بهترین بازی شطرنج اندروید ؛ ۱۵ بازی + لینک دانلود

در این مقاله قصد داریم تا نگاهی کوتاه به بهترین بازی‌های شطرنج موبایلی بیاندازیم که برخی از آن‌ها علاوه‌بر سرگرمی جنبه آموزشی نیز دارند.

شطرنج یکی از محبوب‌ترین بردگیم‌های دنیا است که برخلاف بیشتر بردگیم‌های دیگر به‌شدت نیازمند به فکر و چیدن استراتژی مناسب است. همین امر باعث شده که این بردگیم به یک رشته ورزشی نیز تبدیل شود و هرساله نیز مسابقات بین‌المللی شطرنج نیز برگزار می‌شود. درکنار این موضوع بازی‌های ویدیویی مختلفی براساس شطرنج ساخته شده است که هریک از آن‌ها ویژگی‌ها و طرفداران مخصوص به خود را دارند. تعداد از این موارد تمرکز خود را روی آموزش و نکات تکنیکی مختلف گذاشتند و تعداد دیگر نیز هدفی جز سرگرم کردن مخاطب خود ندارند. حال در این مقاله قصد داریم تا به معرفی بهترین بازی‌های شطرنج موبایلی بیاندازیم که هریک از آن‌ها نیز حال و هوای مخصوص به خود را دارند. در ادامه و با معرفی ۱۵ بازی با محوریت شطرنج همراه زومجی باشید.

بهترین بازی شطرنج اندروید

۱۵- بازی Chess – Play and Learn

  • استودیو: Chess.com
  • قیمت: رایگان
  • سال انتشار: ۲۰۰۹

در ابتدا به سراغ یکی از محبوب‌ترین و البته بهترین بازی شطرنج موبایلی یعنی بازی Chess – Play and Learn می‌رویم که می‌توانید به‌صورت آزادانه با سایر بازیکنان آنلاین به رقابت بپردازید. بازی شامل مادهای مختلفی است که هریک از آن‌ها علاوه‌بر هیجان جنبه‌های آموزشی بسیار دارند. حال که صحبت از آموزش و یادگیری شد باید بدانید که این بازی یک بخش آموزشی بسیار گسترده نیز دارد که می‌توایند تکنیک‌های مختلف بسیاری را در آن بیاموزید. در بخش آموزش بازیکنان در موقعیت‌هایی خاص در صفحه شطرنج قرار می‌گیرند که باید بهترین حرکت ممکن را آغاز کنند. بازی ظاهر ساده‌ای دارد اما می‌توان در بخش تنطیمات بازی به‌صورت گسترده موارد مختلف را شخصی‌سازی کرد. در مجموع اگر می‌خواهید یک بازی شطرنج تمام عیار در موبایل خود داشته باشید، بدون تردید بازی Chess – Play and Learn بهترین گزینه موجود است.

دانلود بازی Chess – Play and Learn

۱۴- بازی Really Bad Chess

  • استودیو: Zach Gage
  • قیمت: رایگان
  • سال انتشار: ۲۰۱۷

اصل بازی شطرنج به این صورت است که بازیکنان دو ردیف مهره در اختیار دارند که در ردیف اول مهره‌هایی با حرکت آزادانه‌تر و در ردیف دوم مهره‌های سرباز با حرکت محدود وجود دارند. این اصول در بازی Really Bad Chess کاملا متفاوت است؛ درواقع در این بازی بازیکنان در هر نوبت تعداد و تنوع مهره‌ای متفاوتی را دارند که بازی را کاملا خاص می‌کند. به‌عنوان مثال در یک بازی شاید یک بازیکن ۳ مهره وزیر و ۱ اسب و در ادامه مهره‌های دیگر را در اختیار داشته باشد که باید با بازیکن مقابل با همین ترتیب مهره به رقابت بپردازد. بازی شامل مادهای روزانه، هفتگی و موارد دیگر است که می‌توانید با رقابت در هریک از آن‌ها رنک خود بالاتر ببرید.

دانلود بازی Really Bad Chess

۱۳- بازی Chess Tactics Pro

  • استودیو: LR Studios
  • قیمت: رایگان
  • سال انتشار: ۲۰۱۴

اگر به‌دنبال یک بازی آموزش محور شطرنج در موبایل خود هستید، بازی یا به عبارتی بهتر برنامه Chess Tactics Pro گزینه بسیار مناسبی است. در این برنامه همان‌طور که از نام آن مشخص است تاکتیک‌های شطرنج در یک سری مراحل آموزش داده می‌شود و این موضوع همراه‌با تمرین‌های متعدد است. این برنامه شامل سه حالت پازل‌های روزانه، پازل‌های آفلاین و همچنین حالت پیشرفته است که چالش‌های دشواری را پیش روی کاربر قرار می‌دهد. درکنار این موارد برای اینکه کاربر ارتباط بیشتری با برنامه داشته باشد شخصی‌سازی‌های مختلف برای مهره و صفحه شطرنج در نظر گرفته شده است که می‌توانید از هریک از آن‌ها استفاده کنید.

دانلود بازی Chess Tactics Pro

۱۲- بازی Real Chess 3D

  • استودیو: EivaaGames
  • قیمت: ۲ دلار
  • سال انتشار: ۲۰۱۹

در طول این مقاله اکثر بازی‌های که معرفی شده است حالت دو بعدی دارند ولی در این قسمت قصد داریم به سراغ یک بازی شطرنج تمام سه‌بعدی به نام Real Chess 3D برویم. در این بازی تماما آفلاین می‌توانید با هوش مصنوعی به رقابت بپردازید که البته هرگز آسان نخواهد بود. محیط سه‌بعدی بازی به‌لطف گرافیک جذابی که دارد به‌راحتی مخاطب را جذب خود می‌کند. همچین می‌توانید در بخش تنظمیات بازی هریک از جزئیات مانند صفحه شطرنج تا نوع مهره و رنگ‌ها آن‌ها را آنگونه علاقه دارید، شخصی‌سازی کنید. درکنار این موارد یک موسیقی آرام نیز در پس زمینه هر مسابقه پخش می‌شود که حسابی ذهن را برای تمرکز آماده می‌کند.

دانلود بازی Real Chess 3D

۱۱- بازی Chess Clash

  • استودیو: Miniclip
  • قیمت: رایگان
  • سال انتشار: ۲۰۲۱

اگر به به‌دنبال یک بازی شطرنج با قوانین اصلی ولی با فضای فانتزی هستید، بازی Chess Clash گزینه کاملا مناسبی است. در این بازی باید با سایر بازیکنان برای کسب رتبه و امتیاز بهتر به رقابت بپردازید. در پایان هر رقابت امتیازهایی را به‌دست می‌آورید که می‌توانید با استفاده از آن‌ها مهره‌ها و صفحه‌های شطرنج مختلفی را خریداری کنید. در طول هربازی در صورتی که بازیکنان را به فهرست دوستان خود اضافه کنید می‌توانید یک سری آیتم‌ها را با آن‌ها مبادله کنید. بازی شامل دو حالت کلاسیک و حالت سریع است که هریک از آن‌ها جذابیت‌های مخصوص به خود را دارند.

دانلود بازی Chess Clash

۱۰- بازی Learn Chess with Dr. Wolf

  • استودیو: Chess.com
  • قیمت: رایگان
  • سال انتشار: ۲۰۲۰

بازی Learn Chess with Dr. Wolf یکی از معروف‌ و پرطرفدارترین بازی‌های شطرنج موبایلی است که با وجود حالت‌های مختلف برای رقابت و یادگیری می‌تواند تا مدت‌ها علاقه‌مندان به شطرنج را سرگرم کند. در اوایل بازی می‌توانید به‌جای رقابت با بازیکنان وارد بخش آموزش شوید و طیف گسترده‌ای از تکنیک‌ها و نکات را از حالت مبتدی تا حرفه‌ای یاد بگیرید و سپس وارد رقابت‌ها شوید. درواقع در طول آموزش باید یک سری چالش‌ها را حل کنید که برای بسیاری از آن‌ها باید حسابی فکر و استراتژی لازم را پیاده‌سازی کنید. یکی از نکات جذاب بازی طراحی گرافیک و شخصیت‌های خاص بازی است که از همان ابتدا کاربران را علاقه‌مند به خود می‌کند.

دانلود بازی Learn Chess with Dr. Wolf

۹- بازی Lichess

  • استودیو: lichess.org mobile 1
  • قیمت: رایگان
  • سال انتشار: ۲۰۱۰

اگر به‌دنبال یک بازی شطرنج متفاوت هستید، بازی Lichess می‌تواند به‌راحتی و تا مدت‌ها سرگرمتان کند. در ظاهر ابتدایی بازی شبیه به دیگر بازی‌های شطرنج معروف است اما در باطن شامل حالت‌های مختلف و جذابی است که خود را با دیگر عناوین متمایز می‌کند. به‌عنوان مثال در حالت Crazy house زمانی‌که مهره بازیکن مقابل را بزنید آن مهره متعلق به شما می‌شود می‌توانید هر زمانی آن وارد بازی کرده و استفاده کنید. در حالت دیگری از بازی با نام Three check باید سه مرتبه بازیکن مقابل را کیش کنید تا برنده بازی شوید. به غیر از این دو مورد بازی شامل چندین حالت مختلف و چالشی دیگری نیز است که قوانین خاص خود را دارند.

دانلود بازی Lichess

۸- بازی Mate in 1

  • استودیو: Chess King
  • قیمت: رایگان
  • سال انتشار: ۲۰۱۵

بازی Mate in 1 بازیکنان را در موقعیت‌هایی قرار می‌دهد که باید تنها در یک حرکت برنده بازی شوند. به این صورت که بازیکنان در هر مرحله از بازی در موقیعتی خاص قرار می‌گیرند و در این حالت باید مهره‌ای را به گونه حرکت دهند که به اصطلاح حریف را کیش و مات کنند. در اوایل چالش‌های چندان دشوار نخواهند بود و با کمی دقت می‌توانید این کار را انجام دهید ولی با پیشرفت در بازی چالش‌ها دشوارتر می‌شوند.

دانلود بازی Mate in 1

۷- بازی Chess Universe

  • استودیو: Kings of Games
  • قیمت: رایگان
  • سال انتشار: ۲۰۲۰

بازی Chess Universe سعی دارد در محیطی فانتزی قوانین و درواقع اصول بازی شطرنج را آموزش دهد. در Chess Universe در ابتدا از سطح مبتدی روند بازی را آغاز می‌شود و با پیشرفت و ارتقاء سطح کاربر می‌توان وارد مراحل و البته چالشی دیگر شد. یکی از موارد جالب بازی بررسی و تجزیه و تحلیب مسابقات انجام شده است که دید خوبی را به نحوی بازی کاربر می‌دهد. همچنین بازی یک حالت آنلاین نیز دارد که می‌توان با سایر بازیکنان آنلاین دیگری به رقابت پرداخت. به غیر از این موارد بازی شامل چندین حالت چالشی مختلف است که هریک از آن‌ها قوانین خاص خود را دارند.

دانلود بازی Chess Universe

۶- بازی Shredder Chess

  • استودیو: shredderchess.com
  • قیمت: رایگان
  • سال انتشار: ۲۰۱۰

Shredder Chess یک بازی با محوریت شطرنج است که شامل بیش از ۱۰۰۰ چالش آسان تا پیشرفته است که بازیکنان باید آن‌ها را حل کنند. نحوه بازی اصلی به این‌گونه است که اگر در طول بازی حرکات مبتدی گونه‌ای را انجام دهید به‌طور متقابل نیز حریف شما نیز حرکت مبتدی را انجام می‌دهد. بازی شامل چندین حالت دشواری است که می‌توانید از بین آن‌ها بازی را پیش ببرید. بازی یک بخش آنالیز نیز دارد که میزان پیشرفت و همچین شیوه بازی بازیکن را نمایش می‌دهد که می‌تواند دید خوبی را به کاربران دهد. به مانند دیگر بازی‌های شطرنج معرفی در این بازی نیز می‌تواند باتوجه‌به سلیقه خود مهره‌ها و صفحه شطرنج را آنگونه که می‌خواهید تغییر دهید.

دانلود بازی Shredder Chess

۵- بازی Chessplode

  • استودیو: Juanma Altamirano
  • قیمت: رایگان
  • سال انتشار: ۲۰۱۹

بازی Chessplode با استفاده از قوانین اصلی شطرنج و البته اضافه کردن تنها یک قانون جدید سعی دارد کاربران را به سمت خود جذب کند. در این بازی شطرنج که با گرافیکی ساده اما جذاب همراه است باید طبق قانون‌های اصل بازی شطرنج سعی کنید مهره شاه بازیکن مقابل را به اصطلاح کیش و مات کنید. همه این موارد ساده به نظر می‌رسد که تا زمانی‌که با قانون خاص بازی آشنا شوید. در این قانون زمانی‌که با استفاده از یکی از مهره خود مهره بازیکن مقابل را بزنید، تمام مهره‌های افقی و عمودی آن ردیف نیز حذف می‌شود و این مورد شامل مهره خود بازیکن نیز می‌شود. بازی شامل سه حالت Multiplayer و Levels و Basic Levels است که هریک به نوبه خود جذابیت‌های خود را دارند.

دانلود بازی Chessplode

۴- بازی Chess King

  • استودیو: Chess King
  • قیمت: رایگان
  • سال انتشار: ۲۰۱۸

Chess King بیشتر از آن که یک بازی شطرنج باشد درواقع یک پکیج آموزشی شطرنج است که در قالب یک سری پازل و معما قصد دارد تاکتیک‌ها شطرنج را شرح دهد. در این بازی به صورا اتفاقی وارد یک سری بازی نیمه کاره می‌شوید که باید بازی را پیش ببرید که البته در اوایل از سطح آسان آغاز می‌شود و به ترتیب با کسب مهارت‌های لازم سطرح دیگر نیز بازی می‌شوید. قسمتی در این بازی وجود دارد که در صورتی که در طول بازی اشتباهی را انجام دهید بتوانید به‌صورت کامل از آن اشتباه درس بگیرید و دیگر آن را تکرار نکنید. به غیر از این موارد می‌توانید یک بازی کامل را از ابتدا با هوش مصنوعی قدرتمند خود بازی انجام دهید و مهارت‌های خود را بسنجید.

دانلود بازی Chess King

۳- بازی Chess Time

  • استودیو: Haptic Apps
  • قیمت: رایگان
  • سال انتشار: ۲۰۱۱

Chess Time یک بازی ساده با محوریت شطرنج است که می‌توانید به‌صورت آفلاین یا آنلاین با دیگر کاربران به رقابت بپردازید. با انجام مسابقات مختلف و کسب امتیازهای لازم می‌توانید جایگاه خود را در فهرست بهترین بازیکنان این بازی ارتقاء دهید. همچین در طول بازی می‌توانید در بخش گفت‌وگو با رقیب خود صحبت کنید. در بخشی از بازی می‌توانید عملکرد خود در طول بازی‌های انجام شده مشاهده کنید که می‌تواند دید خوبی را بدهد. در مجموع بازی Chess Time ساخته استودیوی Haptic Apps می‌تواند برای افرادی که تنها می‌خواهند یک بازی شطرنج ساده را با قوانین اصلی را تجربه کنند گزینه مناسبی باشد.

دانلود بازی Chess Time

۲- بازی Chess Adventure for Kids

  • استودیو: Chess.com
  • قیمت: رایگان
  • سال انتشار: ۲۰۲۱

بازی Chess Adventure for Kids همان‌طور که از نام آن می‌توان مشاهده کرد یک بازی شطرنج محور مخصوص کودکان است. در این بازی کاربر در نقش یک کودک قرار می‌گیرد و باید در طی مراحل مختلف دیگر شخصیت‌های بازی را شکست دهند که البته در اوایل بازی همه چیز آسان است ولی رفته، رفته با کسب مهارت بازی نیز چالشی‌تر می‌شود. همچنین در طول مراحل بازی نکات آموزشی بسیار نیز گفته می‌شود که به افزایش مهارت کودکان کمک بسیاری می‌کند. گرافیک بازی به‌لطف ساختار بازی کاملا کارتونی با رنگ‌بندی بسیار جذاب است که کودکان را به‌راحتی علاقه‌مند به خود می‌کند. در مجموع اگر کودکی دارید که می‌خواهید آن را به شطرنج علاقه‌مند کنید بازی Chess Adventure for Kids گزینه بسیاری خوبی است.

دانلود بازی Chess Adventure for Kids

۱- بازی SparkChess

  • استودیو: Media Division
  • قیمت: رایگان
  • سال انتشار: ۲۰۱۳

SparkChess یک بازی جذاب با محوریت شطرنج است که بازیکنان را حتی در رقابت آفلاین نیز حسابی به چالش می‌کشاند. بازی شامل چندین حالت رقابتی و سختی مختلف است که هریک از آن‌ها چالش‌ها و جذابیت‌های خاص خود را دارند. در طول بازی تمام حرکت‌‌های بازیکنان ثبت می‌شوند و در پایان بازی یک تحلیل کلی در رابطه بازی ارئه می‌شود که می‌تواند دید خوبی را در رابطه با نحو بازی ارائه دهد. درکنار این بازی موضوع بازی یک حالت آنلاین نیز دارد که می‌توانید با سایر بازیکنان آنلاین به رقابت بپردازید. SparkChess از نظر گرافیکی نیز بسیار خوب کار شده است و حتی می‌توانید از حالت دو بعدی به حالت سه‌بعدی تغییر دهدید و همچنین هریک از این دو حالت را نیز شخصی‌سازی کنید.

دانلود بازی SparkChess


در این مقاله سعی شد تا به معرفی بهترین بازی‌های شطرنج موبایلی پرداخته شود. اگر شما نیز بازی شطرنج دیگر را تجربه کرده‌اید آن را در بخش دیدگاه‌ها با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع: https://www.zoomg.ir/android-games/369656-best-chess-android-game/

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

چگونه ماینکرافت را چندنفره بازی کنیم؟

تجربه انفرادی بازی ماینکرفت به خودی خود می‌تواند سرگرم‌کننده و لذت‌بخش باشد. اما آیا تاکنون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد