بهترین ارزهای دیجیتال زیر ۱ دلار برای سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۴

در سال‌های اخیر با بالا گرفتن تب و تاب سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال، توجه بسیاری از معامله‌گران و سرمایه‌گذاران به این بازار جلب شده است. بیت کوین در سال 2010 کمتر از 1 دلار قیمت داشت اما 14 سال بعد به بیش از 70،000 دلار رسید! این اتفاق باعث شده تا تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران با هدف پیدا کردن بیت کوین بعدی، به دنبال ارزهای دیجیتال زیر 1 دلار باشند. اما کدام ارز دیجیتال زیر 1 دلار برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟ 

پیدا کردن بهترین توکن‌های زیر 1 دلار برای خرید به عوامل مختلفی بستگی دارد و پیش از سرمایه‌گذاری لازم است این عوامل را بررسی کنید. در این مطلب از مجله نوبیتکس تصمیم داریم تا بهترین ارزهای دیجیتال زیر 1 دلار بازار کریپتو را به شما معرفی کنیم.

فهرست بهترین ارزهای دیجیتال زیر یک دلار برای سرمایه‌گذاری

در حال حاضر تعداد زیادی از پروژه‌ها در بازار کریپتو، از ارزهای تاپ تِن (10 ارز دیجیتال برتر بازار از نظر مارکت کپ) گرفته تا میم کوین‌ها با قیمتی پایین‌تر از 1 دلار معامله می‌شوند و برخی از آنها پتانسیل زیادی برای رشد دارند. در ادامه این مطلب، چند ارز دیجیتال زیر 1 دلار که مستعد رشد هستند را بررسی خواهیم کرد. به خاطر داشته باشید که بازار ارزهای دیجیتال نوسانات گسترده‌ای دارد و هیچ تضمینی برای سودآوری در آن وجود ندارد. پیش از سرمایه‌گذاری، توصیه می‌کنیم حتما تحقیقات کاملی انجام و تنها مبلغی که در صورت از دست دادن آن، زندگی‌تان مختل نمی‌شود را به سرمایه‌گذاری اختصاص دهید.

ریپل (XRP)

پروژه بلاکچینی ریپل که ارز دیجیتالی با نام XRP دارد، یک شبکه پرداختی است که با هدف تسهیل تراکنش‌های بین‌المللی سریع و مقرون به صرفه طراحی شده است. از جمله ویژگی‌های کلیدی شبکه ریپل می‌توان به سرعت بالای تراکنش‌ها، مقیاس‌پذیری مناسب، کارمزد پایین و همکاری با موسسات مالی بزرگ اشاره کرد.

شایان ذکر است شرکت ریپل از دسامبر سال 2020 درگیر یک پرونده حقوقی با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکاست. کمیسیون بورس مدعی است ریپل با فروش توکن XRP در سال‌های ابتدایی قوانین اوراق بهادار را نقض کرده است. با این حال، دادگاه چند وقت پیش از حکم اختصاری اعلام کرد فروش ریپل در صرافی‌ها اوراق بهادار محسوب نمی‌شود. در حال حاضر این پرونده همچنان باز است اما در مراحل پایانی خود قرار دارد و نتیجه آن می‌تواند تاثیر گسترده‌ای بر قیمت ریپل بگذارد.

نمودار یک روزه قیمت ریپل در نوبیتکس

در حال حاضر هر واحد XRP با قیمت 0.51 دلار معامله می‌شود و نسبت به اوج 3.84 دلاری خود در سال 2018، بیش از 86% پایین‌تر است. همچنین، در بازه یک ساله، قیمت این توکن نزدیک به 13% افزایش یافته است.

کاردانو (ADA)

دومین ارز دیجیتال زیر 1 دلار در لیست ما، کاردانو (ADA) است. شبکه کاردانو، یک بلاکچین نسل سوم است که با هدف ارائه بستری امن، مقیاس‌پذیر و پایدار برای برنامه‌های غیرمتمرکز و قراردادهای هوشمند طراحی شده است. چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson)، یکی از بنیانگذاران سابق اتریوم خالق کاردانو است و از رویکرد مبتنی بر تحقیقات برای توسعه این بلاکچین استفاده می‌کند.

بلاکچین کاردانو از الگوریتم اثبات سهام تغییر یافته‌ای با نام اوروبوس (Ouroboros) استفاده می‌کند و با پردازش موازی تراکنش‌ها، مقیاس‌پذیری خوبی را ارائه می‌دهد. به گفته هاسکینسون کاردانو هنوز در حال توسعه است اما پتانسیل تبدیل شدن به قطبی اصلی در دنیای کریپتو را دارد. بی‌شک توسعه و پذیرش بیشتر بلاکچین کاردانو بر قیمت ارز دیجیتال بومی آن یعنی ADA تاثیر مثبتی می‌گذارد.

نمودار یک روزه قیمت کاردانو در نوبیتکس

در زمان نگارش این مطلب، قیمت کاردانو در حوالی 0.46 دلار است و نسبت به اوج 3.10 دلاری سال 2021 خود بیش از 85% فاصله دارد. در بازه یک ساله نیز قیمت ADA بیش از 24% افزایش یافته است.

دوج کوین (DOGE)

در سال‌های گذشته، هر زمان صحبت از بهترین ارزهای دیجیتال زیر 1 دلار بوده، نام دوج کوین حضور داشته است. از بولران سال گذشته تاکنون بسیاری منتظرند تا قیمت دوج کوین بالاخره به 1 دلار برسد. با این حال، بزرگترین میم کوین بازار در تحقق این انتظار ناتوان بوده است.

در اواخر سال 2013، دو جوان برنامه‌نویس تصمیم گرفتند تا برای شوخی با بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال، ارز دیجیتالی برای خودشان طراحی کنند. با این حال خیلی زود آوازه دوج کوین در دنیای رمزارزها پیچید و این ارز دیجیتال محبوبیت زیادی پیدا کرد.

برخلاف بیت کوین و سایر آلت کوین‌های مطرح، دوج کوین هیچ هدف خاصی ندارد و صرفا برای شوخی و سرگرمی طراحی شده است. نماد این ارز دیجیتال از میم معروف سگ نژاد شیبا اینو الهام گرفته و به همین خاطر در دسته میم کوین‌ها قرار می‌گیرد. استخراج دوج کوین نامحدود است و این باعث شده تا کارمزد تراکنش‌های آن در مقایسه با سایر شبکه‌ها، بسیار پایین باشد.

اما چرا دوج کوین در لیست بهترین ارزهای دیجیتال زیر 1 دلار بازار وجود دارد؟ دوج کوین، با وجود نداشتن کاربرد مشخص در سال‌های اخیر جامعه گسترده‌ای از علاقه‌مندان به کریپتو را به خود جذب کرده و طرفداران زیادی دارد. علاوه بر این، نام‌های بزرگی از جمله ایلان ماسک، مارک کوبان و اسنوپ داگ در سال‌های اخیر از دوج کوین حمایت کرده‌اند.

نمودار یک روزه قیمت دوج کوین در نوبیتکس

در زمان نگارش این مطلب، هر واحد دوج کوین در حوالی 0.15 دلار معامله می‌شود. بالاترین قیمت دوج کوین نیز در تاریخ 8 می سال 2021 و در حوالی 0.73 دلار ثبت شده و در حال حاضر قیمت نزدیک به 80% با آن فاصله گرفته است. دوج کوین در یک سال اخیر نیز رشد چشمگیری را تجربه کرده و بیش از 106% افزایش یافته است.

ترون (TRX)

مورد بعدی در لیست ارزهای دیجیتال زیر 1 دلار، ترون یا همان TRX است. شبکه ترون یکی از قدیمی‌ترین پروژه‌های بلاکچینی بازار است که به دست جاستین سان (Justin Sun) و با هدف فراهم کردن اینترنتی غیرمتمرکز، بستری برای به اشتراک‌گذاشتن محتوای دیجیتال و جایگزینی اتریوم طراحی شده است.

یکی از مزایای اصلی بلاکچین ترون، سرعت بالای این شبکه است. ترون به لطف معماری سه‌لایه‌ای خود و استفاده از الگوریتم اجماع اثبات سهام نمایندگی شده (DPoS) ظرفیت پردازش 2000 تراکنش در ثانیه را با کارمزد کم دارد و به همین خاطر رقیب جدی برای اتریوم محسوب می‌شود.

علاوه بر سرعت بالا و کارمزد پایین، بلاکچین ترون از قراردادهای هوشمند و NFTها نیز پشتیبانی می‌کند. این ویژگی‌ها باعث شده تا بسیاری ترون را نسخه ارزان‌تری از اتریوم توصیف کنند.

نمودار یک روزه قیمت ترون در نوبیتکس

قیمت ترون در حال حاضر 0.12 دلار است و نسبت به اوج 0.30 دلاری سال 2018 خود نزدیک به 60% پایین‌تر است. در یک سال اخیر نیز قیمت ترون 75% افزایش یافته است.

پالیگان (MATIC)

پالیگان یک شبکه بلاکچینی لایه 2 است که برای برطرف ساختن مشکلات مقیاس‌پذیری اتریوم طراحی شده و با ماشین مجازی اتریوم نیز سازگار است. شبکه‌های لایه 2 معمولا تراکنش‌های سریع‌تر و ارزان‌تری را برای کاربران فراهم می‌کنند و پالیگان نیز از این قاعده مستثنی نیست. 

پالیگان با معماری 4 لایه خود، بستری برای ساخت یک شبکه به‌هم‌پیوسته از بلاکچین‌هاست که ضمن بهبود مقیاس‌پذیری و افزایش سرعت تراکنش‌ها، از امنیت اتریوم بهره می‌برد. علاوه بر این، توسعه‌دهندگان می‌توانند با استفاده از ماژول‌های این شبکه، بلاکچین‌های اختصاصی خود را در بستر پالیگان توسعه دهند.

MATIC توکن بومی بلاکچین پالیگان است که برای پرداخت کارمزد و استیکینگ و تامین امنیت این شبکه از آن استفاده می‌شود.

نمودار یک روزه قیمت پالیگان در نوبیتکس

در زمان نگارش این مطلب، هر واحد متیک با قیمت 0.69 دلار معامله می‌شود. علیرغم سایر ارزهای دیجیتالی که بالاتر بررسی کردیم، عملکرد پالیگان در یک سال اخیر آنقدرها هم خوب نبوده و قیمت آن در این بازه 18% کاهش یافته است.

گراف (GRT)

 گراف پروتکلی است که برای ایندکس گرفتن از داده‌های بلاکچینی و پرسش و پاسخ از آنها طراحی شده است. کاوش در داده‌های بلاکچینی و پیدا کردن داده‌های مورد نظر، فرآیندی سخت و چالش‌برانگیز است و می‌تواند ساعت‌ها و شاید روزها طول بکشد، با این حال، گراف با سازوکار نوین خود این مشکل را برطرف کرده است. سازوکار شبکه گراف و نحوه فعالیت آن موضوع اصلی این مقاله نیست و به آن نمی‌پردازیم.

توکن GRT ارز دیجیتال بومی پروژه گراف است که از آن می‌توان برای انتقال ارزش و توزیع پاداش میان مشارکت‌کنندگان در این پروتکل استفاده کرد. این توکن در حال حاضر در بستر شبکه‌های اتریوم، سولانا، آوالانچ، آربیتروم، سورا و نیر عرضه شده است.

نمودار یک روزه قیمت گراف در نوبیتکس

در حال حاضر هر واحد گراف با قیمت 0.30 دلار معامله می‌شود و نسبت به اوج 2.88 دلاری سال 2021، 90% فاصله دارد. در یک سال اخیر نیز قیمت گراف نزدیک به 150% افزایش یافته است.

فانتوم (FTM)

یکی دیگر از بهترین توکن‌های زیر 1 دلار برای خرید، فانتوم است. شبکه فانتوم، یک بلاکچین غیرمتمرکز امن و سریع است که از قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌کند. این بلاکچین از نوع خاصی الگوریتم اثبات سهام به نام لاکسیس (Lachesis) استفاده می‌کند. این سازوکار، مبتنی بر تحمل خطای بیزانس است و بر پایه گراف غیرمدور هدایت‌شده (DAG) توسعه داده شده است.

به طور کلی، شبکه گراف سعی کرده تا به خوبی معضل سه‌گانه بلاکچین‌ها یعنی برقراری توزان بین تمرکززدایی، امنیت و مقیاس‌پذیری را حل کند و بستر مناسبی برای انجام انواع تراکنش‌های مالی و توسعه اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز محسوب می‌شود.

نمودار یک روزه قیمت فانتوم در نوبیتکس

توکن FTM ارز دیجیتال بومی شبکه فانتوم است که در حال حاضر زیر 1 دلار و در حوالی 0.81 دلار معامله می‌شود. بالاترین قیمت فانتوم در سال 2021 و در حوالی 3.48 دلار به ثبت رسیده و در حال حاضر قیمت لحظه‌ای 76% پایین‌تر از آن است. اگر نگاهی به یک سال اخیر بیندازیم، می‌بینیم فانتوم در این بازه عملکرد چشمگیری را به نمایش گذاشته و 115% افزایش یافته است.

هدرا (HBAR)

پروژه هدرا هش گراف یکی دیگر از پروژه‌های مستعد کریپتویی است که قیمت توکن بومی آن در حال حاضر زیر 1 دلار است. این شبکه، از فناوری به نام گراف جهت‌دار غیرمدور (DAG) استفاده می‌کند و در الگوریتم اجماع آن از از مکانیسمی به نام هش‌گراف استفاده می‌شود. این دو ویژگی در کنار هم باعث می‌شوند تا هدرا نسبت به سایر شبکه‌ها عملکرد و امنیت بالاتری داشته باشد و تراکنش‌ها را بسیار سریع‌تر از شبکه‌های مبتنی بر اجماع اثبات کار (مثل بیت کوین) و اثبات سهام (مثل اتریوم) پردازش کند. ویژگی‌های شبکه هدرا به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا از آن برای ساخت و توسعه قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز استفاده کنند.

HBAR ارز دیجیتال بومی شبکه هدراست و برای تامین هزینه‌ها و پرداخت کارمزد در این شبکه استفاده می‌شود. همچنین کاربران می‌توانند با سپرده‌گذاری این توکن، امنیت شبکه هدرا را تامین کنند.

نمودار یک روزه قیمت هدرا در نوبیتکس

قیمت هدرا در حال حاضر 0.11 دلار است و نسبت به اوج 0.57 دلاری خود 80% فاصله دارد. در یک سال اخیر نیز این توکن 125% افزایش یافته است.

منتل (MNT)

آخرین پروژه مستعدی که در لیست ارزهای دیجیتال زیر یک دلار بررسی می‌کنیم، ارز دیجیتال منتل است. شبکه منتل راهکار لایه دویی برای بلاکچین اتریوم است که با بهره‌گیری از رول‌آپ‌های آپتیمیستیک و معماری ماژولار خود، تراکنش‌های سریع و مقرون به صرفه‌ای را فراهم می‌کند.

شبکه منتل با ماشین مجازی اتریوم نیز سازگاری دارد و می‌تواند قراردادهای هوشمند و سایر ویژگی‌های این بلاکچین را استفاده کند. شایان ذکر است منتل هنوز در مراحل اولیه توسعه خود قرار دارد و بسیاری معتقدند پتانسیل فراوانی برای رشد بیشتر این پروژه وجود دارد.

MNT توکن بومی شبکه منتل است که از آن برای پرداخت کارمزد در شبکه، مشارکت در حاکمیت و دسترسی به برنامه‌های غیرمتمرکز استفاده می‌شود. در حال حاضر این توکن با قیمت 0.97 دلار معامله می‌شود و نسبت اوج 1.51 دلاری خود 35% فاصله گرفته است. 

نمودار یک روزه قیمت منتل در نوبیتکس

منتل پروژه جدیدی است و مدت زمان فعالیت آن کمتر از 1 سال است، با این حال، قیمت آن از زمان ثبت کف 0.31 دلاری در اکتبر سال گذشته 210% افزایش یافته است.

جمع‌بندی

اگر سری به وب‌سایت کوین مارکت کپ بزنیم، با تعداد زیادی از پروژه‌های زیر 1 دلار مواجه می‌شویم که برخی از آنها پتانسیل زیادی دارند. با این حال، بازار ارزهای دیجیتال ماهیت نوسانی دارد و بی‌گدار به آب زدن می‌تواند شما را متضرر کند.

از قدیم‌الایام بسیاری از سرمایه‌گذاران با امید کسب سود بیشتر، به دنبال خرید ارزهای دیجیتال زیر یک دلار بوده‌اند. در این مطلب سعی کردیم تا بهترین توکن‌های زیر 1 دلار برای خرید در بازار رمزارزها را زیر ذره‌بین ببریم و آنها را بررسی کنیم. اگرچه بیشتر این توکن‌ها در بازار صعودی سال‌های گذشته عملکرد چشمگیری را تجربه کردند، هیچ تضمینی برای تکرار تاریخ و افزایش دوباره قیمت آنها وجود ندارد و مسئولیت سرمایه‌گذاری‌تان بر عهده خود شماست. حتما تمام خطرات را به دقت در نظر بگیرید و فقط پولی را که می‌توانید از دست بدهید، سرمایه‌گذاری کنید.

سوالات متداول

بهترین توکن زیر ۱ دلار برای خرید کدام است؟

در حال حاضر توکن‌های مختلفی با قیمت زیر 1 دلار معامله می‌شوند و هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. از جمله بهترین توکن‌های زیر 1 دلار می‌توان به ریپل، کاردانو، دوج کوین، ترون، پالیگان، گراف، فانتوم، هدرا و منتل اشاره کرد.

آیا قیمت دوج کوین به 1 دلار می‌رسد؟

نامحدود بودن عرضه دوج کوین ممکن است مانع رسیدن قیمت این ارز دیجیتال به 1 دلار شود، با این حال، در صورت تداوم حمایت افرادی مثل ایلان ماسک از دوج کوین و اضافه شدن آن به شبکه اجتماعی X (توییتر سابق) ممکن است شاهد رشد چشمگیر این ارز دیجیتال باشیم.

آیا قیمت ریپل به ۱ دلار می‌رسد؟

ریپل را می‌توان به یک فنر فشرده تشبیه کرد که در صورت پیروزی در پرونده مقابل کمیسیون بورس، می‌تواند به طور قابل توجهی رشد کند. البته این پرونده یک شمشیر دو لبه است و پیروزی کمیسیون بورس می‌تواند تاثیر منفی بر قیمت ریپل بگذارد.

نوشته بهترین ارزهای دیجیتال زیر ۱ دلار برای سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۴ اولین بار در مجله نوبیتکس. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

قیمت همستر کامبت در بازار پیش از عرضه چقدر است؟ (۱۱ تیر ۱۴۰۳)

قیمت همستر کامبت در بازار پیش از عرضه با نوسانات زیادی مواجه شده است و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *