برگزاری جلسه هم اندیشی برای مردمی سازی سلامت در مرکز بهداشت استان

جلسه هم اندیشی در راستای مردمی سازی سلامت و با هدف توانمندسازی افراد و جوامع برای ارتقای سلامت خود و دیگران،با حضور مسئولین دانشگاه علوم پزشکی گلستان، نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد (سمن) سلامت در محل مرکز بهداشت استان برگزار شد.

دکتر شبیهی، معاون بهداشت دانشگاه، در این جلسه با تاکید بر اهمیت پیشگیری و انتقال مطالب از منابع معتبر علمی به مردم، شبکه سازی آموزشی را راهکاری موثر برای مردمی سازی سلامت و ارتقای سواد سلامت عمومی عنوان کرد.

به گفته وی شبکه‌های اطلاع رسانی قوی می‌توانند در انتقال پیام‌های بهداشتی به ویژه در بحران‌ها و اپیدمی‌ها نقشی حیاتی ایفا کنند و از این ظرفیت می‌توان به عنوان فرصتی برای سازمان‌های مردم نهاد جهت مشارکت در ارتقای سلامت جامعه بهره برد.

اسلانی، رئیس اداره سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت دانشگاه، ضمن قدردانی از حضور فعال سمن‌ها در این جلسه، آنها را یکی از مولفه‌های تاثیرگذار در جامعه به ویژه در حوزه سلامت و پیشگیری دانست. وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در سازمان‌های مردم نهاد، بر لزوم مشارکت فعال آنها در برنامه‌های سلامت و ارتقای سطح سواد سلامت عمومی تاکید کرد.

جعفریان، رئیس گروه آموزش و ارتقای سلامت مرکز بهداشت استان، در این جلسه مدل پیشنهادی شبکه سازی آموزش سلامت را تشریح کرد. وی با بیان اینکه افزایش سواد سلامت جامعه، راهی برای بهبود سلامت عمومی است، بر لزوم استفاده از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی به عنوان فرصتی برای انتقال سریع اطلاعات درست بهداشتی تاکید کرد.

در ادامه این جلسه، نمایندگان سمن‌های سلامت استان نقطه نظرات خود را در خصوص شبکه سازی آموزشی و راهکارهای ارتقای سواد سلامت عمومی بیان داشتند.

در پایان مقرر شد هسته استانی آموزشی با حضور نمایندگان سمن‌ها و سایر صاحبان رسانه تشکیل شود تا پیام‌های سلامت از طریق این شبکه با سرعت مناسب و به طور عینا منتشر شده و ضمن رصد مناسب انتشار پیام‌های سلامت در جامعه، برنامه ریزی لازم جهت استفاده از سایر کانال‌های اطلاع رسانی با هدف ایجاد دسترسی عموم جامعه به پیام‌ها و رسانه‌های سلامت انجام گیرد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

کمترین حکم پرستاران معترض 6 ماه تعلیق از کار و بیشترین آن اخراج یا تبعید است

به گزارش تجارت‌نیوز، طی روزهای گذشته بسیاری از پرستاران از احضار شدن به هیات تخلفات و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *