بیت کوین بخریم یا بفروشیم؟ نگاهی به تحلیل یک کارشناس

یک تحلیلگر ارز دیجیتال مشهور با نام مستعار کلد بلادد شیلر (Cold Blooded Shiller) و نام کاربری ColdBloodShill در شبکه اجتماعی ایکس که دارای ۲۸۰,۰۰۰ دنبال‌کننده است، در یک تحلیل که برای مخاطبان خود در این پلتفرم منتشر کرده است، نگاهی عمیق به وضعیت فعلی بیت کوین (BTC) در بحبوحه نوسانات شدید بازار انداخته است.

به گزارش نیوزبی‌تی‌سی (NewsBTC) تحلیل این کارشناس که با عنوان «راهنمای نهایی تعصبات ساده بیت کوین» منتشر شده است، به بررسی واکنش‌های احساسی اخیر ناشی از تغییرات قیمتی بیت کوین می پردازد و چارچوبی استراتژیک برای تفسیر این تغییرات ارائه می‌دهد.

خرید یا فروش؟

قیمت بیت کوین روز جمعه از ۷۱,۹۰۰ دلار به ۶۸,۵۰۰ دلار سقوط کرد. این افت همزمان با انتشار گزارش خلاصه وضعیت اشتغال ایالات متحده رخ داد که یک گزارش اقتصادی است که به‌طور معمول بر احساسات بازار در سراسر طبقات دارایی مختلف، از جمله ارزهای دیجیتال تأثیر می‌گذارد.

کلد بلادد شیلر در تحلیل خود بر واکنش احساسی اغراق‌آمیز در بازار ارزهای دیجیتال تاکید می‌کند و می‌نویسد:

به راحتی می‌توان فراموش کرد که فقط یک کندل قرمز در روز جمعه باعث واکنش احساسی عظیمی در بحث‌های توییتر شد.

تحلیل تکنیکال کلد بلادد شیلر از بیت کوین، علی‌رغم نوسانات اخیر قیمت، روند صعودی قوی را نشان می‌دهد. با این‌حال، او سطوح مقاومت و حمایت کلیدی را شناسایی می‌کند که برای درک حرکات آینده قیمت بیت کوین حیاتی هستند.

سطح قیمت ۷۲,۰۰۰ دلار به عنوان یک مقاومت اصلی عمل می‌کند، به‌طوری که پنج بار مانع حرکت صعودی بیت کوین شده است، از جمله آخرین مورد در روز جمعه گذشته. کلد بلادد شیلر توضیح می‌دهد که قیمت فعلی بیت کوین در محدوده مقاومتی ۷۲ هزار دلار قرار دارد که نشان می‌دهد عبور از این سطح می‌تواند به‌طور بالقوه منجر به حرکت صعودی قابل توجهی شود.

برعکس، سطوح حمایت در ۶۷,۰۰۰ دلار و سپس در ۶۱,۰۰۰ دلار برای حفظ سناریوی صعودی حیاتی تلقی می‌شوند. او هشدار می‌دهد:

بیت کوین نیاز به حفظ روند صعودی دارد، اگر ۶۷ هزار دلار را از دست بدهیم، دوباره وارد روند نزولی می شویم و این به عنوان یک قله پایین‌تر تایید می‌شود و در نتیجه شرایط منفی بازار ادامه می یابد.

به گفته او، از دست دادن سطح ۶۱,۰۰۰ دلار می‌تواند پایان چرخه صعودی فعلی را با پیامدهایی که می‌تواند به یک روند نزولی گسترده هفتگی منجر شود، نشان دهد.

کلد بلادد شیلر با تحلیل پویایی گسترده‌تر بازار، به نبود واگرایی نزولی در تایم فریم بالا در شاخص قدرت نسبی (RSI) اشاره می‌کند که شاخصی رایج برای پیش‌بینی تغییر روندهای احتمالی بازار است. او خاطرنشان می کند:

به عنوان یک نکته مثبت، هیچ واگرایی نزولی در تایم فریم بالا وجود ندارد که به‌طور معمول سیگنال قوی برای قله‌های چرخه بوده است. ما در شاخص قدرت نسبی وضعیت خوبی داریم.

این مشاهده نشان می‌دهد که علیرغم آزمایش سطوح مقاومت حیاتی، بازار ممکن است هنوز در اوج چرخه فعلی خود نباشد و این موضوع تا حدی به سرمایه‌گذارانی که نگران رکودهای احتمالی هستند، اطمینان خاطر می‌دهد.

The post بیت کوین بخریم یا بفروشیم؟ نگاهی به تحلیل یک کارشناس appeared first on ارزدیجیتال.


منبع: https://arzdigital.com/report-buy-or-sell-bitcoin/

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

جامعه ارزهای دیجیتال، تعیین‌کننده سرنوشت انتخابات آمریکا؟

مارک کوبان (Mark Cuban)، میلیاردر و کارآفرین، در بیانیه‌ای به پتانسیل دنیای ارز دیجیتال برای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *