برگی دیگر از تفاوت بیش‌تر از زمین تا آسمانِ ما و آن‌ها؛ لیگ عربستان در یک چهارم یورو ۷ نماینده دارد! / عکس

طرفداری | لیگ عربستان همچنان ۷ نماینده باقی‌مانده در یورو ۲۰۲۴ دارد.

رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ به روزهای پایانی خودش نزدیک می‌شود و مرحله یک چهارم نهایی‌اش روز جمعه آغاز می‌گردد. ۱۶ کشور از دور رقابت‌ها کنار رفتند و ۸ کشور باقی‌مانده برای قهرمانی می‌جنگند. بازیکنان این ۸ کشور در لیگ‌های مختلف توپ می‌زنند و هرلیگ سهمی از تعداد بازیکن را دارد. نکته جالب اما، وجود ۷ نماینده از لیگ عربستان به عنوان یک لیگ آسیایی است. بله، لیگ آسیایی در یک تورنومنت اروپایی این تعداد نماینده را دارد.
کریستیانو رونالدو (پرتغال) و آیمریک لاپورته (اسپانیا) از النصر، روبن نوس (پرتغال) از الهلال، مریح دمیرال (ترکیه) از الاهلی، ناچو فرناندز (اسپانیا) از القادسیه، ان‌گولو کانته (فرانسه) از الاتحاد و جورجینیو واینالدوم (هلند) از الاتفاق این بازیکنان را تشکیل می‌دهد. با توجه به قرعه‌ها به احتمال بسیار زیاد لیگ عربستان در فینال یورو ۲۰۲۴ نیز نماینده خواهد داشت.

نمایندگان لیگ عربستان در مرحله یک‌چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴؛ موضوعی که مسئولان برگزاری این لیگ با شایستگی به آن می‌بالند.

این در شرایطی است که در لیگ داخلی‌مان باشگاه‌ها همچنان در حال صرف هزینه‌های دور از انتظار برای گزینه‌های نه‌چندان باکیفیت داخلی هستند. در لیگ عربستان نه‌تنها قانون منع جذب خارجی‌ها وجود ندارد بلکه برای ورود خارجی‌ها بودجه مضافی نیز درنظر می‌گیرند ولی در لیگ ما این قانون که درظاهر قرار است از خروج بی‌رویه ارز جلوگیری کند اما درواقع باعث رشد غیرواقعی قیمت‌های بازیکنان داخلی که به دنباله‌ش تورم شدید قیمت‌ها است، اجرا می‌شود. قانونی که دست بازیکنان داخلی را برای طلب کردن هرنوع درخواستی از باشگاه‌ها باز می‌گذارد و تیم‌ها هم هرچند زود یا دیر اما بالاخره تسلیم خواسته‌های این بازیکنان می‌شوند. اتفاقی که تاثیر مستقیمی در کیفیت فنی لیگ برتر ایران نیز داشته، دارد و در ادامه نیز با شدت بیشتری خواهد داشت.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

اعمال شب و روز اول محرم ۱۴۰۳

شب و روز اول ماه محرم دارای نماز و آداب خاصی است که در منابع …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *