تایر نانو برای دوچرخه – اخبار خودرو

این تایر به‌گونه‌ای طراحی شده تا سرعت بالایی در زمین‌های ناهموار و ماسه‌ای داشته باشد. محصول Terreno T۵۰ تایر استقامتی بوده که برای زمین‌های ماسه‌ای و سطوح ناهموار طراحی شده و از آج‌های ویژه‌ای برخوردار است که بافت آن می‌تواند به عملکرد دوچرخه کمک کند.

جهت‌گیری آج‌های این تایر آن را برای طیف گسترده‌ای از زمین‌ها مناسب کرده است. پایداری بالا و مقاومت در برابر پنچر شدن از دیگر ویژگی‌های این تایر است. این تایر با یک فرمولاسیون نانویی ساخته شده که دلیل استقامت بالای آن نوآوری با کمک گرافن است.

وجود گرافن در آن باعث می‌شود Terreno T۵۰ در شرایط سخت و ناهموار عملکرد قابل‌قبولی داشته باشد و بتوان از آن در هر شرایط آب‌وهوایی استفاده کرد. یک کمربند ضدپنچری برای ایجاد مقاومت در برابر سوراخ شدن در آن قرار داده شده است.

ونسا دِهاف، مدیر ارشد بازاریابی ویتوریا می‌گوید: «از معرفی تایر استقامتی ماسه‌ای Terreno T۵۰ هیجان‌زده‌ایم. عملکرد بی‌نظیر و تطبیق‌پذیری این محصولات نمونه‌ای از تعهد ما برای جابه‌جایی مرزهای نوآوری است.»

استفاده از گرافن در تایر موجب شده است شیمی لاستیک وارد دوران جدیدی شود. گرافن موجب سبک‌تر شدن و استحکام بیشتر ماتریکس در لاستیک می‌شود به طوری که استحکام جانبی ۵۰درصد بهبود یافته و البته ۱۵درصد نیز سبک‌تر شده‌؛ این در حالی است که میزان گرمای تولیدشده نیز بین ۹ تا ۱۶درصد کاهش می‌یابد.

ویتوریا از سال ۲۰۱۵ از گرافن در تایرهای دوچرخه استفاده می‌کند. ازسوی‌دیگر ثابت شده است این نانومواد پیشرفت‌ عالی در چسبندگی، مقاومت در برابر غلتش و سوراخ شدن و همچنین افزایش دوام دارد. در حال حاضر این شرکت انواع تایر دوچرخه نانویی را به بازار عرضه کرده است.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

پادکست روزنامه دنیای خودرو – دوشنبه 4 تیر 1403

پادکست روزنامه دنیای خودرو – دوشنبه 4 تیر 1403 منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *