بودجه ۱۷۰میلیون یورویی برای کارخانه لاستیک‌ سازی خرم‌آباد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، ابوطالب شفقت ظهر دیروز در حاشیه بازدید از پروژه لاستیک‌سازی در شهرک صنعتی شماره۳ خرم‌آباد گفت: اقدامات توسعه صنعت در لرستان طی سه سال اخیر بسیار قابل‌توجه است.‌

وی افزود: از ابتدای دولت سیزدهم سطح شهرک‌های صنعتی لرستان چهار پله در سطح کشور رشد پیدا کرده‌ و زمین به شهرک‌های صنعتی این استان افزوده شده ‌است.

استاندار لرستان عنوان کرد: در شهرک‌های صنعتی خرم‌آباد ازجمله شهرک صنعتی شماره۳ علاوه‌بر اینکه صنعتگران در حال فعالیت هستند، شرکت شهرک‌های صنعتی واحدهای کوچکی احداث کرده‌است.‌

وی بیان کرد: کارخانه لاستیک‌سازی خرم‌آباد یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های کشور است که طبق گزارش‌های مدیرعامل این کارخانه عمده کار طی یک تا دو سال اخیر آغاز شده ‌است.

شفقت گفت: طبق برنامه‌ تنظیم‌شده و اطمینان از منابع ارزی به مبلغ ۱۷۰میلیون یورو برای فاز اصلی و ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه ریالی برای کارخانه لاستیک‌سازی خرم‌آباد پیش‌بینی شده‌است.

استاندار لرستان تاکید کرد: ایدرو از وزارت صنایع یکی از سهامداران کارخانه لاستیک‌سازی خرم‌آباد است و بانک صنعت و معدن باید بخش ریالی این پروژه را تامین کند و مسئولیت پیگیری را به بانک ملی، اداره صنعت، معدن و تجارت و نمایندگی ایدرو ابلاغ کرده‌ایم.

شفقت بیان کرد: امیدواریم اگر مشکل مالی پیش نیاید، بخش داخلی کارخانه لاستیک‌سازی که صنعت داخلی باید پشتیبانی کند تا دهه فجر ۱۴۰۴ به بهره‌برداری برسد.

وی تصریح کرد: اصل کار در سال‌های اخیر شروع شده و به مرحله‌ای رسیده که هم اکنون ۲۵درصد سالن‌ها درحال ساخت است و طبق برنامه تنظیم شد ۲۰هزار میلیارد ریال به همراه ۱۷۰میلیون یورو ارز بری فاز اصلی این طرح است.

استاندار لرستان تصریح کرد: همچنین این شرکت، واحدهای کوچک با مساحت زیر ۱۰۰متر را احداث کرده است و به فعالان صنعتی اجاره می‌دهد که این امر در رونق تولید و اشتغال جوانان موثر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان نیز در این بازدید گفت: یکی از طرح‌های مصوب سفر دولت یازدهم به استان درسال ۱۳۹۳ طرح احداث کارخانه لاستیک سبک و سنگین با ظرفیت ۵۰هزار تن در سال در شهرستان خرم‌آباد بود.

بهمن جعفری افزود: عملیات اجرایی این طرح سال ۱۳۹۵ در محل شهرک صنعتی شماره۳ خرم‌آباد در زمینی به مساحت ۶۰هکتار با مشارکت ۸۱درصدی بخش‌خصوصی و ۱۹درصدی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با خرید زمین از شرکت شهرک‌های صنعتی استان آغاز شد.

جعفری افزود: از طرفی با پیگیری‌های انجام شده در جریان سفر رئیس‌جمهور شهید به استان، تسهیلات ۱۷۰میلیون دلاری توسط بانک ملی جهت اجرای کامل طرح و یک‌هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال جهت اجرای فاز اول با ظرفیت ۶۰۰هزار حلقه توسط بانک مصوب شد.

جعفری با بیان اینکه پوشش سقف به مساحت پنج‌هزار و ۶۰۰مترمربع درحال اجراست، گفت: سال گذشته و سال جاری بالغ بر یک‌هزار میلیارد ریال جهت اقدامات فوق هزینه شده و به محض پرداخت منابع ریالی توسط بانک صنعت و معدن سفارش خرید ماشین‌آلات فاز یک انجام خواهد شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

فراری جی‌تی‌بی ۲۹۶؛ گزینه‌ای هیجان‌انگیز

فراری اواخر دهه ۶۰ برای مشتریان خاص‌پسند خود سنگ تمام گذاشت و ماحصل آن عرضه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد