بروزرسانی ۱.۲۱ ماینکرفت یک سنت جدید را برای یک ویژگی قدیمی ادامه می‌دهد

بروزرسانی بعدی ماینکرفت (Minecraft) عملاً مدت زمان بسیار کمی مانده تا منتشر شود. نه تنها به دلیل تعداد زیادی اسنپ شات که قبلاً بسیاری از ویژگی‌های آن را رونمایی کرده‌ بود، بلکه به تاریخ انتشار آن نیز خیلی کم مانده است. بروزرسانی ۱.۲۱ ماینکرفت تقریباً به طور کامل روی مکان اتاق‌های آزمایشی (trial chamber) متمرکز است؛ مکان جدیدی که مجموعه‌ای از ویژگی‌ها را در خود جای داده است. موادهای معدنی جدید سنگ و مس (کوپر) به طور مناسب به عنوان یک میله برق گیر برای همه کارها از دکوراسیون گرفته تا اکتشاف نیز کمک حال بازیکنان خواهد بود.

در این آپدیت می‌توان دو ماب جدید برییز و اسکلتون باتلاقی و همچنین انواع تله‌ها و مکانیک‌های جدید دیگر را یافت. علاوه بر این اتاق‌های آزمایشی منبع مواد اولیه ساخت سلاح جدید گرز است و برای ساخت آن باید به این مکان سر زد. در ادامه با مجله بازار همراه باشید تا بدانید ماجرا از چه قرار است.

دیسک‌های موسیقی جدید ماینکرفت ۱.۲۱

دیسک‌های موسیقی در بازی ماینکرفت

با این حال، همه ویژگی‌های ماینکرفت ۱.۲۱ حول این مکان جدید نمی‌چرد. نقاشی‌های جدید در آپدیت ۱.۲۱ ماینکرفت و تزئینات زره‌ها محتواهای افزودنی بسیار خوبی هستند، اما این دیسک‌های موسیقی هستند که این بروزرسانی را واقعاً عالی خواهند کرد. این بروزرسانی سه دیسک موسیقی جدید را به بازی اضافه می‌کند که نام آن‌ها Creator، Creator (Music Box) و Precipice هستند. این آهنگ‌ها در حال حاضر در دسترس هستند و به نظر می‌رسد در میان طرفداران اتفاق نظر وجود دارد که این‌ موارد اضافه شده عالی هستند. نه تنها این، بلکه روندی را که از نسخه ۱.۱۶ شروع شد، ادامه می‌دهند، جایی که هر بروزرسانی از آن زمان دیسک موسیقی خاص خود را داشته است.

بسیار خوب است که می‌بینیم موجانگ به این روند خود ادامه می‌دهد و به‌ویژه از این نظر خوب است که می‌بینیم با آنچه که در حال شکل‌گیری بروزرسانی بزرگی است، از این هم فراتر می‌رود و خواهد رفت. به سختی می‌توان انکار کرد که بروز رسانی‌های اخیر ماینکرفت دارای فراز و نشیب هایی بوده است، از لغو ویژگی‌های وعده داده شده تا کمبود کلی مقدار محتواها. جنجال‌هایی مانند بحث‌های پیرامون ماینکرفت لجندز (Minecraft Legends) و مسابقه نظر سنجی ماب در سال ۲۰۲۳، تنها نارضایتی طرفداران را تشدید کرده است. خوشبختانه، تبلیغات مربوط به ماینکرفت ۱.۲۱ توانسته جو را بسیار آرام کرده و موجانگ تنها با اضافه کردن موارد جذاب به بازی، توانسته علاقه بازیکنان را نسبت به آن دو چندان کند.

اگر دو بخش Caves و Cliffs به عنوان یک کل در نظر گرفته شوند، هر بروز رسانی به یک دیسک موسیقی جدید گره خورده است و بهتر است بدانید که این آیتم‌ها به عنوان لوت جالب و موسیقی‌های خوب عمل کرده‌اند. بهترین مثال در این مورد Pigstep است که کاملاً آنلاین توانست جنجال به پا کند. تغییر آن از طراحی صدای معمولی بازی واقعاً تفاوت‌های بین Nether و Overworld را برجسته می‌کند.

در رابطه با این موضوع، هر دو آهنگ برای حال و هوای میانکرفت ۱.۲۱ عالی هستند. به عنوان مثال، Precipice، یک قطعه شگفت آور بوده و آهنگی است که بسیار سریعتر از ریتم آرام بخش که معمولاً در ماینکرفت استفاده می‌شود، است. در حالی که آهنگ‌های دیسک موسیقی معمولاً بیشتر از آهنگ‌های پس‌زمینه آرامش‌بخش و نوستالژیک بازی درگیر کننده می‌شوند، Precipice به‌ویژه برای گیم پلی پر جنب و جو مکان جدید اتاق‌های آزمایشی مناسب است.

ماینکرفت ۱.۲۱ اولین بلوکی را به همراه دارد که به طور خودکار معجون پرتاب می‌کند

از سوی دیگر، قطعه Creator حال و هوای شوم‌تری دارد. از طرفی صداهای Oom-pah که با نوای آکاردئون مخلوط شده‌اند، واقعاً نوعی فرآیند خلقت در بازی را نشان می‌دهند. صدای crank وارد شده در این تئوری الهام گرفته شده است، یعنی این آهنگ به سازندگان باستانی (ancient builders) اشاره دارد، تمدنی که مدت‌ها قبل در بازی نابود شده و طرفداران آن را به عنوان افساته در داستان بازی یاد می‌کنند. دیسک‌های موسیقی کریپیر ماینکرفت، مانند ۱۳ و ۵، نیز به عنوان سند دیگری هستند که برای تئوری‌های سازندگان باستانی استفاده می‌شوند. نظر شما در این باره چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما درباره این موضوع به اشتراک بگذارید.

منبع: gamerant


امسال منتظر چه بازی‌هایی هستیم؟ میزگیم با امید لنون و شایان




منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

پس از تماشای فصل چهارم انیمه دیمن اسلیر کدام بخش‌های مانگا را باید بخوانیم؟

پس از آن که فصل چهارم انیمه دیمن اسلیر به پایان رسید، استودیو Ufotable اعلام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *