بررسی بازی Marvel’s Spider-Man: Miles Morales | بازگشت قدرت‌مند

بعد از عرضه‌ی بازی Marvel’s Spider-Man و موفقیت چشم‌گیر این اثر در دنیای بازی‌های ویدیویی، این بار استودیوی بازی‌سازی اینسامنیاک با انتشار Marvel’s Spider-Man: Miles Morales ثابت کرد که در زمینه‌ی ساخت بازی‌های مرد عنکبوتی بسیار قدرت‌مند است. با بررسی بازی Marvel’s Spider-Man: Miles Morales همراه مجله‌ بازار باشید.

بررسی بازی Marvel’s Spider-Man ۲ | بهترین مرد عنکبوتی تاریخ

مارولز اسپایدرمن جزو بهترین آثاری است که به داستان شخصیت محبوب دنیای مارول یعنی پیتر پاکر می‌پردازد. اینسامنیاک بعد از انتشار این اثر با بازخوردهای مثبت بسیار زیادی روبرو شد که در نوع خود بی‌سابقه بود. از مارولز اسپایدرمن ۲۰۱۸ می‌توان به عنوان یک بازی تمام و کمال یاد کرد که توانست خود را در دل‌گیمرها جا کند و تجربه‌ی متفاوتی را برای آن‌ها رقم بزند.

داستان متفاوت Marvel’s Spider-Man: Miles Morales

حالا در بازی Marvel’s Spider-Man: Miles Morales شاهد داستان متفاوتی از نسخه‌ی قبلی هستیم، این موضوع باعث می‌شود استودیوی اینسامنیاک چالش‌های متفاوتی را برای ساخت این اثر درپیش داشته ‌باشد. در این نسخه سازندگان با حفظ هسته‌ی اصلی گیم‌پلی همان حس‌وحال لذت بخش نسخه‌ی قبلی را با بهبود‌های چشمگیری همراه کرده‌اند. در مرد عنکبوتی مارلز مورالز شاهد داستانی نسبتا احساسی هستیم که شباهت‌های زیادی به داستان نسخه‌ی قبلی دارد. با توجه به شخصیت پردازی این نسخه سازندگان توانسته‌اند شخصیت‌ها را تاحد زیادی منحصربه فرد به نمایش بگذارند.

مایلز مورالز که نقش اصلی داستان این بازی را دارد، اصالتا پورتوریکویی است. در داستان بازی آثار مختلفی از فرهنگ، باورها و رفتار‌های او به چشم می‌خورد که تاثیر‌ات مثبتی را رقم می‌زند. نحوه‌ی برخورد مایلز با اعضای خانواده‌اش موجب می شود گذشته‌ی او قابل لمس‌تر باشد، از این رو با وجود پرداخت‌های نچندان طولانی در روند مراحل به گذشته مایلز می‌توان بدون مشکل از روایت قصه Marvel’s Spider-Man: Miles Morales لذت برد.

بررسی بازی Marvel’s Spider-Man | مرد عنکبوتی برای تمام دوران

قصه مرد عنکبوتی مایلز مورالز بعد از اتفاقات Marvel’s Spider-Man روایت می‌شود. مایلزهم مانند پیتر پارکر توسط یک عنکبوت جهش یافته گزیده شده و تبدیل به مرد عنکبوتی شده است. یک سال بعد از مرد عنکبوتی ۲۰۱۸ مایلز تمرینات خود را زیر نظر پیتر پارکر شروع کرده تا بتواند به مرد عنکبوتی واقعی تبدیل شود. بعد از پیوستن پیتر پارکر به مری‌ جین برای ثبت وقایع جنگ سیمکاریا، حالا مایلز مورالز به مرد عنکبوتی نیویورک تبدیل شده است. مایلز باید هم به کمپین مادرش در شورای شهر کمک کند  و هم از نیویورک در مقابل یک ارتش جنایی پیشرفته به نام آندرگرند دفاع کند. پیش‌تر پیتر پارکر به مایلز گفته بود که او مانند پدرش در مسیر تبدیل شدن به قهرمانی واقعی پا گذاشته است.

بهبود گیم‌پلی در Marvel’s Spider-Man: Miles Morales

در Marvel’s Spider-Man با توجه به اینکه تنها دو سال بعد از مرد عنکبوتی ۲۰۱۸ منتشر شد و یک نسخه‌ی فرعی محسوب می‌شود شاهد شباهت‌های زیادی به Marvel’s Spider-Man هستیم. به همین سبب بهبود پیداکردن بخش‌های مختلف بازی نسبت به نسخه‌ی قبلی کاملا مشهود است. مراحل فرعی Marvel’s Spider-Man: Miles Morale یکی از مواردی است که دستخوش تغییرات خوبی شده، به واسطه‌ی کاهش تنوع آیتم‌ها و امتیازاتی که در مراحل فرعی به دست‌ می‌آید سیستم پیشرفت بهینه‌تری ارائه می‌شود. حالا دیگر دریافت آیتم‌های مختلف وابسته به تکمیل تمامی مراحل با بهترین امتیاز نیستند و گیمرها می‌توانند با تصمیم‌گیری خودشان به سراغ تجربه‌ مراحل مختلف بروند. همچنین در بخش مراحل فرعی شاهد داستان‌های کوچک‌ و بزرگی هستیم که برخلاف نسخه‌ی قبلی از تنوع بسیاری برخوردارند و تجربه‌های متفاوتی را رقم می‌زنند.

در گیم‌پلی بازی المان‌های مختلفی برای مایلز اضافه شده است، این المان‌ها از طراحی بسیار خوبی برخوردار هستند و باعث می‌شوند تجربه جدیدی نسبت به گیم‌پلی پیتر پارکر در اختیار گیمرها قرار بگیرد. اگر بخواهید اسپایدر مایلز مورالز را در درجه‌ی سخت به پایان برسانید حتما باید از قابلیت‌های مایلز به خوبی استفاده کنید در غیر اینصورت با چالش‌های زیادی روبرو می‌شوید. اثر جدید استودی اینسامنیاک توانسته‌ است با استفاده از قدرت بایو الکتریکی و گجت‌های منتوع گیم‌پلی بازی را لذت بخش‌تر کند.

موسیقی‌های ابن اثر با دقت بسیاری انتخاب شده‌اند و در زمان‌های مناسب پخش می‌شوند تا بتوانید حس‌وحال بهتری را درحین نبردها‌ و حتی‌ گشت‌وگذار در شهر تجربه کنید. همه‌ی دستارد‌های موجود در بازی حاصل تلاش‌های شما است، این دستاورد‌ها می‌توانند گیم‌پلی را برای شما بیش از پیش جذاب‌ کنند یا حتی روایت‌گر داستان‌های جدیدی باشند. برای مثال زمانی که یک لباس خاص را هدیه می‌گیرید، حالا هر زمان به دنبال آن لباس می‌روید داستان پشت آن را با خود مرور می‌کنید و خاطرات خوبی در ذهنتان جریان پیدا می‌کند.

بررسی بازی Call of Duty: Modern Warfare | ریبوت به‌سبک اکتیویژن

جزئیات در Marvel’s Spider-Man: Miles Morales

اهمیت سازندگان بازی را به جزئیات زمانی می‌توان متوجه شد که به بخش‌های مختلف نگاه کرد، روش‌های کسب‌ مهارت های بیشتر، حرف زدن با ان پی سی‌ها و تماس‌های تلفنی بسیار با کیفیت هستند. زمانی که پادکست‌های طرفداری پخش می‌شوند به گوشه‌ای می‌روید تا به آن‌ها گوش‌ دهید، وقتی بسته‌هایی را در شهر پیدا می‌کنید رابطه‌ی خود را با یک شخص عمیق‌تر از گذشته درک می‌کنید.

اینسامنیاک در روند بازی تلاش می‌کند تا جلوی تکراری شدن گیم‌پلی را به روش‌های مختلفی بگیرد، برای مثال زمانی که به دنبال جمع‌آوری آیتم‌های در مراحل فرعی هستید به صورت ناگهانی دست‌یابی به یکی از آیتم‌ها پیچیده می‌شود و شرایط متفاوتی را تجربه می‌کنید. جزئیات و پیچیدگی‌های مختلفی که در Marvel’s Spider-Man: Miles Morales وجود دارد که باعث می‌شود این اثر بسیار سرگرم‌ کننده‌تر از بسیاری از بازی‌های زمان خود باشد.

در بخش موسیقی مارولز اسپایدرمن مایلز مورالز بسیار پیشرفت‌ زیادی داشته است، از ساند ترک های آغازین گرفته تا ترک‌ معروفی مانند I’m Ready از Jaden smith که در بخش پایانی بخش می‌شود همگی از کیفیت بالایی برخوردار هستند و حتی در مبارزات باعث افزایش حس قهرمانی و آدرنالین در بازیکنان می‌شوند. صداگذاری شخصیت‌های مختلف هم مانند نسخه‌ی قبلی خوب انجام شده است. فین ماسون که صداپیشه‌ی مایلز است به خوبی توانسته از پس این نقش بر بیاید. به صورت کلی Marvel’s Spider-Man: Miles Morales در بخش صوتی جزو آثار خوب به حساب می آید و نمی‌توان ایرادی از آن گرفت.

بررسی بازی Far Cry ۶ | تکرار‌های بدون نوآوری

اینسامنیاک که پیش‌تر قدرت خود را در بازی Marvel’s Spider-Man نشان داده بود این دفعه برای بار دوم به همه ثابت کرد که بهترین سازنده‌ی بازی مرد عنکبوتی است. با توجه به گیم پلی سرگرم کننده و تمامی بخش‌های بازی که از طراحی مناسبی برخوردار هستند، اگر طرفدار کمپانی مارول یا حتی بازی‌های جهان باز هستید باید برای یک بارهم که شده به تجربه‌ی مرد عنکبوتی مایلز مورالز بنشینید.

 

 


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

دانلود Motel Manager Simulator – بازی شبیه ساز مدیر متل

دانلود بازی شبیه ساز مدیر متل برای کامپیوتر Motel Manager Simulator یک بازی ویدئویی در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد