تحلیل تکنیکال قیمت تون کوین، دوج کوین، کاردانو، آوالانچ و شیبا اینو (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)

حرکت صعودی آلت کوین‌ها در روز گذشته آن‌ها را به مقاومت‌های مهمی رسانده است.

خلاصه تحلیل

  • دنباله بلند کندل تون کوین نشان داد که فشار فروش این ارز دیجیتال به پایان نرسیده است.
  • شیبا اینو ممکن است به زیر حمایت الگوی خود برسد و تا محدوده ۰.۰۰۰۰۱۷ دلار کاهش یابد.

به گزارش کوین تلگراف، در هفته قبل ۱۳۰ میلیون دلار سرمایه جدید وارد صندوق‌های مبتنی بر ارزهای دیجیتال شد و جریان خروجی ۵ هفته‌ای آن‌ها به پایان رسید. علاوه بر این شرکت‌ها و موسسات بزرگی مثل SWIB در ETFهای اسپات بیت کوین سرمایه‌گذاری کرده‌اند.  اریک بالچاناس (Eric Balchunas)، تحلیلگر ETF بلومبرگ، خاطرنشان کرد که به نظر او موسسات بیشتری روی این صندوق‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند چون آن‌ها معمولاً تمایل دارند به صورت گروهی سرمایه‌گذاری کنند.

حالا سوال این جا است ک آیا آلت کوین‌ها می‌توانند بر مقاومت کوتاه‌مدت غلبه کرده و رشد کنند؟ در ادامه با تحلیل تکنیکال قیمت تون کوین و ۴ آلت کوین دیگر سعی می‌کنیم روند کوتاه‌مدت آن‌ها را بررسی کنیم.

تحلیل تکنیکال قیمت تون کوین

خریداران در ۱۳ مه (۲۴ اردیبهشت) سعی کردند قیمت تون کوین را به بالای مقاومت ۷.۶۷ دلار برسانند، اما دنباله بلند کندل آن نشان داد که فشار فروش این ارز دیجیتال به پایان نرسیده است.

نمودار روزانه قیمت تون کوین

یک نکته مثبت این است که قیمت تون کوین چندان کاهش نیافته است. این امر نشان می‌دهد که TON ممکن است یک بار دیگر به مقاومت پیش روی خود برسد. اگر تون کوین از مقاومت ۷.۶۷ دلار عبور کرده و موقعیت خود در این محدوده را حفظ کند، سیگنال صعودی آن صادر می‌شود. در این صورت TON می‌تواند تا محدوده ۹ دلار رشد کند.

در صورتی که قیمت تون کوین به پایین میانگین متحرک‌های خود سقوط کند، این پیش‌بینی صعودی ممکن است در کوتاه‌مدت باطل شود.

تحلیل تکنیکال قیمت دوج کوین

دوج کوین در تلاش است تا از سقوط به زیر خط گردن و تکمیل الگوی سر و شانه نزولی جلوگیری کنند.

نمودار روزانه قیمت دوج کوین

کاهش شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (موج آبی رنگ، ۰.۱۵ دلار) و شاخص RSI نشان‌ می‌دهد که DOGE در کوتاه‌مدت در رنج فعلی خود باقی می‌ماند. اگر قیمت دوج کوین به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، در ادامه ممکن است تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (موج قرمز رنگ، ۰.۱۷ دلار) رشد کند. این سطح اهمیت زیادی دارد و شکسته شدن آن می‌تواند DOGE را به ۰.۲۱ دلار برساند.

اگر قیمت دوج کوین کاهش یابد و به زیر خط گردن الگوی سر و شانه برسد، روند آن نزولی شده و قیمت آن احتمالاً به ۰.۰۸ دلار می‌رسد.

تحلیل تکنیکال قیمت کاردانو

قیمت کاردانو در ۱۵ مه (۲۶ اردیبهشت) به زیر خط روند نزولی (خط روند نزولی تیره در تصویر پایین) رسید اما در ادامه فشار خرید و قیمت آن افزایش یافت.

کاهش شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (موج آبی رنگ، ۰.۴۵۶ دلار) و RSI کاردانو نشان می‌دهد که این ارز دیجیتال هنوز فشار فروش زیادی دارد. اگر قیمت ADA بعد از رسیدن به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش یابد و به زیر خط روند نزولی برسد، سیگنال نزولی آن صادر می‌شود. در این صورت قیمت ADA ممکن است تا محدوده ۰.۳۵ دلار سقوط کند.

با این حال اگر قیمت کاردانو به حرکت صعودی‌اش ادامه داده و بعد از رسیدن به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه رشد کند، نشان می‌دهد که فشار فروش آن افزایش یافته است. در این صورت ADA ممکن است تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (موج قرمز رنگ، ۰.۵۱ دلار) و یا حتی ۰.۵۷ دلار رشد کند.

تحلیل تکنیکال قیمت آوالانچ

آوالانچ طی چند روز گذشته در پایین میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (موج آبی رنگ، ۳۵ دلار) قرار داشت. با این حال آوالانچ تا حمایت مهم ۲۹ دلار کاهش نیافت و نشان داد که فشار خرید آن در سطوح پایین‌تر رشد می‌کند.

نمودار روزانه قیمت آوالانچ

AVAX حالا در تلاش است دوباره به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد. اگر این ارز دیجیتال به هدف خود برسد، برای چند روز دیگر در رنج ۴۰ تا ۲۹ دلار باقی می‌ماند. AVAX با عبور از مقاومت ۴۰ دلار می‌تواند رالی جدیدی تا محدوده ۵۰ دلار شروع کند.

برخلاف این فرض اگر قیمت AVAX بعد از رسیدن به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش یابد، نشان می‌دهد که فشار فروش زیادی دارد. در این صورت قیمت آوالانچ ممکن است تا حمایت ۲۹ دلار سقوط کند. اگر این حمایت از بین برود، نشان می‌دهد که مرحله بعدی روند نزولی AVAX شروع شده است. در این صورت آوالانچ ممکن است تا حمایت بعدی خود در ۲۵ دلار کاهش یابد.

تحلیل تکنیکال قیمت شیبا اینو

شیبا اینو در ۱۳ مه (۲۴ اردیبهشت) با موفقیت از حمایت الگوی مثلث متقارن خود دفاع کرد.

نمودار روزانه قیمت شیبا اینو

کاهش شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (موج آبی رنگ، ۰.۰۰۰۰۲۳ دلار) و RSI شیبا اینو نشان می‌دهد که هولدرهای آن همچنان مردد هستند. در نتیجه با قطعیت نمی‌توان آینده آن را پیش‌بینی کرد. 

اگر قیمت شیبا اینو از مقاومت الگوی مذکور عبور کند، نشان می‌دهد که اصلاح آن ممکن است به پایان رسیده‌ باشد. در نتیجه شیبا اینو ممکن است تا سطح ۰.۰۰۰۰۳۰ دلار و یا حتی ۰.۰۰۰۰۳۳ دلار رشد کند. در مقابل SHIB ممکن است به زیر حمایت الگوی مذکور برسد و تا سطح ۷۸.۶٪ فیبوناچی اصلاحی در محدوده ۰.۰۰۰۰۱۷ دلار کاهش یابد. 

نوشته تحلیل تکنیکال قیمت تون کوین، دوج کوین، کاردانو، آوالانچ و شیبا اینو (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اولین بار در مجله نوبیتکس. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

تحلیل قیمت تون کوین، دوج کوین، کاردانو، آوالانچ و شیبا اینو (۹ تیر ۱۴۰۳)

در چند هفته گذشته همزمان با کاهش قیمت بیت کوین، آلت کوین‌های بزرگ بازار شاهد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *