بررسی بازی Tekken 8 | مجموعه موفق بندای نامکو

بعد از گذشت مدت طولانی از انتشار تیکن ۷، حالا در سال ۲۰۲۴ نسخه‌ی هشتم این بازی یعنی Tekken 8 منتشر شده است. سازندگان این آثر بار دیگر با انتشار این نسخه ثابت کردند که یکی از بهترین‌های سبک آثار فایتینگ هستند. با نقد و بررسی Tekken 8 همراه مجله بازار باشید.

بررسی بازی Bodycam | خیره کننده یا معمولی؟ (نسخه Early-Access)

دلایل زیادی برای محبوبیت مجموعه‌ی تیکن وجود دارد اما می‌توان مهم‌ترین آن‌ها را زیبای طراحی فضای بازی و همچنین انیمیش‌های دلنشین بخش‌های مختلف دانست. می‌توان گفت کمپانی بندای نامکو حالا دیگر در زمینه‌ی آثار فایتیگ جزو بهترین‌ها محسوب می‌شود و می‌داند که چگونه می‌توان گیمرها را برای مدت‌ طولانی سرگرم کرد.

تیکن به‌غیر از موارد ذکر شده شخصیت پردازی بسیار خوبی‌هم دارد که همین موضوع باعث می‌شود برای مدت طولانی‌تری در ذهن گیمرها جا خوش‌کند. هرکدام از نسخه‌های تیکن تا به‌حال دست‌آورد‌های مختص خود را برای بندای نامکوی داشته‌اند. برای مثال Tekken 7 احیا کننده‌ی ورزش‌های الکترونیکی تیکن بود. در Tekken 8 اما تفاوت‌های خوب بسیار زیادی نسبت به نسخه‌های قبلی وجود دارد و همین موضوع باعث جذابیت بیش از پیش این بازی شده‌است.

داستان Tekken 8

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های تیکن ۸ قسمت داستانی آن است. داستان بازی پس از داستان نسخه‌ی قبلی جریان دارد، دیگر خبری از هیهتاچی‌ میشیما نیست و حالا جی کروپ در حال جنگیدن بر روی کره‌ زمین است. در همین حین جین که در نسخه‌ی ۶ به کما رفته بود از کما بیرون آمده است و در حال ساخت تیمی از لیی، لارس، آلیسا و بسیاری دیگر از کاراکتر‌های داخل بازی است تا با استفاده از آن‌ها پدرش را شکست دهد. داستان Tekken 8 به‌طور کامل در مورد جین است، پس از اتفاقات در تیکن ۶ و شروع جنگی بزرگ در دنیا هنوز شرایط به حالت عادی خود باز نگشته است. داستان بازی نسبت به نسخه‌های قبلی شخصی‌تر شده‌است و تماما حول محور جین روایت می‌شود.

خلاصه داستان و نقد قسمت اول فصل دوم خاندان اژدها | زدی ضربتی ضربتی نوش کن

با پیش روی در داستان ۸ Tekken به سادگی متوجه سیر صعودی آن می‌شویم. پس از گذشت مدت کوتاهی اتفاقات درون بازی باعث می‌شوند تا اشتیاق گیمر‌ها برای ادامه دادن آن چند برابر شود. داستان به‌صورت منسجم روایت می‌شود و حاشیه پردازی زیادی در آن دیده نمی‌شود، این موضوع تاحد زیادی از تکراری شدن روند بازی جلوگیری می‌کند. همه‌چیز در داستان تیکن ۸ خوب به‌نظر می‌رسد و می‌توان آن را یکی از بهترین قسمت‌های مجموعه تیکن از نظر روایت داستانی دانست.

سیستم جدید مبارزاتی Tekken 8

در بخش سیستم‌های مبارزاتی، سری تیکن همیشه میان بهترین‌های بازی‌های فایتینگ قرار دارد. در Tekken 8 از سیستم مبارزاتی جدیدی به نام Heat رونمایی شد. این مکانیزم مبارزاتی سبب می‌شود تا مبارزات سریع و هیجان‌انگیزتری را تجربه کنیم. این سیستم در نواری زیر نوار سلامتی با رنگ آبی قرار دارد. می‌توان با روش‌های مختلفی در طول بازی این قابلیت را فعال کرد، با فعال کردن این قابلیت بعد از نمایش یک انیمیشن سینماتیک حمله‌ای یا دفاعی کوتاه با توجه به انتخاب شما اتفاقی با قدرت و سرعت بیشتر در نبردتان رخ می‌دهد. هرکدام از بازیکنان فقط می‌توانند یک بار در هر راند از قابلیت هیت استفاده کنند و زمان فعال بودن این قابلیت ۱۰ ثانیه است. برای داشتن مبارزات موفق می‌بایست همیشه به نوار هیت و همچنین نحوه‌ی استفاده از آن در تیکن ۸ توجه کنید.

یکی از ویژگی‌های جدید تیکن ۸، چیپ دمیج است. این ویژگی باعث می‌شود زمانی که حریف ضرباتتان را دفاع می‌کندهم مقداری از سلامتی‌اش را از دست بدهد، همچنین در صورتی که بتواند ضربات موفق به شما وارد کند سلامتی از دست رفته‌اش بازیابی می شود. قابلیت ریج آرت تیکن ۷ هم در این نسخه وجود دارد، بعد از کم‌شدن مقدار مشخصی از سلامتیتان، نوار سلامتی به رنگ آتشین در میاید و در این زمان می‌توانید با استفاده از آن حرکتی سینماتیک نسبتا طولانی و لذت بخش را به حریفتان وارد کنید.

در Tekken 8  شاهد حضور ۳۲ شخصیت مختلف هستیم. شخصیت‌های نام آشنای زیادی در بازی حضور دارند. شخصیت‌های جدید هم همانند رینا و ویکتور که یک مامور فرانسوی است به بازی اضافه شده‌اند. همچنان در تیکن ۸ شاهد حضور کرکترهای قدیمی هستیم. در مدت زمانی که از انتشار بازی گذشته است کرکترهای جدیدی به آن اضافه شده‌اند و انتظار می‌رود این روند همچنان ادامه پیداکند. در بخش استیج‌هاهم تغییراتی صورت گرفته و با استیج‌های بهتری روبرو هستیم.

برای ساخت Tekken 8 از موتور بازی‌سازی آنریل انجین ۵ استفاده شده‌است. در نگاه کلی و زمانی که به جزئیات دقت نکنیم شاید بازی از نظر گرافیکی شباهت زیادی به نسخه‌های قبلی داشته باشد. زمانی که به بخش‌های مختلف بازی مانند انیمیشن‌های سینماتیک،جرقه‌ها و نورپردازی‌ها نگاه می‌کنیم همه‌چیز بسیار زیباتر و چشم‌نوازتر از نسخه‌های قبلی به‌چشم می‌آیند. برای درک بهتر این موضوع می‌توانم اینطور بگویم که جزئیات گرافیکی در تیکن ۸ به‌قدری خیره کننده هستند که هر وقت که به آن‌ها توجه می‌کنید حس خوبی را به شما انتقال می‌دهند.

بررسی بازی Street Fighter ۶ | بازگشت مبارزات خیابانی

تحربه‌ ضعیف بخش آنلاین Tekken 8

در بخش آنلاین تیکن ۸ شاهد قابلیت کراس‌پلی هستیم، این قابلیت باعث‌ می‌شود تا بازیکنان پلتفرم‌های مختلف بتوانند باهم به‌تجربه‌ی این اثر بنشینند. در قسمت آنلاین به دلیل وجود نداشتن سرورهای مناسب تجربه ی خوبی کسب نکردیم و می‌توان گفت این بخش نمی تواند مانند بخش‌های دیگر بازی عالی عمل کند.

کمپانی بندای نامکوی در کارنامه‌ی خود اثر درخشان دیگری به نام سول کالیبر راهم دارد. این کمپانی با تجربه‌ی ۳۰ ساله در ساخت بازی‌های مبارزاتی یکی از شناخته شده ‌ترین سازندگان بازی‌های فایتینگ به‌حساب می‌آید. می‌توان گفت تیکن‌ ۸ اثری بود که با عرضه‌ آن بندای نامکوی توانست بار دیگر پس از چند سال ثابت کند هنوزهم حرفی برای زدن دارد.

بررسی بازی Mortal Kombat ۱ | ریبوت هیجان‌انگیز ندررلم

موسیقی‌ها در Tekken 8 بسیار هیجان‌انگیز و حماسی هستند. در بخش موسیقی تیکن ۸ سبک مشابهی با نسخه‌های قبلی دارد و تغییرات مثبتی هم به نسبت قبل داشته است. می‌توان در زمان تجربه‌ی بازی متوجه این موضوع شد که سازندگان برای بخش موسیقی کم کاری نکرده‌اند. آثاری که به گوش می‌رسند از کیفیت خوبی برخوردار هستند و حس خوبی را القا می‌کنند، این موضوع باعث لذت بخش‌تر شدن تیکن ۸ می‌شود. می‌توان گفت گیم‌پلی لذت ‌بخش، گرافیک بصری زیبا و موسیقی‌های هیجان‌انگیر تنها قسمتی از جذابیت‌های Tekken 8 هستند.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

دانلود Apsulov: End of Gods PS4, PS5

دانلود بازی آپسولوف: پایان خدایان Apsulov: End of Gods یک بازی ویدئویی در سبک اکشن، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *