بررسی شاخص‌های مختلف اتریوم؛ از صعود قیمت ETH به بالای ۳۴۰۰ دلار جا نمانید!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

قیمت اتریوم از ۱ تا ۸ جولای، با یک افت ۱۸ درصدی به ۲۸۲۶ دلار رسید، اما از آن زمان تا حدودی بهبود یافته است. اگرچه قیمت فعلی (۳۱۲۰ دلار) همچنان پایین‌تر از سطح حمایت قبلی یعنی ۳۴۰۰ دلار است، اما معامله‌گران به تدریج در حال بازیابی اعتماد خود هستند.

نمودار یک روزه قیمت اتریوم.

ادامه کاهش موجودی اتریوم در صرافی‌ها

حتی در صورت طولانی شدن روند تأیید نهایی صندوق‌های ETF اسپات اتریوم در ایالات متحده، عوامل فاندامنتال دیگری از صعودی شدن قیمت این رمزارز در آینده نزدیک حکایت دارند. گری گنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، در آخرین به‌روزرسانی اعلام کرد که تکلیف این صندوق‌ها قبل از پایان ماه سپتامبر مشخص خواهد شد. با این حال، جدول زمانی دقیق همچنان نامشخص است و این موضوع معامله‌گران را محتاط نگه می‌دارد.

با ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!




شروع


در این میان، مت هوگان (Matt Hougan)، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری شرکت بیت‌وایز (Bitwise)، عنوان کرده که صندوق‌های ETF اسپات اتریوم می‌توانند تا ۱۵ میلیارد دلار سرمایه در ۱۸ ماه اول معاملات خود جذب کنند.

از طرفی، تحلیلگران معتقدند که قیمت اتریوم از بخشی از موجودی خود که در برنامه‌های کاربردی غیرمتمرکز (DApps) قفل‌شده است، منتفع خواهد شد. لئون ویدمن (Leon Waidmann)، تحلیلگر آن‌چین بازار کریپتو، خاطرنشان می‌کند که ۴۰ درصد از موجودی اتریوم در پلتفرم‌های استیکینگ و برنامه‌های غیرمتمرکز قفل شده و در همین حال، موجودی صرافی‌ها طی ماه گذشته کاهش یافته است.

بر اساس گزارش‌های جدید منتشرشده، میزان اتریوم‌های استیک‌شده رشد قابل‌توجهی داشته و به نقطه عطف بزرگی رسیده است. به این ترتیب، ارزش قرارداد سپرده‌گذاری برای استیکینگ اتریوم در بیکن چین (Beacon Chain) در این هفته به بالاترین حد خود، یعنی ۴۷.۳۶ میلیون ETH رسید. این رقم، ۳۳.۹ درصد از کل موجودی اتریوم را تشکیل می‌دهد.

از طرفی، داده‌های پلتفرم گلس‌نود (Glassnode) هم نشان می‌دهند که رقم واریزی به صرافی‌ها از ۱۳.۳۴ میلیون ETH در دو ماه قبل، اکنون به ۱۲.۲۱ میلیون ETH کاهش یافته است. به طور کلی، این موضوع نشان می‌دهد که معامله‌گران تمایل کمی برای فروش در کوتاه‌مدت دارند.

رشد فعالیت بلاک‌چین‌های لایه ۲ و بازارهای مشتقات اتریوم

سرمایه‌گذارانی که به دنبال کارمزدهای کمتر هستند، به بلاکچین‌های لایه ۲ اتریوم تمایل پیدا کرده‌اند و فعالیت کاربران در این بلاکچین‌ها طی ماه گذشته رشد چشمگیری داشته است. طی ۳۰ روز گذشته، برنامه‌های غیرمتمرکز اتریوم حجم معاملات ۲۰۰.۹ میلیارد دلار را به ثبت رساندند و اکوسیستم‌ لایه ۲ نیز رشد قابل‌توجهی را تجربه کرد. به عنوان مثال، حجم معاملات آربیتروم با ۹۴ درصد افزایش به ۵۲.۴ میلیارد دلار، حجم معاملات بلست (Blast) با ۶۲ درصد افزایش به ۵۱.۱ میلیارد دلار و حجم معاملات بیس (Base) با ۵۷ درصد افزایش به ۱۸.۴ میلیارد دلار افزایش یافته است.

حتی زمانی که قیمت اتریوم در ۸ جولای به کف سه ماهه خود نزدیک شد، خرس‌ها تمایل کمی به معاملات مشتقات نشان دادند و تقاضا برای قراردادهای اختیار معامله خرید دو برابر قراردادهای اختیار معامله فروش بود.

به صورت کلی، می‌توان گفت که هم شاخص‌های بازار مشتقات و هم شاخص‌های آنچین، از حرکت صعودی قیمت اتریوم حمایت می‌کنند. کاهش موجودی اتریوم در صرافی‌ها نیز از افزایش بالقوه قیمت این ارز دیجیتال به بالای مقاومت ۳۴۰۰ دلاری در کوتاه‌مدت حکایت دارد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

شروع طوفانی ETFهای اتریوم؛ جذب سرمایه ۲.۲ میلیارد دلاری به بازار در یک هفته!

زمان مطالعه: 2 دقیقه شرکت تحلیلی کوین‌شیرز (CoinShares) گزارش جدیدی را منتشر کرده که نشان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد