تحلیل بیت کوین؛ چه چیزی مسیر قیمت BTC را مشخص می‌کند؟

با کاهش قیمت بیت کوین تا محدوده ۶۶٬۰۰۰ دلار، بسیاری از موقعیت‌های معاملاتی خریداران آن لیکویید شد. حالا سوال این جا است که بیت کوین برای پس گرفتن‌ سطوح کلیدی خود به چه چیزی نیاز دارد؟

خلاصه تحلیل

  • تحلیلگران معتقدند قیمت بیت کوین برای پس گرفتن ‌سطح ۶۷٬۵۰۰ دلار به افزایش پوزیشن‌های اهرم‌دار و فشار خرید در بازار اسپات نیاز دارد.
  • داده‌های کوین گلس نشان می‌دهد برخی معاملات لانگ با اهرم ۱۰ برابری می‌توانند در محدوده ۵۸٬۴۰۰ دلار تا ۶۰٬۳۷۲ دلار لیکویید شوند. در نتیجه احتمال ریزش قیمت تا این نواحی وجود دارد.

به گزارش کوین تلگراف، فشار فروش بیت کوین در ۳۰ جولای (۹ مرداد) افزایش یافت و سقوط قیمت آن به زیر محدوده ۶۶٬۰۰۰ دلار باعث شد بسیاری از موقعیت‌های لانگ (خرید) لیکویید شوند. در زمان نگارش این تحلیل، قیمت بیت کوین

BTC:


با ۲.۳ درصد کاهش در ۲۴ ساعت گذشته به محدوده ۶۵٬۸۸۶ دلار رسیده بود.

نمودار روزانه قیمت بیت کوین

تا قبل از این کاهش قیمت، بیت کوین دوباره در تلاش بود به سطح ۷۰٬۰۰۰ دلار برسد. با این حال باز هم موفق نشد و دوباره روی اهمیت سطح ۷۰٬۰۰۰ دلار برای فروشندگان تاکید کرد.

اسکیو (Skew)، تحلیلگر مشهور بازار، اعلام کرد که به دنبال این سقوط قیمت حدود ۸۰۰ میلیون دلار از اوپن اینترست (OI) قراردادهای فیوچرز بیت کوین از بین رفته است. وی خاطر نشان کرد:

به نظر می‌رسد پاکسازی پوزیشن‌های اهرم‌داری که خیلی دیر باز شده بودند، در این جا به پایان رسیده است. حدود ۱۲٬۰۰۰ BTC یا ۸۰۲ میلیون دلار از اپن اینترست بازار حذف شده است.

نمودار OI بیت کوین در صرافی بایننس

اوپن اینترست (OI) به مجموع تعداد قراردادهای معوق بیت کوین که در بازار مشتقات تمام صرافی‌ها گفته‌ می‌شود.

به گفته‌ اسکیو، فشار فروش بازار اسپات عامل اصلی کاهش قیمت بیت کوین بود. علاوه بر این به نظر او بازار برای پس گرفتن‌‌ سطح ۶۷٬۵۰۰ دلار (قیمت باز شدن‌ کندل هفتگی BTC) به افزایش پوزیشن‌های اهرم‌دار و فشار خرید در بازار اسپات نیاز دارد.

تحلیلگر دیگری با نام دن کریپتو تریدز (Daan Crypto Trades) عنوان داشت که نقدینگی پوزیشن‌های لانگ در سطح ۶۹٬۰۰۰ دلار افزایش یافته‌ و باعث شده‌ که حجم زیادی از اوپن اینترست محو شود. او نیز همانند اسکیو معتقد است بازار اسپات می‌تواند جهت حرکت بعدی را مشخص کند.

تحلیل دن کریپتو تریدز از بیت کوین

او علاوه بر این به سفارش‌های بزرگ BTC در بالای قیمت اسپات آن اشاره کرده است. به عقیده او این سفارش‌ها همه جا را فرا گرفته‌اند و سعی دارند قیمت بیت کوین را در همینجایی که هست نگه دارند.

داده‌های کوین‌گلس نشان می‌دهد اوپن اینترست بیت کوین به سرعت در حال رشد بوده و در ۲۹ جولای (۸ مرداد) به رکورد جدیدی در ۳۹.۴۶ میلیارد دلار رسیده‌ است. دن کریپتو تریدز با توجه به رشد سریع OI معتقد است نوسان‌های زیادی در انتظار بازار است.

نمودار زیر نشان می‌دهد در صورتیکه قیمت بیت‌ ‌کوین به محدوده ۷۰٬۰۰۰ دلار تا ۷۲٬۰۰۰ دلار برسد، پوزیشن‌های شورت زیادی لیکویید می‌شوند. این درحالیست که معاملات لانگ با اهرم ۱۰ برابری در محدوده ۵۸٬۴۰۰ دلار تا ۶۰٬۳۷۲ دلار افزایش می‌یابد. در نتیجه احتمال ریزش قیمت بیت کوین تا این نواحی وجود دارد.

نمودار لیکویدیشن بیت کوین

باید به این نکته هم توجه داشته‌ باشیم که صرافی مت گاکس حدود ۳ میلیارد دلار از دارایی‌اش را در شب گذشته جابه‌جا کرد. این مسئله نااطمینانی بازار ارزهای دیجیتال را دوباره افزایش داده‌ است.

مطالب تحلیلی منتشرشده در نوبیتکس صرفا جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.




منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

تحلیل دوج کوین امروز ۱۳ شهریور ۱۴۰۳

تحلیل دوج کوین نشان می‌دهد قیمت این ارز دیجیتال برای شروع یک رالی جدید باید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد