بی ام و X4، شاسی بلند پرطرفدار آلمانی به پایان راه خود رسید

بی ام و اعلام کرد اقدام به توقف تولید شاسی بلند کوپه X4 خواهد کرد. با این حال، جایگزینی جذاب برای این کراس اوور لوکس آلمانی در راه است.

بی ام و سال گذشته نسل دوم بی ام و X2 را با ابعادی بزرگ‌تر از قبل به بازار معرفی کرد. در آن زمان این سوال مطرح شد که با این اقدام خودروساز آلمانی، X4 چه جایگاهی در سبد محصولات آن خواهد داشت. بر اساس جدیدترین اخبار خودرو، بی ام و بالاخره به این سوال پاسخ داد. مونیخی‌ها رسماً اعلام کرده‌اند که X4 در آینده نزدیک از خط تولید خارج می‌شود و دیگر نسل جدیدی از آن تولید نخواهد شد.

توقف تولید کراس اوور کوپه بی ام و X4

به گفته بی ام و، حالا که X2 بزرگ‌تر از قبل شده، دیگر جایی برای X4 در سبد محصولات این شرکت وجود ندارد و تصمیم به توقف تولید آن گرفته شده است. فاصله قیمتی بین این دو خودرو هم به قدری کاهش پیدا کرده است که حضور همزمان هر دو آن‌ها در خط تولید را توجیه‌ناپذیر می‌کند.

مونیخی‌ها می‌گویند متقاضیان یک شاسی بلند کوپه جمع و جور، X2 را پیش خود دارند و مشتریانی که به دنبال نمونه‌ای جادار و بزرگ هستند می‌توانند X6 را انتخاب کنند. X3 هم در حد وسط این دو مدل قرار می‌گیرد و همان‌طور که مشاهده می‌کنید، عملاً دلیل قانع‌کننده‌ای برای تداوم عرضه X4 نیست.

بی ام و به‌صورت دقیق مشخص نکرد که دقیقاً چه زمانی به تولید ایکس 4 خاتمه خواهد داد. با آغاز تحویل نسل جدید بی ام و X3 در اواخر سال جاری میلادی، بعید است که X4 بعد از سال 2025 هم کماکان تولید شود.

البته ایکس 2 به‌عنوان یک کراس اوور دیفرانسیل جلو شاید نتواند مستقیماً جایگزین ایکس 4 با سیستم محرکه دو دیفرانسیل شود. با وجود این، نباید از این نکته چشم‌پوشی کرد که شاید برای عده بسیاری از مشتریان در این بخش از بازار دیفرانسیل عقب و جلو تفاوت محسوسی با یکدیگر نداشته باشند.

علی‌رغم توقف تولید بی ام و X4، احتمال عرضه یک جایگزین غیر مستقیم برای آن وجود دارد. بنا به شنیده‌های اخیر، شاسی بلند تمام برقی iX4 که مبتنی بر پلتفرم نیو کلاس توسعه پیدا می‌کند، حوالی سال 2027 روانه بازار خواهد شد.

گفتنی است که طی چند وقت اخیر توقف تولید نیسان جی تی آر و همچنین توقف تولید آئودی R8، دو خودرو اسپرت پرطرفدار هم اطلاع‌رسانی شد.

در گجت نیوز بخوانید: ابرخودرو ناران معرفی شد؛ خط و نشان بریتانیایی‌ها برای هایپرکارهای مطرح جهان رئیس جمهور اوکراین برای همسر خود بوگاتی خرید پیکاپ سوزوکی جیمنی به همراه مدل‌‌های برقی و هیبریدی در راه است لندرور دیفندر اوکتا معرفی شد؛ لذت آفرود با شتاب زیر ۴ ثانیه


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

مشاهده کوپه برقی جدید بی ام و از سری نئو کلاس با طراحی عجیب

ب‌ام‌و در حال آزمایش کوپهٔ الکتریکی جدیدی از سری نئو کلاس با چهار موتور الکتریکی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *