بهترین پکیج آموزش سالیدورک برای افراد مبتدی و حرفه‌ای

حتما می‌دانید که سالیدورک نرم‌افزاری برای طراحی انواع مدل سه ‌بعدی CAD یعنی طراحی با کامپیوتر است که توسط طراحان و مهندسان زیادی استفاده می‌شود. افراد آموزش دیده در این زمینه قادر به طراحی و شبیه‌سازی مدل‌ها و مونتاژ‌های سه ‌بعدی هستند.

جدا از آن، همکاری با دپارتمان‌های مختلف به امری ساده‌تر تبدیل می‌شود، زیرا به اشتراک‌گذاری طراحی‌ها اصلا دشوار نخواهد بود. با وجود ابزارهای تجزیه و تحلیل مختلف در این نرم‌افزار، مهندسان مکانیک و افراد دیگر در این حوزه دغدغه‌ای نخواهند داشت. در این مقاله کاملترین پکیج آموزش سالیدورک را برایتان لیست کرده‌ایم تا پیش از تهیه آن‌ها با جزئیات هر یک آشنا شوید.

۱. نرم‌افزار سالیدورکس، آموزش Solidworks از مقدماتی تا پیشرفته

کافیست تقریبا 30 ساعت از وقت خود را در اختیار این دوره قرار دهید و بعد از آن تبدیل به یک فرد ماهر و متخصص در سالیدورک شوید! البته 21 ساعت از این دوره به صورت تمرین و پروژه طراحی شده تا افراد با تمرین کردن بتوانند مهارت‌های بیشتری به دست آورند. خبر خوب این که برای این دوره هیچ پیش‌نیازی وجود نداشته و تسلط نسبی روی کار با کامپیوتر نیز کافی خواهد بود. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این دوره، موارد زیر را می‌توان نام برد:

  • در صورت قبولی در دوره و گرفتن تایید از استادهای این حوزه، گواهی‌نامه رسمی پایان دوره به نام شما صادر شده و در اختیارتان قرار خواهد گرفت.
  • دانشجویان در تمام طول دوره می‌توانند از خدمات منتورینگ استفاده کنند. این خدمات شامل ارائه پشتیبانی، پاسخگویی به سوالات آموزشی، تصحیح آزمون و پروژه‌ها و همچنین ارائه بازخورد به دانشجویان است.
  • پروژه محور بودن دوره برخلاف بسیاری از دوره‌های موجود، آن را به کاملترین پکیج آموزش سالیدورک تبدیل کرده است. دانشجویان در هر فصل باید تمرینات و پروژه‌هایی را به اتمام رسانده و آن را برای بررسی در اختیار کارشناسان قرار دهند.
  • علاوه ‌بر تمرین‌‍‌ها، آزمون‌هایی نیز از مخاطبان گرفته می‌شود تا ببینند آیا برای فصول بعدی و در نهایت اخذ مدرک آماده هستند یا نه.
  • حتی می‌توانید از طریق تالار گفت‌و‌گو با دیگر دانشجویان به صورت آنلاین از سراسر ایران در ارتباط باشید. روابط حرفه‌ای شما از این راه تقویت شده و می‌توانید همکاری‌های مناسبی در آینده با هر یک از آن‌ها رقم بزنید.

۲. آموزش جامع نرم‌افزار سالیدورک از مقدماتی تا پیشرفته

محمد متین داودی مدرس دوره آموزش جامع نرم‌افزار سالیدورک بوده که خود دانش آموخته مهندسی مکانیک از دانشگاه شهید بهشتی تهران است. در این دوره می‌توانید با طراحی دو بعدی و سه ‌بعدی مهندسی با رویکرد صنعتی و کاربردی آشنا شده و اطلاعات متفاوتی را نسبت به دوره‌ها و آموزش‌های دیگر به دست آورید. بعد از پایان دوره، به راحتی توانایی مونتاژ مجموعه‌های پیچیده در اسمبلی و تهیه نقشه‌های فنی دو بعدی در محیط Drawing را خواهید داشت. به همین دلیل، کاربران زیادی اعتقاد دارند که این کاملترین پکیج آموزش سالیدورک است.

ضمنا دانشجویان کار با ماژول‌های پیشرفته مانند Sheet Metal Surface و Weldment را خواهند آموخت. این دوره نیز مانند دوره قبلی هیچ پیش‌نیازی نداشته و کاربران با هر سطح علمی می‌توانند از آن استفاده نمایند. در ابتدای فصل اول، مقدمات نرم‌افزار و آشنایی با محیط‌های کاری و ابزارهای مختلف در دستور کار قرار گرفته و بعد از آن آموزش اسکچ دو بعدی قرار داده شده است. این آموزش‌ها رفته رفته حرفه‌ای‌تر می‌شوند تا تمام دانشجویان در هر سطحی بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

۳. آموزش جامع سالیدورکس – بهترین پکیج آموزش سالیدورک

چندی پیش بود که مهدی شمشیری یک آموزش جامع و به نوعی کاملترین پکیج آموزش سالیدورک را در دسترس قرار داد که استقبال از آن نیز بسیار خوب بود. اگر نگاهی به نظرات کاربران این دوره داشته باشید، متوجه مفید بودن این دوره و مناسب بودن آن برای تمامی افراد خواهید شد. تنها باید 16 ساعت از وقت خود را صرف دیدن ویدیوهای کاربردی این دوره کنید تا به شخصی حرفه‌ای در این زمینه تبدیل شوید.

دوره به صورتی تدوین شده است که مباحث و مبانی آن به ساده‌ترین شکل ممکن بیان شوند. در واقع هدف این بوده که مخاطبان به سادگی تمام مفاهیم را درک کنند. از این رو، هیچ پیش‌نیازی برای یادگیری وجود ندارد. از جمله آموزش‌های دوره آموزش جامع سالیدورکس می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • آشنایی کامل با طراحی دو بعدی در سالیدورک
  • آشنایی با طراحی سه ‌بعدی در این برنامه
  • آشنایی با محیط مونتاژ – Assembly
  • آشنایی مخاطبان با نقشه‌کشی در نرم‌افزار
  • حل انواع مثال‌ها و تمرینات دو بعدی و سه ‌‎بعدی جهت آشنایی و دریافت مهارت‌های بیشتر
  • آشنایی با رندرگیری در سالیدورک
  • پی بردن به تمام نکات موجود در تنظیمات این برنامه

۴. آموزش جامع نقشه‌کشی صنعتی به کمک نرم‌افزار سالیدورگ

یکی دیگر از دوره‌های محمد متین داودی در مورد سالیدورک به نام آموزش جامع نقشه‌کشی نیز طرفداران فراوانی دارد و بد نیست مروری بر جزئیات آن نیز به عنوان کاملترین پکیج آموزش سالیدورک داشته باشیم. شاید بدانید نقشه‌کشی در این برنامه فرآیند چندان آسانی نیست، اما با آموزش‌های این دوره می‌توانید مهارت فراوانی در این زمینه به دست آورید. در این دوره می‌توانید مفاهیم پایه و پیشرفته نقشه‌کشی و نقشه‌خوانی صنعتی را آموخته و آن‌ها را برای استخدام و کار کردن در آینده پیاده سازید.

تحلیل بررسی نقشه‌های فنی مهندسی نیز بعد از به اتمام رسیدن دوره برایتان آسان خواهد بود. مخاطبان توانایی آماده‌سازی نقشه‌های ساخت را رفته رفته به دست آورده و نقشه‌خوانی اجرای استاندارد ماشین هرگز اقدامی چالش‌برانگیز نخواهد بود. در این دوره سعی شده است مفاهیم به شکلی کاملا ساده به مخاطب منتقل شود. با این حال برای یادگیری بهتر و استفاده از آموزش‌های ارائه شده، حتما باید به مقدمات سالیدورک مسلط باشید؛ چرا که این دوره بیشتر روی نقشه‌کشی و تکنیک‌های آن تمرکز دارد.

۵. آموزش جامع طراحی سطوح در سالیدورکس

اگر به دنبال کاملترین پکیج آموزش سالیدورک به صورت تخصصی‌تر در این نرم‌افزار هستید، پیشنهاد می‌کنیم طراحی سطوح در سالیدورکس ارائه شده توسط مهدی شمشیری را هرگز از دست ندهید. این نرم‌افزار نمرات فوق‌العاده‌ای را از سوی کاربران از آن خود کرده است و می‌توانید با تهیه آن به سطح بالایی از دانش در این زمینه برسید. در این دوره می‌توانید بر آموزه‌هایی نظیر طراحی سطوح، ویرایش سطوح، طراحی بطری نوشابه و شوینده، طراحی لوله‌های چند راهه و طراحی فن جت مسلط شده و برای آینده کاری خود از آن‌‎ها استفاده کنید.

7 ساعت ویدیوی کاملا کاربردی و مفید در انتظار شماست تا نسبت به دیگر طراحان متمایز شوید. نکته مهم این است که برای گذراندن این دوره باید دوره آموزش مقدماتی نرم‌افزار سالیدورکس را از قبل دیده باشید که آن دوره هم توسط مهدی شمشیری ارائه شده است. این کار به شما کمک می‌کند تسلط بیشتری روی محیط‌های دو بعدی، سه ‌بعدی، مونتاژ و نقشه‌کشی داشته باشید.

این دوره به طور کامل همه بخش‌های زبان طراحی سطوح سالیدورک را پوشش داده و مثال‌های کاربردی مانند طراحی فن جت، طراحی بطری شوینده، طراحی بطری نوشابه و لوله دو راهه ذکر شده است. این دوره برای همه افرادی که در صنعت شاغل بوده و دانشجو یا علاقه‌مند به طراحی سطوح به وسیله نرم‌افزار سالیدورک هستند، مناسب است.

۶. آموزش جامع جدول طراحی و معادله نویسی در سالیدورکس

طراحی پارامتریک از مهم‌ترین بخش‌ها در صنایع بوده و می‌توان سرعت طراحی را توسط آن چند برابر کرد. در واقع هدف این است که با طراحی یک قطعه، چندین قطعه مشابه با سایزهای مختلف به وجود آوریم. نرم‌افزار سالیدورک بیشترین کمک ممکن را به ما می‌کند و به همین خاطر است که باید کاملترین پکیج آموزش سالیدورک را در اختیار داشته باشیم. دوره جامع جدول طراحی و معادله‌نویسی در سالیدورک از سوی مهدی شمشیری نیز برای همین منظور تهیه شده و طبق معمول نمرات بالایی را از سوی کاربران به خود اختصاص داده است.

از جمله مطالب مهم این دوره می‌توان Configuration، معادله‌نویسی در سالیدورکس، آموزش Design Table، طراحی پارامتریک، طراحی پیچ متریک و Optimization را نام برد که هر کدام کمک زیادی در این مسیر به شما خواهند کرد. تفاوت این دوره با یک‌سری از دوره‌های قبلی عدم احتیاج به پیش‌نیاز است. این یعنی بدون داشتن اطلاعات قبلی در مورد این نرم‌افزار هم می‌توان از امکانات موجود در آن استفاده کرد که شامل 2 ساعت آموزش کاربردی است. با وجود زمان کم آموزش، مطالب بسیار مفیدی در دسترس قرار گرفته است تا کاربران بعد از این دوره در خصوص طراحی جدول و معادله‌نویسی مشکلی نداشته باشند.

۷. آموزش جامع ورق کاری در سالیدورکس

ورق کاری یا Sheet Metal Design یکی از مهم‌ترین بخش‌ها و مهارت‎های مرتبط با نرم‌افزار سالیدورک را شامل می‌شود که کاربران حتما باید در مورد آن اطلاعات به دست آورند. تحقیقات نشان می‌دهد اکثر آموزش‌های موجود در اینترنت کامل نبوده و دانشجویان و افراد فعال در صنایع به کاملترین پکیج آموزش سالیدورک در این زمینه نیاز دارند. در دوره 5 ساعته آموزش جامع ورق کاری ارائه شده توسط مهدی شمشیری که با تخفیف مناسبی نیز همراه است، افراد می‌توانند در مورد مطالب زیر اطلاعات کسب کنند:

  • طراحی ورق
  • طراحی بدنه کولر
  • تار خنثی و k-factor
  • طراحی سینک ظرفشویی
  • طراحی پانچ کشش عمیق
  • روش محاسبه طول گسترده بدون نرم‌افزار
  • روش ذخیره‌سازی فایل‌های ورق‌کاری

مدرس این دوره سعی داشته با آوردن مثال‌‎هایی مانند بدنه کولر و سینک ظرفشویی، این شیوه از طراحی را بهتر آموزش دهد. جهت یادگیری این دوره فراموش نکنید که به دوره مقدماتی سالیدورکس نیاز دارید که مدرس آن هم مهدی شمشیری است. در ابتدای دوره به سراغ مقدمه ورق کاری در این نرم‌افزار رفته و سپس با زبانه آن آشنا می‌شویم. بعد از آن نوبت به آموزش ایجاد ورق و تنظیمات مربوط به آن می‌رسد. نحوه ایجاد خم در ورق، ایجاد اشکال مختلف روی ورق و تمرین‌های کاربردی برای انجام آن از سری سرفصل‌های دیگر این پکیج است.

۸. آموزش Solidworks – بهترین پکیج آموزش سالیدورک

کاملترین پکیج آموزش سالیدورک که شما را در جریان همه‌چیز قرار می‌دهد، توسط عباس محمدی در قالب 8 ساعت مطالب کاربردی و مفید در دسترس قرار گرفته است. این دوره برای افراد حاضر در تمام صنایع، دانشجویان و دوست‌داران حوزه کامپیوتر و مهندسان مکانیک و هوافضا در نظر گرفته شده است و کاربران می‌توانند مفیدترین اطلاعات ممکن در حوزه CAD را به دست آورند. مطالب مهم این دوره عبارتند از:

  • شیوه آشنایی با روند طراحی سه ‌بعدی
  • آموزش محیط Part برای ساختن قطعه‌های سه ‌بعدی صنعتی
  • آموزش محیط Assembly برای موتاژ چند قطعه صنعتی
  • آموزش محیط Drawing برای ایجاد نقشه‌های سه نما
  • شیوه خروجی گرفتن از مدل برای استفاده در نرم‌افزارهای مربوط به تجزیه و تحلیل
  • حل تمرینات پیشرفته برای درک یادگیری عمیق مباحث و تمرین محور بودن دوره

البته مفاهیم این دوره برای افراد مبتدی در این حوزه پیشنهاد نمی‌شود و باید به اصول نقشه‌کشی و رسم فنی مسلط باشید. دوره با دورنمای آموزش آغاز شده و روند طراحی سه ‌بعدی را به خوبی آموزش می‌دهد. سپس انواع محیط‌های موجود در این برنامه به کاربران آموزش داده شده و در نهایت مثال‌های تکمیلی برای فهم بیشتر آورده می‌شود.

۹. آموزش سالیدورک در 240 دقیقه!

شاید نام این دوره از کاملترین پکیج آموزش سالیدورک شما را متعجب کند، اما با طی کردن آن می‌توانید اطلاعات خوبی از این نرم‌افزار را به دست آورید. در این دوره در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با قیمتی مناسب به مفاهیمی مانند ترسیمات دوبعدی، ایجاد مدل سه‌بعدی، تحلیل تنش روی تیر، ورق کاری، تحلیل جریان داخل مجرا و رسم نقشه پی خواهید برد. دوره آموزش سالیدورک که توسط میلاد میرزایی تهیه و تدارک دیده شده است، تنها 4 ساعت از وقت شما را نیاز دارد و برای مشاهده آن نیازی به طی کردن دوره‌های دیگر نخواهد بود.

البته خود مدرس نیز تاکید دارد که اگر دروس نقشه‌کشی صنعتی در دانشگاه را گذرانده باشید، کمک زیادی برای درک مفاهیم به شما خواهد کرد. میلاد میرزایی دانش آموخته کارشناسی ارشد مهندس هوافضا گرایش پیشرانش از دانشگاه تهران است و تسلط کاملی روی نرم‌افزار سالیدورک دارد. وی همچنین تجربه فعالیت به عنوان مدیر پروژه طراحی هواپیمای 300 نفره را در دانشگاه علوم و تحقیقات دارد و تمام این اطلاعات، کمک زیادی به او برای طراحی این دوره جذاب کرده است.

سخن پایانی

کاملترین پکیج آموزش سالیدورک را در این مطلب برایتان شرح دادیم تا مناسب‌ترین دوره‌ها را با توجه به نیاز و سلیقه خود برگزینید. افرادی همچون مهندسان مکانیک، طراحان سخت‌افزار و دیگر کسانی که با کامپیوتر سر و کار دارند، از این نرم‌افزار برای شبیه‌سازی و آنالیز طراحی‌ها بهره می‌برند. شما نیز می‌توانید برای تهیه دوره‌های آموزش سالیدورک اقدام کرده و در این زمینه اطلاعات و دانش جامعی کسب کنید. چندین هزار نفر از کاربران تا به حال برای خرید و استفاده از این دوره‌ها اقدام کرده‌اند و رضایت خود را ابراز نموده‌اند.

نوشته بهترین پکیج آموزش سالیدورک برای افراد مبتدی و حرفه‌ای اولین بار در مکتوب. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

آموزش جئومجیک سالیدورک به زبان ساده

آموزش جئومجیک سالیدورک یکی از مباحث مهم در مدل‌سازی سه بعدی اشیاء به شمار می‌آید. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *