بررسی ۳ عاملی که جلوی رشد قیمت بیت کوین را گرفته است

قیمت بیت کوین در روزهای گذشته برای اولین بار در یک ماه قبل به زیر محدوده ۶۴٬۰۰۰ دلار کاهش یافت و معامله‌گران را به شدت سردرگم کرد.

خلاصه تحلیل

  • داده‌های آنچین نشان می‌دهد تقاضای بیت کوین کاهش یافته‌ است.
  • علاوه بر این جریان خروج سرمایه ETFهای BTC هم به کاهش قیمت آن کمک کرده است.

به گزارش کوین تلگراف، آخرین باری که قیمت بیت کوین

BTC:


در زیر ۶۴٬۰۰۰ دلار قرار داشت روز ۲۱ مه (۱ خرداد) بود که اخبار ETF اتریوم هیجاناتی را به بازار وارد کرد و باعث شد بیت‌ کوین از سطح ۶۱٬۲۹۹ دلار به سطح ۷۱٬۹۸۰ دلار اوج بگیرد.

اما روز قبل قیمت بیت‌ کوین با کاهش ۴.۹ درصدی در یک ماه گذشته به زیر ۶۴٬۰۰۰ دلار رسید. ارزش کل بازار رمزارزها نیز در همین مدت ۹.۲ درصد کاهش داشته و از ۲.۵۹ تریلیون دلار به ۲.۳۵ تریلیون دلار رسیده است.

تاثیر ETFهای بیت کوین

با توجه به خروج مداوم سرمایه از ETFهای بیت‌ کوین، احساس کاهش ریسک در سرمایه‌گذاران این صندوق‌ها مشهود است.

در تاریخ ۱۹ ژوئن (۳۰ خرداد) شاهد پنجمین روز متوالی از خروج سرمایه از ETFهای بیت‌ کوین بودیم به صورتیکه حجم سرمایه خارج شده از این صندوق‌ها به ۹۰۰ میلیون دلار در یک هفته رسید. این میزان بالاترین حجم خروج سرمایه از اواخر آپریل تا کنون است.

داده‌های شرکت تحلیلی SoSoValue نشان می‌دهد در ۲۰ ژوئن (۳۱ خرداد) ۱۰ ETF بیت کوین شاهد خروج سرمایه ۱۴۰ میلیون دلاری بوده‌اند.

مجموع جریان خالص صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین

در این بین ETF شرکت گری اسکیل بیشترین میزان خروج سرمایه به ارزش ۵۳.۱ میلیون دلار را تجربه کرد و پس از آن صندوق شرکت فیدیلتی با ۵۱.۱ میلیون دلار خروج سرمایه در جایگاه دوم قرار دارد. ETFهای شرکت‌های ون‌اک، اینوسکو و گلکسی دیجیتال نیز به ترتیب شاهد ۴ میلیون دلار، ۲میلیون دلار و ۲ میلیون دلار سرمایه خارج شده بوده‌اند.

این درحالی است که ETF شرکت بلک راک تنها صندوق با ۱.۵ میلیون دلار حجم خالص سرمایه ورودی بوده است. جریان سرمایه سایر صندوق‌ها برابر صفر گزارش شده‌ است.

تاثیر کاهش فعالیت آنچین بر قیمت بیت کوین

از آنجاییکه فعالیت‌های آنچین بیت‌ کوین کاهش یافته‌، می‌توان ادعا کرد کرد که کاهش تقاضای BTC روی کاهش قیمت این ارز دیجیتال موثر بوده‌ است.

داده‌های شرکت تحلیلی گلسنود (Glassnode) نشان می‌دهد تعداد آدرس‌های فعال روزانه روی شبکه بیت کوین از ۹۷۱٬۷۸۹ آدرس در تاریخ ۴ آپریل (۱۶ فروردین) با کاهش ۳۵ درصدی به ۶۳۲٬۶۲۰ آدرس در تاریخ ۲۰ ژوئن (۳۱ خرداد) کاهش یافته است.

تعداد آدرس‌های فعال در شبکه بیت کوین

علی مارتینز (Ali Martinez) یکی از تحلیلگران بازار رمزارزها در توییتر با تایید کاهش فعالیت درون شبکه‌ای به کاهش جریان ورودی سرمایه به صرافی‌ها در ۳ ماه گذشته اشاره کرد. مارتینز اظهار داشت:

بیت کوین شاهد کم شدن فعالیت‌های آنچین مرتبط با صرافی‌ها بوده است؛ این موضوع نشان می‌دهد علاقه سرمایه‌گذاران به بیت کوین کمتر شده و فعالیت‌های درون شبکه‌ای کاهش یافته است.

نمودار حجم جریان ورودی بیت کوین به صرافی‌ها

کاهش فعالیت درون شبکه‌ای سیگنالی از کمرنگ شدن تقاضا برای بیت‌ کوین است که روی قیمت این ارز دیجیتال تاثیر می‌گذارد.

حمایت حیاتی بیت‌ کوین در کجا قرار دارد؟

از نگاه تحلیل تکنیکال، کاهش قیمت بیت کوین به زیر ۶۴٬۰۰۰ دلار، ادامه روند نزولی است که از ۷۲٬۰۰۰ دلار شروع شده‌ است. 

در این روند نزولی، بیت‌ کوین شاهد از دست رفتن حمایت‌های مهمی از جمله میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه (موج سبز رنگ، ۶۶٬۷۲۴ دلار) و ۱۰ روزه (موج زرد رنگ، ۶۶٬۵۹۴ دلار) بوده است.

اکنون آخرین حمایت کلیدی بیت کوین در میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه (موج قرمز رنگ، ۶۴٬۲۹۴ دلار) قرار دارد.

نمودار روزانه قیمت بیت کوین

در زمان نگارش این تحلیل، قیمت بیت کوین دوباره به بالای سطح حمایتی خود در ۶۴٬۲۹۴ دلار برگشته است. اگر روند نزولی ادامه داشته باشد، حمایت‌های بعدی در قیمت‌های ۶۰٬۰۰۰ دلار و ۵۶٬۵۰۰ دلار قرار خواهند داشت.

مطالب تحلیلی منتشرشده در نوبیتکس صرفا جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

مطالب تحلیلی منتشرشده در نوبیتکس صرفا جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته بررسی ۳ عاملی که جلوی رشد قیمت بیت کوین را گرفته است اولین بار در مجله نوبیتکس. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

دلیل سقوط ۲۰۰۰ دلاری قیمت بیت کوین چه بود؟

بیت کوین روز گذشته نتوانست سطح ۶۶٬۴۵۵ دلار را حفظ کند و با ۲۰۰۰ دلار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *