تجارت ۶۱میلیارد دلاری ایران با کشورهای همسایه · تولید آنلاین

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید آنلاین)،  محمد رضوانی فر رئیس کل گمرک کل کشور در برنامه رادیو اقتصاد با بیان اینکه  احتیاج داریم متناسب با رشد ترانزیت و حجم تجارت کاله در کشور زیرساخت‌های بنادر و پایانه‌ها  و گمرک‌ها در بنادر در کشور تکمیل شود گفت:در سه ماهه امسال ما رکود ۵ونیم میلیون تن ترانزیت را داشته ایم.

وی افزود:  ترانزیت ما در سه ماه ابتدای سال رشد ۵۴ درصدی داشته است و هر تن ترانزیت در کشور برای ما ۷۰ تا ۱۰۰دلار درآمد دارد و این میزان تنها از طریق توسعه زیرساخت‌های ریلی و بندری، پایانه‌ای جاده‌ای و گمرکی در کشور به دست می‌آید.  

رضوانی فر بیان کرد: ایران با توجه به موقعیت سوق الجیشی که دارد  ۳۵تا ۴۰ میلیون تن  در هر مرحله می‌تواند ترانزیت کند و در همین مرحله  ۴تا ۵ میلیارد دلار به تنهایی می‌تواند از طریق ترانزیت به دست بیاورد.

معاون وزیر اقتصاد اظهار کرد: ایران همزمان با ۱۵ کشور  همسایه است و حجم تجارت غیر نفتی در سال گذشته ۶۱ میلیارد دلار رد کرده  بود و در صورتی که تفاهم نامه‌ها و قرارداد‌های که در سطح بالا امضا شده است اجرایی شود میزان حجم ترانزیت تا سه برابر افزایش می‌یابد.

رئیس کل گمرک  اظهار کرد:  همزمان با  توسعه امکانات و توسعه دیپلماسی اقتصادی که نامزد‌های ریاست جمهوری وعده داده بودند می‌توانیم شاهد افزایش حجم ترانزیت باشیم.

رضوانی فر  توضیح داد:سال گذشته  ۲ونیم میلیارد دلار صادرات کالای دانش بنیان را داشته ایم  که ارزش هر تن کالا دارای ارزش افزوده بسیار بالایی بوده است.

رضوانی فر یادآورشد: شرکت‌های دانش بنیان ایران بازار بزرگی در ترکیه و خلیج فارس پیدا کرده اند. رفتن و حضور و برنده شدن شرکت‌های دانش بنیان ایرانی در کشور‌های دیگر بسیار مهم است./ باشگاه خبرنگاران جوان




منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

حداقل حقوق بازنشستگان 14 میلیون تومان شد؟

حداقل حقوق بازنشستگان 14 میلیون تومان شد؟سخنگوی دولت اعلام کرد: آیین‌نامه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ابلاغ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *