بهترین بازی های رایگان هدست واقعیت مجازی؛ ترکیبی از تمامی سبک‌ها • دیجی‌کالا مگ

آیا به تازگی با خرید هدست واقعیت مجازی وارد این دنیای جذاب شده‌اید اما هیچ ایده‌ای ندارید کدام بازی‌های ویدیویی برای شما مناسب‌تر است؟ در این مقاله قصد داریم بهترین بازی های رایگان هدست واقعیت مجازی را در ژانرهای مختلف به شما معرفی کنیم.

قبل از هر چیز باید به یک نکته‌ی بسیار مهم اشاره کنیم. اگر هدست واقعیت مجازی سونی یعنی PS VR را خریداری کرده‌اید، به اجبار باید حتما نسخه‌‌ی پولی بازی‌های واقعیت مجازی را تنها از فروشگاه رسمی سونی تهیه کنید. برای این کار، باید با تهیه گیفت کارت‌های مختلف و به اندازه‌ی مورد نیاز، حساب کاربری خود را شارژ‌ کرده تا بتوانید بازی‌های مورد نظر خود را خریداری کنید.

۱,۰۳۵,۰۰۰

۵۹۹,۰۰۰

تومان

با این که PS VR هدست هیجان انگیز و بسیار با کیفیت محسوب می‌شود، شما همچنین می‌توانید با خرید هدست‌های شرکت متا یعنی Quest 2 یا حتی Quest 3 بازی‌های ویدیویی VR را تجربه کنید. مزیت خرید هدست واقعیت مجازی Quest در این موضوع نهفته که شما می‌توانید حتی بازی‌های پولی را هم روی هدست خود به صورت کاملا رایگان داشته باشید و از تجربه‌ی آنها لذت ببرید! البته راه‌اندازی هدست‌های کوئست شاید مقداری برای کاربرها به دلیل تحریم‌ها دشوار باشد، اما پس از راه‌اندازی اولیه، شما دیگر نیاز نیست به دردسر بیفتید و صرفا با روشن کردن هدست، از بازی کردن لذت خواهید برد!

با تمام این تفاسیر، در این مطلب بهترین بازی های رایگان هدست واقعیت مجازی را فارغ از نوع و برند هدست به شما معرفی می‌کنیم که نیاز نیست پولی بابت هیچ کدام از بازی‌های این لیست پرداخت کنید. هر چند، برای تجربه‌ی کامل بازی روی برخی از هدست‌های VR شاید نیاز باشد پول پرداخت کنید. این موضوع را در حین معرفی بازی‌ها به شما اطلاع می‌دهیم.

۱. بازی Beat Saber

  • سازگار با: پلی‌استیشن VR، اکیولوس ریفت، HTC، هدست‌های واقعیت مجازی ویندوز، کوئست ۲ و ۳

بازی Beat Saber یکی از بهترین بازی‌های واقعیت مجازی رایگان به شمار می‌رود که با ترکیب سه مولفه‌ی موسیقی، اکشن و سرگرمی موفق شده به یکی از پرطرفدارترین بازی‌های VR تبدیل شود. تجربه‌ی این بازی بسیار راحت بوده و شما صرفا باید یک موسیقی و سختی بازی را انتخاب کرده و وارد محیط بازی شوید. در داخل بازی شما باید متناسب با ریتم آهنگ، مکعب‌های بازی را با دو شمشیر خود بشکانید.

نگران محدودیت آهنگ‌ها نباشید! تعداد آهنگ‌ها بسیار زیاد بوده و در هر ژانری که دلتان بخواهد، از پاپ، راک و الکترونیک گرفته تا سایر موارد، شما می‌توانید از بازی لذت ببرید. این بازی با ریتم سریع خود می‌تواند هر بازیکن سخت‌پسندی را راضی نگه دارد؛ چرا که شکستن مکعب‌ها با شمشیر در درجه‌های سختی بالاتر بسیار چالش برانگیز خواهد بود و شما حسابی برای برنده شدن باید عرق بریزید!

۲. بازی Half-Life Alyx

  • سازگار با: هدست آکیولوس ریفت S، HTC Vive و Valve Index

بازی Half-Life Alyx یک بازی هیجان انگیز واقعیت مجازی در سبک تیراندازی اول شخص محسوب می‌شود که توسط شرکت معتبر Valve توسعه یافته و منتشر شده است. در این بازی شما در نقش آلیکس ونس، قهرمان بازی باید برای نجات مردم کره‌ی زمین با بیگانگان فضایی مبارزه کنید.

شما در این بازی هم می‌توانید با بیگانگان فضایی به نبرد بپردازید و هم در ساختما‌ن‌های متروکه قدم بزنید. گرافیک و جلوه‌های بصری بازی بسیار بالاست و قطعا از کیفیت گرافیک این بازی به وجد خواهید آمد. همچنین پازل‌های هوشمندانه‌ای نیز در بازی وجود دارد که مهارت‌های شما را در حل مسئله به چالش کشیده می‌شود. قیمت این بازی روی برخی پلتفرم‌ها ۶۰ دلار لحاظ شده است.

۳. بازی Tetris Effect

  • سازگار با: پلی‌استیشن VR، ویندوز، کوئست، ایکس‌باکس، نینتندو سوییچ

اگر شما به حل پازل علاقه دارید و همچنان از ماجراجویی خوشتان می‌آید، بازی Tetris Effect می‌تواند برای شما یک بازی مناسب محسوب شود. برخلاف بازی‌های پازلی موجود، بازی تتریس یک تجربه‌ی جدید با پازل‌های چالش برانگیز معرفی می‌کند.

شما باید بلوک‌های رنگارنگ را در بازی روی یکدیگر قرار دهید تا بلوک‌های یک رنگ با تشکیل خط، از بازی حذف شده و به شما امتیاز اهدا شود. رنگ‌بندی محیط بازی جذاب بوده و شما با شنیدن موسیقی‌های داخل بازی به وجد می‌آیید. مناظر بازی نیز بسیار متنوع بوده و از زیر آب گرفته تا آسمان خراش‌ها باعث دو چندان شدن هیجان بازی می‌شود.

هر مرحله، قطعه‌ی موسیقی منحصر به فرد خود را دارد و این موضوع تا پایان بازی قابل لمس است. نکته‌ی جذاب‌تر بازی اینجاست که شما می‌توانید با دوستان خودتان به رقابت پرداخته و امتیازهای خود را به رخ یکدیگر بکشید!

۴. بازی Resident Evil 4

  • سازگار با: کوئست ۲، پلی‌استیشن VR، ریفت S، HTC Vive و Valve Index

اگر یک گیمر کهنه کار هستید، احتمالا یاد و خاطر بازی رزیدنت ایول ۴ در ذهن‌تان همچنان نقش بسته و صحنه‌های زیادی را از بازی همچنان یادتان هست. خوشبختانه نسخه‌ی واقعیت مجازی برای این بازی در نظر گرفته شده تا شما بتوانید به صورت اول شخص، با صحنه‌های ترسناک و خوفناک بازی تجدید دیدار کنید.

اگر هیچ ایده‌ای ندارید که این بازی درباره‌ی چیست، شما در نقش فردی به اسم لئون کندی ماموریت پیدا می‌کنید تا دختر رئیس جمهور آمریکا را که در یک روستای اروپایی گم شده را پیدا کنید اما هیچ ایده‌ای ندارید که چه اتفاقات شومی قرار است بر سر شما نازل شود. این بازی با گرافیک بسار خوبی که دارد و همچنین طراحی صدای فراگیر می‌تواند هر بازیکن نترس را به وحشت بیندازد. حتی اگر بارها نسخه‌ی معمولی رزیدنت ایول ۴ را به اتمام رسانده‌اید، نسخه‌ی VR را نباید از دست بدهید!

۵. بازی No Man’s Sky

  • سازگار با: پلی‌استیشن VR، ایکس‌باکس، اکیولوس ریفت S، HTC Vive و Valve Index

بازی No Man’s Sky یک بازی علمی تخیلی به شمار می‌رود که شما را در میلیون‌ها سیاره‌ی عجیب رها می‌کند. شما می‌توانید در مناطق مختلف مثل جنگل‌ها، زمین‌های بایر و سایر موارد به گشت و گذار بپردازید و چیزهایی را کشف کنید که تا الان کسی آنها را پیدا نکرده است.

این بازی از صحنه‌های اکشن و مبارزه هم برخوردار بوده و این شما هستید که نوع سبک مبارزه را تعیین می‌کنید. همچنین شما می‌توانید پایگاه خود را روی یک سیاره‌‌ی ناشناخته بسازید. یکی از جذابیت‌های بازی در این مسئله نهفته که هر منطقه‌ای که دلتان بخواهد می‌توانید سفر کنید. همچنین از هر سیاره‌ای هم که دلتان بخواهد می‌توانید منابع متنوعی را استخراج کنید. شما همچنین برای خود می‌توانید سفینه انتخاب کنید. سفینه‌ها به چهار دسته‌ی مبارز، تریدر، تحقیقاتی و اکتشافی طبقه‌بندی می‌شوند. بنابراین، اگر عاشق اکتشاف و فضای علمی-تخیلی هستید، این بازی را نباید از دست بدهید.

۶. بازی Arizona Sunshine

  • سازگار با: HTC Vive، آکیولوس ریفت، کوئست، Valve Index و هدست‌های پلی‌استیشن VR

بازی Arizona Sunshine یک بازی تیراندازی اول شخص با محوریت زامبی‌ها در دنیای آخر الزمانی است که شما باید به تبع با زامبی‌ها مبارزه کنید. شما با کلی سلاح مثل پیستول،‌ شاتگان و حتی نارنجک باید به استقبال زامبی‌ها رفته و همچنین پرده از رازهای صحرای آریزونا بردارید.

شما با گذاشتن هدست روی سر خود می‌توانید بودن در محیط‌های متنوعی مثل شهرهای متروکه، معادن تاریک و سایر موارد را تجربه کنید. البته که محیط‌های تاریک بیشتر موجب ترساندن شما می‌شود. جالب است بدانید حالت چندنفره و همکاری نیز در بازی طراحی شده تا شما به همراه سایر دوستان خود بتوانید در کنار یکدیگر مبارزه را به جلو پیش ببرید. به طور کلی، سیستم مبارزه‌ی عالی، جو حاکم بر بازی و همچنین امکان بازی به صورت چند نفره موجب شده تا این بازی را نیز جزو بهترین بازی‌های رایگان هدست واقعیت مجازی تلقی کنیم.

۷. بازی SuperHot VR

  • سازگار با: پلی‌استیشن VR، ریفت S، HTC Vive، Valve Index و هدست‌های ویندوز

تجربه‌ی بازی SuperHot VR تقریبا چیزی شبیه به فیلم سینمایی اکشن است. با این تفاوت که شما باید یک هدست واقعیت مجازی را روی سر خود قرار دهید. در این بازی شما می‌توانید نسبت به گلوله‌های دشمن و مشت و لگد دشمنان جا خالی داده و حتی در یک پروسه‌ی صحنه آهسته، دشمنان را از پا در بیاورید! سکانس‌های صحنه آهسته زمانی اتفاق می‌افتد که شما از گلوله‌ها و همچنین مشت دشمن‌ها جا خالی می‌دهید.

در این بازی فقط نباید با سلاح خیلی سریع به دل دشمن بزنید. بلکه در بسیاری از مواقع با فکر کردن و برنامه‌ریزی باید حرکت کنید. این بازی VR طیف متنوعی از سلاح و گجت را به شما ارائه می‌دهد؛ از پیستول و شاتگان‌های مختلف گرفته تا پرتاب چاقو و شوریکن‌های هیجان انگیز.

چیزی که باعث شده این بازی نسبت به سایر محصولات VR خاص به نظر برسد، طراحی گرافیک مینیمال آن است که شما را بدون حواسپرتی در دل ماجرا قرار می‌دهد. این بازی موفق شده طرفدارهای زیادی را به همین دلایل مذکور پیدا کند.

۸. بازی I Expect You To Die 2

  • سازگار با: متا کوئست ۲، ریفت، HTC Vive، Valve Index، پلی‌استیشن VR و هدست‌های ویندوز

در بازی I Expect You To Die 2 شما باید در نقش یک مامور مخفی، برنامه‌های یک سازمان شیطانی به اسم زوراکسیس را برملا کنید. این بازی در مناطق متنوعی در کره‌ی زمین اتفاق می‌افتد و شما طبق معمول صاحب دنیای متنوعی از سلاح‌ها و تجهیزات هستید.

از رمزگشایی پیام‌های مخفی گرفته تا خنثی کردن مین‌ها و بمب‌ها، هر ماموریت شما را به چالش می‌کشد. اگر هم به زبان انگلیسی مسلط باشید، احتمالا از شنیدن دیالوگ‌های بامزه‌ی بازی می‌خندید! در کنار تمام این موارد، پازل‌های مختلفی هم در بازی طراحی شده که شما باید با هوش و درایت خود آنها را حل کنید. خلاصه برای افرادی که عاشق بازی‌ در این سبک هستند، بازی I Expect You To Die 2 یک تجربه‌ی معرکه خواهد بود.

۹. بازی Rec Room

  • سازگار با: پلی‌استیشن VR، اندروید، متا کوئست، ایکس‌باکس وان، iOS و هدست‌های ویندوز

بازی Rec Room در واقع یک زمین بازی واقعیت مجازی است که شما می‌توانید هر چیزی که دلتان می‌خواهد را در محیط بازی خلق و بازی کنید. همچنین امکان اتصال به سایر دوستانتان را هم دارید. این بازی در واقع یکی از بهترین بازی‌های چند نفره هم محسوب می‌شود؛ چرا که شما به همراه سایر دوستانتان می‌توانید با یکدیگر وارد رقابت شده و یک پازل را حل کنید.

چه دلتان بخواهد یک آسمان خراش را در بازی بسازید یا یک خانه‌ی متروکه و جن‌زده، سیستم ساخت و ساز در بازی به شما اجازه می‌دهد هر چیزی که می‌خواهید را به آسانی بسازید. شما حتی می‌توانید تصاویر و بوم نقاشی برای خود خلق کرده و صرفا به فعالیت‌های هنری بپردازید!

فعالیت‌های متنوعی را می‌توانید انجام دهید. از لیزر تگ و پینت‌بال گرفته تا اکتشاف در دنیاهای مجازی، همگی با بازی Rec Room قابل انجام است. شما همچنین می‌توانید شخصیت خودتان را در بازی شخصی‌سازی کرده و رسما یک کاراکتر کاملا متفاوت از جنبه‌ی ظاهری را در بازی از خود به نمایش بگذارید.

۱۰. بازی Open Brush

  • سازگار با: هدست کوئست

نقاشی به خودی خود یک سرگرمی جالب محسوب می‌شود، اما در محیط واقعیت مجازی سه بعدی که در آن می‌توانید به دلخواه خود رنگ آمیزی کنید، حتی جالب‌تر هم خواهد بود. بازی Open Brush به شما این امکان را می‌دهد که در فضایی سه‌بعدی که در آن اشیا از طریق تصاویر زنده می‌شوند، خیال‌پردازی‌های خود را با نقاشی در محیط واقعیت مجازی پیاده‌سازی کنید.

با یک اتاق کامل برای درخشش خلاقیت شما، خیلی سریع عاشق Open Brush خواهید شد. اگر هنر را دوست دارید، Open Brush یکی از بهترین بازی‌های Oculus Quest به شمار می‌رود که برای استفاده شما در دسترس بوده و به طور کاملا رایگان می‌توانید از این برنامه در هدست‌های کوئست استفاده کنید.

برای تجربه بازی های رایگان هدست واقعیت مجازی کدام مدل را بخریم؟

اگر قصد دارید به طور رایگان بازی‌های هدست واقعیت مجازی را تجربه کنید، به طور حتم هدست‌های Quest را پیشنهاد می‌کنیم. این هدست‌ها که توسط شرکت متا فیس بوک ساخته شده، توانایی اجرای اکثر بازی‌های هدست واقعیت مجازی مثل Beat Saber را دارد. همچنین در حالت حاضر هدست‌ Quest 2 قیمت بسیار مطلوبی در بازار هدست‌های VR دارند و می‌توان با خرید هدست Quest 2 با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت، بالغ بر ۲۰ مدل بازی مختلف را روی دستگاه نصب کنید.

۱۷,۸۰۰,۰۰۰ تومان

شما با خرید هدست‌ کوئست متا می‌توانید به نوعی تحریم‌ها را دور زده و با فعال‌سازی حالت Developer mode می‌توانید فایل‌های بازی و اپلیکیشن‌های مختلف را با پسوند APK روی هدست نصب کنید. همچنین شما می‌توانید با هدست‌های کوئست بدون نیاز به سایر تجهیزات و به تنهایی با هدست خود به صورت مستقل بازی کنید.

با تمام این تفاسیر، اگر اصرار دارید با قوی‌ترین گرافیک بصری بتوانید در دنیای واقعیت مجازی اوقات خود را سپری کنید، شاید خرید هدست واقعیت مجازی پلی استیشن تحت عنوان PS VR2 گزینه‌ی بهتری باشد؛ هر چند برای تجربه‌ی بازی‌های سونی باید به صورت قانونی بازی‌های مخصوص را خریداری کنید.

۱,۰۳۵,۰۰۰

۵۹۹,۰۰۰

تومان

منبع: دیجی‌کالا مگ

سوال و جواب‌های رایج

آیا می‌توان روی هدست‌های واقعیت مجازی به طور رایگان بازی کرد؟

روی هدست‌های کوئست این امکان وجود دارد.

ارزان‌ترین هدست واقعیت مجازی که می‌توان الان خرید چیست؟

هدست Meta Quest 2 با ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت ارزان قیمت‌ترین هدست VR با کیفیت محسوب می‌شود.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

آموزش ارسال دایرکت هوشمند اینستاگرام؛ مفیدترین قابلیت برای کسب‌وکارهای اینترنتی

چطور می‌توان دایرکت هوشمند اینستاگرام را ارسال کرد؟ در این مطلب به شما یاد می‌دهیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *