۰ دلار کاهش یابد.

برعکس اگر قیمت AVAX به زیر میانگین‌های متحرک سقوط کند، افزایش فشار فروش آن افزایش یافته و ممکن است تا محدوده ۳۴ دلار و یا حتی ۲۹ دلار کاهش یابد.

تحلیل تکنیکال قیمت شیبا اینو

شیبا اینو در ۲۳ مه (۳ خرداد) دوباره وارد الگوی مثلث متقارن خود شد. این امر نشان داد که SHIB از کمبود تقاضا در سطوح بالاتر رنج می‌برد.

نمودار روزانه قیمت شیبا اینو

کاهش شیب میانگین‌های متحرک و RSI شیبا اینو نشان می‌دهد که عرضه و تقاضای آن به تعادل رسیده است. در هر صورت اگر قیمت شیبا اینو به زیر خط حمایت (خط روند صعودی در تصویر بالا) برسد، روند آن نزولی می‌شود و ممکن تا ناحیه ۷۱.۸٪ فیبوناچی اصلاحی در محدوده ۰.۰۰۰۰۱۷ دلار کاهش یابد.

از طرف دیگر، شیبا اینو باید خود را به بالای مقاومت ۰.۰۰۰۰۲۷ دلار برساند تا بتواند رالی جدیدی را به سمت مقاومت ۰.۰۰۰۰۳۰ دلار و یا حتی ۰.۰۰۰۰۳۳ دلار شروع کند.

نوشته تحلیل تکنیکال قیمت تون کوین، دوج کوین، کاردانو، آوالانچ و شیبا اینو (۵ خرداد ۱۴۰۳) اولین بار در مجله نوبیتکس. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

تحلیل قیمت تون کوین، دوج کوین، کاردانو، آوالانچ و شیبا اینو (۹ تیر ۱۴۰۳)

در چند هفته گذشته همزمان با کاهش قیمت بیت کوین، آلت کوین‌های بزرگ بازار شاهد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *