تبیین نگرش‌های حرفه‌ای در دورهمی روابط عمومی‌های دستگاه‌های حقوقی و قضایی کشور

به گزارش روابط عمومی اسکودا، نشست صمیمی اعضای هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران با مدیران روابط عمومی دستگاه‌ها و نهاد‌های حقوقی و قضایی کشور به دعوت رسمی روابط عمومی کانون سردفتران و دفتریاران در محل کانون برگزار شد.

مدیر روابط عمومی اسکودا: متاسفانه نگاه بدبینانه‌ای به جامعه وکلا وجود دارد

سیدعلیرضا حسینی، مدیر روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) با تبریک روز روابط عمومی گفت: متاسفانه نگاه بدبینانه‌ای به صورت مغرضانه به جامعه وکلا وجود دارد و رسانه‌های دولتی و صدا و سیما هم در این زمینه به شدت فعالیت می‌کنند، بنابراین در تلاش هستیم در مجموعه روابط عمومی این نگاه بد به جامعه وکلا را از بین ببریم و از هر پیشنهاد مشارکتی در این خصوص استقبال می‌کنیم.

مدیر روابط عمومی کانون سردفتران و دفتریاران: متاسفانه دفاتر اسناد رسمی و جامعه حقوقی آنطور که شایسته است، دیده نمی‌شوند

در ابتدای جلسه علیرضا تیمورپناه، عضو هیات مدیره و مدیر روابط عمومی کانون سردفتران و دفتریاران با تبریک روز روابط عمومی و تاکید بر اهمیت آن در سازمان‌ها گفت: متاسفانه دفاتر اسناد رسمی و بطور کلی جامعه حقوقی کشور آنطور که شایسته است، دیده نمی‌شوند. باوجود اینکه مالکیت مردم و دفاع از حقوق آنان در زمره فعالیت حقوقدانان و نهاد‌های حقوقی است، اما متاسفانه تصویر خوبی از آن نشان داده نمی‌شود.

وی افزود: متاسفانه به دلیل عدم دسترسی به صدا و سیما و رسانه‌های قوی کشور، نتوانستیم جایگاه واقعی حقوقدانان را در مجامع عمومی نشان داده و اعتماد مردم را جلب کنیم و عموما شاهد این هستیم که مردم تحت تاثیر فیلم‌ها و سریال‌ها نگاه خوبی به جامعه حقوقی ندارند که لازم است ما در روابط عمومی‌ها تلاش کنیم این نگاه را از بین ببریم.

مدیر روابط عمومی کانون سردفتران و دفتریاران با تشریح نحوه عملکرد واحد‌های مختلف بیان کرد: اداره کردن کانون سردفتران و دفتریاران با وجود واحد‌های متعددی که دارد، کم از مدیریت یک سازمان نیست. واحد حقوقی، آموزش و پژوهش، فناوری اطلاعات، بیمه و درمان، مالی و اداری، بازنشستگان از جمله واحد‌هایی است که بسیار مهم و پرکار هستند.

وی با اشاره به پلتفرم کاتب افزود: راه اندازی «سکوی کاتب» از مهم‌ترین اقداماتی است که توسط کانون سردفتران و دفتریاران با پشتیبانی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور انجام شده و مردم می‌توانند از طریق آن به صورت شبانه روزی و غیرحضوری از خدمات دفاتر اسناد رسمی استفاده کنند.

تیمورپناه تصریح کرد: اینکه مالکیت مردم کجا ثبت می‌شود و جامعه حقوقی کشور چگونه از مردم حمایت می‌کند را باید برای مردم تبیین کنیم. ما روابط عمومی‌های دستگاه قضائیی باید با همکاری و کمک یگدیگر خلل‌ها و کاستی‌ها را برطرف کنیم تا مردم آگاه و مطلع شوند که جامعه حقوقی کشور چه خدمات ارزنده‌ای به آنان ارائه می‌کند.

کارشناس روابط عمومی کانون سردفتران و دفتریاران: روابط عمومی کانون آماده تفاهم نامه با نهاد‌ها و سازمان‌های قضایی و حقوقی است

در ادامه جلسه سید هادی کسایی زاده کارشناس روابط عمومی کانون سردفتران و دفتریاران و مشاور رسانه‌ای گفت: از اقدامات خوبی که روابط عمومی کانون سردفتران و دفتریاران در دو سال اخیر اجرا کرده طراحی ۳۱ پایگاه اطلاع رسانی حرفه‌ای در استان‌های کشور، تفکیک سایت خبری و پورتال سازمانی، برگزاری همایش ملی ۶ دی، تهیه و پخش برنامه تلویزیونی فرگاه، تقویت روابط عمومی به نیرو‌های متخصص، تجهیزروابط عمومی، تهیه و پخش برنامه رادیویی کاتب از شبکه رادیو تهران، حضور در نمایشگاه مطبوعات، تولید و انتشار ویژه نامه‌های مرتبط با دفاتر اسناد رسمی، طراحی و نصب روزنامه دیواری در دفاتراسناد رسمی و کانون ها، برگزاری دوره‌های آموزش خبر و روابط عمومی برای کانون‌ها و سران دفاتر، فعالیت مستمر در فضای مجازی، تعامل با رسانه‌ها و احترام ویژه به رسانه‌های متقابل و منع شکایات علیه خبرنگاران و رسانه‌ها با هدف تبیین نگرش‌ها و دیدگاه‌ها اغنا رسانه و … بوده است.

کسایی زاده گفت: پیشنهاد می‌کنم روابط عمومی سازمان‌ها و نهاد‌های حقوقی و قضایی ظرفیت‌های خود را به اشتراک بگذارند و بر اساس ظرفیت‌های کانون سردفتران و دفتریاران به سمت انعقاد تفاهم نامه همکاری‌های مشترک پیش رویم چراکه اهداف و سیاست‌های مشترکی را دنبال می‌کنیم که مهمترین آن آموزش، اطلاع رسانی در حوزه افزایش آگاهی مردم از حقوق شهروندی آن‌ها است.

این کارشناس روابط عمومی اظهار کرد: باید به سمت تولیدات تلویزیونی، سینمایی و پلتفرم‌های تلویزیون و سینمای خانگی برویم و ساخت این تولیدات می‌تواند با همکاری هم کم هزینه و موثر باشد.

اعلام آمادگی همکاری سازمان زندان‌ها، کانون کارشناسان رسمی دادگستری و کانون ازدواج و طلاق

در ادامه جلسه محمد شریفی نائب رئیس کانون ازدواج و طلاق، احمد افروز مدیرکل روابط عمومی سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی، زمانی، روابط عمومی دادگستری تهران روز روابط عمومی را تبریک گفته و بر لزوم همکاری مدیران روابط عمومی دستگاه قضا تاکید کردند.

صفایی، مدیر روابط عمومی کانون کارشناسان رسمی دادگستری اظهار کرد: متاسفانه مردم شناخت بسیار کمی از جامعه حقوقی دارند مخصوصا در حوزه کارشناسان رسمی دادگستری که معمولا کارشناسان را با وکیل اشتباه می‌گیرند. بسیار مفید خواهد بود که با کمک یکدیگر از طریق تهیه فیلم، سریال، مستند، بیلبورد‌های خیابانی خدمات مجموعه‌های خود را به مردم معرفی کنیم تا آگاه شوند.

 مدیر روابط عمومی پژوهشگاه قوه قضائیه: آماده ارائه مباحث کارشناسی و پژوهشی با هم هستیم

تقی‌خوانی، مدیر روابط عمومی پژوهشگاه قوه قضائیه با تاکید بر لزوم ادامه دار بودن نشست بین مدیران روابط عمومی بیان کرد: ما در پژوهشگاه کارشناسان بسیار خوبی داریم که می‌توانیم از ظرفیت آنان استفاده کرده و نشست‌های تخصصی با مشارکت یکدیگر برگزار کنیم.

 مسئول روابط عمومی کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضائی: شورای اطلاع رسانی دستگاه‌های حقوقی و قضایی تشکیل شود

صیدآبادی، مسئول روابط عمومی کانون دفاتر خدمات الکترونیک قضائی گفت: به اعتقاد بنده باید یک شورای اطلاع رسانی تشکیل شود تا همه مسئولان روابط عمومی دستگاه قضائی در آن حضور داشته باشیم و بایکدیگر در زمینه‌های مختلف همکاری کنیم. بیش از هزار دفاتر خدمات الکترونیک قضائی در کشور وجود دارد که می‌توانیم با همفکری یکدیگر خدمات این دفاتر و دفاتر اسناد رسمی را مشترکا به نمایش بگذاریم.

مدیرکل روابط عمومی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور: باید با زبان هنر محتوا تولید کنیم

در ادامه مرادی، مدیرکل روابط عمومی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تصریح کرد: مدیری موفق است که رسانه باور باشد. یک سازمان بدون روابط عمومی محکوم به شکست است. نکته‌ای که باید در دستور کار خود قرار دهیم این است که ما باید از روابط عمومی سنتی عبور کنیم و فقط متکی به اخبار مکتوب نباشیم. ما باید با زبان هنر تولید محتوا کنیم تا مخاطب جذب شود. متاسفانه سازمان ثبت اسناد و املاک و دفاتر اسناد رسمی آنطور که باید دیده نشدند بنابراین باید همکاری مشترکی ایجاد کنیم تا نگاه جامعه را نسبت به خود تغییر دهیم.

مرادی گفت: بسیار خوب است برنامه ریزی با سرمایه مشترک و هدفی مشترک تدارک ببینیم تا همه ذی نفع باشیم و از کار تبلیغاتی نهایت استفاده را ببریم.

مدیر روابط عمومی وزارت دادگستری: روابط عمومی کانون سردفتران و دفتریاران مجموعه قدرتمندی است

علی روشن، مدیر روابط عمومی وزارت دادگستری هم در این نشست عنوان کرد: قانون الزام به ثبت رسمی معاملات موضوعی است که باید بیش از هرچیزی به آن پرداخته شود. کانون سردفتران و دفتریاران ظرفیت بسیار خوبی دارد و از آنجایی که نیرو‌های متخصص در روابط عمومی آن مشغول بکار هستند، می‌تواند به خوبی از این فرصت استفاده کرده و کار‌های تبلیغاتی مخصوصا درخصوص قانون مذکور، انجام دهد.

وی افزود: همایش ۶ دی که سال گذشته برگزار شد، کار بسیار بزرگی بود که نشان می‌دهد این مجموعه قوی است. ما آمادگی کامل برای انجام فعالیت‌های مشترک داریم و حاضریم در این زمینه همکاری کنیم.

مدیر روابط عمومی دیوان عالی کشور: همکاری دیوانعالی و کانون می‌تواند به نفع مردم باشد

در ادامه سید امیر هاشمی، مدیر روابط عمومی دیوان عالی کشور با اشاره به اهمیت فعالیت روابط عمومی در سازمان‌ها گفت: ویترین هر سازمان و نهادی روابط عمومی است. اگر بخواهیم پویایی و فعال بودن یک سازمان را برانداز کنیم باید اول سراغ روابط عمومی، سایت و فضای مجازی آن رفت. روابط عمومی‌ها باید تشخص، جایگاه رسانه‌ای و اجازه مصاحبه و ارتباط با سازمان‌ها داشته باشند ضمن اینکه آنقدر در حوزه خود مطلع و آگاه باشند که بتوانند سریعا به موضوعات مربوط به سازمان خود ورود پیدا کنند و در شبکه‌های مجازی منعکس کنند.

وی با اشاره به اهمیت ارتباط تنگاتنگ دیوان عالی کشور با کانون سردفتران و دفتریاران تصریح کرد: بخشی از پرونده‌های دیوان عالی کشور مربوط به درگیری افراد بر سر دعوا‌های ملکی و ثبتی است که همکاری بین ما و کانون سردفتران و دفتریاران مسلما می‌تواند مشکلات بزرگی را از سر راه مردم بردارد.

نایب رئیس کانون سردفتران و دفتریاران: روابط عمومی‌های دستگاه‌های حقوقی و قضایی با همپوشانی هم رویکرد واحدی را دنبال کنند

در ادامه جلسه و پس از شنیدن صحبت‌های مدیران روابط عمومی دستگاه‌های حقوقی و قضایی کشور، محمدرضا اصلانی، با خیر مقدم به مدیران روابط عمومی‌ها و تبریک روز روابط عمومی، اظهار کرد: در گذشته نقش محوری رسانه‌ها اطلاع رسانی محض بود، و خیلی به تجزیه و تحلیل اخبار نمی‌پرداختند، اما امروز رسانه‌ها اخبار را تجزیه و تحلیل کرده و در شکل دهی اخبار و رویداد‌ها و هدایت افکار عمومی به آنچه خود می‌خواهند، نقش موثری ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به اصل برجسته سازی در رسانه‌ها افزود: برخی رسانه‌ها چه در حوزه اقتصادی-سیاسی و چه در حوزه اجتماعی-حقوقی اخبار را مطابق واقعیات در سطح جامعه منعکس می‌کنند و برخی هم متاسفانه واقعیات را وارونه جلوه داده و از رسانه در جهت منفی استفاده می‌کنند، چنانکه در حوزه اسناد رسمی شاهد بودیم که چگونه برخی رسانه‌ها به اخبار و اطلاعات مربوط به سند خودرو دامن زده و آن را نامناسب منعکس کردند و در نتیجه اتفاقات ناگواری برای دفاتر اسناد رسمی در زمینه اسناد خودرو افتاد.

نایب رئیس کانون سردفتران و دفتریاران پیشنهاد داد: مجموعه روابط عمومی‌ها با همکاری متقابل و همپوشانی، رویکرد واحدی داشته باشند تا از این رویکرد مشترک برای اطلاع رسانی به مخاطبان خود استفاده کنند چرا که موفقیت روابط عمومی‌ها در گرو ارتباطات موثر، کارآمدتر و بیشتر با رسانه‌ها است. اگر روابط عمومی‌ها به کیفیتی عمل کنند که برای رسانه‌ها به عنوان منبع باشند، خیلی خوب است که اخبار مطابق با واقعیات در این منبع شکل دهی شود.

وی ابراز امیدواری کرد تا این نشست، فتح بابی برای تحقق واقعی همکاری شده و از حالت‌های تشریفاتی خارج شود. چراکه عملیاتی کردن اهداف باعث می‌شود تا اطلاعات در حد وسیع‌تر و مطابق واقعیات در اختیار مردم سراسر کشور قرار بگیرد.

خزانه‌دار کانون سردفتران و دفتریاران: روابط عمومی‌ها حافظ نظام حقوقی کشور هستند

در ادامه سعید کرمی زاده، عضو هیات مدیره و خزانه دار کانون با خیرمقدم به مدیران روابط عمومی دستگاه‌های حقوقی- قضایی کشور و تبریک روز روابط عمومی از زحمات آن‌ها برای حفظ ساختار نظام حقوقی کشور تشکر کرد و گفت: متاسفانه برخی اشخاص و مکتب‌های فکری با اقداماتشان موجب از هم پاشیدگی نظام حقوقی کشور می‌شوند، اینکه شما برای حفظ این نظام تلاش کرده و زحمت می‌کشید جای قدردانی دارد.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران: برای آشنا کردن مردم و مسئولان با مجموعه‌های حقوقی، روابط عمومی‌ها باید دست به دست هم دهند

علی خندانی، رئیس کانون سردفتران و دفتریاران با تبریک روز روابط عمومی و گرامیداشت دهه کرامت با اشاره به جایگاه مهم روابط عمومی در سازمان‌ها گفت: مدت‌هاست که تمام مردم به ویژه مسئولان به اهمیت و جایگاه روابط عمومی در مجموعه‌ها و سازمان‌ها واقف هستند و می‌دانند اگر بخواهند عملکرد خود را به دیگران معرفی کنند باید از طریق روابط عمومی این کار را انجام دهند. اگر روابط عمومی یک مجموعه قوی باشد، قطعا آن سازمان موفق خواهد شد.

وی افزود: یکی از هنر‌های اصلی روابط عمومی تبیین سیاست‌های سازمان متبوع خود در سطح کشور است تا مردم در جریان عملکرد و کار‌های سازمان قرار بگیرند. در هفته قوه قضائیه رهبر معظم انقلاب اشاره کردند که قوه قضائیه کار‌های بسیار بزرگی در سطح جامعه انجام می‌دهد، اما متاسفانه نمود آن بسیار پایین است. هرچند باید این را هم گفت که فعالیت رسانه‌ای در حوزه حقوقی واقعا سخت است چرا که حساسیت‌های جدی در این حوزه وجود دارد.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران بیان کرد: شاید بتوان گفت، چون جذابیت دستگاه قضائی نسبت به سایر دستگاه‍ها کمتر است، ارتباط مدیران روابط عمومی آن‌ها با رسانه‌ها هم سخت‌تر است.

خندانی با تاکید بر اینکه همفکری بین روابط عمومی‌های دستگاه‌های مختلف قضا باید تقویت شود، گفت: برای آشنا کردن مردم و مسئولان با مجموعه‌های حقوقی، روابط عمومی‌ها باید دست به دست یکدیگر بدهند.

وی افزود: همه ما موظف به اجرای سند تحول قضائی هستیم و در حوزه روابط عمومی و تبلیغات می‌توانیم آن را به عنوان نقشه راه خود قرار دهیم و با همکاری یکدیگر پیش رویم. بنده از برگزاری چنین جلسات همفکری استقبال می‌کنم و همینجا جهت هرگونه همکاری اعلام آمادگی می‌کنم.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران با اشاره به قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول گفت: بالاخره پس از ۸ سال این طرح در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب و به قانون تبدیل شد. انشالله هرچه زودتر به ابلاغ و اجرا برسد تا شاهد برکات آن باشیم. به اعتقاد بنده جا دارد کلیه دستگاه‌های قضایی بسیج شوند تا این قانون را برای مردم تبیین و تبلیغ کنند. باوجود اینکه مجری اصلی این قانون، سازمان ثبت اسناد و املاک است، اما به کلیت دستگاه قضایی بازمی‌گردد چرا که حجم بسیاری از پرونده‌های قوه قضائیه ناشی از اسناد عادی‌ست که طبیعتا اگر این قانون به خوبی اجرا شود، میزان پرونده‌های دستگاه قضا به شدت کاهش پیدا می‌کند و دغدغه بسیار بزرگ نظام حل خواهد شد.

خندانی تاکید کرد: اجرای خوب این قانون نیازمند تبلیغ بسیار بزرگی است تا مردم با مواد قانون آشنا شوند و برای تبدیل اسناد عادی خود به رسمی اقدام کنند. خواهش من این است که تبلیغات گسترده درخصوص قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول توسط روابط عمومی‌ها انجام شود تا هرچه زودتر به نتیجه خوبی که مدنظرمان است، برسیم. باید به مردم توضیح دهیم که با تصویب این قانون، اسناد عادی‌شان بی اعتبار نمی‌شود بلکه ۸ سال فرصت قانونی درنظر گرفته شده تا اسناد عادی خود را به سند رسمی تبدیل کنند.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران با اشاره به آغاز به کار و بهره برداری از پلتفرم کاتب گفت: ارائه خدمات در سازمان ثبت اسناد و املاک به صورت الکترونیک انجام می‌شود حتی محاکم که سخت‌ترین و پیچیده‌ترین کار ممکن را انجام می‌دهند هم به سمت هوشمندسازی رفتند بنابراین نمی‌توان از فناوری عقب ماند به همین دلیل در کانون با حمایت سازمان ثبت پلتفرم کاتب را راه اندازی کردیم تا دفاتر اسناد رسمی هم به سمت ارائه خدمات غیرحضوری بروند و مردم بتوانند با کمترین مراجعه به دفاتر اسناد رسمی، کار‌های ثبتی خود را انجام دهند.

در ادامه این جلسه نگرش‌ها و دیدگاه‌ها و پیشنهاداتی برای تعامل بیشتر روابط عمومی‌ها ارائه شد.


















برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

[کل: 1 میانگین: 5]

نوشته تبیین نگرش‌های حرفه‌ای در دورهمی روابط عمومی‌های دستگاه‌های حقوقی و قضایی کشور اولین بار در اسکودا. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

اولین خرید زمستانی با استقلال 2 ساله بست! – ساناپرس

اولین خرید زمستانی با استقلال 2 ساله بست!اسلامی طبق اخبار به گوش رسیده با استقلال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *