بررسی کیا EV6 پس از دو سال کارکرد؛ یک گزینه خوب کره‌ای!

مالک یک دستگاه کیا EV6 دست‌دوم اظهار می‌دارد این خودرو پس از دو سال کارکرد همچنان وضعیت خوبی دارد.


هر فردی که اخبار دنیای خودرو را دنبال کرده باشد احتمالاً با دو موضوع جدید درباره محصولات کره‌ای آشناست: یک اینکه کیا و هیوندای این اواخر روی دور افتاده‌اند و دو اینکه خودروهای برقی این دو برند کره‌ای را می‌توان با قیمت‌ها و شرایط اقساطی بسیار خوبی خریداری کرد؛ اما با اینکه کیا EV9 توجه همه را به خود جلب کرده و EV3 جدید و ارزان‌قیمت می‌تواند باب میل افراد زیادی باشد ولی آیا EV6 رده میانی همچنان ارزش خرید دارد؟

بنا به گفته مالک یکی از این خودروها، پاسخ سؤال یاد شده کاملاً مثبت است. یکی از یوتیوبرهای مشهور دنیای خودرو که علاقه زیادی به اصلاح و ارتقای خودروهای بنزینی دارد بی‌پرده درباره مزیت‌های EV6 صحبت می‌کند. او هم‌اکنون مالک خودروهای ارتقا یافته‌ای همچون مرسدس E400 واگن و آئودی S4 2005 دنده دستی است و قبلاً هم تجربه مالکیت فولکس‌واگن گلف R، آئودی S4 B9، مزدا میاتا سوپرشارژردار و… را داشته است. به این ترتیب کیا EV6 خریداری شده در فوریه ۲۰۲۲ اولین تجربه مالکیت یک خودروی برقی بوده و او می‌گوید همچنان خودروهای درون‌سوز را دوست دارد و بی‌شک معتقد است فضا برای عرض‌اندام خودروهای برقی فراهم است و البته خودروهای پلاگین هیبریدی نیز ارزش بررسی و خرید را دارند. نکته مهم اینکه خودروی کیا EV6 به حدی این فرد را تحت تأثیر قرار داده که به خریداران خودروهای برقی توصیه می‌کند این خودرو را مدنظر قرار دهند.

خودروی این یوتیوبر از نوع EV6 Wind AWD است و تقریباً مدلی رده میانی محسوب می‌شود. این کراس اور دو موتوره ۳۲۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۵ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند و توان پیمایش ۴۵۴ کیلومتر را دارد. این ارقام برای خودرویی چهار چرخ محرک بسیار خوب هستند. مالک خودرو همچنان ظاهر آن را دوست دارد و البته برخی تغییرات را در آن اعمال کرده که شامل کیت بدنه فیبر کربنی، اسپلیتر جلو، پوشش سقف مشکی، کالیپرهای ترمز آبی و اسپویلر جدید است.

اما خودرو در طول این دو سال وضعیت خود را حفظ کرده است؟ قطعاً پاسخ مثبت است. پلاستیک‌های کابین یکپارچگی خود را از دست نداده‌اند و خبری از استهلاک اضافی قطعات نیست و سیستم‌های الکترونیکی نیز به خوبی کار می‌کنند. هیچ قطعه‌ای از بدنه آسیب ندیده و خودرو همچنان عالی به نظر می‌رسد. مالک به ندرت برای سرویس‌های EV6 راهی نمایندگی شده و تنها مورد رخ داده مشکل باتری ۱۲ ولت بوده که در نمایندگی رفع شده است. مالک خودش کارهای روتین نگهداری خودرو همچون جابجایی لاستیک‌ها و تعویض فیلتر کابین را انجام می‌دهد.

بیشترین استهلاک به لاستیک‌ها مربوط می‌شود که در کیلومتر ۴۷ هزار تعویض شده‌اند که البته منطقی به نظر می‌رسد. مالک می‌گوید در مجموع ۷۵۰ دلار را صرف نگهداری خودرو در دو سال گذشته کرده که نسبت به هزینه‌های یک خودروی بنزینی بسیار کمتر است؛ اما بزرگ‌ترین مشکل این کیا EV6 دست‌دوم به واحد کنترل شارژ یکپارچه مربوط می‌شود که می‌تواند باتری ۱۲ ولتی را خالی کند. البته مالک می‌گوید با فراخوان اخیر کیا این مشکل رفع شده است:

این تنها مشکل بزرگی بود که من در طول دو سال گذشته داشته‌ام.

در رانندگی شهری و با فعال کردن ترمز احیا شونده و عدم استفاده از حالت اکو، مالک توانسته به توان پیمایش بین ۳۸۶ تا ۴۱۸ کیلومتر دست یابد. این رقم در بزرگراه‌ها بین ۲۹۰ تا ۳۵۴ کیلومتر بوده است. این عملکرد با رانندگی تحت‌فشار ثبت شده و با اینکه مالک اذعان می‌کند توان پیمایش EV6 خیلی خوب نیست اما برای برخی افراد می‌تواند کمتر از این هم باشد. او اکثر اوقات خودرو را بدون مشکل در خانه شارژ کرده و می‌گوید شارژر سریع عمومی در منطقه فورت ورث دالاس نسبتاً شلوغ است هرچند مالک توصیه می‌کند در سفرهای جاده‌ای به نقشه توجه کرده و شارژر پرتابل سطح ۱ را نیز به همراه داشته باشید. او اظهار می‌دارد نمایندگی کیا در تگزاس نیز اکثر اوقات شلوغ است و توصیه می‌کند تا زمانی که مشکل باتری ۱۲ ولتی EV6 به‌طور کامل رفع نشده کابل‌های باتری به باتری را به همراه داشته باشید؛ اما قضاوت نهایی درباره کیا EV6 چیست؟ مالک این خودروی کره‌ای در پایان می‌گوید:

میزان تخفیفی که روی قیمت خودرو می‌توانید بگیرید و شرایط اقساطی موجود نیز بسیار خوب هستند و به همین خاطر امکان خرید یک خودروی برقی با قیمت مناسب وجود دارد.

با وجود اینکه کیا EV6 موردبحث به‌صورت روزمره توسط خانم مالک خودرو استفاده می‌شود و به نوعی خودروی دوم خودش نیز به شمار می‌رود، اما خودرو گزینه‌ای بسیار خوب باقی مانده است. ظاهر EV6 همچنان عالی به نظر می‌رسد و اط نظر تکنولوژی نیز مشکلی وجود ندارد و احتمالاً در آینده نزدیک زیرساخت‌های شارژ نیز بهبود خواهند یافت. نکته نهایی اینکه به زودی نسخه به‌روز شده EV6 عرضه خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۳ رای




منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

بررسی اِنیو و ریکویل؛ سوپر تیونینگ‌های 1000 اسب بخاری آمریکایی

دو خودروی عضلانی که تنها به فشرده شدن یک پدال واکنش نشان می‌دهند؛ آن هم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد