بهترین بازی‌های موبایلی در سال ۲۰۲۴؛ بازی‌های متفاوت‌تر

احتمالا با خودتان فکر می‌کنید که این هم یک مطلب کاملا تکراری در مورد گیم‌های موبایلی مطرح است. گیم‌هایی که همه می‌شناسیم و شاید بارها بازی کرده‌ایم ولی این بار فرق دارد. اگر یک بیگانه از یک سیاره دیگر وارد زمین شود و بخواهیم جادوی بازی‌های موبایلی را به او نشان دهیم کدام بازی‌ها را باید به او معرفی کنیم؟ چند بازی مهم و جذاب که در ژانر خودشان بهترین هستند و با لیست‌های بازی دیگری که دیده‌ایم متفاوت‌ است.

نکته: این‌ها بازی‌های عرضه‌شده در سال ۲۰۲۴ نیستند و بازی‌هایی هستند که هنوز در سال ۲۰۲۴ محبوبند و می‌توانید از بازی کردن در دنیای آن‌ها لذت ببرید.

Legend of Mushroom

قارچ‌های بامزه در یک بازی گاچا

بیایید با چند قارچ بامزه سرگرم شویم. لجند آف ماشروم بازی Gacha محسوب می‌شود. بازی‌های گاچا به آن دسته از بازی‌ها می‌گویند که سکه یا کوین جمع می‌کنید و در نهایت برای تغییر کاراکتر یا بالا بردن توانایی‌های‌تان این سکه‌ها را خرج کنید. البته شاید نیاز باشد که سکه بخرید و بازی لجند آف ماشروم هم با همین فرمان جلو می‌رود. شما کاراکترهای قارچی مختلفی دارید که رشد می‌کنند و می‌توانید گروه‌تان را بزرگتر کنید و هر بار کاراکترهای قارچی دیگری را به ماجرا اضافه کنید.

در این بازی موقعیت‌های زیادی برای تقویت خودتان دارید. از لامپ‌های جادویی برای جمع کردن چرخ‌ها استفاده می‌کنید. از بلیت‌های مختلف برای آنلاک کردن پت‌ها یا مهارت‌های جدید استفاده می‌کنید. می‌توانید برای امتیاز گرفتن بازیکنان دیگر را هم به چالش بکشید و یا حتی منابع‌تان را از معدن‌های مختلف ماین کنید. این بازی سوپرفان است و همه لحظاتی که در این بازی تجربه می‌کنید جالب هستند.

Monument Valley

هزارتوهای مجسمه‌ای و دره‌هایی در این هزارتو

این بازی یک شاهکار پازلی است. ورژن اولیه آن و مخصوصا دنباله‌ آن یعنی Monument Valley 2 خیلی زود محبوب شدند و هنوز هم می‌توان از آن‌ها لذت برد. این بازی حتی به عنوان یک بازی تقویت مهارت در تلویزیون‌های کشورهای مختلف هم معرفی شده است (تبلیغ نیست.) گیمرها و حتی نان‌گیمرها از این بازی لذت می‌برند. یاد گرفتن آن هم خیلی ساده است و باید مسیرها را در دل هزارتوهای مختلف پیدا کنید. اگر تصور هندسی‌تان خوب کار کند احتمالا خیلی زود مراحل را تمام می‌کنید.

آرت‌استایل این بازی خاص است و هیچ ایرادی نمی‌توان از آن گرفت. طراحی مراحل آن هوشمندانه است و هر پازل چیز تازه‌ای برای گفتن دارد. رنگ‌ها و مکانیک‌های بازی منحصربه‌فرد هستند و قطعا یک بازی اعتیادآور است.

دانلود Monument Valley از بازار

Raid: Shadow Legends

فضای وحشت و فانتزی شدو لجندز

گیمرهای فصلی (گیمرهایی که گاهی هوس گیم می‌کنند) ممکن است در مورد بازی‌های گاچا کمی گارد بگیرند ولی واقعیت این است که گیمرهای زیادی این بازی را دوست دارند و اتفاقا امتیازات خوبی هم گرفته است. این بازی یکی از غول‌های گاچا RPG است و نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

گرافیک سه‌بعدی آن حتی روی صفحات کوچک موبایل هم عالی است، کمپین‌های مختلفی دارد و جالب اینجاست که حالت مولتی‌پلیر هم دارد و می‌توانید PVP بازی کنید و یا صرفا تک و تنها سراغ دشمنان بروید و یا اصطلاحا PVE بازی کنید. این بازی در ژانر خودش جزو بهترین‌هاست و پیشنهاد می‌کنیم.

Mafia City

مافیا شوید و هر کس را که می‌خواهید حذف کنید.

این بازی کمپین مارکتینگ خوبی داشت و تقریبا اکثر گیمرهای موبایل خیلی خوب این بازی را شناختند و خیلی‌ها هم تصمیم گرفتند آن را شروع کنند. این بازی یک ترکیب خوب از دنیای مافیایی و گیم‌های استراتژیک است. در حقیقت گیم‌پلی آن استراتژیک است و با یک استوری‌لاین خوب و دقیق قرار است رئیس جدید مافیا شوید.

با اینکه گیم‌های استراتژیک معمولا در حوزه‌های تاریخ و فانتزی هستند ولی این بازی در استایل جنایی خیلی درخشان ظاهر می‌شود و قواعد دنیای مدرن به عنوان استراتژی خیلی هم خوب جواب می‌دهد. خودتان انتخاب می‌کنید به کدام ساختمان‌ها دستبرد بزنید تا منابع‌تان را پیدا کنید. خودتان انتخاب می‌کنید که با چه کسی تیم شوید یا چه کسی را حذف کنید. به طور کلی استراتژی کلی برای پیشرفت دست خودتان است. این بازی را شروع کنید و به رئیس مافیا تبدیل شوید.

دانلود بازی شهر مافیا از بازار

Epic Seven

اپیک سون و داستان و فضای جذابش

انیمه دوست دارید؟ بازی نقش‌آفرینی و RPG چطور؟ این بازی با هر دو استایل روی موبایل عالی است و جزو بهترین بازی‌های موبایلی سال ۲۰۲۴ است. اپیک سون یک بازی رایگان است و باید در آن تیم‌سازی کنید و با قهرمان‌های مختلف وارد بتل‌های هیجان‌انگیز شوید و در کنار آن داستان بازی را هم جلو ببرید. دقیقا شبیه بازی‌های انیمه‌استایل است با این تفاوت که تعداد کاراکترها و تنوع بتل‌های زیادی دارید. می‌توانید کاراکترهای مختلف را انتخاب کنید و هر کدام از آن‌ها را تقویت کنید و نکته جالب این است که واقعا حس و حال یک انیمه قوی را دارد.

Slay the Spire

بازی ساخت دک و مبارزه با کارت‌ها

ایده این بازی جدید نیست ولی بازی‌های ساخت Deck با مبارزه یا Deck-Building Card Battler مناسب‌ترین گزینه برای موبایل هستند. بازی‌های دیگری هم در این ژانر ساخته شده‌اند ولی Slay the Spire به عنوان کامل‌ترین بازی از این ژانر همه‌ی مکانیک‌های جذاب سایر گیم‌ها را دارد. سیستم مبارزه آن که بر اساس کارت‌هاست خیلی کامل است و بازی‌های کمی اینقدر با جزئیات مبارزه کارتی را پیاده کرده‌اند.

Mech Arena

بازی با مکانیک‌های گیم

دولوپرهایی که Raid: Shadow Legends را ساخته‌اند پشت این بازی هم حضور دارند. این بازی دقیقا چیزی است که عنوانش می‌گوید. شما و سایر گیمرها باید کنترل لباس‌های مکانیکی را بر عهده بگیرید و در یک میدان مبارزه همدیگر را شکست دهید. شخصی‌سازی‌های زیادی هم دارید. مکانیک‌های بازی متفاوت است و می‌توانید چیزهای مختلف را هم با بالا بردن امتیازتان آنلاک کنید.

کانسپت این بازی سخت نیست و در حقیقت خیلی زود وارد جریان بازی می‌‌شوید و قواعد و اصول آن را یاد می‌گیرید. تنها چیزی که باید خوب به آن دقت کنید کنترل‌های بازی هستند که به شدت دقیق عمل می‌کنند. مبارزه‌ها خیلی حساس هستند و میدان‌های مختلفی برای مبارزه وجود دارد. می‌توانید در یک بیابان مبارزه را شروع کنید یا ممکن است یک ایستگاه فضایی در ماه محل مبارزه شما باشد. حتی ممکن است بخواهید برج‌هایی در ژاپن را برای فایت انتخاب کنید. قطعا از این بازی لذت خواهید برد.

Forge of Empire

امپراطوری‌تان را هر جور که دوست دارید بچینید.

این بازی استراتژیک کمی نسبت به سایر گیم‌های تاریخی استراتژی متفاوت است. شما در چندین جبهه به صورت همزمان می‌جنگید و باید همزمان پایگاه خودتان را هم بسازید و تقویت کنید. منابع هم از جاهای مختلفی در بازی قابل دسترسی هستند و یا می‌توانید روی چیزهای مختلف سرمایه‌گذاری کنید و در نهایت خودتان را بالاتر بکشید. این بازی فقط تاریخی نیست و ممکن است المان‌های سای‌فای هم در این بازی ببینید، در نتیجه خودتان را برای چیزهای عجیب غریب آماده کنید.

محتوای این بازی خیلی زیاد است و جزو بازی‌های طولانی برای موبایل به حساب می‌آید. چالش‌های روزانه زیادی دارد و حتی در مراحل بالاتر که کاملا همه‌چیز را ارتقا داده‌اید هم ممکن است با چیزهای کاملا جدیدی مواجه شوید. بهترین بازی موبایلی که می‌توانید در سال ۲۰۲۴ امتحان کنید.

دانلود بازی Forge of Empire

Rise of Culture

فرهنگ و تمدن دلخواه‌تان را بسازید.

بله، درست فکر می‌کنید، این دومین بازی از گروه Innogames است که در این لیست معرفی کرده‌ایم ولی‌ آنقدر بازی کاملی است که باید حتما در این لیست باشد. این بازی هم مثل Forge of Empires در مورد ساختن یک امپراطوری و تمدن است. در دوره‌های تاریخی مختلفی می‌گذرد و این بازی برخلاف بازی قبلی‌شان روی فعالیت‌های انسانی متمرکز است. می‌توانید فرهنگ‌های مختلف در جهان را انتخاب کنید و تمدن‌تان را متناسب با این فرهنگ بسازید. شما کنترل کاملی روی کارگرها دارید و باید برای کارشان برنامه‌ریزی دقیق داشته باشید. همه‌ چیز روی دوش کارگرهاست و قرار است شهرتان را با این فعالیت‌های انسانی بزرگ‌‌تر کنید.

دانلود بازی Rise of Culture از بازار

Kingdom Rush

سرعت و استراتژی در کینگدام راش

همچنان استراتژیک ولی کاملا متفاوت. این بازی در سری چهارگانه کینگ‌دام راش واقعا می‌درخشد و تنها کاری که باید بکنید دفاع از قلعه‌تان است. گیم‌های زیادی برای دفاع از قلعه وجود دارند ولی هیچکدام به اندازه این بازی روی جزئیات تمرکز نکرده‌اند. باید موج‌های حمله دشمنان را دفع کنید و تا جای ممکن خودتان را قو‌ی‌تر کنید تا بتوانید در برابر سخت‌ترین دشمنان هم دوام بیاورید.

دانلود کینگدام راش از بازار

Jetpack Joyride

سلطان بازی‌های اندلس رانر

بازی‌های Endless Runner یا دونده بدون پایان هم روی موبایل زیادند و همین حالا هم می‌توانید چندتا از آن‌ها را نام ببرید. این بازی یکی از اولین‌ها و در عین‌حال یکی از بهترین‌ها در این ژانر است. همچنان در حال رشد است و دولوپر آن یعنی Halfbrick پشتیبانی خیلی خوبی از این بازی دارد. شما می‌توانید در این بازی بدوید، پرواز کنید، هر چیزی که سر راه‌تان است را تخریب کنید و تا جایی که می‌توانید جلو بروید. پاورآپ‌ها و موانع مختلفی سر راه شما وجود دارند و باید با تمام تمرکزتان را روی بازی بگذارید. بله درست حدس زدید، این بازی اعتیادآور است.

دانلود بازی جت‌پک جوی‌راید از بازار

Reigns

استایل سوایپ کردن مشابه اپ‌های دوست‌یابی

در حال حاضر ۳ بازی Reigns روی اندروید و آی‌او‌اس وجود دارد و هر سه واقعا خوب ظاهر شده‌اند و مثال خوبی برای داستان‌سرایی و ماجراجویی هستند. مخاطب بازی‌های دنیای مدرن این مدل از بازی‌ها را دوست دارد و آن‌ها خوب می‌دانند چطور داستان بگویند. این بازی با فان و چیزهای بامزه هم ترکیب شده است. جالب اینجاست که که برای انتخاب کارت‌ها باید مشابه اپ‌های دوست‌یابی سوایپ کنید و به طور کلی بازی جذابی است که نباید از دست بدهید.

Genshin Impact

گنشین ایمپکت و بازی در فضای عجیب و غریبش

این بازی انیمه‌ای به زیبایی از The Legend of Zelda گرفته شده است و یک دنیای فانتزی و اکشن نقش‌آفرینی را به زیبایی از کار درآورده است. این بازی کاراکترهای مختلفی دارد و می‌توانید در دنیای بزرگ آن تا جایی که می‌خواهید جلو بروید و مبارزه کنید. همه‌چیز در گنشین جذاب است، گرافیک خوبی دارد و خیلی خوب می‌توانید گیم‌پلی و مکانیک‌های بازی را درک کنید. گنشین ایمپکت بازی محبوبی است و همین حالا هم گیمرهای زیادی از سراسر جهان دارد.

Hero Wars

قهرمانان جنگ نمی‌میرند.

این بازی تبلیغات زیادی داشت و احتمالا اسم آن را جاهای مختلفی دیده‌اید. اتفاقا تبلیغات آن هم زیاد جالب نیست و ممکن است حتی با مدل خود بازی متفاوت باشد. در تبلیغات این بازی باید درها را جوری باز کنید که به حیوانات آسیب نرسد و یا به گنجی که پیدا کرده‌اید هیچ آسیبی نرسد. این پازل فقط بخش کوچکی از این بازی است و محتوای این بازی چیزی فراتر از این معماهای کوچک است.

این بازی یک فرمول ساده دارد: باید یک تیم از قهرمانان بسازید تا هر کدام از آن‌ها راه‌شان را در دنیای دانجن‌ها پیدا کنند. اگر موفق نشوند باید آن‌ها را تعمیر و تقویت کنید و با مهارت‌ها و امکانات جدید وارد مبارزه کنید. می‌توانید هیروهای جدید را آنلاک کنید و همه‌چیز فان است. مطمئنا یکی از بهترین بازی‌های موبایلی ۲۰۲۴ است که خیلی بد تبلیغ شده است.

Honkai Star Rail

از سازندگان گنشین

این بازی هم توسط دولوپرهای گنشین ایمپکت ساخته شده است. همان استایل انیمه‌ای و RPG مبتنی بر کاراکتر را دارد و سیستم آن هم از نوع گاچا است. این بازی زیباست و محیط‌های زیادی برای کشف دارد. دشمنان عجیبی هم سر راه شما هستند و کلی کاراکتر دارید که می‌توانید به تیم‌تان اضافه کنید. داستانی که در این بازی روایت می‌شود در کنار صحنه‌های گرافیکی و رنگ‌بندی خاصش قطعا شما را هیجان‌زده خواهد کرد.

World of Tanks Blitz

نبرد تانک‌ها و اوج هیجان

این بازی در شوتر MMO PVP خوب درخشیده است و به جای اینکه خودتان با اسلحه‌تان وارد یک یک بتل شوید با یک تانک مجهز وارد می‌شوید. بقیه بازیکنان هم تانک دارند و جنگ جنگ تانک‌هاست. هیجان در اوج است و با هر شلیک می‌توانید یک نفر را از بازی بیرون کنید. حالت بتل رویال آن هم جالب است و گیمرهای دیگر از سراسر جهان با شما در بازی خواهند بود.

مپ این بازی بزرگ است، مودهای مختلفی دارد و با تجهیزات عجیب و اسحله‌های تیربار مختلف وارد میدان تانک‌ها می‌شوید. مبارزات هم ۷ در برابر ۷ است و در نهایت یک تیم برنده می‌شود. بعضی از اتفاقاتی که در این بازی می‌افتند هم شبیه جنگ‌های تاریخی واقعی هستند. ارتش کشورهای مختلف در آن حضور دارند و شرایط جنگی با تجهیزات سنگین را شبیه‌سازی می‌کند. این بازی از هر نظر جذاب است و به عنوان یک بازی اکشن جنگی به همه پیشنهاد می‌شود.

دانلود نبرد تانک‌ها از بازار

Pokemon GO

پوکیمون‌های دوست‌داشتنی

پوکیمون نیاز به معرفی ندارد. این بازی نسبتا قدیمی هر بار با شکل‌ها و فرمت‌های مختلفی وارد جریان گیمینگ می‌شود و هر بار هم محبوب می‌شود. این بازی از ۲۰۱۶ اوج گرفته و هنوز به عنوان یک بازی مهم توسط گیمرها و کامیونیتی گیم مورد استقبال قرار می‌گیرد. این بازی شاید شروع واقعیت افزوده یا AR در دنیای گیمینگ باشد، گیم‌پلی قدرتمندی دارد و بتل‌ها و المان‌های مجازی در محیط طبیعی هیجان اصلی این بازی هستند.

Alto’s Odyssey

ادیسه آلتو یک اثر هنرمندانه است.

اگر جت‌پک را به عنوان میراث‌دار بازی‌های دونده بدون پایان در نظر بگیریم، آلتو یا بهتر بگوییم ادیسه آلتو زیباترین بازی در این ژانر است. آرت‌استایل این بازی یونیک است و استایل‌ دوبعدی آن به همراه طراحی خاصی که دارد می‌‌تواند به عنوان یک کاور برای مجله‌‌های گیم یا طراحی در نظر گرفته شود. گیم‌پلی بازی هم فوق‌العاده است و مدلی که برای پیشبرد بازی در نظر گرفته شده هم از نوع تشویقی است. به شدت اعتیادآور است و از آن دست بازی‌هایی است که بارها و بارها به آن برمی‌گردید.

دانلود ادیسه آلتو از بازار

Call of Duty: Mobile

کالاف دیوتی موبایل با همان حس و حال کالاف سابق

هم اندروید و هم iOS پر از بازی‌های شوتر اول شخص هستند ولی در دنیای شوترها یک اسم وجود دارد که همیشه حرف اول را می‌زند. کالاف دیوتی موبایل کامل‌ترین پکیج بازی‌های شوتر را دارد، هم از نظر اسلحه‌ها و هم محیط بازی و روایت در اوج است و هم دقت بسیار بالایی دارد. گیم‌پلی آن کاملا متناسب با فضای شوتر است و مخصوصا فضای بتل رویال آن جزو محبوب‌ترین بخش‌هایی است که می‌توانید امتحان کنید.

هم حرکات جذابی دارد و هم از نظر گرافیکی کامل طراحی شده است. کنترل‌های بازی برای موبایل هماهنگ‌سازی شده‌اند و مودهای مختلفی دارد که می‌توانید امتحان کنید. از زامبی گرفته تا بتل رویال و جنگ‌جهانی و … فضاهایی هستند که می‌توانید تجربه کنید. کامیونیتی بزرگی هم دارد و تقریبا هر گیمر موبایل حداقل یک بار این بازی را امتحان کرده است.

دانلود رایگان کالاف موبایل از بازار

League of Legends: Wild Rift

سلطان بازی‌های MOBA

بازی‌های MOBA یا Multiplayer Online Battle Royale روی موبایل به شدت محبوبند و لیگ آف لجندز پادشاه این بازی‌هاست. هیرو موردنظرتان را انتخاب کنید و در یک تیم ۵ نفره با رقبا بازی کنید. فضای بازی و گرافیک آن عالی است و لحظات هیجان‌انگیز و پیش‌بینی‌نشده زیادی در بازی وجود دارند که قطعا شما را جذب خواهد کرد. فرمول اصلی این بازی‌ها مستقیما روی موبایل پیاده شده است و تنوع زیادی در هیروها و مدل مبارزه دارید. گیم‌پلی آن هم روان و بدون نقص است. خودتان باید امتحان کنید تا ببینید چه گنجی در این بازی ساخته شده است.

WayWard Souls

ترکیب مجیک در دنیای سولز

استودیو RocketCat این بازی اکشن RPG را ساخته است و اصطلاحا یک بازی Top-Down کلاسیک است یا می‌توان گفت یک زلدا ۱۶ بیتی است که کمی جادو هم در آن وارد شده است. هیچ دو مرحله‌ای از بازی شبیه هم هستند. شما جلو می‌روید، ترفند می‌زنید، تکه‌پاره می‌کنید، دنیاهای مختلف این بازی را می‌کاوید و احتمالا در نهایت می‌میرید و این قضیه در اکثر مراحل بازی تکرار می‌شود.

Among Us

یک نفر بین ما خائن است.

این بازی رایگان یک دیدگاه کاملا مدرن و جدید به بازی‌های مولتی‌پلیر دارد، همزمان که داخل بازی با بقیه ارتباط دارید و مشغول انجام یک ماموریت هستید یکی از شما ایمپاستر یا خائن است و باید با توجه به حرکاتی که این شخصیت انجام می‌دهد او را تشخیص دهید و اگر اشتباه تشخیص دهید یکی از یاران‌تان را از دست می‌دهید. این بازی با خیلی زود محبوب شد و باید گفت ایده جالبی هم دارد که در هیچ بازی دیگری ندیده‌ایم. راستی اگر خودتان ایمپاستر باشید هیجان بازی هم دوچندان می‌‌شود و باید در موقعیت‌های مختلف بقیه کاراکترها را بکشید.

دانلود بازی امانگ آس از بازار (نسخه کامل و نسخه مود شده)

Clash Royale

با استراتژی چیل کنید

این بازی صدها و شاید هزاران کپی دارد و ورژن اصلی آن یک شاهکار در دنیای گیم بود. این بازی استراتژیک مبارزه با کارت در یک فضای MOBA اتفاق می‌افتد و هر کارت برای بازیکنان واحدهای سه‌بعدی را در میدان مبارزه می‌سازد و این واحدها قابلیت ارتقا دارند. فرمول بعدی آن شبیه بقیه بازی‌های استراتژیک است ولی مدلی که Supercell برای این بازی در نظر گرفته از هر نظر خاص است. باید دشمنان‌تان را نابود کنید و آن‌ها را از میدان خارج کنید و شما تنها حاکم منطقه باشید.

دانلود بازی کلش رویال از بازار

شما هم بازی‌های جذابی که می‌توان در سال ۲۰۲۴ بازی کرد را معرفی کنید

اگر دقت کنید بازی‌هایی که در این لیست معرفی کردیم شبیه لیست‌های دیگر نیست، سعی کردیم بازی‌های نسبتا متفاوتی را معرفی کنیم که شاید هنوز آنقدر ترند نشده است و در این میان بازی‌های معروف و محبوبی که همه می‌شناسیم هم حضور داشتند. اگر شما هم می‌خواهید چنین بازی‌هایی را به این لیست اضافه کنید حتما در کامنت‌ها برای ما بنویسید.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

10تا از خنده‌دارترین فیلم‌هایی که درباره پدر و مادر بودن ساخته شده

فیلم‌های کمدی به موضوعات بسیار متنوعی می‌پردازند. در واقع تلاش می‌کنند از هر اتفاقی وجه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *