بنیانگذاران شبکه ترا به ۴.۵ میلیارد دلار جریمه محکوم شدند

ترافورم لبز (Terraform Labs) و دو کوان (Do Kwon)، بیانگذاران شبکه ترا، به ۴.۵ میلیارد دلار جریمه محکوم شده‌اند.

خلاصه خبر

  • طبق این حکم، متهمان باید ۴.۵ میلیارد دلار جریمه پرداخت کنند.
  • آن‌ها به نقض قوانین اوراق بهادار آمریکا مجرم شناخته‌ شدند و مجازات‌ها و محدودیت‌های شدیدی برای فعالیت‌های آتی‌شان در نظر گرفته‌ شده‌ است.

به گزارش کریپتواسلیت، دادگاه منطقه‌ای ایالت متحده در منطقه جنوبی نیویورک حکم نهایی خود را علیه ترافورم لبز و دو کوان، بیانگذار آن صادر کرد. شایان ذکر است که این پرونده جنجالی توسط کمیسیون بورس بهادار آمریکا (SEC) مطرح شده‌ بود.

طبق این حکم، متهمان به خاطر نقض قوانین اوراق بهادار مجرم شناخته شدند و مجازات‌ها و محدودیت‌های شدیدی علیه‌شان در نظر گرفته‌ شد. این مجازات‌ها شامل جریمه‌ سنگینی به ارزش حدوداً ۴.۵ میلیارد دلار می‌شود.

طبق گزارش‌های منتشرشده در ۱۲ ژوئن (۲۳ خرداد)، این جریمه شامل ۳.۶ میلیارد دلار برای جبران کسب درآمد نامشروع، ۴۶۷ میلیون دلار تصدیق بلاتصور (Prejudgment Interest) و ۴۲۰ میلیون دلار جریمه مدنی می‌شود.

 دو کوان باید ۱۱۰ میلیون دلار از جریمه مربوط به جبران کسب درآمد نامشروع و ۱۴.۳ میلیون دلار از جریمه مربوط به تصدیق بلاتصور را پرداخت کند.

علاوه بر این، کوان باید دارایی‌های مختلف از جمله توکن‌های PYTH و سایر دارایی‌ها را به شرکت مسئول ورشکستگی ترافورم لبز پرداخت کند. از این دارایی‌ها برای پرداخت بدهی‌ها استفاده می‌شود و از طریق صندوق نقدینگی بین سرمایه‌گذاران آسیب‌دیده توزیع می‌گردد.

طبق این حکم، ترافوم لبز می‌تواند این دارایی‌ها را دریافت کند اما اجازه فروش آن‌ها را ندارد. به عبارت دیگر وقتی پرونده ورشکستگی ترافورم لبز اجرا شوند، SEC این وجوه را دریافت می‌کند. علاوه بر این اگر دو کوان طی ۳۰ روز این حکم را اجرا نکند، SEC می‌تواند از طریق تمام رویه‌های حقوقی موجود پیگری‌های لازم را انجام دهد.

دو کوان علاوه بر این باید ۲۰۴.۳ میلیون دلار به عنوان غرامت جداگانه (جدا از مسئولیت خود در ترافورم لبز) بپردازد. به عبارت دقیق‌تر این حکم از ۱۱۰ میلیون دلار جریمه برای جبران کسب درآمد نامشروع، ۱۴.۳ میلیون دلار جریمه برای تصدیق بلاتصور و ۸۰ میلیون دلار جریمه دیگر برای مجازات‌های مدنی تشکیل شده‌ است.

نوشته بنیانگذاران شبکه ترا به ۴.۵ میلیارد دلار جریمه محکوم شدند اولین بار در مجله نوبیتکس. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

مروری بر مهم‌ترین رویدادهای هفته آینده؛ مراقب این داده‌های اقتصادی باشید!

در هفته آینده انتشار داده‌های اقتصادی آمریکا و رویدادهای مهمی مثل نشست FOMC می‌تواند تاثیر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *