بررسی وان‌ پلاس Ace 3V؛ شکست زیر سایه نرم افزار ناکارآمد

در بازار ایران خرید گوشی گیمینگ جزو مفاهیم انتزاعی به‌شمار می‌آید. گوشی باید به قدرتمندترین سخت‌افزار ممکن و مجموعه‌ای از امکانات منحصربه‌فرد مجهز باشد تا بتوان آن را گیمینگ نامید؛ برای مثال لنوو لیجن، شیائومی بلک‌شارک یا ایسوس ROG Phone علاوه‌بر قوی‌ترین تراشه‌ی سال، امکاناتی ویژه و بعضا فانتزی مانند نمایشگر روی کاور پشتی، دو درگاه شارژ یا سیستم خنک‌کننده‌ی بیرونی را هم در اختیار کاربران قرار می‌دادند؛ اما در بازاری که با انبوهی از محدودیت‌های عجیب و غریب دست و پنجه نرم می‌کند، نباید از دیدن میان‌رده‌ای با پسوند گیمینگ تعجب کرد.

وان‌پلاس Ace 3V از سوی فروشگاه بارسل برای بررسی در اختیار زومیت قرار گرفته است.

معمولا کاربران ایرانی، گوشی میان‌رده‌ای را که بازی‌ها را با کیفیت قابل‌قبول اجرا می‌کند و عملکرد مناسبی در بنچمارک‌ها دارد، در دسته‌‌ی «گیمینگ اقتصادی» یا «گیمینگ میان‌رده» طبقه‌بندی می‌کنند. مزیت اصلی چنین دستگاه‌هایی، قیمت بسیار پایین‌تر نسبت به گوشی‌های گیمینگ واقعی است که آن‌ها را به گزینه‌‌های قابل خرید برای گیمرهای داخلی تبدیل می‌کند. از جمله‌ی مشهورترین گوشی‌های «گیمینگ میان‌رده» می‌توان به مدل‌های مختلف از سری‌های X و F پوکو اشاره کرد که در سال‌های اخیر، جزو محبوب‌ترین گوشی‌ها در بین علاقه‌مندان به بازی‌های موبایلی بوده‌اند.

وان‌پلاس مهمانی ناخوانده برای جمع سازندگان گوشی‌های گیمینگ اقتصادی به‌شمار می‌رود؛ برندی که نه‌تنها در ایران، بلکه در مقیاس بین‌المللی هم نتوانست موجی را که خود ایجاد کرده بود، ادامه دهد و از «پرچم‌دارکُشی» در سال‌های نه‌چندان دور، به تولید گوشی‌های تکراری میان‌رده و پرچم‌دارانی شبیه به همه گوشی‌های رده‌بالای دیگر رو آورد و اکنون می‌خواهد با Ace 3V قلب علاقه‌مندان بازی‌های موبایل را به‌دست‌آورد.

بررسی ویدیویی وان‌پلاس Ace 3V

تماشا در یوتیوب

وان‌پلاس Ace 3V در دسته‌ی گیمینگ اقتصادی قرار می‌گیرد، مخصوص بازار چین است و درحال حاضر در ایران با پسوند «رام چین» به‌فروش می‌رسد. وان‌پلاس نسخه‌ی بین‌المللی همین گوشی را با نام OnePlus Nord 4 به‌فروش می‌رساند که به جز در مواردی مانند استفاده از رابط کاربری OxygenOS (به جای ColorOS موجود در نسخه‌ی چینی)، بدنه‌ی فلزی و فضای ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی،‌ تفاوت خاص دیگری با برادرش ندارد.

یک میان‌رده برای اینکه به انتخاب اول کاربران تبدیل شود یا باید مانند ناتینگ طراحی شگفت‌انگیزی داشته باشد یا مانند شیائومی دوربین‌های کارآمدی ارائه دهد یا مانند سامسونگ پشتیبانی نرم‌افزاری طولانی‌تری داشته باشد یا اینکه در بنچمارک‌ها رقبا را محو کند؛ به‌نظر می‌رسد وان‌پلاس Ace 3V با تراشه‌ی قوی و کارآمدش در دسته‌ی چهارم قرار می‌گیرد. با بررسی وان‌پلاس Ace 3V همراه زومیت باشید.

طراحی ساده، مینیمال و خوشایند

وان‌پلاس در طراحی Ace 3V رویکردی بدون ریسک را به‌کار گرفته است؛ گوشی در نگاه اول بسیار شبیه به همه گوشی‌های میان‌رده و کم‌ریسک دیگر بازار به‌نظر می‌رسد؛ برای مثال می‌توان چینش عمودی دوربین‌ها و نبودِ هرگونه المان خاص و پرزرق‌وبرق در طراحی را مشابه استراتژی سامسونگ دانشت؛ اما در عین حال با بررسی جزئی‌تر Ace 3V می‌توانیم نشانه‌هایی از تلاش برای متمایز شدن را هم در زبان طراحی گوشی پیدا کنیم.


منبع: https://www.zoomit.ir/mobile-review/425747-oneplus-ace-3v-review/

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

قابلیت مکالمه طبیعی با هوش مصنوعی جمینای لایو اکنون برای تمام کاربران اندروید رایگان است

گوگل به‌زودی دستیار صوتی هوش مصنوعی Gemini Live را که تاکنون فقط برای مشترکین Gemini …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد