بیت کوین آماده شکستن مقاومت ۵ ساله خود است

بعضی از تحلیلگران باور دارند که بیت کوین ممکن است با یک شکست صعودی از الگوی کنج ۵ ساله خود خارج شود.

خلاصه تحلیل

  • روند بیت کوین در برابر شاخص M1 صعودی به نظر می‌رسد.
  • تحلیلگران باور دارند که این ارز دیجیتال می‌تواند با یک شکست صعودی از یک الگوی ۵ ساله خارج شود.

به گزارش کوین تلگراف، اخیراً در شبکه‌های اجتماعی نموداری دست به دست می‌شود که قیمت بیت کوین و شاخص عرضه پول (M1) آمریکا را مقایسه می‌کند. شاخص M1 عرضه پول در گردش آمریکا را محاسبه می‌کند. بیت کوین در سال‌های همبستگی نسبی با این شاخص به دست آورده و به نظر می‌رسد در ماه ژوئن (خرداد) شکست صعودی خود در برابر آن را تکرار کرده است. تحلیلگر مشهوری به اسم تک‌دو (TechDev) اعلام کرده است:

بیت کوین در سال‌های قبل فقط بعد از شکست روند خود در برابر شاخص M1 به رکورد جدیدی رسیده است. از طرف دیگر طبق تحلیل تکنیکال هر چه مدت تثبیت BTC بیشتر باشد، رالی آن بزرگ‌تر خواهد شد. شکست صعودی جدید BTC/M1 هم به دنبال طولانی‌ترین تثبیت آن به وجود آمده است!

نمودار قیمت بیت کوین و روند BTC/M1

نمودار تک‌دو نشان می‌دهد که شکست مذکور در واقع از سال گذشته آغاز شده‌، اما هنوز حضور خود را نشان نداده‌ است. وضعیت موجود در واقع در هفت سال گذشته بی‌سابقه بوده است. تک‌دو ادامه داده‌ است: 

در واقع، شکست جدید BTC/M1 از یک الگوی کنج ۵ ساله اتفاق افتاده است. روند بیت کوین در برابر M1 در ۵ سال گذشته اصلاحی بوده است. این شرایط آخرین بار در سال ۲۰۱۷ به وجود آمده بود. معامله‌گران تازه‌کار هرگز چنین شکستی را تجربه نکرده‌اند.

در هر صورت این پدیده توجه معامله‌گران زیادی را به خود جلب کرده و تحلیلگرانی مثل پیتر برانت (Peter Brandt) هم آن را تایید کرده‌اند. گفتنی است که بعد از شکست صعودی BTC/M1 در سال ۲۰۱۷، این ارز دیجیتال به مدت ۹ ماه صعودی بود و ۲٬۶۰۰ درصد رشد کرد.

مطالب تحلیلی منتشرشده در نوبیتکس صرفا جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته بیت کوین آماده شکستن مقاومت ۵ ساله خود است اولین بار در مجله نوبیتکس. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

کد تپ سواپ امروز ۱۱ تیر + آموزش وارد کردن

کد مخفی تپ سواپ قابلیتی جدید در این بازی تلگرامی است که از آن برای جلب‌توجه کاربران …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *