بهترین برنامه‌های دوربین گوشی؛ ۶ اپلیکیشن رایگان برای اندروید و iOS

اگر جزو آن دسته از کاربران علاقه‌مند به عکاسی هستید، حتی با خرید گوشی میان‌رده یا حتی بالا رده دلتان می‌خواهد با یک اپلیکیشن بهتر به عکاسی و فیلم‌برداری بپردازید. در این مطلب بهترین برنامه‌های دوربین گوشی را معرفی می‌کنیم.

تصاویر خود را با برنامه‌های دوربین گوشی که در این مقاله معرفی می‌کنیم بهتر بسازید. برخی از این موارد، به طور خودکار تصاویر شما را ویرایش می‌کنند، در حالی که دیگران به شما اجازه می‌دهند فیلترهای منحصر به فرد را اضافه کنید. شما می‌توانید از اکثر این برنامه‌ها به صورت رایگان استفاده کنید. اگر هم صاحب یک گوشی هوشمند اندرویدی هستید، با کمی جست‌وجو در فضای مجازی می‌توانید نسخه‌ی پولی یا پرمیوم نرم افزارها را به راحتی دانلود و روی گوشی خود نصب کنید.

۵۰,۵۰۰,۰۰۰

تومان

۹,۷۷۹,۰۰۰

تومان

۱. نرم افزار OldRoll

برنامه OldRoll زمانی که با گوشی هوشمند خود عکس می‌گیرید، دارای محیطی شبیه به دوربین فیلمبرداری بوده و شما می‌توانید با محیط کاربری شبیه به سایر دوربین‌های دیجیتالی به عکاسی یا فیلم‌برداری بپردازید. البته برای باز کردن تمام بخش‌ها باید نسخه‌ی پولی را دریافت کنید. یکی از بهترین ویژگی‌ها، امکان تغییر تراز سفیدی است که به شما کنترل بیشتری بر گرم یا سرد بودن تصویرتان می‌دهد و به شما کمک می‌کند تعادل سفیدی عالی را در عکس‌هایتان داشته باشید.

هنگام استفاده از برنامه OldRoll می‌توانید نور تصویر خود را نیز تنظیم کنید. علاوه بر این مورد، شما می‌توانید فلاش را روشن یا خاموش کنید. پس از گرفتن عکس، می‌توانید کنتراست، اشباع و سایر جنبه‌ها مانند برش عکس خود و اضافه کردن تاری، دانه‌بندی و خط رنگ را تغییر دهید.

همچنین این امکان وجود دارد که انتخاب کنید آیا می‌خواهید واترمارک روی عکس خود داشته باشید یا خیر. هنگامی که عکس‌های خود را ویرایش و آنها را ذخیره کردید، می‌توانید آنها را در هر کجا که بخواهید به اشتراک بگذارید. این برنامه علاوه بر گوشی هوشمند شما، روی تبلت‌ها نیز موجود است. اگر بخواهید اپلیکیشن را به نسخه‌ی کامل ارتقا دهید، برنامه‌های نامحدود ۳ دلار در ماه یا ۱۰ دلار در سال هزینه دارند.

۷,۸۱۵,۰۰۰ تومان

۲. نرم افزار ۱۹۹۸ Cam

۱۹۹۸ Cam یکی دیگر از برنامه‌های عالی به شمار می‌رود؛ البته اگر می‌خواهید تصاویر خود را به صورت رترو یا کهنه جلوه دهید. شما می‌توانید از بین چند فیلتر برای تصاویر خود، بهترین گزینه را انتخاب کنید که سبک‌های متعددی مانند فیلم و وینتیج را پوشش می‌دهند. همچنین می‌توانید از شبکه‌های مختلف برای کادربندی بهتر عکس‌های خود استفاده کنید و این امکان وجود دارد که بعد از گرفتن تصاویر، جلوه‌های عکس خود را ویرایش کنی. برای مثال، آیا می‌خواهید بوکه کنید؟ برنامه‌ی ۱۹۹۸ Cam همچنین به شما امکان میدهد مهرهای زمانی اضافه کنید تا تصاویر قدیمی‌تر به نظر برسند.

این برنامه دارای نسخه پولی است که دسترسی به فیلترها و سایر ویژگی‌های بیشتری را ارائه می‌دهد که برای اشتراک سالانه ۱۸ دلار در ماه هزینه دارد. اگر می‌خواهید قبل از خرید، نسخه‌ی کامل را امتحان کنید، می‌توانید یک دوره‌ی آزمایشی رایگان ۳۰ روزه را دریافت کنید. در زمان نگارش این مقاله در تابستان، این برنامه فقط برای سیستم عامل iOS در دسترس است.

۳. نرم افزار ProCam

ProCam به شما این امکان را می‌دهد که در فرمت‌های RAW، TIFF و سایر فرمت‌ها عکس بگیرید. بنابراین، اگر می‌خواهید بعدها ویرایش بیشتری انجام دهید، انعطاف‌پذیری زیادی دارید. البته توجه داشته باشید که این اندازه‌های فایل بزرگ‌تر، فضای ذخیره‌سازی بیشتری را در گوشی هوشمند شما مصرف می‌کنند.

شما می‌توانید ISO را در تصاویر خود تغییر دهید، که به شما کنترل بسیار بیشتری نسبت به حالت عادی در اکثر دوربین‌های گوشی‌های هوشمند می‌دهد. همچنین شما با این برنامه، در شرایط با نور کم انعطاف پذیری بیشتری خواهید داشت و از طرفی دیگر، این برنامه برای کاهش میزان نور ورودی در روزهای آفتابی ایده آل محسوب می‌شود.

علاوه بر این مورد، تعادل رنگ سفید را در تصاویر خود خواهید دید و درک بهتری از سرعت شاتر خود خواهید داشت. حتی اگر هیچ یک از این تنظیمات را تغییر نمی‌دهید، توصیه می‌کنم آنها را زیر نظر بگیرید تا نحوه عملکرد نور را یاد بگیرید.

۹,۹۴۰,۰۰۰ تومان

هنگام استفاده از ProCam، می‌توانید فاصله‌ی کانونی را تغییر دهید و تایمر طولانی را تنظیم کنید. مورد دوم مخصوصاً اگر می‌خواهید در شرایط نوری کم، عکس‌هایی با نوردهی طولانی بگیرید مفید است و می‌توانید با آزمایش آن در شرایط مختلف روز نیز خلاق باشید.

۴. نرم افزار Timestamp Camera Basic

Timestamp Camera Basic یک برنامه‌ی آسان برای استفاده تلقی می‌شود که همان طور که از اسمش مشخص است، به شما اجازه می‌دهد یک برچسب زمانی به تصاویر خود اضافه کنید. شما می‌توانید تاریخ و حتی محلی که در آن تصویر گرفته شده را به طور برچسب خلق کنید. هنگام استفاده از این برنامه، شما همچنین می‌توانید وضوح عکس خود را تغییر داده و از فیلترهای متعدد انتخاب کنید تا سبک دقیق مورد نظر خود را دریافت کنید.

این برنامه به شما اجازه می‌دهد تا از تایمرهای طولانی سه، پنج و ۱۰ ثانیه برای عکاسی استفاده کنید. علاوه بر این مورد، شما می‌توانید از اپلیکیشن برای گذشت زمان و فیلم‌ها استفاده کنید. برای اطمینان از این که باتری گوشی زیاد از حد مصرف نشود، شما می‌توانید از حالت صرفه‌جویی در باتری نیز استفاده کنید. برای دسترسی کامل به ویژگی‌های برنامه باید نسخه‌ی پرمیوم یا پولی را تهیه کرد که ۵ دلار قیمت‌گذاری شده است.

۵. نرم افزار RetroCam

RetroCam یکی از برنامه‌های مورد علاقه‌ی من برای افزودن فیلم و دیگر افکت‌های سبک قدیمی به تصاویر است. من از این برنامه، هم برای عکس‌های گوشی هوشمند و هم برای عکس‌های JPEG که از دوربین بدون آینه خود وارد می‌کنم استفاده می‌کنم. شما می‌توانید به سرعت چندین فیلتر را برای جلوه‌های نوری مختلف اضافه کرده و همچنین می‌توانید جلوه‌های نور بیش از حد را نیز اضافه کنید تا تصویرتان قدیمی‌تر به نظر برسد. برای هر یک از این موارد شما می‌توانید شدت را تنظیم کنید.

RetroCam همچنین دارای فیلترهای اساسی است که رنگ‌های تصاویر شما را تغییر می‌دهد و شبیه به برخی از بهترین فیلترهای اینستاگرام به نظر می‌رسد. شما طیف قابل توجهی از فیلترها را به صورت رایگان به همراه تعدادی گزینه پولی پیدا خواهید کرد. به نظر من RetroCam یکی از بهترین جایگزین‌های VSCO تلقی می‌شود.

۲۷,۸۰۰,۰۰۰ تومان

هنگام استفاده از برنامه RetroCam، به سایر ویژگی‌های ویرایش عکس نیز دسترسی دارید. به عنوان مثال، می‌توانید هر یک از موارد زیر را تنظیم کنید:

  • میزان نور
  • کنتراست
  • پویایی
  • هایلایت‌ها
  • اشباع رنگ
  • دمای رنگ

برخی از ویژگی‌ها مثل اضافه‌ کردن تاریخ‌ها، تنها در نسخه‌ی پولی موجود بوده و شما در نسخه‌ی رایگان به این دسته از قابلیت‌ها دسترسی ندارید. قیمت اشتراک برنامه‌ی RetroCam ۲۰ دلار در سال محسوب می‌شود. البته شما می‌توانید قبل از خرید برنامه، سه روز به صورت آزمایشی با برنامه کار کنید.

۶. نرم افزار DAZE CAM

یکی دیگر از بهترین برنامه‌های دوربین گوشی که من برای گرفتن عکس‌های بهتر توصیه می کنم DAZE CAM است. شما می‌توانید از این برنامه برای گرفتن عکس‌های سبک فیلم استفاده و از فیلترهای مختلف برای انتخاب افکت مناسب برای تصویر خود انتخاب کنید. افکت Joshua Tree برای تصاویر من بسیار عالی به نظر می‌رسد اما افکت‌های زیادی در داخل برنامه وجود دارد که شما می‌توانید با تنظیم اسلایدرهای هر افکت، نتیجه‌ی مطلوب خود را به دست بیاورید.

برای برخی از تصاویر، شما می‌توانید جنبه‌های غیر از شدت مانند شعاع و حساسیت را تغییر دهید. همچنین ممکن است یک تاریخ اضافه کرده و انتخاب کنید که آیا می‌خواهید گرد و غبار و ذرات دیگر در تصویر شما ظاهر شود. علاوه بر این موارد، شما می‌توانید به تصاویر خود وینتیج اضافه کنید.

اگر برنامه‌ را به صورت رایگان در اختیار دارید، شما می‌توانید تا پنج عکس ایجاد کنید. با خرید نسخه‌ی پولی شما می‌توانید دسترسی نامحدود داشته باشید. حق اشتراک این برنامه ۲۰ دلار به صورت سالیانه برای شما هزینه به دنبال دارد.

بهترین برنامه‌های دوربین گوشی با قابلیت‌های متنوع

این که آیا می‌خواهید عکس‌ها را در گوشی هوشمند خود بگیرید یا با ادیت تصاویر گوشی تجربه‌ی بهتری داشته باشید، برنامه‌های زیادی را پیدا خواهید کرد که به شما در ایجاد عکس‌های بهتر کمک می‌کند. بسیاری از اپلیکیشن‌ها، نسخه‌های رایگان دارند اما اگر می‌خواهید به تمامی قابلیت‌ برنامه‌ها دسترسی کامل داشته باشید، به طور حتم تهیه نسخه‌ی پرمیوم یا پولی می‌تواند راهکار بهتری باشد.

منبع: Makeuseof

۵۰,۵۰۰,۰۰۰

تومان

۹,۷۷۹,۰۰۰

تومان

سوال و جواب‌های رایج

بهترین اپلیکیشن دوربین برای اندروید کدام است؟

ProCam به شما این امکان را می‌دهد که در فرمت‌های RAW، TIFF و سایر فرمت‌ها عکس بگیرید.

بهترین برنامه دوربین گوشی برای تبدیل تصاویر به مدل‌های رترو و قیدیمی چیست؟

RetroCam یکی از برنامه‌های مورد علاقه‌ی من برای افزودن فیلم و دیگر افکت‌های سبک قدیمی به تصاویر است.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

4 دلیل برای خریدن گلکسی زد فلیپ 6 (و 3 دلیل برای نخریدن) • دیجی‌کالا مگ

سامسونگ بالاخره از جدیدترین گوشی‌های تاشو خود رونمایی کرد و در این میان گلکسی زد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *