بهترین میکروفون تا ۱ میلیون تومان؛ این ۱۲ مدل برتر را از دست ندهید

اگر قصد خرید بهترین میکروفون تا ۱ میلیون تومان را دارید؟ می‌توانید در این مقاله با مقرون به صرفه‌ترین میکروفون‌های موجود در بازار آشنا شوید. هر چند، هر مدل میکروفون برای کارهای خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرد که در این مطلب به طور مفصل توضیح می‌دهیم.

در ادامه‌ی این مطلب، ۱۰ مورد از بهترین میکروفون‌های موجود در وب‌سایت دیجی کالا معرفی می‌شود. لازم به ذکر است که معرفی محصولات موجود در این مقاله بر اساس نوع برند، کیفیت ساخت، نمره‌ی دریافتی توسط کاربران و صد البته ارزش خرید نسبت به قیمتشان انجام شده است.

از طرفی، تلاش شده ۱۰ مورد بهترین میکروفون تا ۱ میلیون تومان به جز دو استثنا انتخاب شود. همچنین، به دلیل نوسانات قیمت ارز و وضعیت اجناس در بازار، افت یا افزایش قیمت و همچنین موجود یا ناموجود شدن محصولات ممکن است رخ دهد. این مطلب بر اساس قیمت بهترین میکروفون تا ۱ میلیون تومان در هفته‌ی چهارم خرداد ۱۴۰۳ نوشته و تنظیم شده است.

بهترین میکروفون استودیویی تا ۱ میلیون تومان

در ادامه چند میکروفون را معرفی می‌کنیم که از نوع استودیویی بوده و شاید بهترین میکروفون برای خوانندگی محسوب نشوند، اما کیفیت ساخت بسیار بالایی دارند.

۱. میکروفون استودیویی بیسیم یانمای مدل SF-777W – بهترین میکروفون برای تولید محتوا تا ۱ میلیون تومان

اگر قصد خرید بهترین میکروفون تا ۱ میلیون تومان برای سخنرانی و حتی وکال را دارید، پیشنهاد می‌کنیم کمی بودجه‌ی خود را بیشتر کرده و میکروفون استودیویی بیسیم یانمای مدل SF-777W را خریداری کنید که میکروفون آن از نوع کندانسر الکترونیکی است. امپدانس خروجی دستگاه ۲۲۰۰ اهم، حساسیت ۳۸- دسی‌بل و الگوی قطبی آن کاردیود محسوب می‌شود. این مدل میکروفون به راحتی روی میز هم قرار می‌گیرد و در صورت نیاز می‌توان آن را به مکانی دیگر منتقل کرد. گیرنده-فرستنده، پورت USB Type C و پورت USB 3.0 جزو درگاه‌های اتصالی میکروفون محسوب می‌شود. به همین دلیل به راحتی می‌توان دستگاه‌های مختلف را به میکروفون متصل کرد.

این میکروفون بی‌سیم از نور RGB هم بهره می‌برد و در داخل میکروفون یک عدد باتری لیتیوم-یونی هم تعبیه شده که با ۱.۵ ساعت شارژ می‌توان تا نهایت هشت ساعت با میکروفون کار کرد. به دلایلی که اشاره کرده‌ایم، این محصول را با ارفاق در لیست مقاله به عنوان رتبه‌ی اول قرار داده‌‌ایم.

۲. میکروفن کندانسر یانمای مدل SF-777 2021

میکروفن کندانسر یانمای مدل SF-777 2021 یکی دیگر از جذاب‌ترین محصولات و به نوعی بهترین میکروفون برای گوشی به شمار می‌رود که شما می‌توانید آن را خریداری کنید. نوع میکروفون، کندانسر ترانزیستوری بوده و می‌توان برای ضبط ساز آکوستیک، آمپ گیتار الکتریک و پیانو از آن بهره‌برداری کرد. امپدانس خروجی ۲۲۰۰ اهم، حساسیت ۴۷ دسی‌بل و الگوی قطبی کاردیوئید در این مدل میکروفون نیز وجود دارد.

این میکروفون صرفا دارای درگاه اتصالی USB بوده و بارزترین قابلیت دستگاه، فیلتر برش فرکانس‌های بالا محسوب می‌شود. این میکروفون قیمت بسیار خوبی داشته و اگر بتوانید نزدیک به میکروفون صحبت کنید، با محدودیت یا چالش خاصی مواجه نخواهید شد.

۳. میکروفن کندانسر مدل BM-Microphone

میکروفن کندانسر مدل BM-Microphone قیمت بسیار مناسبی دارد و صرفا از ورودی Mic بهره می‌برد. از آنجایی که این مدل میکروفون دارای الگوی قطبی uni-directional است، صرفا برای اهداف سخنرانی و وکال کاربرد دارد. پورت XLR هم در این میکروفون استودیویی ارزان قیمت تعبیه ده تا بتوان میکروفون را به دستگاه‌هایی که ورودی XLR دارند متصل کرد. این پورت برای ایجاد کمترین نویز در صدا کارایی دارد.

به طور کلی محصول مورد نظر که دارای کندانسور الکترونیکی بوده، از حساسیت ۳۲ دسی‌بل و نسبت سیگنال به نویز ۱۴ دسی‌بل پشتیبانی می‌کند.

۴. میکروفون ینمای مدل Y20

از برند معتبر ینمای می‌توان میکروفون ینمای مدل Y20 را نیز یکی دیگر از بهترین محصولات خطاب کرد؛‌ چرا که به لطف کندانسر ترانزیستوری با الگوی قطبی Omni-Directional می‌توان برای سخنرانی و وکال از این دستگاه استفاده کرد. البته صرفا درگاه جک ۳.۵ میلی‌متری صدا برای این میکروفون تعریف شده و فیلتر برش فرکانس‌های بالا جزو قابلیت‌های جذاب این میکروفون با حساسیت ۳۲- دسی‌بل محسوب می‌‌شود.

۵. میکروفون YIN WEI مدل YWZ001M New Pack

میکروفون YIN WEI مدل YWZ001M New Pack ارزان قیمت‌ترین میکروفون استودیویی به حساب می‌آید که می‌توانید همین الان تهیه کنید. کندانسر این مدل محصول از نوع الکتریکی بوده و صرفا درگاه جک ۳.۵ میلی‌متری صدا در این مدل میکروفون تعبیه شده است. الگوی قطبی میکروفون از نوع Omni-Directional بوده و حساسیت ۵۸- دسی‌بل در این مدل میکروفون گزارش شده است. به همین دلیل، این مدل میکروفون صرفا برای سخنرانی در سالن‌های جلسات و اداری کاربرد ویژه‌ای دارد.

جهت مشاهده و بررسی سایر میکروفون‌های استودیویی می‌توانید از طریق لینک زیر، این کار را انجام دهید:

بهترین میکروفون یقه ای تا ۱ میلیون تومان

برای برخی از کارها نمی‌توان از میکروفون‌های استودیویی استفاده کرد. برای مثال در مصاحبه یا تولید محتوا در برخی از موضوعات و زمینه‌ها، به میکروفون یقه‌ای نیاز پیدا می‌کنیم. بنابراین، در ادامه با چند مدل از بهترین میکروفون‌های یقه‌ای آشنا می‌شوید:

۱. میکروفن یقه ای بیسیم ریمکس مدل K09-Type C

میکروفن یقه ای بیسیم ریمکس مدل K09-Type C محصول فوق العاده خوش ساختی به حساب می‌آید که منبع انرژی مستقل دارد. این میکروفون بی‌سیم یقه‌ای دارای الگوی قطبی تمامی جهات ۳۶۰ درجه بوده و از حساسیت ۳۰- دسی‌بل بهره می‌برد. قابلیت نویز کنسلینگ در این مدل میکروفون USB وجود داشته و در صورت فول شارژ‌ بودن میکروفون، می‌توان ۶ تا ۸ ساعت با میکروفون مشغول به ضبط شد. گیرنده-فرستنده و بلوتوث دو درگاه اتصالی میکروفون اعلام شده‌ است.

۲. میکروفن یقه ای بویا مدل BY-M4C

از برند معتبر بویا می‌توان میکروفن یقه ای بویا مدل BY-M4C را یک نمونه‌ی اقتصادی و با کیفیت خطاب کرد. فیلتر نرم کنندگی صدا در این مدل میکروفون یقه‌ای وجود دارد و این میکروفون از نوع کاردیود است. حساسیت ۱۲۰ دسی‌بل و امپدانس خروجی ۲۰۰ اهم از سایر مشخصات مهم در این نوع میکروفون به حساب می‌آید.

XLR تنها درگاه اتصالی این مدل میکروفون معرفی شده که طول جک آن تنها ۱۰ سانتی‌متر است؛ به همین دلیل، هنگام خرید به این نکته حتما دقت کنید. منبع انرژی این دستگاه به واسطه منبع تغذیه‌ی فانتوم پاور با ولتاژ ۴۸ ولت تامین می‌شود.

۳. ست میکروفن یقه ای مدل SX8 Dual Mic Type-C

ست میکروفن یقه ای مدل SX8 Dual Mic Type-C محصول بسیار پرفروش و در عین حال با کیفیت به شمار می‌رود. میکروفون از نوع کندانسر لاوالیر الکتریکی بوده و درگاه‌های USB Type-C و گیرنده-فرستنده به عنوان تنها درگاه‌های اتصالی معرفی شده‌اند. از مهم‌ترین ویژگی‌های میکروفون می‌توان به فیلتر نرم کنندگی صدا و حساسیت ۳۲ دسی‌بل اشاره کرد. برای تامین انرژی میکروفون هم می‌توان از کلیه شارژرهای موبایل نوع USB Type-C بهره‌برداری کرد. قطعه گیرنده به شارژ احتیاج ندارد و صرفا باید قطعه فرستنده را شارژ کرد.

۴. میکروفن یقه ای بیسیم مدل J13 Dual Lightning

میکروفن یقه ای بیسیم مدل J13 Dual Lightning در نگاه اول شاید محصولی فانتزی به نظر برسد، اما کیفیت بسیار خوبی را نسبت به قیمتش داراست. میکروفون از نوع کندانسر لاوالیر الکتریکی بوده و درگاه‌های اتصالی آن گیرنده-فرستنده و پورت لایتنینگ اعلام شده است. این میکروفون همچنین دارای کیس شارژ بوده و باید قبل از استفاده، کیس شارژ را حداقل به مدت تقریبا ۱ ساعت شارژ کنید. به منظور شارژ کیس هم می‌توان از کلیه شارژرهای گوشی موبایل (ترجیحا غیر فست شارژ) استفاده کرد.

۵. میکروفن یقه ای گرین لاین مدل GNWIRELGTBK Type C

میکروفن یقه ای گرین لاین مدل GNWIRELGTBK Type C دستگاه بسیار خوش ساختی است که از طریق درگاه‌های اتصالی بلوتوث و USB Type-C کار می‌کند. با وجود این که فیلتر نرم کنندگی صدا در این میکروفون هم تعبیه شده، حساسیت دستگاه صرفا ۲۶ دسی‌بل است. این مدل دستگاه نیز باید در داخل کیس قرار گرفته و کیس را به منظور استفاده از میکروفون‌ها شارژ کرد.

۶. میکروفن یقه ای مدل SX31 3in1 Multi-Function

میکروفن یقه ای مدل SX31 3in1 Multi-Function محصول بسیار پرفروش در بازار به حساب می‌آید که از درگاه‌های اتصال لایتنینگ و پورت USB Type-C بهره می‌برد. این میکروفون یک عدد دانگل سه سر دارد که می‌توان میکروفون را به گوشی‌ آیفون و اندروید متصل کرد. همچنین سر سوم مربوط به ورودی AUX می‌شود که می‌توان دوربین یا اسپیکر را هم به میکروفون متصل کرد. این دستگاه نیز با باتری کار می‌کند و دارای فیلتر برش فرکانس‌های پایین است.

۷. میکروفن یقه ای مدل K9

میکروفن یقه ای مدل K9 ارزان قیمت‌ترین محصول موجود در بازار محسوب می‌شود که ارزش خرید دارد. این محصول بهترین میکروفون تا ۱ میلیون تومان از جنبه‌ی ارزانی به شمار می‌رود. با این حال میکروفون صرفا دارای پورت لایتنینگ و پورت USB Type-C است. راه اندازی این مدل میکروفون بسیار آسان بوده و تنها کاری که باید انجام دهید، فرستنده را به درگاه شارژ موبایل متصل کرده و سپس میکروفون را روشن کرده و نزدیک فرستنده نگه دارید.

چند نکته که باید هنگام خرید بهترین میکروفون رعایت کنید

هنگام خرید میکروفون و سایر تجهیزات موسیقی به چند نکته باید دقت کنید. اول از همه این که آیا میکروفون استودیویی بیشتر به کار شما می‌آید یا یقه‌ای؛ چرا که میکروفون‌های استودیوی معمولا برای تولید محتوا از اهمیت بیشتری برخوردار هستند. از طرفی دیگر، الگوی کاردیویید برای میکروفون‌هایی که مربوط به تولید محتوای صوتی هستند، معمولا بهتر به نظر می‌رسد؛ چرا که میکروفون صدا را تنها از سمت جلو دریافت می‌کند.

امپدانس و حساسیت میکروفون دو پارامتر بسیار مهمی هستند که حتما قبل از خرید باید در بخش مشخصات این دو مولفه را بررسی کنید. هر اندازه عدد دو پارامتر مذکور بیشتر باشد، کیفیت میکروفون بیشتر خواهد بود و به تبع با کیفیت صوتی بهتر و قوی‌تری کار خود را انجام می‌دهید.

اگر به دنبال خرید بهترین میکروفون از جنبه برند و مارک هستید، خرید میکروفون‌های برند بویا (BOYA) و یانمای را پیشنهاد می‌کنیم که به صورت تخصصی میکروفون‌های قدرتمند و با کیفیتی را روانه‌ی بازار می‌کنند. با این اوصاف، در انتخاب خود دقت کنید؛ چرا که محصولات اقتصادی و ارزان قیمت در این حیطه به طور معمول فاقد گارانتی بوده و تنها گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی کالا برای محصولات تعریف می‌شود.

منبع: دیجی‌کالا مگ

نوشته بهترین میکروفون تا ۱ میلیون تومان؛ این ۱۲ مدل برتر را از دست ندهید اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

راهنمای خرید بهترین وبکم؛ ۱۰ دستگاه پرفروش برای جلسات کاری • دیجی‌کالا مگ

برای خرید بهترین وبکم بازار نیاز است تا محصولات زیادی را زیر و رو کرده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *