بررسی بی ام و M3 CS جدید؛ نهایت سرعت در اتوبان را تماشا کنید!

اجازه ندهید استایل بدنه نسبتاً عادی و پنج کمربند ایمنی داخل کابین شما را گمراه کند چراکه بی ام و M3 CS مدل ۲۰۲۴ بسیار سریع و هیجان‌انگیز است.


نمی‌توانیم بی ام و M3 را دوست نداشته باشیم. از نسخه پایه و دستی گرفته تا مدل چهار چرخ محرک کامپتیشن، همه مدل‌های این خانواده قلب ما را از آنِ خود کرده‌اند. M3 خودرویی بسیار سریع و لذت‌بخش است اما خیلی نمی‌توان آن را خاطره‌انگیز دانست. البته داستان M3 CS فرق می‌کند!

با استفاده از تغییرات فنی و ظاهری، قوی‌ترین نسخه M3 به خودرویی جذاب‌تر بدل شده است. M3 CS بسیار درگیر کننده و هیجان‌انگیزتر از تمامی محصولات مدرن M است که تاکنون بررسی کرده‌ایم. ظاهری شگفت‌انگیز، سرعت موشک مانند و کشش بسیار زیاد باعث می‌شوند M3 CS یک خودروی ناب متعلق به بی ام و M باشد. اگر ظاهر M3 CS آشنا به نظر می‌رسد طبیعی است. اکثر بهبودهای این خودروی چهار در از مدل M4 CSL گرفته شده‌اند. CS دارای همان پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو با ۵۴۳ اسب بخار قدرت است و به این لیست باید قطعات فیبر کربنی سبک‌وزن را نیز افزود. محصول سفارشی بی ام و همچنین از سیستم تعلیق کاملاً بازنگری شده با کمبر بیشتر، میله‌های ضد غلتش ضخیم‌تر، فنرهای سفت‌تر و دامپرهای ارتقا یافته سود می‌برد.

البته موضوع مهم‌تر این است که بی ام و M3 CS مدل ۲۰۲۴ دارای دو ویژگی است که در CSL دیده نمی‌شود: سیستم چهار چرخ محرک و صندلی‌های عقب؛ و این ویژگی‌ها باعث می‌شوند M3 CS گزینه‌ای جذاب‌تر در این پلتفرم باشد. CSL خودرویی دوست‌داشتنی برای رانندگی است چراکه از دماغه‌ای بسیار تیز برخوردار بوده و قدرت زیادی دارد. البته روی دیگر سکه هم بازی دم خودرو در فرصت‌های مناسب است. راندن CSL ترسناک نیست اما به سختی می‌توان حرکات هیجان‌انگیز با آن را کنار گذاشت.

M3 CS همان دماغه شگفت‌انگیز و قدرت زیاد را حفظ کرده و درعین‌حال پایداری بیشتری نیست. در یک روز آفتابی و لذت‌بخش در مسیر جاده‌ای راک پارک، این خودرو سواری قابل پیش‌بینی و جذاب خود را با کشش بالا به نمایش گذاشت. درعین‌حال بخش عقب خودرو همانند M3 xDrive چسبیده به زمین نیست و هر زمان که راننده می‌خواست و فرصتی فراهم بود امکان بازی کردن با دم خودرو وجود داشت. این خودرو می‌تواند در نقطه مرکزی خود برقصد اما هرگز حس از دست رفتن کنترل بخش پشتی به راننده منتقل نمی‌شود.

لاستیک‌های بسیار چسبان میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲ و تغییرات سیستم تعلیق باعث شده‌اند احساس فرمان خودرو ارتقا یابد هرچند با این وجود نیز بیشتر به پای خود توجه می‌کردیم تا ایده‌ای از آنچه دماغه خودرو انجام می‌دهد به دست آوریم. با وزن ۱۷۷۶ کیلوگرمی، این موشک مخصوص پیست هنوز هم وزن بالایی دارد اما به حدی در سر پیچ‌ها هیجان‌انگیز ظاهر می‌شود که اهمیتی به این موارد نمی‌دهیم. اما سرعت بی ام و M3 CS مدل ۲۰۲۴ در خط مستقیم ما را بیشتر مجذوب خود می‌کند. به نظر می‌رسد بی ام و با اعلام غیرواقعی و کمتر از حد انتظار قدرت محصولاتش شوخی می‌کند چراکه ژرمن‌ها می‌گویند پیشرانه S58 خودروی موردبحث حدود ۵۴۰ اسب بخار قدرت دارد اما حداقل آنچه که ما احساس می‌کنیم چیزی بیش از این‌ها و در محدوده ۶۰۰ اسب بخار است. در حقیقت M3 CS بسیار سریع عمل می‌کند و تنها خودروهای مدرن آلمانی می‌توانند چنین کارهایی را انجام دهند.

گیربکس ۸ سرعته مبدل گشتاور ZF نیز بازنگری شده تا تعویض‌های تیزتری داشته باشد اما عملکرد کلی آن مشابه دیگر محصولات مدرن M است و تعویض‌های فوق‌العاده سریعی دارد. با اینکه معکوس‌های گیربکس تیزترین نمونه بین گیربکس‌های موجود در بازار نیست اما اکثر افراد متوجه این موضوع نخواهند شد. ضمن اینکه گیربکس موردبحث باعث شده خودرو سرزنده‌تر از آن چیزی باشد که در ترافیک‌ها انتظار دارید. ترمزهای کربن سرامیک ۸۵۰۰ دلاری هم همانند سایر بخش‌های خودرو عملکرد بسیار خوبی دارد هرچند در سرعت‌های پایین کمی حساس است.

برای گرم شدن ترمزها بهتر است یک یا دو دور در پیست بزنید تا مشاهده کنید که قدرت توقف آن‌ها در چه حدی است. این ترمزها همچنین اولین بخش خودرو هستند که به شما اجازه می‌دهند بدانید خودرو بیش از حد تحت‌فشار قرار گرفته است. در حقیقت نمی‌توان با قوانین فیزیک جنگید و با اینکه بهترین پرفورمنس خودرو به راحتی در دسترس است اما پس از ۵ دور در پیست می‌توانیم شاهد شروع افت عملکرد ترمزها باشیم. در صورتی که همچنان به این رفتار ادامه دهید لاستیک‌ها نیز فرسوده و مستهلک خواهند شد. لاستیک‌ها و ترمزها به تدریج مستهلک می‌شوند هرچند به راحتی می‌توان متوجه این موضوع شد.

کابین بی ام و M3 CS مدل ۲۰۲۴ مشابه نسخه استاندارد M3 است و آنچه بیش از همه جلب‌توجه می‌کند نمایشگرهای ۱۲.۳ اینچی است که یکی برای پشت آمپرها و دیگری برای سیستم اطلاعات سرگرمی تدارک دیده می‌شود. CS با تریم فیبر کربن و آلکانترای خود از سایر مدل‌ها متمایز می‌شود هرچند ما ترجیح می‌دهیم فرمان خودرو با نسخه‌ای چرمی تعویض شود. علاوه بر این خبری از کنسول مرکزی نیست و نمی‌توانید به آرنج خود استراحت دهید.

با اینکه M4 CSL به‌صورت استاندارد با صندلی‌های اسپرت ثابت عرضه می‌شود اما M3 CS دارای صندلی‌های کربنی با تنظیمات متنوع است. این صندلی‌ها به لطف قطعات کربنی و بالشتک‌های ضخیم عمودی کاملاً مشهور شده‌اند و باعث می‌شوند راننده در ارتفاع پایینی قرار گرفته و به خاطر اینکه می‌توان بخش پشتی را حرکت داد بنابراین امکان تنظیم آن با نوع بدن و جثه وجود دارد. همچنین صندلی عقبی نیز وجود دارد که امکان نشستن پنج نفر در خودرو مهیا خواهد بود.

باوجود تمامی ویژگی‌های ذکر شده، با قیمتی که برای M3 CS پرداخت می‌شود می‌توان خودروهای مخصوص پیست بهتری را خریداری کرد. شما در پورشه باکستر یا کیمن GTS 4.0 هیجان و پرفورمنس پایدار بیشتری دارید و همچنین ۹۰ درصد عملکرد CS را می‌توانید با M3 کامپتیشن دستی نیز به دست آورید؛ اما هیچ خودروی دیگری نمی‌تواند چنین ترکیبی از جذابیت، سرعت و قابلیت کاربری را ارائه کند. رنگ سبز روشن و پکیج طلایی مشابه توکیو دریفت هم بر جذابیت‌های M3 CS اضافه می‌کند. ما در یک دوراهی سخت برای انتخاب بین این خودرو و M2 قرار گرفتیم و با اینکه می‌خواستیم کوپه دنده دستی بی ام و را انتخاب کنیم اما در نهایت CS را هیجان‌انگیزتر یافتیم.

مشخصات بی ام و M3 CS مدل ۲۰۲۴
پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو
قدرت/گشتاور (اسب بخار/نیوتون متر) ۵۴۳/۶۴۹
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه) ۳.۲
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) ۳۰۲
وزن (کیلوگرم) ۱۷۷۶
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر در صد کیلومتر) ۱۳
قیمت پایه (دلار) ۱۱۸,۷۰۰
قیمت مدل تست شده (دلار) ۱۳۲,۶۹۵

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۲ رای




منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

دانلود فیلم Thelma 2024

دانلود رایگان فیلم Thelma 2024 با کیفیت BluRay 720p پیش نمایش فیلم اضافه شد کیفیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد