بهترین دوره‌های آموزش ارز دیجیتال و بلاکچین

برای اینکه بتوانید سرمایه‌گذاری یا ترید ارزهای دیجیتال را شروع کنید، باید با اصطلاحات، مفاهیم و نکته‌های تخصصی این حوزه آشنا شوید. امروزه به دلیل محبوبیت انواع ارزهای دیجیتال و حضور گروه‌های مختلف جامعه، دوره‌های گسترده‌ای برای آموزش کریپتو وجود دارد. برای اینکه بتوانید بهترین دوره آموزش ارز دیجیتال را انتخاب کنید، باید هر کدام از این دوره‌ها را از نظر جامعیت مطالب، قیمت و اعتبار بررسی کنید. ما در این مقاله از مجله نوبیتکس، بهترین دوره‌‌ها را برای شما معرفی کردیم. شما می‌توانید با توجه به شرایط خودتان در یکی از این دوره‌ها ثبت‌نام کنید.

چه کسانی به دوره آموزشی ارز دیجیتال نیاز دارند؟

کسانی که در ابتدای مسیر سرمایه‌گذاری و خرید کریپتو هستند، می‌توانند با گذراندن مبانی آموزش ارز دیجیتال، خرید و فروش را شروع کنند. به‌علاوه، بسیاری از تریدرهای قدیمی و باتجربه هم می‌توانند با استفاده از مفاهیم تخصصی در این دوره‌ها به درآمد بیشتری برسند. اگر به دنیای Cryptocurrency علاقه‌مند هستید و نمی‌دانید از کجا شروع کنید، می‌توانید با دوره‌های آموزش کسب درآمد ارز دیجیتال، سرمایه‌گذاری را شروع کنید و به درآمد بیشتری برسید. در بخش بعدی، انواع دوره‌ها و ویژگی‌های آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

بهترین دوره‌های آموزش ارز دیجیتال

بسیاری از پلتفرم‌های آموزش آنلاین و سایت‌های داخلی مبانی و مباحث تخصصی آموزش ارز دیجیتال را آموزش می‌دهند. آکادمی نوبیتکس، سایت‌های خارجی کورسرا و یودمی، دوره ارز دیجیتال مقدماتی لینکدین، دوره پیشرفته سایت Blockchain Council و دوره آموزش ترید ارز دیجیتال یودمی از جمله معتبرترین دوره‌های آموزش ترید ارز دیجیتال هستند. در ادامه، مشخصات و سرفصل‌های این دوره‌ها را مطالعه کنید. 

آکادمی نوبیتکس

آکادمی نوبیتکس زیر نظر صرافی نوبیتکس فعالیت می‌کند و هدفش آموزش افراد فعال در بازار رمزارز است. این آکادمی در اوایل سال ۱۴۰۲ راه‌اندازی شده است و مطالب آموزشی را به صورت رایگان در اختیار علاقه‌مندان کریپتو قرار می‌دهد. دوره ارز دیجیتال آکادمی نوبیتکس، شما را برای ورود به کریپتوکارنسی آماده می‌کند و با ارائه آموزش‌های جامع و کاربردی، همه نیازهای شما را برطرف می‌کند. به‌علاوه، اساتید و متخصص‌های این آکادمی با پیش‌بینی چالش‌ها و دغدغه‌های آموزشی کاربرها، نگرانی‌های شما را برطرف می‌کنند. بررسی تخصصی موضوع‌‌های چالش‌برانگیز دنیای رمزارزها، آموزش تحلیل و ترید به زبان ساده، ویدئوها و وبینارهای رایگان از جمله بخش‌های مختلف دوره ارز دیجیتال آکادمی نوبیتکس هستند. 

مطالب آموزشی این آکادمی از ساده تا پیشرفته هستند و از ۵۱ ساعت محتوای آموزشی، ۱۴ وبینار، ۷ کارگاه آموزشی و ۴ دوره آفلاین تشکیل شده‌اند. شما می‌توانید با گذراندن این دوره‌ها از منابع اصلی آموزشی استفاده کنید و در مدت زمان کوتاهی، همه اصطلاح‌ها و مفاهیم کریپتو را یاد بگیرید.

تنوع دوره‌های آموزش ارز دیجیتال در آکادمی نوبیتکس

ما در نوبیتکس دوره‌های آموزشی را براساس نیاز و علاقه شما دسته‌بندی کردیم. سرمایه‌گذاری، مفاهیم پایه، معامله‌گری، مشارکت در شبکه، متاورس و برنامه‌نویس دسته‌های مختلف کریپتو در آکادمی هستند. هر کدام از این دسته‌ها از وبینار، دوره و مقاله تشکیل شده‌اند و براساس نیازهای شما تنظیم شده‌اند. در ادامه، هر کدام از این دسته‌ها را معرفی می‌کنیم.

مفاهیم پایه

بیشتر دوره‌های آموزش ارز دیجیتال به مفاهیم پایه نمی‌پردازند و برای شروع سرمایه‌گذاری مناسب هستند. ما در دوره مفاهیم پایه نوبیتکس شما را با این موضوع‌ها آشنا می‌کنیم. اگر اطلاعاتی از دنیای کریپتوکارنسی ندارید و تعریف‌های بنیادین و تاریخچه را نمی‌دانید، بهتر است در این دوره شرکت کنید. در نهایت بعد از تکمیل مطالب آموزشی، می‌توانید حوزه موردعلاقه و نوع فعالیت را انتخاب کنید.‍

دوره سرمایه‌گذاری رمزارزها

این دوره مخصوص کسانی است که در ابتدای مسیر سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال هستند. اگر شما هم جزو این گروه هستید و می‌خواهید سرمایه‌گذاری در رمزارزها را شروع کنید، دوره سرمایه‌گذاری برای شما مناسب است. در نهایت، با مطالعه مطالب و مشاهده وبینارها با فضای معاملاتی و نوسانی رمزارزها آشنا می‌شوید و اصول و مکانیسم بازار ارزهای دیجیتال را یاد می‌گیرید.

معامله‌گری

دوره معامله یکی از دوره‌های آموزش کسب درآمد ارز دیجیتال است و به کسب سود و درآمد مستمر از بازار رمزارزها می‌پردازد. اگر می‌خواهید وقت بیشتری برای یادگیری صرف کنید و ترید و معامله‌گری را به طور کامل یاد بگیرید، ما دوره معامله‌گری را پیشنهاد می‌کنیم.

مشارکت در شبکه

بحث مشارکت در شبکه از دوره‌های تخصصی و پیشرفته آموزش ارز دیجیتال است و به استخراج، استیکینگ و انواع ایردراپ می‌پردازد. در این دوره، مفاهیم پایه استخراج را یاد می‌گیرید و با نیازمندی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری استخراج و ارزهای قابل استیک آشنا می‌شوید.

دوره برنامه‌نویسی

اگر به بحث‌های فنی بلاک‌چین علاقه‌مند هستید و پلتفرم‌های رمزارز علاقه‌مند هستید، دوره برنامه‌نویسی آکادمی نوبیتکس را پیشنهاد می‌کنیم. در این دوره ارز دیجیتال، اساتید درباره استراتژی‌های اقتصادی و مالی، نرم‌افزارها، بخش کامپیوتری کریپتوکارنسی‌ها، راه‌های درآمدزایی از بخش‌های فنی صحبت می‌کنند.

دوره متاورس

دوره متاورس به صنایع هنر، بازی و سرگرمی در اکوسیستم ارزهای دیجیتال می‌پردازد و از وبینار و مقاله تشکیل شده است. اگر دوست دارید NFT بسازید و از این حوزه کسب درآمد کنید، دوره متاورس برای شما مناسب است.

دوره فناوری بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال کورسرا

اگر اهل ثبت‌نام در دوره‌های آموزش آنلاین باشید، سایت کورسرا را می‌شناسید. این سایت، دوره آموزش ترید ارز دیجیتال را با عنوان Bitcoin and Cryptocurrency Technologies منتشر کرده است و برای مبتدی‌ها مناسب است. این دوره رایگان است و در سال ۲۰۱۷ منتشر شده است. مطالب دوره آموزشی بیت‌کوین کورسرا از ماژول‌های مختلف تشکیل شده است و آپدیت نمی‌شود. 

تاکنون حدود ۷۷۵ هزار نفر در دوره کورسرا ثبت‌نام کرده‌اند و مطالب اولیه کریپتو را یاد گرفته‌اند. یکی از ویژگی‌های این دوره آموزش موضوع‌های تخصصی به زبان انگلیسی و ۲۲ زبان دیگر است. مطالب آموزشی این دوره در دانشگاه پرینستون ضبط شده‌اند و شامل مباحث زیر هستند:

  • مقدمه‌ای بر بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال
  • ماهیت غیرمتمرکز بیت‌کوین
  • امنیت Bitcoin
  • مکانیسم شبکه بیت‌کوین شامل تراکنش‌ها، بلاک‌ها، اسکریپت و شبکه همتا به همتا
  • عوامل موثر بر قیمت Bitcoin
  • نحوه ذخیره و استفاده از بیت‌کوین
  • نحوه استخراج بیت‌کوین و مدل کسب‌وکار ماینرها
  • تاثیر ماینرهای Bitcoin بر محیط‌زیست
  • حفظ و بهبود حریم خصوصی در دنیای ارز دیجیتال
  • درک بیت‌کوین به عنوان یک پلت‌فرم و آینده آن

دوره آموزش کامل سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال یودمی

دوره آموزش کسب درآمد ارز دیجیتال در سایت یودمی، یکی از کامل‌ترین دوره‌های آموزش ارز دیجیتال است و از ۵ دوره مختلف تشکیل شده است. شما در دوره The Complete Cryptocurrency Investment Course در سایت یودمی می‌توانید درباره انواع ارزهای دیجیتال و بلاک‌چین، ماینینگ و سرمایه‌گذاری اطلاعات کسب کنید. دوره ارز دیجیتال یودمی در سال ۲۰۲۲ منتشر شده است و سالانه به‌روزرسانی می‌شود. 

هزینه دوره ۷۹.۹۹ یورو است و از ۲۴ ساعت ویدیو آموزشی، ۶ مقاله، ۵ منبع قابل‌دانلود و بیش از ۳۰ تمرین تشکیل شده است. در نهایت، بعد از گذراندن دوره یودمی، مدرک آموزش ارز دیجیتال یودمی را دریافت می‌کنید و می‌توانید همیشه به محتوای آموزشی دسترسی داشته باشید. موضوع‌های آموزشی این دوره به شرح زیر هستند.

  • سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال
  • انواع کیف پول‌ها
  • انواع ماینینگ
  • صرافی‌های معتبر ارز دیجیتال
  • مفهوم بلاک‌چین
  • آموزش ترید ارز دیجیتال
  • ساخت سبد سرمایه‌گذاری شامل انواع ارز دیجیتال
  • آشنایی کامل با ۱۰ ارز دیجیتال، ۵ کیف پول و ۵ صرافی دارای اهرم

دوره مبانی ارز دیجیتال لینکدین

شبکه اجتماعی تخصصی لینکدین با هدف آموزش ارز دیجیتال، این دوره را در دسترس عموم قرار دارد. اگر دوره‌های کریپتوکارنسی به زبان فارسی را گذرانده‌اید و می‌خواهید در یک دوره مقدماتی به زبان انگلیسی هم شرکت کنید، دوره مبانی ارز دیجیتال لینکدین برای شما مناسب است. این دوره حدود ۱ ساعت است و در سال ۲۰۲۲ منتشر شده است. در دوره آموزش ارز دیجیتال لینکدین با مفهوم سرمایه دیجیتال، اصول اولیه کریپتوکارنسی، مفهوم ماینر دیجیتال و فناوری بلاک‌چین آشنا می‌شوید. این دوره رایگان است و در گروه دوره‌های مقدماتی قرار می‌گیرد.

دوره پیشرفته ارزهای دیجیتال Blockchain Council

اگر می‌خواهید در یک دوره ۱۱ ساعته، مفاهیم پیشرفته بلاک‌چین را یاد بگیرید، دوره آموزش ارز دیجیتال انجمن جهانی بلاکچین برای شما مناسب است. بعد از تکمیل این دوره، به کارشناس رسمی ارزهای دیجیتال تبدیل می‌شوید و مدرک Certified Cryptocurrency Expert را می‌گیرید. هزینه دوره انجمن بلاک‌چین ۲۲۹ دلار است و سرفصل‌های زیر را در برمی‌گیرد:

  • مبانی معاملات ارزهای دیجیتال
  • استراتژی‌های معاملاتی
  • مقدمه‌ای بر بلاک‌چین
  • شناخت زیرساخت بلاک‌چین
  • مقدمه‌ای بر استخراج ارزهای دیجیتال
  • مقایسه بازار سهام و بازار ارزهای دیجیتال
  • آموزش صرافی‌ها و فرایند معامله‌ها
  • تحلیل بنیادی ارزهای دیجیتال
  • مباحث قانونی و مالیاتی مختلف در حوزه ارزهای دیجیتال

دوره آموزش ترید ارز دیجیتال یودمی

دوره آموزش ترید ارز دیجیتال در سایت Udemy نحوه کسب درآمد و استفاده از تکنولوژی‌های تحلیل را به شما یاد می‌دهد. این دوره یکی از جدیدترین دوره‌های آموزش دیجیتال است و حدود ۲۳ هزار دانشجو دارد. آموزش استراتژی ترید برای رسیدن به بیشترین سود، نحوه باز کردن والت و نگهداری از سرمایه‌ها، ثبت حساب‌های ترید ارز دیجیتال و محافظت از آن‌ها و نحوه درست تحقیق و کسب اطلاعات درباره انواع ارزهای دیجیتال از جمله مباحث آموزشی دوره آموزش ترید یودمی هستند. این دوره از ۱۰ ساعت ویدیو آموزشی، ۱۴ منبع قابل دانلود، ۴ مقاله و یک آزمون تمرینی تشکیل شده است. به‌علاوه، شما در نهایت، مدرک تکمیل دوره هم دریافت می‌کنید. سرفصل‌های دوره آموزش کسب درآمد ارز دیجیتال یودمی به شرح زیر هستند:

  • نحوه ترید در کریپتوکارنسی به زبان ساده
  • استراتژی‌ها و تجربه‌های عملی در ترید سودآور
  • تحلیل تکنیکال مقدماتی
  • ترید سوئینگ و ترید روزانه
  • اصول اولیه تریدینگ
  • اصول اولیه تحلیل تکنیکال
  • ۳ جلسه آموزشی برای سرمایه‌گذارهای مشتاق

مقایسه بهترین دوره‌های آموزش ارز دیجیتال

در بخش قبل، تعدادی از بهترین دوره‌های ارز دیجیتال را معرفی کردیم. برای اینکه بتوانید انتخاب هوشمندانه‌ای داشته باشید، این دوره‌ها را نظر هزینه، مدرک و مدت زمان دوره مقایسه می‌کنیم.

عنوان دوره هزینه مدت زمان دوره نوع مدرک
آکادمی نوبیتکس رایگان ۵۱ ساعت محتوای آموزشی، وبینارها و مقاله‌های مقدماتی و پیشرفته مدرک تکمیل دوره
دوره کورسرا رایگان ۲۳ ساعت مدرک دانشگاه پرینستون
دوره سرمایه‌گذاری یودمی ۷۹.۹۹ یورو ۱۲.۵ ساعت محتوای ویدیویی، ۱ مقاله، ۲ منبع قابل دانلود مدرک تکمیل دوره از یودمی
دوره مبانی ارز دیجیتال لینکدین رایگان ۱ ساعت مدرک تکمیل دوره از لینکدین
دوره انجمن بلاک‌چین ۲۲۹ دلار ۱۱ ساعت محتوای آموزشی مدرک معتبر از انجمن بلاک‌چین
آموزش ترید ارز دیجیتال یودمی ۷۹.۹۹ یورو ۱۰ ساعت ویدیوی آموزشی،  ۴ مقاله، ۱۴ منبع قابل دانلود مدرک تکمیل دوره از یودمی

جمع‌بندی

در این مقاله از مجله نوبیتکس درباره بهترین دوره‌های آموزش ارز دیجیتال صحبت کردیم و ویژگی‌های دوره‌های مختلف آکادمی نوبیتکس، لینکدین، یودمی، کورسرا، لینکدین و انجمن بلاک‌چین را مقایسه کردیم. با توجه به مشخصات هر کدام از این پلت‌فرم‌ها، دوره‌های آموزشی آکادمی نوبیتکس تنوع بیشتری دارند. به‌علاوه، شما در آکادمی نوبیتکس می‌توانید نوع دوره و علاقه‌مندی خودتان را انتخاب کنید و با توجه به نیازهایتان پیش بروید.

سوال‌های متداول

بهترین دوره ترید ارز دیجیتال چیست؟

برای انتخاب و ثبت‌نام در بهترین دوره آموزش ترید ارز دیجیتال باید سطح دوره، مدت زمان دوره و جامع بودن مطالب را در نظر بگیرید. دوره‌های آکادمی نوبیتکس و سایت‌های معتبر خارجی جزو بهترین‌ها هستند.

چگونه ارز دیجیتال یاد بگیریم؟

اولین قدم ورود به دنیای کریپتو، شرکت در دوره آموزش ارز دیجیتال به زبان فارسی است. در این دوره‌ها، شما می‌توانید مفاهیم و اصطلاح‌های تخصصی را به زبان ساده یاد بگیرید.

یادگیری چه چیزهایی برای ترید ارز دیجیتال مهم است؟

برای شروع ترید ارز دیجیتال، باید مفاهیم اولیه سرمایه‌گذاری و تریدینگ را یاد بگیرید. دوره‌های پیشرفته آموزش ترید ارز دیجیتال این موضوع‌ها را به شما یاد می‌دهند.

بهترین دوره رایگان ارز دیجیتال کدام است؟

آکادمی نوبیتکس بهترین دوره‌های رایگان آموزش ارز دیجیتال را ارائه می‌کند. در این پلتفرم شما می‌توانید ویدیوها و دوره‌های مختلف را بررسی و انتخاب کنید.

نوشته بهترین دوره‌های آموزش ارز دیجیتال و بلاکچین اولین بار در مجله نوبیتکس. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

قیمت همستر کامبت در بازار پیش از عرضه چقدر است؟ (۱۱ تیر ۱۴۰۳)

قیمت همستر کامبت در بازار پیش از عرضه با نوسانات زیادی مواجه شده است و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *