بهترین گوشی گیمینگ ارزان کدام است؟ تیر 1403

طی چند سال اخیر کاربران بسیار زیادی برای بازی کردن به سراغ گوشی هوشمند خود رفته‌اند و همین باعث شده تا هم توسعه‌دهندگان بازی‌های تمرکز بیشتری به روی این بازار داشته باشند و هم سازندگان گوشی هوشمند محصولات مناسب‌تری برای بازی تولید کنند. در بازار گوشی‌هایی وجود دارد که مخصوص بازی تولید می‌شوند، ولی در کل برخی از گوشی‌ها نیز به لطف سخت افزار خود و نمایشگر مناسب شرایط خوبی برای بازی کردن دارند. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا به بهترین گوشی گیمینگ ارزان بپردازیم.

 

خرید انواع گوشی های گیمینگ با قیمت های متنوع در فروشگاه تکنولایف: گوشی گیمینگ

 

لیست گوشی های مخصوص گیمینگ ارزان

گوشی های گیمینگ ارزان که در ادامه معرفی می‌کنیم همگی به نسبت بازه قیمتی سخت افزار خوبی دارند و می‌توانند از پس بازی‌های موجود بربیایند. در انتخاب گوشی‌ها به بخش صفحه نمایش و مشخصات آن و همچنین به شارژدهی باتری نیز توجه شده است. در نظر داشته باشید که قیمت گوشی گیمینگ اقتصادی نمی‌تواند از یک حدی کمتر باشد؛ چرا که دیگر مشخصات سخت افزاری نمی‌تواند از پس بازی‌های موجود بربیاید.

شیائومی 12 تی

شیائومی ۱۲ تی بیش از ۱٫۵ سال است که در بازار در دسترس قرار دارد و خیلی گوشی جدیدی محسوب نمی‌شود، مخصوصا که سری شیائومی ۱۳ تی نیز در حال حاضر در دسترس قرار دارند. این گوشی با توجه به قیمت و سخت افزاری که دارد می‌تواند برای بازی گزینه بسیار خوبی به حساب بیاید و شما به سراغ آن بروید. البته که به غیر از بازی در سایر بخش‌های نیز می‌توانید به روی این نماینده شیائومی حساب باز کنید.

در دل این دستگاه تراشه ۵ نانومتری مدیاتک دیمنسیتی ۸۱۰۰ اولترا دیده می‌شود، تراشه‌ای که توانی نزدیک به اسنپدراگون ۸۸۸ دارد و در حد خوبی می‌تواند بازی‌های روز را به اجرا دربیاورد. برای نمونه شما می‌توانید بازی PUBG را با گرافیک Ultra و فریم‌ریت میانگین ۸۰ با این گوشی اجرا کنید و بازی World of Tanks Blitz نیز با گرافیک مشابه و فریم‌ریت ۱۰۰ اجرا می‌شود.

صفحه نمایش در نظر گرفته شده برای این مدل اندازه ۶٫۶۷ اینچی داشته و از نوع OLED است و به لطف رزولوشن ۲۷۱۲ در ۱۲۲۰، تراکم پیکسلی خوب ۴۴۶ را در اختیار قرار می‌دهد. نمایشگر این گوشی گیمینگ شیائومی از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و HDR10+ پشتیبانی کرده و گستره رنگی ۶۸ میلیاردی را پوشش می‌دهد. این گوشی جذاب از یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی تغذیه کرده و با فناوری شارژ سریع فوق‌ العاده ۱۲۰ واتی در سریع‌ترین حالت ممکن شارژ می‌شود.

قیمت شیائومی 12 تی

 

لپ تاپ گیمینگ خوب چی بخریم؟ مقاله زیر را بخوانید:
بهترین لپ تاپ گیمینگ

 

گلکسی S21 FE نسخه 2023

حدود ۲٫۵ سال از عرضه نسخه ابتدایی گلکسی S21 FE می‌گذرد، گوشی که با دو نسخه اسنپدراگون ۸۸۸ و اگزینوس ۲۱۰۰ عرضه شد و در ایران نسخه اگزینوس در دسترس قرار گرفت. کره‌ای‌ها در سال ۲۰۲۳ تصمیم گرفتند تا این گوشی را با پسوند ۲۰۲۳ و این بار تنها با تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ در هند عرضه کنند و به این ترتیب این کهکشانی در بازار ایران نیز با تراشه کوالکام در دسترس قرار گرفت.

قدرت سخت افزاری این محصول تا حد زیادی شبیه به شیائومی ۱۲ تی است که بالاتر معرفی کردیم و در واقع شما بر پایه دیگر بخش‌ها باید یکی از این دو مدل را انتخاب کنید. این گوشی گیمینگ سامسونگ صفحه نمایشی ۶٫۴ اینچی با رزولوشن FHD+ و تراکم ۴۰۳ پیکسل بر هر اینچ دارد و از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی هم پشتیبانی می‌کند. این کهکشانی یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد و از نظر شارژدهی نیز متوسط عمل می‌کند و نمی‌توان آن را عالی در نظر گرفت.

قیمت گلکسی S21 FE نسخه 2023

ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس

ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس جدیدترین و در عین حال بهترین گوشی میان‌رده از شرکت شیائومی است که توانایی مناسبی نیز در اجرای بازی‌ها دارد. در دل این محصول چیپست ۴ نانومتری مدیاتک دیمنسیتی ۷۲۰۰ اولترا دیده می‌شود، تراشه‌ای که می‌توانید برای اجرای بازی‌های سنگین با گرافیک متوسط و فریم‌ریت خوب به روی آن حساب باز کنید. همچنین حافظه داخلی هم از نوع UFS 3.1 است تا سرعت بالاتری را در دسترس قرار دهد.

بخش زیادی از جذابیت ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس را می‌توانیم به صفحه نمایش آن بدانیم، جایی که حاشیه‌های بسیار کمی را شاهد هستیم و پنل ۶٫۶۷ اینچی OLED توانسته حدود ۹۰ درصد از فضای روبرویی را به خود اختصاص دهد. رزولوشن نمایشگر مقداری از FHD بالاتر است و همین سبب می‌شود تراکم پیکسلی ۴۴۶ را شاهد باشیم. به این موارد نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی، HDR10+ و البته پوشش گستره رنگی ۶۸ میلیاردی را نیز اضافه کنید.

این گوشی باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت دارد و از شارژ سریع ۱۲۰ واتی هم پشتیبانی می‌کند. اگر در پی خرید گوشی هستید که هم امکان اجرای مناسب بازی‌ها را به شما بدهد و هم در سایر بخش‌ها مانند دوربین عملکرد بسیار خوبی داشته باشد، پس حتما نگاهی ویژه به ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس داشته باشید.

قیمت ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس

ناتینگ فون 2A

ناتینگ فون 2a نسخه ارزان‌تر ناتینگ فون ۲ است که توسط Nothing راهی بازار شده است. این محصول از تراشه دیمنسیتی ۷۲۰۰ پرو مدیاتک بهره می‌برد و از نظر سخت افزاری شبیه به ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس عمل می‌کند. صفحه نمایش این مدل OLED بوده و اندازه ۶٫۷ اینچی دارد. این نمایشگر FHD+ از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و HDR10+ پشتیبانی کرده و گستره ۱ میلیارد رنگ را نیز پوشش می‌دهد. انرژی مورد نیاز این محصول را باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت تأمین می‌کند که اتفاقا شارژدهی بسیار خوبی هم دارد. ناگفته نماند که برای ناتینگ فون 2a شارژ سریع ۴۵ واتی در نظر گرفته شده و از ابتدا اندروید ۱۴ به روی آن نصب است.

قیمت ناتینگ فون 2A

پوکو ایکس 6 پرو

بدون لحظه‌ای تردید می‌توان پوکو ایکس ۶ پرو را بهترین گوشی تا ۲۰ میلیون گیمینگ در نظر گرفت؛ چرا که زیر این میان‌رده از تراشه ۴ نانومتری مدیاتک دیمنسیتی ۸۳۰۰ اولترا استفاده می‌کند، تراشه‌ای که عملکردی بهتر از اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ داشته و نزدیک به اسنپدراگون ۸ نسل ۲ عمل می‌کند (منظور از نظر GPU است). پس در واقع با گوشی حدود ۲۰ میلیون مواجه هستیم که قدرت سخت افزاری مشابه گوشی‌های ۵۰ میلیونی دارد و بدون مشکل از پس بازی‌های روز برمی‌آید.

بخش سخت افزار تنها دلیلی نیست که پوکو ایکس ۶ پرو را به عنوان ارزان ترین گوشی گیمینگ بازار که توانایی اجرای بدون نقص بازی‌های روز را دارد معرفی می‌کنیم، بلکه در زمینه نمایشگر نیز پنلی ۶٫۶۷ اینچی را شاهد هستیم که بیش از ۹۰ درصد فضا را به خود اختصاص داده و تراکم عالی ۴۴۶ را نیز مقابل دیدگان شما قرار می‌دهد. دالبی ویژن، HDR10+، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و البته پوشش گستره رنگی ۶۸ میلیاردی را هم به این موارد بیفزایید تا جذابیت صفحه نمایش به طور کامل مشخص شود.

به لطف بهره‌گیری از باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی شارژدهی خوبی را نیز شاهد هستیم و فناوری شارژ سریع ۶۷ وات نیز باعث می‌شود تا در مدت زمان کوتاهی بتوانید گوشی را شارژ کنید. اگر در پی خرید گوشی شیائومی با کمترین قیمت و بالاترین سطح عملکرد هستید که بتواند از پس تمامی بازی‌‌ها با گرافیک و فریم‌ریت بالا بربیاید، حتما پوکو ایکس ۶ پرو را انتخاب کنید.

قیمت پوکو ایکس 6 پرو

پوکو F5

یکی دیگر از گوشی گیمینگ تا 20 میلیون همین پوکو F5 است، گوشی که به نسبت S21 FE یا شیائومی ۱۲ تی که در ابتدای لیست معرفی کردیم تا ۲۵ درصد عملکرد بهتری دارد و به سبب تراشه اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۲ خود بدون مشکل از پس بازی‌های مختلف برمی‌آید. شما در بازی COD می‌توانید گرافیک اولترا و فریم‌ریت ۶۰ را انتظار داشته باشید و همین عملکرد در بازی PUBG برابر با گرافیک اولترا و فریم‌ریت ۷۷ خواهد بود. بازی مانند Genshin Impact نیز حتی در گرافیک اولترا با فریم‌ریت ۵۵ به اجرا درمی‌آید.

گوشی POCO F5 در زمینه صفحه نمایش نیز حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارد و پنل ۶٫۶۷ اینچی آن به لطف حاشیه‌های کم و پشتیبانی از HDR10+، گستره رنگی ۶۸ میلیاردی و البته نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی کیفیتی بسیار خوب را در اختیار می‌گذارد. این میان‌رده از یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی تغذیه می‌کند و از شارژ سریع ۶۷ واتی نیز پشتیبانی می‌کند.

قیمت پوکو F5

موتورولا مدل Edge 40

موتورلا در سال 2023 گوشی توانمند دیگری برای گیمینگ راهی بازار کرد که نام آن Edge 40 قرار گرفت. گوشی موتورلا اج 40 یکی دیگر از گوشی های گیمینگ ارزان قیمت بازار 2023 است که از صفحه نمایشی خمیده بهره می‌برد و در کنار صفحه نمایش Edge به تراشه‌ای توانمند از لیست میان رده‌ها و باتری با ظرفیت 4400 میلی‌آمپر ساعت مجهز شده است. اگر در فکر خرید ارزان ترین گوشی گیمینگ از کمپانی موتورلا هستید، گوشی موبايل موتورولا مدل Edge 40 ظرفیت 256 گیگابایت رم 8 گیگابایت گزینه بسیار مناسبی به حساب می‌آید.

این گوشی در کنار قیمت مناسبی که دارد، از صفحه نمایشی با ابعاد 6.55 اینچ هم بهره می‌برد که اندازه بزرگ آن تاثیر مثبت روی بازی کردن می‌گذارد. این صفحه نمایش پنلی P-OLED دارد که نرخ نوسازی حداکثر تا 144 هرتز را به شما می‌دهد. در کنار آن رزولوشن 2400 در 1080 پیکسل هم وضوح فوق‌العاده‌ای جهت نمایش انواع محتوا مخصوصا بازی به حساب می‌آید.

موتورلا برای این گوشی ار تراشه کمپانی مدیاتک استفاده کرده و گوشی را به چیپست Dimensity 8020 با پردازنده گرافیکی Mali-G77 MC9 مجهز کرده تا بسیاری از بازی‌های مخصوص موبایل را به راحتی برای شما اجرا کند. این گوشی به طور کلی انتخاب خوبی برای گیمرهایی محسوب می‌شود که قصد دارند تا حد امکان هزینه مقرون به صرفه داشته باشند و در عین حال از صفحه نمایش بزرگ با کیفیت بالا استفاده کنند.

قیمت موتورولا مدل Edge 40

 

شاید علاقه‌مند باشید:
بهترین گجت های گیمینگ موبایل

 

پوکو X5 Pro

اگر یک گوشی می‌خواهید که باتری قوی، پردازنده مناسب و دوربین خوب داشته باشد و بتوانید با آن بازی کنید، POCO X5 pro را در نظر داشته باشید. این گوشی با اندروید ۱۲ و رابط کاربری MIUI 14 عرضه شده و بدنه‌ی پلاستیکی دارد که با توجه به قیمت گوشی، چندان دور از انتظار نیست. پوکو برای این گوشی از صفحه نمایش امولد استفاده کرده که ۶.۶۷ انیچ اندازه آن است و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسلی دارد.

پشت گوشی ماژول دوربین ۳گانه جا خوش کرده است. دوربین اصلی یک لنز واید ۱۰۸ مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار است. دوربین دوم یک لنز اولترا اوید ۸ مگاپیکسلی است و سومی دوربین، یک لنز ماکرو ۲ مگاپیکسلی است. برای دوربین سلفی گوشی نیز پوکو از لنز واید ۱۶ مگاپیکسلی استفاده کرده است. این گوشی به لطف تراشه اسنپدراگون ۷۷۸G خود و پردازنده گرافیکی Adreno 642L، برای کارهایی مانند گیمینگ بسیار مناسب شده و می‌توانید با خیال راحت بازی‌های سنگین را روی آن اجرا کنید.

قیمت گوشی پوکو X5 pro

گلکسی A34

اگر به دنبال خرید گوشی سامسونگ هستید که توانایی اجرای گیم داشته باشد، بد نیست نگاهی به گلکسی A34 داشته باشید. البته باید در نظر داشته باشید که این گوشی و مدل‌های بعدی که معرفی می‌کنیم برای بازی کردن عالی نیستند و صرفا توانایی اجرای معقول بازی‌ها را دارند. این گفته یعنی نباید انتظار بیش از حد از گلکسی A34 داشته باشید.

قلب تپنده گلکسی A34 تراشه ۶ نانومتری مدیاتک دیمنسیتی ۱۰۸۰ است که در اجرای بازی‌ها کمی بهتر از اگزینوس ۱۲۸۰ عمل می‌کند. این گوشی می‌تواند بازی مانند PUBG را با گرافیک اولترا و فریم‌ریت ۵۵ به اجرا دربیاورد و در بازی COD با گرافیک اولترا به فریم‌ریت ۳۸ برسد. پیشنهاد می‌کنیم گرافیک را به روی حالت متوسط قرار دهید تا فریم‌ریت بالاتر بیاید و بازی کردن جذاب‌تر و روان‌تر شود.

کره‌ای‌ها برای این میان‌رده صفحه نمایشی ۶٫۶ اینچی از نوع سوپر امولد با رزولوشن FHD+ و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی در نظر گرفته‌اند که کیفیت خوبی دارد. در دل این کهکشانی یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی دیده می‌شود که دوام رضایت بخشی نیز دارد.

قیمت گلکسی A34

پوکو X4 Pro

به ارزان ترین گوشی مناسب بازی یعنی Poco X4 Pro می‌رسیم، محصولی که با کمترین قیمت می‌تواند مشخصاتی قابل قبول برای اجرای بازی‌ها را در دسترس قرار دهد. این گوشی موبایل ارزان دو سیم کارت می‌خورد و از اندروید ۱۱ استفاده می‌کند. وزن گوشی ۲۰۵ گرم است و ابعاد آن برابر با ۱۶۴.۲ در ۷۶.۱ در ۸.۱ میلی متر است. فریم گوشی پلاستیکی است و بدنه پشتی از جنس شیشه است.

اگر بخواهیم به نمایشگر گوشی اشاره کنیم، باید گفت که یک نمایشگر امولد ۶.۶۷ اینچی برای آن استفاده شده که رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل دارد و میزان روشنایی آن به ۷۰۰ تا ۱۲۰۰ نیت می‌رسد. این گوشی از پردازنده اسنپ دراگون ۶۹۵ استفاده می‌کند که پردازنده‌ای ۸ هسته‌ای بوده و از ۲ هسته پرمصرف به همراه ۶ هسته کم مصرف بهره می‌برد. پردازنده گرافیکی آن نیز Adreno 619 است که عملکردی مناسب داشته و شما را راضی خواهد کرد.

این گوشی سه دوربین دارد. دوربین اصلی یک حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی با لنز واید، دوربین دوم یک حسگر ۸ مگاپیکسلی با لنز اولتراواید و دوربین سوم یک حسگر ۲ مگاپیکسلی با لنز ماکرو است. این گوشی برای گیم ارزان، باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد و از شارژ سریع ۶۷ وات نیز پشتیبانی می‌کند. بنابراین به خوبی شارژ می‌شود و می‌توانید برای مدتی طولانی به بازی بپردازید.

قیمت گوشی پوکو X4 Pro

 

جمع بندی

فارغ از این که بهترین گوشی برای پابجی ارزان را بخواهید یا در پی گوشی مناسب برای اجرای بازی‌ها باشید، در هر صورت این مطلب می‌تواند به شما کمک کند؛ چرا که به تمامی مدل‌های خوش قیمت و مناسب بازی اشاره کرده‌ایم تا شما با بودجه‌های مختلف بتوانید به سراغ آن‌ها بروید. قبل‌تر در یک مطلب جداگانه به بهترین گوشی برای بازی پابجی پرداخته‌ایم که می‌توانید از آن نیز برای خرید گوشی گیمینگ استفاده کنید.

سوالات متداول

بهترین گوشی زیر ۱۰ میلیون گیمینگ کدام است؟ در حال حاضر و با توجه به وضعیت بازار، نمی‌توان گوشی مناسب بازی کردن را با بودجه کمتر از ۱۰میلیون خریداری کرد، هرچند که در بین گزینه‌های موجود داریا باند وضعیت بهتری دارد.

گوشی ارزان برای گیم چی خوبه؟ اگر بودجه شما به پوکو ایکس ۶ پرو می‌رسد بدون شک به سراغ آن بروید و در غیر این صورت نگاهی به مدل‌های ارزان‌تر از جمله پوکو اف ۵ و پوکو ایکس ۵ پرو داشته باشید.

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها


بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

بهترین گوشی برای بلاگرها

بهترین گوشی برای بلاگرها منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *