تحلیل بیت کوین؛ رشد BTC تا کجا ادامه دارد؟

بیت کوین از روز قبل حرکت صعودی خوبی شروع کرده و حال تحلیلگران در تلاش‌اند بدانند که این حرکت صعودی تا کجا ادامه دارد.

فهرست عناوین

خلاصه تحلیل

  • برخی از تحلیلگران بازار ارز دیجیتال با توجه به وعده‌های انتخاباتی ترامپ پیش‌بینی کرده‌اند که قیمت BTC می‌تواند به ۱۰۰٬۰۰۰ دلار برسد.
  • BTC در یک الگو کنج صعودی قرار گرفته‌ که هدف آن سطح ۷۴٬۰۰۰ دلار است.

به گزارش کوین تلگراف، دونالد ترامپ در کنفرانس بیت‌ ‌کوین ۲۰۲۴ به طرفداران خود قول داد که ایالات متحده را به پایتخت ارز دیجیتال جهان تبدیل کند. او وعده داد این کار را با ایجاد ذخایر ملی بیت کوین و تبدیل آن به یک دارایی ملی انجام دهد.

علاوه بر این، احتمال کاهش نرخ بهره آمریکا در ماه آینده باعث شده برخی تحلیلگران پیش‌بینی‌های صعودی خود را مطرح کنند. برخی از این تحلیلگران اهداف ۱۰ برابری برای قیمت بیت کوین

BTC:


در نظر گرفته‌اند.

پیش‌بینی قیمت بیت کوین توسط ۲ تحلیلگر مطرح

پس از سخنرانی ترامپ قیمت بیت‌ ‌کوین با فشار فروش مختصری به محدوده ۶۷٬۵۰۰ تا ۶۸٬۰۰۰ دلار رسید. اما این باعث نشد تحلیلگرانی همچون دن کریپتو تریدر (Dan Crypto Traders) و تاناکا (Tanaka) پیش‌بینی‌های صعودی خود را ارائه نکنند.

تاناکا با اشاره به اینکه ETFهای بیت کوین به صورت پیوسته می‌توانند سرمایه‌گذاران سازمانی را به این بازار جذب کنند، گفت:

من خوشبین هستم که در بلندمدت قیمت بیت کوین به ۱۰۰٬۰۰۰ دلار و قیمت اتریوم به ۸٬۰۰۰ تا ۱۰٬۰۰۰ دلار می‌رسد.

پیش‌بینی تاناکا از قیمت BTC

ETFهای اسپات بیت کوین تا ۲۶ جولای (۵ مرداد) حدود ۱۷.۵۸ میلیارد دلار BTC داشتند که بیشترین میزان ذخایر آن‌ها تا به امروز است. همچنین میزان موجودی تحت مدیریت این صندوق‌ها در ابتدای ماه جولای (تیر) معادل ۱۴.۶۵ میلیارد دلار بوده است. این موضوع نشان‌دهنده افزایش تمایل به سرمایه‌گذاری در BTC پیش از سخنرانی ترامپ بوده است.

جریان تجمیعی بیت کوین در صندوق‌های ETF

در همین حال تحلیلگر دیگری به اسم کریپتومیست (Cryptomist) طبق الگوی کانال صعودی موجود در نمودار ۴ ساعته بیت کوین، پیش‌بینی کرده است که قیمت BTC به ۱۰۰٬۰۰۰ دلار می‌رسد.

نمودار ۴ ساعته بیت‌ ‌کوین

تحلیل قیمت بیت کوین

روند بیت‌ ‌کوین در یک الگو کنج صعودی قرار دارد که هدف آن محدوده ۷۴٬۰۰۰ دلار است. این هدف قیمتی که ۹.۳ درصد بالاتر از قیمت فعلی بیت کوین قرار دارد، جایی است که دو خط روند این کنج به یکدیگر می‌رسند.

نمودار روزانه قیمت بیت‌ ‌کوین

از طرف دیگر اگر قیمت بیت ‌کوین به صورت قاطعانه به زیر خط حمایت این الگو برسد، احتمال سقوط آن تا ناحیه ۶۰٬۰۰۰ تا ۶۶٬۰۰۰ دلار (بسته به نقطع شکست) وجود دارد. این هدف براساس محاسبات الگو کنج صعودی تخمین زده‌ شده‌ است. در این الگو، بیشترین فاصله بین دو خط روند محاسبه شده‌ و از نقطه شکست کم می‌شود.

نظر یک تحلیلگر: قیمت بیت کوین به ۸۰۰٬۰۰۰ دلار می‌رسد

دان د رووِر (Daan de Rover) معتقد است که اگر ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شود (با توجه به اینکه گفته بود ارزش بازار بیت‌ کوین می‌تواند از طلا سبقت بگیرد)، قیمت BTC می‌تواند به ۸۰۰٬۰۰۰ دلار برسد. او در توییتی در ۲۸ جولای (۷ مرداد) عنوان داشت:

اگر این اتفاق بیفتد، قیمت بیت کوین به ۸۱۳٬۰۵۴ دلار می‌رسد.

مقایسه ارزش بازار بیت کوین در برابر طلا

گفته‌های سینتیا لومیس (Cynthia Lummis)، سناتور جمهوری‌خواه آمریکا، این دیدگاه صعودی را تقویت کرد. او قانونی را مطرح کرده است که به واسطه آن، دولت آمریکا تا ۵ سال دیگر می‌تواند یک صندوق ذخایر فدرال رسمی ایجاد کرده و ۱ میلیون BTC (معادل ۵ درصد از کل عرضه بیت کوین) را در آن نگهداری کند. لومیس گفته‌ است:

بیت کوین حداقل برای ۲۰ سال نگهداری می‌شود و از آن می‌توان برای یک هدف استفاده کرد؛ کاهش بدهی‌های دولت.

نمودار بدهی دولت آمریکا

دولت آمریکا در حال حاضر ۲۱۰٬۰۰۰ بیت کوین معادل ۱۴.۲۶ میلیارد دلار را در اختیار دارد. ترامپ وعده داده است که این مقدار را در خزانه دولت نگهداری کند و اگر به عنوان رییس جمهور انتخاب شود، دولت او هیچگاه این بیت کوین‌ها را نفروشد.

البته این تحلیل در صورتی امکان‌پذیر می‌شود که ترامپ برنده انتخابات آمریکا شود و طرح‌های او و لومیس اجرا شوند. چنین تحلیل‌های صعودی به عوامل بسیار زیادی بستگی دارند و معامله‌گران کوتاه‌مدت نباید خیلی به آن‌ها اعتماد کنند.

مطالب تحلیلی منتشرشده در نوبیتکس صرفا جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.




منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

تحلیل دوج کوین امروز ۱۳ شهریور ۱۴۰۳

تحلیل دوج کوین نشان می‌دهد قیمت این ارز دیجیتال برای شروع یک رالی جدید باید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد