بیت کوین در حال تکرار الگوی سال‌های ۲۰۱۷-۲۰۱۵؛ صعود قیمت نزدیک است؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

رفتار فعلی بیت کوین (BTC) در بازار شباهت‌های قابل‌توجهی با بازار صعودی سال‌های ۲۰۱۷-۲۰۱۵ دارد که این موضوع، توجه سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرده است.
بر اساس داده‌های بازار، قیمت بیت کوین پس از رسیدن به اوج تاریخی خود در نزدیکی ۷۴ هزار دلار در ماه مارس، بیش از ۲۰ درصد اصلاح شد که شدیدترین اصلاح بازار از زمان سقوط صرافی FTX در نوامبر ۲۰۲۲ محسوب می‌شود. با این حال، بیت کوین توانسته بخش بزرگی از ضررهای خود را جبران کند، به طوری که قیمت آن در ۲۱ می به ۷۲ هزار دلار برگشت.

به گزارش پلتفرم تحلیلی Glassnode، به نظر می‌رسد این الگوی نزول در روند صعودی ۲۰۲۴-۲۰۲۳ به طور قابل‌توجهی به بازار صعودی ۲۰۱۷-۲۰۱۵ شباهت دارد.
لازم به ذکر است که در آن دوره، بیت کوین فاقد ابزارهای مشتقه بود و بازار عمدتاً توسط معاملات اسپات هدایت می‌شد. این در حالی است که در چرخه فعلی، تأیید رسمی و ورود سرمایه به ETFهای اسپات بیت‌کوین در ایالات متحده، پایه بازار را بسیار قوی‌تر کرده است. طبق گزارش‌ها، در هفته گذشته، ورودی سرمایه به ETFها به طور متوسط ۲۱۰ میلیون دلار در روز افزایش یافت که نشان‌دهنده هجوم مداوم سرمایه و تقاضای قوی برای خرید است.
در این میان، داده‌های پلتفرم تحلیلی Santiment نیز این روند را تأیید می‌کنند. به گزارش این پلتفرم، کیف پول‌های با موجودی حداقل ۱۰ بیت کوین، در پنج ماه گذشته دارایی‌های خود را ۱۵۴،۵۶۰ واحد BTC افزایش داده‌اند.
این الگوی انباشت در میان دارندگان بزرگ، یک شاخص مهم از احساسات بازار است که معمولاً در مراحل صعودی مشاهده می‌شود.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

نوشته بیت کوین در حال تکرار الگوی سال‌های ۲۰۱۷-۲۰۱۵؛ صعود قیمت نزدیک است؟ اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

تحلیل تکنیکال و فاندامنتال بیت‌کوین: فاز تثبیت قیمت BTC کی به پایان می‌رسد؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه قیمت بیت‌کوین در ماه ژوئن یک روند نزولی داشت. با این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *