بلوچی و 109 زبان دیگر به Google Translate اضافه شد

هرچند با وجود چت بات ChatGPT عملاً گوگل ترنسلیت یک مترجم ضعیف است، اما این کمپانی در تلاش برای بهبود آن است. در تازه‌ترین تغییر، گوگل به لطف هوش مصنوعی پشتیبانی از ۱۱۰ زبان جدید، از جمله بلوچی را به Google Translate اضافه کرده است.

گوگل اعلام کرد پشتیبانی از ۱۱۰ زبان جدید را به اپلیکیشن Translate آورده است. از آنجایی که این اپلیکیشن پیش از این به‌روزرسانی از ۱۱۳ زبان پشتیبانی می‌کرد، این قطعاً بزرگ‌ترین به‌روزرسانی گوگل ترنسلیت تا به امروز است.

زبان‌های جدید گوگل ترنسلیت در سال 2024

گوگل از مدل زبان هوش مصنوعی PaLM 2 برای آموزش نرم‌افزار مترجم خود در ۱۱۰ زبان جدید استفاده کرده است. این هوش مصنوعی در یادگیری زبان‌هایی که به یکدیگر مرتبط هستند، مانند هندی، آوادی و ماروادی، و همچنین کریول‌های فرانسوی مانند کریول سیشل و کریول موریسی، بسیار خوب عمل کرده است.این به‌روزرسانی جدید همچنین پشتیبانی از کانتونی را به ارمغان می‌آورد که به گفته گوگل، یکی از پرتقاضاترین زبان‌ها در طول سال‌ها بوده است. اما کانتونی یک چالش سخت بود زیرا با ماندارین همپوشانی دارد و یافتن داده برای آموزش مدل هوش مصنوعی دشوار است.

در پست وبلاگ گوگل آمده است که حدود ۲۵٪ از زبان‌های جدید اضافه شده آفریقایی هستند و هر زبان اضافه شده توسط حداقل یک میلیون نفر در سراسر جهان صحبت می‌شود و چند تا از آنها توسط صدها میلیون نفر استفاده می‌شود.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

شروع «مختصر گزارشی از یک تئوری» با رضا کیانیان و رامبد جوان – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، عاطفه تهرانی کارگردان، طراح حرکت و بازیگر تئاتر، نمایش «مختصر گزارشی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *