بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک به توصیه‌ی متخصصان

مهم نیست که پوست شما چه نوعی است، چرب، خشک، پوسته‌پوسته یا حساس، کرم ضد آفتاب مناسب می‌تواند شما را از تابش مضر اشعه ماوراء بنفش محافظت کند. همچنین می‌تواند در مبارزه با مشکلات پوستی هم نقش مهمی ایفا کند. اغلب مردم معمولا بهانه‌های زیادی برای عدم استفاده از محافظ در برابر آفتاب دارند که همه‌ با آن‌ها آشنا هستیم، اما یکی از رایج‌ترین بهانه‌ها این است که از کرم ضد آفتاب خود خوششان نمی‌آید. شاید هم بگویید که انتخاب بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک کار سختی است.

متخصصان می‌گویند بهترین کرم ضد آفتاب، همان کرمی است که شما واقعا از آن استفاده می‌کنید؛ یعنی همان کرمی که دوست دارید از آن استفاده کنید. بنابراین نکته‌‌ی مهم در انتخاب محصول این است که با استفاده از آن راحت باشید. اگر نوع پوست شما خشک است، اهمیت این موضوعع برایتان ببیشتر هم خواهد شد. ممکن است انتخاب بین فرمولاسیون‌ها و مواد مختلف به کار رفته در کرم ضد آفتاب، سخت باشد اما در این مطلب از دیجی‌کالا مگ قرار است این کار را برای شما راحت کنیم و روش انتخاب بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک را به شما یاد بدهیم.

متخصصین پوست تاکید می‌کنند که همه، بدون توجه به نوع پوست یا رنگ پوست، نیازمند استفاده از کرم ضد آفتاب به‌ عنوان بخشی از روتین روزانه‌ی حفاظت از آفتاب هستند. استفاده‌ی روزانه از کرم ضد آفتاب غیرقابل بحث است و حتی زمانی که هوا سرد یا ابری است، باید استفاده شود. چون ابرها مانعی در برابر تابش اشعه‌ی فرابنفش (اشعه UV) نیستنند. این اشعه که باعث پیری پوست و سرطان پوست می‌شود، به راحتی از ابرها عبور کرده و می‌تواند به پوست شما را نفوذ کند. پس اگر می‌خواهید پوست خود را نجات دهید و بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک مناسب خودتان را پیدا کنید، این راهنمای خرید کرم ضد آفتاب برای پوست خشک را تا آخر بخوانید.

چرا استفاده از کرم ضد آفتاب برای پوست خشک ضروری است؟

افرادی که پوست خشک دارند ممکن است روی پوست خود احساس کشیدگی داشته باشند. همچنین پوسته ‌پوسته شدن و خطوط ریز چشمگیرتری هم از نشانه‌های پوست خشک است. یک کرم ضد آفتاب می‌تواند این مشکلات را از بین برده یا برعکس تشدید کند. همه چیز وابسته به مواد موجود در محصول است. کرم ضد آفتاب برای افرادی که در تلاش برای حفظ رطوبت پوست خود هستند، بسیار مهم است.

جالب است بدانید که پوست خشک معمولا حساسیت بیشتری در برابر UV دراد و به همین نسبت آسیب بیشتری هم می‌بیند. متخصصین هشدار می‌دهند «اگر پوست شما به طور طبیعی خشک است و یا در فصل زمستان خشک می‌شود، یک کرم ضد آفتاب مرطوب کننده با موادی مثل کره‌ی شی یا گلیسیرین را برای مبارزه با خشکی انتخاب کنید.»

شما همچنین می‌توانید یک محصول حاوی اسید هیالورونیک را در نظر بگیرید. اسید هیالورونیک ماده‌ای است که به طور طبیعی در پوست یافت می‌شود و به نگهداری آب کمک می‌کند. به یاد داشته باشید این ماده زمانی بهترین عملکرد را دارد که به همراه با یک عامل مرطوب کننده باشد تا بتواند رطوبت را درون پوست حفظ کند.

چطور از بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک استفاده کنیم؟

برای اثرگذاری بیشتر کرم‌های ضد آفتاب، باید یک کرم ضد آفتاب با SPF30 تا SPF50 انتخاب کنید و نیم ساعت تا ۲۰ دقیقه قبل از خروج از خانه یک لایه‌ی نازک از آن روی پوست خود پخش کنید. تمام قسمت‌هایی که با آفتاب برخورد دارد، مثل گوش‌ها و پشت گردن و ساق دست‌ها، را کاملا با ضد آفتاب بپوشانید. حتما هم هر ۲ ساعت یک بار ضد آفتاب خود را تمدید کنید تا پوست شما در برابر آفتاب ایمن باشد.

بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک حاوی چه موادی است؟

همانطور که اشاره کردیم کرم‌های ضد آفتابی که برای پوست‌های خشک ساخته می‌شوند باید فرمولاسیون‌های خاص داشته باشند تا به سرعت جذب شده، سطح صاف و مرطوبی برای پوست فراهم کنند. مواد زیر از بهترین گزینه‌های موجود در ضد آفتاب‌ها هستند. پس آن‌ها را به خاطر بسپارید و در زمان خرید ضد آفتاب حتما در لیست مواد به کار رفته در ساخت کرم، به دنبال آن‌ها باشید.

کرم‌ها یا لوسیون‌های حاوی ویتامین و مواد مرطوب‌کننده

کرم‌های ضدآفتاب مناسب برای پوست خشک باید علاوه بر مواد مسدود کننده در برابر اشعه‌ی فرابنفش، مواد مرطوب‌ کننده‌ای مثل گلیسیرین، اسید هیالورونیک، آلوئه‌ورا و ویتامین E باشند تا پوست خشک را هیدراته و آرام کنند. این مواد علاوه بر تاثیراتی که اشاره شد، اثرات نامطلوب پیری را هم از بین می‌برند و سرعت پیری پوست را کاهش می‌دهند.

ضد آفتاب‌های واتر اسانس

این فرمولاسیون‌ها سبک و بدون چربی هستند اما به شدت به پوست مواد مغذی می‌رسانند و به خوبی کار آبرسانی را انجام می‌دهند. جذب این مواد سریع است، اثری روی پاست باقی نمی‌گذارد و به هیچ وجه باعث ایجاد تحریکات پوستی یا واکنش آلرژیک نمی‌شود.

معرفی بهترین ضد آفتاب‌های پوست خشک ایرانی

در این بخش قرار است با بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک تولید ایران آشنا شوید. مزیت استفاده از محصولات تولید ایران این است که کاملا بر اساس اطلاعات منطقه‌ای و اقلیمی ساخته شده‌اند و بیشترین سازگاری را با خصوصیات پوست ایرانیان دارد.

کرم ضدآفتاب و ضد لک بی رنگ لافارر مدل SPF 30 مناسب پوست های خشک و معمولی

این محصول حاوی عصاره‌ی گیاهان شیرین بیان، بیربری، سارمنتوزا ساکسی فراگا، آلوئه‌ورا و پاپایا است و می‌تواند به خوبی رطوبت مورد نیاز برای پوست شما را فراهم کند. بافت سبک و مات دارد و می‌تواند از پوست‌های خشک و معمولی در برابر اشعه‌های UVA و UVB محافظت کند. ضد حساسیت، ضد چروک و ضد لک است. همچنین توانایی خنثی کردن رادیکال‌های آزاد را دارد.

کرم ضد آفتاب بدون رنگ امونی SPF 50 مدل Nourishing مناسب برای پوست خشک و حساس

اگر پوست خشک و حساسی دارید این محصول می‌تواند یک گزینه‌ی مناسب برای شما باشد. در فرمولاسیون این کرم ضد آفتاب از آلوئه‌ورا استفاده شده است. بدون رنگ است و با SPF50 از پوست شما در برابر اشعه‌های UVA و UVB محافظت می‌کند.

کرم ضد آفتاب بی رنگ مای SPF60 مدل Extreme Protection مناسب پوست های نرمال تا خشک

این مدل از ضد آفتاب‌های مای بی رنگ است و در فرمولاسیون آن از عصاره‌ی جوجوبا و ویتامین‌های E و B5 استفاده شده است. ضد التهاب و قرمزی، ضد لک و ضد چروک است و انعطاف‌پذیری پوست را بالا می‌برد. بازسازی لایه‌ی محافظ پوست، ماندگاری بالا و مقاومت در برابر تعریق از دیگر خصوصیات این محصول است. این کرم SPF60 دارد و از پوست‌های خشک و معمولی در برابر اشعه‌های UVA و UVB به خوبی محافظت کند.

بهترین ضد آفتاب‌های پوست خشک خارجی

در این بخش با دو مدل از بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک برندهای خارجی آشنا می‌شوید.

کرم ضد آفتاب بی رنگ ریچلند SPF 50 مدل ۰۱ مناسب پوست خشک

این محصول تولید کشور سوئیس است و با SPF50 می‌تواند به عالی‌ترین شکل از پوست شما محافظت کند. حاوی عصاره‌ی چوب نوئل نروژی و برگ آلوئه‌ورا است و همراه با مواد مغذی موجود در فرمولاسیونش به خوبی پوست شما را تغذیه کرده و مرطوب نگه می‌دارد. فاقد الکل و پارابن است و می‌تواند بهترین انتخاب برای افراد با پوست خشک باشد.

کرم ضد آفتاب بدون رنگ ولفرا SPF50 مدل ۰۱ مناسب پوست های خشک و حساس

این کرم ضد آفتاب محصول کشور فرانسه است. بدون رنگ است و حاوی عصاره‌ی آلوئه‌ورا که می‌تواند بهترین آبرسان برای پوست شما به شمار رود. روغن‌های طبیععی و مواد مغذی موجود در این کرم، آن را به یک گزینه‌ی مناسب برای تغذیه‌ی پوست تبدیل کرده است. SPF50 دارد و از سلول‌های پوست شما در برابر اشعه‌های UVA و UVB محافظت می‌کند.

معرفی چند ضد آفتاب تخصصی

اگر پوست شما علاوه بر خشکی، حساس یا درگیر لکه است یا اگر پوست شما معمولی مستعد خشکی است، می‌توانید از کرم‌هایی که در این بخش پیشنهاد داده‌ایم استفاده کنید.

بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک و معمولی

کرم ضد آفتاب ژنوبایوتیک حاوی عصاره‌ی آفتابگردان، گل مغربی و آلوئه‌ورا است که می‌تواند به خوبی کار آبرسانی و حفظ رطوبت را برای پوست صورت شما انجام دهد. SPF50 دارد و به بهترین شکل از رسیدن اشعه‌های مضر خورشید به پوست جلوگیری می‌کند. همچنین به دلیل رنگی بودن این کرم می‌توانید از آن به عنوان کرم‌پودر هم استفاده کنید. رنگ این کرم بژ طبیعی است و با هر رنگ پوستی هماهنگ می‌شود.

بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک و حساس

کرم ضد آفتاب بایومارین علاوه بر محافظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر خورشید، خاصیت ضد چروک هم دارد و می‌تواند پوست صورت شما را جوان کند. استفاده از عصاره‌ی جلبک دریایی باعث ایجاد خصوصیت ضد چروک در این کرم شده است. SPF50 دارد و رنگی است. پس می‌توانید به راحتی از آن به جای کرم پودر هم استفاده کنید.

معرفی بهترین ضد آفتاب‌ها برای پوست خشک و لک‌دار

این محصول از برند لافارر هم یک ضد آفتاب قوی با SPF50 است و هم می‌تواند لکه‌ای پوستی شما را کمرنگ و حتی برطرف کند. در تولید آن از عصاره‌ی گیاهان شیرین بیان، بیربری، سارمنتوزا ساکسی فراگا، آلوئه‌ورا و پاپایا استفاده شده و به خوبی پوست شما را مرطوب و شاداب نگه می‌دارد. بدون رنگ است و استفاده از آن تغییری در ظاهر پوست شما ایجاد نمی‌کند.

مرور کلی

همانطور که می‌دانید استفاده از کرم ضد آفتاب برای هر نوع پوست و در هر سنی ضروری است. محافظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر آفتاب می‌تواند سلامت پوست شما را تضمین کند. در این مطلب بهترین کرم‌های ضد آفتاب برای پوست‌های خشک را معرفی کردیم. اگر شما هم پوست خشکی دارید و از محصول خاصی استفاده می‌کنید که در این مطلب از آن نام برده نشده است، برایمان در قسمت کامنت‌ها بنویسید.

منابع: skincancer, hitechformulations, nytimes

نوشته بهترین ضد آفتاب برای پوست خشک به توصیه‌ی متخصصان اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

راهنمای خرید قایق بادی برای عاشقان ورزش‌های آبی • دیجی‌کالا مگ

اگر شما هم از آن دسته افراد هستید که در فصل تابستان در رودخانه و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *