بهترین بازی های آنلاین پلی استیشن که برای تجربه نیازی به اکانت پلاس ندارند

ما در این مقاله بهترین بازی های آنلاین پلی استیشن را که نیازی به خرید اشتراک پلاس ندارند به شما معرفی می‌کنیم. شکی در این موضوع نیست که شرکت‌های کنسول سازی به دنبال درآمد هستند و سونی با کنسول پلی استیشن خود هم از این قاعده مستثنی نیست. سرویس‌های مختلفی که پلی استیشن پلاس معرفی می‌کند، هزینه‌ایی از 60 تا 120 دلار داشته و به شما دسترسی‌های مختلفی را داده تا بتوانید در کنار دیگر آپشن‌‌ها، بازی‌های مختلفی را به صورت آنلاین بازی‌ کنید. از آن جایی که این سرویس‌های مختلف پلاس، از اسنشال گرفته تا اکسترا و دلوکس می‌توانند در کشور ما از 200 هزار تومان تا 800 هزار تومان هزینه داشته باشد، ممکن است به دنبال لیستی از بازی های آنلاین PS5 باشید که نیازی به اشتراک پلاس نداشته باشند. ما در این مقاله سعی داریم به شما لیستی از بهترین بازی های آنلاین پلی استیشن ارائه دهیم که نیازی به هزینه خاصی از سمت اشتراک پلاس نداشته باشند.

معرفی بهترین بازی های آنلاین پلی استیشن که نیازی به اشتراک پلاس ندارند

اشتراک پلی استیشن پلاس با سه دسترسی خود می‌تواند کمی محدود کننده به نظر برسند مخصوصا وقتی فقط می‌خواهید به صورت آنلاین و مولتی‌پلیر به تجربه بازی‌های مورد علاقه‌تان بپردازید. احتمالا وقتی بدانید چند عنوان مختلف از شرکت‌های مختلف را به صورت رایگان تجربه کنید برق از سرتان خواهد پرید. شما می‌توانید در این بازی‌ها به صورت آنلاین ساعت‌ها با دوستان خود سرگرم شده بدون اینکه حتی اشتراک خاصی نیاز داشته باشید. بعضی از اسامی این لیست از بهترین بازی‌ های آنلاین PS5 هستند و می‌توانند تجربه هیجان انگیزی را برای شما و دوستانتان به ارمغان بیاورند. قسمت جالب ماجرا اینجاست که برخی از اسامی، از معروف‌ترین و هیجان انگیز‌ترین عناوین موجود در دنیای بازی‌ها هستند،‌ حالا با در نظر گرفتن رایگان بودن آن‌ها برای تجربه آنلاین می‌توان گفت این بازی‌ها بهترین بازی های آنلاین پلی استیشن هم محسوب می‌شوند. با ما در معرفی بهترین بازی های آنلاین پلی استیشن که نیازی به اشتراک پلاس ندارند، همراه باشید.

1) Fortnite

بازی Fortnite در لیست بازی های آنلاین پلی استیشن 5

کمتر کسی در دنیای گیمینگ وجود دارد که نام این عنوان از Epic Games را نشنیده باشد و درست فهمیدید، این بازی برای تجربه مولتی پلیر و آنلاین کاملا رایگان است. Fortnite که در سبک Survival طراحی شده، وقتی در انتهای سال 2017 بتل رویال را هم با خود ادغام کرد تقریبا بقیه هم سبک‌های خود را ناک اوت کرد و به یکی از بهترین‌ها تبدیل شد. عنوان PUBG برداشتی واقع‌گرایانه‌تر از این بازی بود و این عنوان هم توانست خودی نشان دهد ولی سبک کارتونی Fortnite این بازی توانست مخاطبان جوان‌تر را به خود جذب کند. در عین حال گیم‌پلی عالی و نقشه‌ همیشه در حال تغییر این بازی محبوبیتش را دو چندان کرد و توانست خود را به عنوان یکی از بهترین عناوین در این موضوع، بهترین بازی های آنلاین پلی استیشن میان گیمرها معروف کند.فورتنایت با گنجاندن کراس اوورهایی با فرنچایزهای محبوب مانند Rick and Morty و Dragonball Z، میزبانی کنسرت‌های بصری همه‌جانبه و موارد دیگر، همچنان در حال محبوب شدن است و بزرگ‌ترین نوآوری آن‌ها ایجاد حالت Zero Build بود که یکی از عناصر کلیدی بازی را حذف می‌کند تا افراد بیشتری را جذب کند. Fortnite یکی از بازی های آنلاین PS5 در سبک تیراندازی سوم شخص بوده که در هر زمینه‌ای چیزی برای گفتن دارد.

2) Dauntless

بازی Dauntless یکی از آن بازی‌های مجانی بوده که خرید‌های درون برنامه‌ایی دارد،‌ اما به جرات می‌توان گفت تجربه این بازی می‌تواند ساعاتی خاص را برای شما به ارمغان بیاورد. زمین در این عنوان فانتزی بهم ریخته، البته نه به تنهایی توسط موجوداتی به نام Behemoths. دنیا از هم پاشیده و مردم دچار چند دستگی شده‌اند و در این میان این هیولاها هم برای ادامه زندگی به خوردن انسان‌ها نیاز دارند. شما نقش شکارچی این موجودات را بر عهده داشته و با به دست آوردن آیتم‌های مختلف و به‌کارگیری آن‌ها برای ارتقای سلاح و زره خود، نبردی سنگین را شروع می‌کنید که به‌ظاهر زود تمام می‌شود اما با ورود به آن، متوجه می‌شوید دنیای این عنوان که یکی از بهترین بازی های آنلاین پلی استیشن است، هیچ انتهایی ندارد. یکی از بهترین بخش‌های بازی Dauntless احساس اکتشافی است که هنگام گشتن در سرزمین‌های جدید و دیدن شکارچیان دیگر به شما دست می‌دهد. از بین بردن هیولاهای قوی تر همچنین به این معنی است که می توانید سلاح های قوی تری بسازید تا هیولاهای بعدی را در مسیر خود از بین ببرید. حتی قسمت مولتی‌پلیر آن‌ به شما اجازه می‌دهد با دیگر بازیکنان هم‌گروه شده و سلاح‌هایی قدرتمندتر هم بسازید که دانتلس را به یکی از بهترین بازی های آنلاین پلی استیشن تبدیل می‌کند.

3) Final Fantasy 14

بازی Final Fantasy 14 در مرحله اول کاملا رایگان نیست اما خوش‌بختانه برای لذت بردن از آن نیازی به اشتراک پلی استیشن پلاس ندارید. بازی و بسته‌های الحاقی آن هزینه دارد و برای دسترسی به محتوای آنلاین آن نیاز به اشتراک دارد، اما برای اجرای آن در یکی از کنسول‌های سونی نیازی به پرداخت هزینه ندارید. این بازی که در سبک MMORPG ساخته شده یکی از عظیم‌ترین‌ها بوده و تا ساعت‌ها می‌توانید از ماجراجویی لذت ببرید که این عنوان را به یکی از بهترین بازی های آنلاین PS5 تبدیل می‌کند. این بازی به دلیل روایت‌های جذاب، کراس‌اورها و به‌روزرسانی‌های مداوم به یکی از محبوب‌ترین بازی‌های آنلاین تبدیل شده و می‌توانید نسخه آزمایشی رایگان آن‌را از قبل از اینکه برای بازی MMO نیاز به پرداخت داشته باشید؛ بازی کنید.

4) Call Of Duty: Warzone

ژانر بتل رویال یکی از بهترین گزینه‌ها برای سری Call of Duty بود و بالاخره این سری بسیار محبوب با عنوان Call Of Duty: Warzone به زمین بازی آمد. شرکت Activision مدت‌ها بود که به دنبال ساخت یک بازی رایگان از سری Call of Duty بود که در این ژانر مانور بدهد و حالا به لطف استودیو Infinity Ward می‌توانیم در بازی Call of Duty Warzone با چتر به جزیره‌ای دوردست بپریم و دنیای جنگ را به خوبی تجربه کنیم. مانند دیگر بازی‌های بتل رویال سوار یک هواپیما خواهید شد و روی نقشه فرود خواهید آمد. وجه تفاوت این بازی نسبت به بقیه در تعداد بازیکنان آن است. هر بار 150 نفر در قالب گروه‌های سه‌نفره روی نقشه فرود می‌آیند و تنها یک سلاح کمری به همراه خوددارند. اولین کار قطعاً پیدا کردن سلاح‌های قدرتمند است و در همین حوالی دایره‌های نام‌آشنای ژانر بتل رویال پدیدار می‌شوند و باید خود را به این منطقه مخصوص برسانید تا جام سالم به در ببرید. استودیو در صورت کشته شدن به شما یک فرصت دوباره می‌دهد اما باید در یک مسابقه تن‌به‌تن با فرد دیگری که تازه کشته‌شده است قرار بگیرید و خود را ثابت کنید. این عنوان از بقیه هم‌سبک‌هایش واقعی‌تر بوده و اگر از ظاهر فورتنایت یا ویژگی‌های شخصیتی Apex Legends خوشتان نمی‌آید عنوان ذکر شده یکی بهترین بازی های آنلاین پلی استیشن بوده که نیازی به اشتراک پلی استیشن ندارد.

5) Apex Legends

Apex Legends بعد از فورتنایت یکی از موفق‌ترین بتل رویال‌هایی است که تا به امروز منتشر شده است. این بازی توسط Respawn Entertainment که عمدتاً برای سری Titanfall شناخته می‌‌شود، در دست توسعه بود تا اینکه استودیو اوایل سال 2019 عنوان Apex Legends را روانه بازار کرد. مانند دیگر بازی‌های بتل رویال، در شروع مسابقه باید اسلحه‌ها و زره‌های خود را به دست بیاورید، اما شخصیت‌ها و توانایی‌های منحصربه‌فرد آن‌ها به بازیکن اجازه می‌دهد تا از بقیه متمایز شود. اکثر مسابقات معمولاً شامل تیم‌های سه نفره می‌شوند که تا آخر با هم همراهند، که این عنوان را به یکی از بهترین بازی های آنلاین پلی استیشن و فراموش نکنیم، رایگان پلی استیشن تبدیل می‌کند. ای‌پکس از زاویه دید اول شخص بازی استارت خورده و قابل به ذکر است که این بازی به طور کلی بر اساس همکاری بین بازیکنان ساخته شده است. در این عنوان که یکی از بهترین بازی های آنلاین PS5، همکاری بسیار مهم است و رایگان بودن این قسمت می‌تواند لحظات خوبی را برای شما و دوستانتان به ارمغان بیاورد.

6) Warframe

Warframe که برای اولین بار در سال 2013 به بازار عرضه شد، بالا و پایین‌های زیادی داشته و علیرغم دریافت حجم وسیعی از محتوای جدید، همچنان رایگان است. این بازی اکشن سوم شخص شامل حالت‌های مختلف PvE و PvP است که می‌توانید با دوستان خود بازی کنید و این همکاری به شما اجازه می‌دهد محتوای بیشتری را باز کنید. مانند بازی Genshin Impact، در Warframe کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد که ممکن است در ابتدای استارت خوردن بازی کمی زیادی به نظر برسد. در این عنوان که یکی از بهترین بازی های آنلاین PS5 است، شما می‌توانید شخصیت خود را به هر شکلی که دوست دارید با مجموعه‌ای از توانایی‌های قدرتمند خوشان است شخصی سازی کنید و پس از شروع، می‌توانید ساعت‌ها به کاوش در سیارات جدید و یادگیری در مورد جناح‌‌های موجود در جهان آن بپردازید.

7) Rec Room

تا اینجای کار به شوترهای زیادی اشاره داشتیم، اما بعضی وقتا عنوانی از سبکی متفاوت نیاز است. Rec Room یک پلتفرم عظیم پر از بازی‌ بوده و می توان این عنوان را با هدست PSVR هم بازی کرد. خود بازی Rec Room در اولین لود شدن با مجموعه‌ای از فعالیت‌ها همراه است، اما بهترین محتوا توسط کاربران با استفاده از مجموعه ابزار درون بازی آن ایجاد و به اشتراک گذاشته می‌شود. کارهای زیادی برای انجام و دیدن در داخل این بازی وجود دارد. شما می‌توانید به راحتی با دوستان خود بازی را استارت زده و چیز جدیدی برای بازی یا تجربه روزانه پیدا کنید که این مورد را هم به یکی از بهترین بازی های آنلاین پلی استیشن که نیازی به اشتراک پلاس ندارند تبدیل می‌کند.

8) Fall Guys

بازی Fall Guys یک اثر Co-Op چند نفره بتل رویال است که با استایل طراحی بامزه‌اش گیمر‌های زیادی را به خود جذب کرده است. در این بازی خبری از سلاح و کشتن حریفان نیست؛ هر بار 60 بازیکن وارد بازی می‌شوند و پس‌ازآن تلاش به‌منظور رسیدن به مراحل بالاتر شروع می‌شود اما هرج‌ومرج جلوی پیشرفت تمامی بازیکنان را می‌گیرد و چند نفر حذف می‌شوند تا در آخر یک بازیکن باقی بماند. این بازی شما را به 5 مینی گیم کوتاه از میان 24 بازی کوتاه موجود می‌فرستد و تعدادی از بازیکنان مرحله‌به‌مرحله حذف می‌شوند تا در‌نهایت یک‌نفره برنده میدان بیرون بیاید. وقتی فال گایز در سال 2020 عرضه شد، باید اشتراک پلاس می‌داشتید اما با توجه به این‌که بازی یک مولتی‌پلیر آنلاین است توجه بسیار کمی را به خود جلب کرد. با این حال، در اوایل سال 2022، توسعه دهندگان بازی تصمیم گرفتند که Fall Guys را به یک بازی رایگان تبدیل کنند و نیاز به اشتراک را از بین بردند. این تصمیم، توانست به معروف شدن بازی کمک زیادی کند چون تعداد بازیکنان فوراً افزایش یافت. اگر به دنبال بهترین بازی های آنلاین PS5 با ظاهری جالب می‌گردید، این عنوان می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

9) Genshin Impact

بازی Genshin Impact یک عنوان RPG جهان باز بوده که بر عناصر فانتزی تمرکز دارد و شامل تعداد زیادی شخصیت برای آنلاک کردن و کنترل است. این بازی از مکانیک گاچا برای تعیین قهرمان شما استفاده می‌کند، اما چیزی که می‌تواند جالب‌تر باشد، گشتن در دنیای بی‌انتهای این بازی است. زیبایی شناسی آن شاید شما را یاد عنوان Breath of the Wild بیندازد اما گنشن به دلیل سیستم مبارزه و روایت داستان خوش‌تراشش متمایزتر است. حجم محتوا در این بازی خیره کننده است و شما به راحتی می‌توانید با کسب ارز درون بازی برای باز کردن قفل شخصیت‌های جدید همه چیز را امتحان کنید. این بازی در حالت آنلاین پلی استیشن کاملا رایگان بوده که این بازی را به یکی از بهترین بازی های آنلاین پلی استیشن تبدیل می‌کند.

10) Rogue Company

عنوان Rogue Company یک تیراندازی سوم شخص با حالت‌های مختلف PvP برای بازی است. این بازی دارای بیش از بیست قهرمان قابل بازی است که به Rogues معروفند و هر کدام دارای توانایی‌های منحصر به فرد و سرگرم کننده خود هستند. هر کدام از این قهرمانان امتیازات و بارگیری‌های خاص خود را دارند، اما برای باز کردن قفل همه آنها باید ارز درون بازی داشته باشید. اگر به بازی جدیدی برای بازی به تنهایی یا با گروهی از دوستان نیاز دارید، Rogue Company یکی از آن بازی‌هایی است که چک کردنش ضرری ندارد. این مجموعه دارای شخصیت‌های عالی و مبارزات شگفت انگیزی است که می‌تواند تا ساعت‌ها شما را سرگرم کند. شاید عنوانی نباشد که بتوانید تا مدت‌های طولانی با آن سرگرم شوید ولی چیزهایی برای گفتن دارد.

11) Brawlhalla

بازی Brawlhalla اثری از استودیوی Blue Mammoth Games آمریکایی است. این استودیو که از سال 2018 به یکی از استودیو‌های تابعه یوبی‌سافت تبدیل شد، اما قبل از آنکه به زیر پرچم یوبی‌سافت برود با انتشار این بازی نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت. اگر به دنبال یک آنلاین در ژانر فایتر با طیفی گسترده از شخصیت‌ها و مراحل هستید، Brawlhalla احتمالا گزینه‌ خوبی برای شما باشد. این بازی شامل بیش از پنجاه شخصیت اسطوره‌ایی قابل بازی است که از داس، شمشیر و تعداد زیادی سلاح دیگر برای مبارزه با یکدیگر استفاده می‌کنند. در ابتدای عرضه، عنوان با یک سری شخصیت‌ اصلی عرضه شد، اما با گذشت زمان چهره‌های آشنا از Street Fighter، WWE و غیره به فهرست جنگجوهای این بازی اضافه شدند. مانند بازی Super Smash Bros، شما در یک زمین مبارزه دو بعدی مبارزه می‌کنید و باید حریفان خود را از زمین مبارزه بیرون کنید تا طعم پیروزی را بچشید. این بازی بعد از عرضه در سال 2017، همچنان به پیشرفت ادامه داده و همیشه در حال در یافت به‌روزرسانی بوده است که این گزینه‌ را به یکی از بهترین بازی های آنلاین PS5 تبدیل می‌کند. این بازی در ژانر مبارزه‌ای بوده و به صورت چند‌نفره و Co-Op هم قابل بازی کردن است.

12) KartRider: Drift

تا اینجای کار کلمه بتل رویال به تعداد زیادی در لیست وجود داشت اما خبر خوب برای طرفداران بازی‌های مسابقه‌ایی این است که KartRider: Drift اینجاست تا لیست را پرتنوع‌تر کند. بازی KartRider: Drift که یکی از بهترین بازی های آنلاین پلی استیشن است، یک مسابقه آرکید رایگان بوده که به شما امکان می‌دهد در حالت Speed یا حالت Chaotic Item به صورت آنلاین با هفت نفر دیگر رقابت کنید. با در نظر گرفتن این مسئله که KartRider: Drift یک بازی رایگان است، گزینه‌هایی که به شما ارائه می‌دهد بسیار جالب‌اند. شما در این بازی می‌توانید بدون صرف هزینه، وسیله نقلیه و شخصیت خود را شخصی سازی کنید. در عین حال به‌روزرسانی‌های دائمی بازی می‌تواند باعث شود KartRider: Drift هیچ‌وقت برای شما کهنه نشود. همچنین این بازی دارای قابلیت Crossplay هم بوده که به شما اجازه می‌دهد عنوان را با هر یک از دوستان خود که آن را روی سوئیچ، ایکس باکس، رایانه شخصی یا موبایل دارند، بازی کنید.

حرف آخر

با رشد روز به روز کنسول‌ها در میان بازیکنان، خدماتی مانند اشتراک‌ پلاس پلی استیشن بسیار فراگیر شده‌اند. این اشتراک‌ها می‌توانند به شما اجازه‌های دسترسی و بازی‌های‌ خاصی را ارائه دهند که می‌توانند بازی کردن را برای شما بسیار جالب‌تر از همیشه کنند. بازی‌های پلاس اسنشیال، اکسترا و پریمیوم به عنوان بخش‌های اصلی این سرویس، ویژگی‌ها و امکانات خاص خود را دارند که بر اساس آن‌ها گیمرها می‌توانند انتخاب‌های مورد علاقه خود را داشته باشند. این اشتراک‌ها می‌توانند برای برخی از  گیمرها مانع لذت بردن از بهترین بازی های آنلاین پلی استیشن باشند و ما در این مقاله سعی کردیم به شما بازی‌هایی را معرفی کنیم تا این سد را دور زده و لیستی از بهترین بازی های آنلاین PS5 را به شما نشان دهیم. مهم نیست اگر از بازی‌های اکشن، بتل رویال یا ماجراجویی علاقه دارید؛ گزینه‌های زیادی برای لذت بردن در دسترس شماست. امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید و برای شما کارساز بوده باشد و همچنین اگر بازی خاصی در نظر شماست لطفا آن‌را برای ما در بخش نظرات با ما در اشتراک گذاشته و سخنان خود را با ما در این مورد در اشتراک بگذارید!


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

سازندگان سابق Days Gone برای دنباله‌ی آن امید واهی می‌دهند • دیجی‌کالا مگ

کامیونیتی منیجر یا به عبارتی دیگر مدیر انجمن و بازاریابی بازی Days Gone محصول استودیوی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *