بهترین خودروهای اسپرت سال 2024، از تویوتا GR86 تا مکلارن 750S

این‌ها بهترین خودروهای اسپرت حال حاضر بازار هستند که با هر بودجه‌ای از ۳۰ هزار دلار تا بیش از ۳۰۰ هزار دلار قابل خریداری خواهند بود.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

هرچند بازار خودروهای اسپرت سنتی رو به کاهش است اما این خودروهای جذاب هنوز هم جایگاه خود را دارند. درحالی‌که بخش خودروهای اسپرت طیف گسترده‌ای از اندازه، ترکیب و قدرت پیشرانه را شامل می‌شود، بهترین خودروهای اسپرت همگی لذت و جذابیت رانندگی را در اولویت اصلی دارند. همچنین تقریباً با هر بودجه‌ای از حدود ۳۰ هزار دلار و خودرویی مثل تویوتا GR86 گرفته تا بیش از ۳۰۰ هزار دلار و سوپرکارهایی همچون مک‌لارن ۷۵۰S، امکان خرید یک خودروی اسپرت وجود دارد. در ادامه با بهترین خودروهای اسپرتی که هم‌اکنون می‌توان خرید آشنا خواهیم شد.

۱۰-ام‌جی سایبراستر

قیمت پایه: ۴۴,۰۰۰ دلار

با اینکه آخرین خودروی اسپرت ام‌جی مدل TF بود که در سال ۲۰۱۱ کنار گذاشته شد، نام ام‌جی تقریباً هرکسی را به یاد خاطرات رودسترهای اسپرت بریتانیایی می‌اندازد. پس از بیش از یک دهه تمرکز روی خودروهای خانوادگی ارزان‌قیمت، ام‌جی بالاخره یک خودروی اسپرت جدید به سبد محصولات خود افزوده است. هرچند سایبراستر خودرویی تمام الکتریکی است اما همچنان فرمول سنتی محرک عقب را حفظ کرده است. این ماشین به یک پکیج باطری ۷۷ کیلووات ساعتی مجهز است که گفته شده بردی ۵۲۰ کیلومتری را فراهم می‌کند. سایبراستر خوشبختانه تجربهٔ رانندگی مناسبی را هم فراهم می‌کند و هرچند نزدیک به دو تن وزن دارد اما پشت فرمان به‌طور شگفت‌انگیزی چابک احساس می‌شود. برخورداری از ۳۳۵ اسب بخار قدرت نیز به معنای ارائهٔ پرفورمنسی مناسب خواهد بود و تنها ۴.۶ ثانیه طول می‌کشد تا رودستر ام‌جی از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد.

۹-لوتوس امیرا

قیمت پایه: ۷۷,۱۰۰ دلار

امیرا خودروی مهمی برای لوتوس محسوب می‌شود زیرا آخرین مدل بنزینی است که این لوگوی قابل‌احترام را بر پیشانی خواهد داشت. بااین‌حال، خیلی نگران نباشید زیرا هایپرکار اوایا قبلاً توانایی لوتوس در ساخت یک خودروی الکتریکی هیجان‌انگیز را نشان داده است. امیرا از لحاظ فنی ویژگی خاصی ندارد اما همچنان چابکی سبک‌وزنی را ارائه می‌کند که لوتوس به آن شهرت دارد. برای این خودرو پیشرانه‌های ۲ لیتری چهار سیلندر توربو یا ۳.۵ لیتری V6 سوپرشارژ قابل انتخاب خواهد بود که هردو شتاب صفرتاصد زیر ۵ ثانیه را فراهم می‌کنند. وقتی زمان رانندگی در پیچ‌ها فرابرسد، خودروهای بسیار کمی وجود دارند که بتوانند هندلینگ، تعادل و چسبندگی بهتری نسبت به امیرا داشته باشند.

۸-مک‌لارن ۷۵۰S

قیمت پایه: ۳۲۴,۱۹۵ دلار

۷۵۰S بسیار شبیه سلف خود، ۷۲۰S است و یک تکامل محسوب می‌شود تا انقلاب ولی ازآنجایی‌که ۷۲۰S خودرویی عالی بود، این موضوع مشکلی ندارد. تخصص فنی فوق‌العادهٔ مک‌لارن و سابقهٔ طولانی در موتوراسپرت، ۷۵۰S را به خودرویی واقعاً ترسناک تبدیل کرده است. این ماشین با یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو که ۷۵۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند، بسیار قدرتمند است و ظرف تنها ۲.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. وقتی جاده پیچ‌درپیچ شود اما شرایط بهتر هم خواهد شد. فرمان الکتروهیدرولیک مک‌لارن بازخورد خوبی را ارائه می‌کند درحالی‌که حالت‌های رانندگی مختلف باعث می‌شود ۷۵۰S به‌راحتی برای هر نوع آسفالتی بهینه شود.

۷-ب‌ام‌و M4

قیمت پایه: ۸۰,۲۷۵ دلار

M4 ممکن است طراحی بحث‌برانگیزی داشته باشد اما ب‌ام‌و همچنان به سلطهٔ خود بر جذابیت رانندگی در جاده‌ها و پیست‌ها ادامه داده است و درعین‌حال، پکیجی را ایجاد کرده که استفاده از آن به‌عنوان خودرویی روزمره هم آسان خواهد بود. M4 جدید با تجهیز به سامانهٔ چهارچرخ محرک و پیشرانهٔ شش سیلندر توئین توربوی S58، ارتقاء قابل‌توجهی را نسبت به نسل قبلی تجربه کرده است. در نسخهٔ کامپتیشن هم به‌تازگی قدرت به ۵۳۰ اسب بخار افزایش پیدا کرده که این نیرو توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک منتقل می‌شود. فقدان گیربکس دستی نیز مشکلی ایجاد نمی‌کند زیرا M4 حتی با گیربکس اتوماتیک هم همان هیجان و جذابیتی را دارد که سال‌ها است از ب‌ام‌و M می‌شناسیم.

۶-پورشه ۹۱۱

قیمت پایه: ۱۱۶,۰۵۰ دلار

۹۱۱ نسل ۹۹۲ کامل‌ترین خودروی اسپرتی است که تاکنون ساخته شده است. این خودرویی سریع است که به لطف کابین باکیفیت، به‌صورت روزمره قابل‌استفاده خواهد بود. مدل‌های کاررا S و ۴S کنونی به سریعی کاررا GTS نسل قبل هستند که این تکامل مداوم ۹۱۱ را نشان می‌دهد. خانوادهٔ این ماشین تنوع بسیار زیادی دارد که در صدر آن توربو S با ۶۵۰ اسب بخار قدرت و شتاب صفرتاصد ۲.۷ ثانیه قرار گرفته است. بااین‌حال، صرف‌نظر از اینکه سراغ کدام مدل بروید، تمام نسخه‌های ۹۱۱ پرفورمنس چشمگیری را ارائه می‌کنند. وسعت توانایی‌های ۹۱۱ چیزی است که بیش از همه تأثیرگذار است زیرا این پورشه می‌تواند یک خودروی اسپرت جذاب و درعین‌حال یک گرند تورر راحت باشد.

۵-شورلت کوروت

قیمت پایه: ۷۰,۰۰۰ دلار

هرچند تصمیم جنرال موتورز برای موتور وسط کردن کوروت بسیار بحث‌برانگیز بود اما ارزشش را داشت. قیمت ۷۰ هزار دلاری این خودرو بسیار کمتر از رقبای اروپایی است و C8 حتی در مقایسه با هر رقیب اروپایی با هر قیمتی، خودروی بسیار خوبی برای رانندگی است. C8 همچنین برخلاف کوروت‌های قبلی، کیفیت ساخت بالایی دارد و در داخل خودروی شیک و سطح بالایی به نظر می‌رسد. پیشرانهٔ V8 تنفس طبیعی کوروت پاسخگویی بسیار خوبی به فشردن پدال گاز دارد و قدرت فوق‌العاده‌ای را در دورهای میانی ارائه می‌کند اما کسانی که خواهان هیجان بیشتری هستند، می‌توانند سراغ نسخهٔ Z06 با پیشرانهٔ فوق‌العادهٔ میل‌لنگ تخت بروند.

۴-آلپین A110

قیمت پایه: ۶۵,۰۰۰ یورو

آلپین تاریخچه‌ای غنی در ساخت خودروهای اسپرت و مسابقه‌ای دارد و A110 را به‌گونه‌ای طراحی کرده است که ظاهر و احساسی شبیه مدل نمادین A110 دههٔ ۶۰ این برند فرانسوی داشته باشد. A110 جدید با پیشرانهٔ چهار سیلندر توربو در وسط، گیربکس دوکلاچه و شاسی متعادل، بسیار مدرن‌تر از طراحی رترویی است که از بیرون می‌بینید. A110 از پیشرانهٔ ۱.۸ لیتری توربوشارژ رنو استفاده می‌کند که ۲۵۰ اسب بخار قدرت دارد. این رقم ممکن است زیاد به نظر نرسد اما برای خودرویی که حدود ۱۰۰۰ کیلوگرم وزن دارد کاملاً کافی خواهد بود. آلپین بیش از ۳۰۰ کیلوگرم از آئودی TTS سبک‌تر است و همین وزن کم تجربهٔ رانندگی آن را تعریف می‌کند. A110 برخلاف رقبای آلمانی، رانندگی خالصی را ارائه می‌کند.

۳-پورشه کیمن

قیمت پایه: ۶۹,۹۵۰ دلار

کیمن هرچند کوپهٔ پایهٔ پورشه محسوب می‌شود اما چنان ترکیبی از پرفورمنس و هندلینگ را ارائه می‌کند که باعث شده همیشه در لیست برترین خودروهای اسپرت بازار جای داشته باشد. نسل کنونی کیمن حتی هفت سال پس از معرفی، هنوز هم شایستهٔ ستایش است. برخلاف برادر بزرگ‌تر، ۹۱۱، اکثر نسخه‌های کیمن از پیشرانه‌های چهار سیلندر استفاده می‌کنند که در مدل پایه ۳۰۰ اسب بخار قدرت دارد اما این رقم در نسخهٔ S به ۳۵۰ اسب بخار افزایش میابد. این پیشرانه‌ها هرچند پرفورمنس خوبی را فراهم می‌کنند اما اگر به دنبال صدای هیجان‌انگیزتر هستید باید سراغ نسخهٔ GTS با پیشرانهٔ شش سیلندر و ۴۰۰ اسب بخار قدرت بروید. گیربکس‌های عالی شش سرعته دستی یا هفت سرعته دوکلاچه، فرمان عالی، چسبندگی بسیار زیاد و سواری فوق‌العاده همگی باهم ترکیب می‌شوند تا ۷۱۸ را به یکی از بهترین خودروهای اسپرت تبدیل کنند.

۲-ب‌ام‌و M2

قیمت پایه: ۶۶,۰۷۵ دلار

M2 یادآور اولین نسل M3 است یعنی خودرویی که پرفورمنس فوق‌العاده و هندلینگ چابک را در پکیجی جمع‌وجور ارائه می‌کند. زیر کاپوت این خودرو همان پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی S58 قرار گرفته است که ۴۶۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این قدرت که ۵۰ اسب بخار از M2 کامپتیشن قبلی بیشتر است، خودرو را با گیربکس اتوماتیک در ۴.۱ ثانیه و با گیربکس دستی در ۴.۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند. M2 همچنین صدای خوبی هم دارد و وقتی پدال گاز را تخته می‌کنید، سمفونی هیجان‌انگیزی می‌نوازد. ب‌ام‌و همهٔ این‌ها را با قیمت ۶۶ هزار دلار ارائه می‌کند که ارزش فوق‌العاده‌ای را نشان می‌دهد.

۱-تویوتا GR86

قیمت پایه: ۳۰,۳۹۵ دلار

بیش از یک دهه پیش تویوتا با عرضهٔ GT86 به فقدان خودروهای اسپرت در سبد محصولات خود پایان داد. این خودرویی ارزان، سبک و محرک عقب بود که رانندگی جذابی داشت اما خیلی‌ها خواهان قدرت بیشتری از موتور ۲ لیتری تخت بودند. حال GR86 جای GT86 را گرفته که با ایجاد پیشرفت‌های زیادی در همان پلت‌فرم قبلی، یکی از جذاب‌ترین خودروهای اسپرت بازار را ارائه کرده است. تویوتا به انتقادات گوش کرده و با افزایش حجم موتور به ۲.۴ لیتر، قدرت بیشتری برابر با ۲۳۰ اسب بخار را ارائه کرده است. هرچند این عدد هنوز هم زیاد به نظر نمی‌رسد اما وزن GR86 تنها ۱۲۷۶ کیلوگرم است و پیشرانه هم مشتاق دور گرفتن است. این در کنار شاسی متعادل و فرمان بسیار پاسخگو، GR86 را به خودرویی واقعاً هیجان‌انگیز برای رانندگی در پیست و جاده تبدیل کرده‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۶ رای




منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

دانلود سریال Lovely Runner

دانلود سریال Lovely Runner با لینک مستقیم فصل اول قسمت شانزدهم اضافه شد کیفیت ۴۸۰p …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *