تجربه رانندگی با آئودی RS6 آوانت GT؛ واگن جذاب برای خاص پسندان ثروتمند!

خرید آئودی RS6 آوانت GT با قدرت ۶۲۱ اسب بخار، بیش از ۲۰۰ هزار دلار هزینه دارد! این سوپراستیشن جدید، همراه پوشش خاص بدنه و دامپرهای قابل تنظیم خود نسخه‌ای جذاب‌تر از RS6 استاندارد است.


مطمئن نیستیم چه چیزی باعث شد آئودی اجازه رانندگی با RS6 آوانت GT را که ۶۲۱ اسب بخار قدرت و وزن ۲۰۸۶ کیلوگرم دارد صادر کند. مدیران این خودروساز آلمانی در زمان تست خودرو خاطرنشان کردند امکان رانندگی پرفشار با این محصول جدید وجود ندارد و بنابراین ما نتوانستیم لاستیک‌های خودرو را در دمای بسیار بالا، مستهلک کنیم.

RS6 آوانت GT در واقع همان مدل پرفورمنس با برخی تغییرات ظاهری و فنی است. این محصول به رینگ‌های جدید با رنگ سفید و پوشش آئودی اسپرت بدنه مجهز شده است. همچنین گلگیرهای جلو و کاپوت از جنس فیبر کربن هستند و ورودی‌های روی گلگیر نیز حالت خشن‌تری به خود گرفته‌اند. زیر جلوپنجره بزرگ خودرو نیز سیستم خنک کاری بهتری نصب شده تا بتواند پاسخگوی نیازهای رانندگان در پیست باشد. داخل کابین آئودی RS6 آوانت GT لوگوی RS GT روی صندلی‌ها، رکاب‌ها و کف‌پوش‌ها خودنمایی می‌کند درحالی‌که طرح سه رنگ خاص آئودی اسپرت نیز دیده می‌شود. تکمیل کننده این ویژگی‌های خاص نیز دامپرهای قابل تنظیم در سه جهت خواهند بود تا به سفت‌تر یا نرم‌تر شدن سواری ابر استیشن آئودی کمک نمایند. این خودرو در ابتدا پروژه مرموز مهندسان آئودی بود که می‌خواستند یک خودروی مسابقه‌ای را در قامت مدلی جاده‌ای ارائه کنند.

نمونه‌های پیش‌تولیدی اولیه دارای خروجی‌های اگزوز بزرگ‌تر و پرطنین‌تر بودند اما چیزهای عصبی کننده همچون قوانین آلایندگی و صدا مانع به‌کارگیری آن‌ها در نسخه نهایی شدند. البته RS6 آوانت GT هنوز هم خودرویی خاص است و بجای اینکه محصولی ساده و تولید سری همچون RS6 نرمال باشد در خط تولید خودش و به‌صورت دست‌ساز متولد می‌شود. ژرمن‌ها تنها ۶۶۰ دستگاه از این خودرو را با پلاک سریال دار ویژه در کابین تولید خواهند کرد و تنها ۸۵ دستگاه از آن‌ها راهی بازار آمریکا خواهند شد.

RS6 GT در پیست مشابه مدل پرفورمنس است و تفاوت آن‌ها حتی با وجود دامپرهای قابل تنظیم نیز چندان به چشم نمی‌آید. حتی بدون وجود دامپرها می‌توان این مدل را نرم‌تر از حالت عادی دانست. به‌هرحال باید گفت مدل GT در سر پیچ‌ها کاملاً تخت باقی می‌ماند و تغییر جهت حرکت نیز با اندکی تعلل صورت می‌پذیرد. شما می‌توانید تقلای لاستیک‌ها در میانه پیچ را حس کنید و شاید هر زمانی که از این ویژگی به عنوان بیش فرمانی نام ببریم یکی از مهندسان آئودی خشمگین شود اما هیچ واژه مناسبی دیگری برای توصیف هندلینگ GT وجود ندارد.

منصفانه باید گفت مسیرهای تنگ محل تست بدترین سناریو برای RS6 آوانت GT هستند. پیست ویلو بیشتر مناسب خودروهای کوچک، سبک‌وزن و چابک است، چیزی که در این محصول آئودی به چشم نمی‌خورد. حتی خود آئودی اذعان می‌کند RS6 GT مخصوص پیست نیست اما اگر شرایط فراهم باشد می‌تواند لحظات هیجان‌انگیزی را رقم بزند. تا زمانی که شاهد تولید سدان های پرفورمنس و سنگین‌وزن اروپایی باشیم، RS6 GT هیجان معقولی خواهد داشت و حداقل در مقایسه با خودرویی همچون بی ام و M3 xDrive ارتباط بیشتری با راننده برقرار خواهد کرد؛ اما بازهم باید گفت با خودرو بزرگی طرف هستیم.

RS6 GT مخصوص طرفداران خاص آئودی است و نمی‌توان آن را خودرویی برای کاربری روزمره دانست. در واقع این محصول برای افرادی تولید شده که دقیقا می‌دانند چه کسی پیروز رالی آرژانتین در سال ۱۹۸۴ است. RS6 آوانت GT نقشی احساسی برای تاریخچه محصولات مسابقه‌ای آئودی ایفا می‌کند و با قطعات سفارشی کارخانه‌ای عرضه می‌شود. پس واقعاً چه کسی به این خودرو با پوشش مخصوص و برخی تغییرات سیستم تعلیق اهمیت می‌دهد؟ افرادی که بیش از ۲۰۰ هزار دلار را برای RS6 GT می‌پردازند قطعاً جزو همین دسته هستند.

مشخصات آئودی RS6 آوانت GT مدل ۲۰۲۵
پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو
قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر) ۶۲۱/۸۴۷
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه) ۳.۲
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) ۳۰۶
وزن (کیلوگرم) ۲۰۷۵
قیمت پایه (دلار) – تخمینی ۲۳۶,۰۰۰

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۳ رای




منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

آئودی دیگر خودروی کوپه و کروکی تولید نمی‌کند

حذف مدل‌های دودر از خط تولید آئودی در سال ۲۰۱۹ با توقف تولید A3 کابریولت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *