بررسی بازی Company of Heroes 3 | استراتژیکی در جنگ‌ جهانی دوم

بازی Company of Heroes 3، را می‌توان یکی از بهترین بازی‌های سبک استراتژیک دانست که با گیم‌پلی جذاب و لذت بخش خود می‌تواند دنباله روی مناسبی برای نسخه‌ها قبلی این مجموعه باشد. با نقد و بررسی بازی Company of Heroes 3 همراه مجله بازار باشید.

سری Company of Heroes به عنوان یکی از بهترین آثار در سبک استراتژیک شناخته می‌شود. در زمان انتشار نسخه‌ی اول کمپانی آو هیروز در سال ۲۰۰۶ این بازی به‌ واسطه‌ی داشتن تنوع در بخش‌ها مختلف مانند کمپین توانست به محبوبیت زیادی دست پیدا کند. با گذر زمان و افزایش محبوبیت این اثر برای همیشه نام خود را در میان موفق‌ترین آثار استراتژیک دنیای بازی‌های ویدیویی ثبت کرد. بعد از انتشار نسخه‌ی دوم بازی با وجود اینکه همه‌چیز مانند نسخه‌ی اول عالی بنظر نمی‌رسید، گیمرها به دلیل جذاب بود نسخه‌ی قبلی استقبال بسیار خوبی از آن کردند. حالا پس از گذشت یک دهه نسخه‌ی سوم Company of Heroes توسط استودیوی رلیک منتشر شده‌است.

بررسی بازی Bodycam | خیره کننده یا معمولی؟ (نسخه Early-Access)

روایتی متفاوت از جنگ جهانی دوم

Company of Heroes 3 در زمان جنگ جهانی دوم جریان دارد و ما را به یکی از تاریک‌ترین دوران بر روی کره زمین می‌برد. اکثر گیمرها به واسطه‌ی بازی‌های ویدیویی مختلف آشنایی بسیار زیادی با جنگ جهانی اول و دوم دارند اما در کمپانی آو هیروی ۳ به بخش‌هایی از این جنگ عظیم و هولناک پرداخته می‌شود که با آن‌ها آشنایی کم‌تری داریم. در بازی به دو منطقه‌ی مختلف برای انجام ماموریت‌ها می‌رویم، یکی از این ماموریت‌ها در ایتالیا جریان دارد و دیگری در شمال آفریقا روایت می‌شود.

می‌توان گفت یکی از بخش‌هایی که بیشترین تغییرات را نسبت به نسخه‌های قبلی داشته قسمت کمپین بازی است. در این بخش دیگر با ماموریت‌های از پیش مشخص شده سری Company of Heroes روبروی نیستیم و تجربه‌ی متفاوتی در اختیارمان قرار دارد. برای پیش رفتن در این قسمت باید به صورت نوبتی شهر‌های کشور ایتالیا را تصرف کنید تا در نهایت به شهر رم برسید. شما در بازی نقش نیروهای آمریکایی را دارید و با پشتیبانی سربازان انگلیسی باید این ماموریت‌ها را به پایان برسانید. به‌طور کلی این بخش تجربه‌ی خوبی را ارائه می‌دهد و بسیار سرگرم کننده است مخصوصا اگر طرفدار این سبک از بازی‌های استراتژیک هم باشید اما نمی‌توان گفت که با یک ایده‌‌ی بی‌نقص و عالی روبرو هستیم.

بررسی بازی The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom | قدرت نینتندو

در شروع بازی با مشکل خاصی روبروی نمی‌شویم و همه‌چیز خوب و لذت بخش است. با استفاده از ژنرال‌های مختلف که هرکدام سیستم پیش‌روی مختص به خود را ارائه می‌دهند می‌توانید در ایتالیا به تاخت‌و‌تاز بپردازید و شهر‌ها را با استراتژیک‌های مختلف تصرف کنید. بعد از مدت کوتاهی با نیرو‌های محلی هم در بازی روبرو می‌شوید که درخواست‌هایی از شما دارند. Company of Heroes 3 دارای روایت داستانی فوق‌العاده‌ای نیست، تصمیمات شما صرفا برروی نوع و روند پیش رویتان درون بازی تاثیر می‌گذارد و در هدف اصلی که رسیدن به شهر رم است تغییری ایجاد نمی‌شود. البته این موضوع امری طبیعی به‌حساب می‌آید و نمی‌توان از یک بازی استراتژیک بیشتر از این‌هم توقع داشت.

بخش کمپین ایتالیا و آفریقای شمالی

در قسمت کمپین ایتالیا موارد مختلفی برای تجربه کردن وجود دارد. می‌توانید هرطور که می‌خواهید ارتشتان را در نقشه‌ی بازی حرکت دهید و برای تسخیر کردن مکان‌ها مختلف یا مبارزه با دشمنان وارد حالت‌های استراتژیک شوید. نبردهایی که بخش داستانی Company of Heroes 3 را تشکیل می‌دهند، ساختار بسیار خوب و جذابی دارند و دارای ماموریت‌های مختلفی مانند دست پیداکردن به نقاط حساس شهر و تصرف کامل‌ شهر هستند. مراحل تصادفی بازی دارای مشکلات خاص یا ایرادات بزرگی نیستند اما به دلیل طولانی بودن زمان لازم برای تمام کردن کمپین بعد از مدتی خسته‌ کننده می‌شوند.

یکی از نقاط ضعف بزرگ Company of Heroes 3 طراحی رابط کاربری است. برای ارتقاء سطح نیروها یا حتی بازکردن مهارت‌های مختلف گاهی اوقات در طول بازی به منوهای شلوغ و بهم ریخته‌ای بر می‌خوریم که می توانند تاحد زیادی آزاردهنده باشند. در بخش گیم‌پلی و پیچیدگی مبارزات همه‌چیز کاملا معمولی به‌نظر می‌رسد و به‌جز چند مرحله‌ی سخت و پیچیده که از قبل برنامه ریزی شده‌اند با چالش‌های دشواری در روند بازی برخورد نمی‌کنیم. می‌توان گفت شرکت سازنده‌ی کمپانی آو هیروز ۳ طوری آن را طراحی کرده است که برای رسیدن به شهر رم با مشکل جدی روبروی نشویم و فقط به صبر ایوب نیاز داشته باشیم.

به‌صورت کلی ایده‌ی بخش کمپین با سبک نوبتی جذاب به نظر می‌رسد اما مشکل اصلی اینجاست که این جذابیت به مرور در روند بازی به واسطه‌ی تکراری شدن آن کم‌رنگ و کم‌رنگ‌تر می‌شود. کمپین دوم بازی در آفریقا و نزدیکی کشور لیبی جریان دارد. در اینجا نیرو‌های ایتالیایی در تسخیر مناطق مختلف به مشکل خورده‌اند و آلمانی‌ها ژنرالی را به همراه نیروهای زره‌ای به این منطقه اعزام کرده‌اند. قرار گرفتن در نقش یک ژنرال آلمانی تجربه‌ی جالبی را رقم‌ می‌زند و می‌توان تاحد زیادی با مشکلات مردم آن منطقه در جنگ جهانی دوم آشنا شد.

بررسی بازی Diablo IV | سرزمین لیلیث

در کمپین آفریقا خبری از سیستم نوبتی نیست و این قسمت دنباله رو ساختار آشنای نسخه‌های قبلی Company of Heroes است. با توجه به وسعت بیشتر آفریقا نسبت به ایتالیا محیط‌های بازی در این بخش متفاوت است و محدود به محیط‌های شهری نیست. این موضوع باعث شده تا تکراری شدن روند بازی همانند ایتالیا نباشد و بتوان مدت بیشتری را از تجربه‌ی آن لذت برد. در کمپین آفریقا نبردها با تانک‌ها و تجهیزات زره‌ای انجام می‌شوند و شباهت بسیار زیادی به اتفاقات رخ داده در جنگ جهانی دوم دارند. می‌توان گفت شمال آفریقا حال‌و‌هوای مشابه با نسخه‌های قبلی کمپانی آو هیروز را ارائه می‌دهد که می‌توان ساعت‌ها به تجربه‌ی آن نشست.

بخش گیم‌پلی Company of Heroes 3

در Company of Heroes 3 با گیم‌پلی مشابه به نسخه‌های قبلی این مجموعه روبرو هستیم. چهار ارتش در کمپانی آو هیروز در دسترس هستند که می‌توانید با انتخاب‌ آن‌ها به تجربه‌ی بازی بنشینید. این ارتش‌ها عبارتند از آمریکا، بریتانیا، آفریکاکورپ و ورماخت. هر ارتش مهارت‌ها و نیروهای منحصر به‌فردی را ارائه می‌دهد. از نظر تعادل قدرت هرکدام از گروه‌ها همه‌چیز مناسب است و بالانس خوبی میان قدرت هر یک از آن‌ها وجود دارد.

گروه‌ها دارای نیرو‌های مختلفی هستند و همچنین قابلیت‌های ویژه‌ای دارند که می‌توان آن‌ها را با پوینت‌های بازی فعال کرد. تنوع نبردها لذت تجربه‌ی Company of Heroes 3 را چند برابر می‌کند استفاده از پشتیبانی هوایی و درخواست نیرو‌ی کمکی  جزو مواردی هستند که جذابیت نبرد‌ها را دوچندان می‌کنند. به‌غیر از پیشرفت‌های بصری کمپانی آو هیروز ۳ نبرد‌های واقع گرایانه‌تری هم در اختیار گیمرها قرار می دهد. موارد مختلفی که در دنیای بازی وجود دارند تخریب پذیر هستند و به دلیل استفاده از انیمیشن‌های مختلف برای آن‌ها حس‌وحال خوبی را منتقل می‌کنند.

در بخش گرافیکی بازی دارای وضعیت خوبی است. نمی‌توان گفت که Company of Heroes 3 دارای بهترین گرافیک ممکن است اما با همین کیفیت هم می‌توان از آن لذت برد و تجربه‌ی خوبی را کسب کرد. تنها بخش بصری بازی که به طور جدی دارای مشکل است همان رابط کاربری است که طراحی خوبی ندارد. از نظر بهینه‌سازی هم درحین تجربه‌ی بازی با مشکل خاصی روبرو نشدیم و همه‌چیز خوب و مناسب بود. صداگذاری Company of Heroes 3 را هم می‌توان جزو نقاط قوت این بازی دانست زیرا همه‌چیز از جمله موسیقی‌‌ها و افکت‌های صوتی طوری به گوش می رسند که می‌توانند به خوبی حال‌وهوای یک جنگ واقعی را منتقل کنند.

بررسی بازی Armored Core VI: Fires of Rubicon | دارک‌ سولز رباتیک

نمی توان گفت Company of Heroes 3 بی‌نقص است و هیچ‌ ایرادی ندارد اما بی‌شک هنوزهم مانند نسخه‌های قبلی جذاب و لذت بخش است و می‌توان برای مدت طولانی از تجربه‌ی بخش‌های مختلفش لذت برد، مخصوصا اگر جز طرفداران قدیمی این بازی محبوب باشید.

 

 


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

دانلود Infinite Innocence – بازی بی گناهی بی نهایت

دانلود بازی بی گناهی بی نهایت برای کامپیوتر Infinite Innocence یک بازی ویدئویی در سبک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *